معرفی ۳ محله مشهور در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی ۳ محله مشهور در مشهد

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای توریستی ایران است که در کشورهای همسایه نیز شناخته شده است. افراد بسیاری به هنگامی که به ایران سفر می‌کنند، با رزرو تور مشهد از شهر اقامتشان، از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری این شهر نیز بهره می‌برند. مشهد به دلیل میزبانی از حرم یکی از محبوب‌ترین امامان شیعیان، گردشگران بسیاری را از اکثر نقاط جهان، در طول سال می‌پذیرد. همچنین ایرانی‌های علاقه‌مند به تاریخ و ادبیات کشور نیز به دلیل قرار گرفتن آرامگاه فردوسی، شاعر حماسی‌سرا و نادرشاه یکی از مشهورترین پادشاهان ایران در این شهر، به آنجا سفر می‌کنند.

 

گشتی در شهر مشهد

شما با سفر به شهر مشهد، امکان دیدن جاذبه‌های بسیاری از جمله اماکن مذهبی مشهد، مراکز خرید، مناطق تفریحی، طبیعی و تاریخی مختلفی را خواهید داشت که خاطراتی فراموش نشدنی برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین مشهد به دلیل دسترسی آسانی که از طریق شهرهای مختلف کشور دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. قطار، هواپیما و ماشین شخصی، این فرصت را به شما می‌دهد که به راحتی به مشهد سفر کرده و از همه جاذبه‌های آن از جمله آرامگاه فردوسی، پارک طبیعی هفت حوض، پارک کوهسنگی، دریاچه چشمه سبز، آرامگاه نادرشاه افشار، باغ گیاه‌ شناسی، شاندیز و اماکن دیگر آن دیدن کنید.
ممکن است پیاده‌روی در سطح شهر برای افرادی که به مشهد سفر می‌کنند جالب به نظر بیاید. به همین دلیل بهتر است محله‌ها و خیابان‌های مشهور شهر را بشناسید. برخی از محلات، آرام هستند و مشهدی‌ها آنجا را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند. برخی دیگر به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا و یا مناطق توریستی، دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی هستند که اجاره داده می‌شوند و گردشگران بیشتری در خیابان مشاهده می‌شوند. مناطق دیگری هم هستند که به دلیل وجود بازارها و پاساژهای شناخته شده در سطح شهر، محل مناسبی برای تجارت به شمار می‌روند. در این متن سه منطقه از این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

معرفی مکان‌های زیارتی مشهد

بلوار سجاد در مشهد

یکی از بهترین، قدیمی‌ترین محله‌های مشهد، بلوار سجاد است که جزو مناطق خوب برای طبقات اجتماعی مرفه این شهر به حساب می‌آید. در گذشته این منطقه دارای باغ‌های سرسبز بوده است که آب ‌و هوای مطبوعی داشته و بعدها افرادی با وضعیت اقتصادی خوب در این محله ساکن شده‌اند. از طرفی بلوار سجاد از جمله خیابان‌هایی است که ترافیک زیادی دارد. شما در گشت و گذار در این بلوار می‌توانید مغازه‌ها و پاساژهای مختلفی را که بسیاری از برندهای معروف ورزشی و پوشاک را به فروش می‌رسانند، ببینید و خرید کنید. همچنین این محله به دلیل نزدیکی به باغ ملک و آب و هوای مناسب و کوچه‌های سرسبز، مکان مناسبی برای زندگی دایم در شهر مشهد است.

 

معرفی شهربازی سرزمین بازی‌ها در مشهد

خیابان احمدآباد مشهد

خیابان احمدآباد یکی دیگر از محله‌های مرفه‌نشین مشهد محسوب می‌شود. بیمارستان قائم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های شهر در این خیابان واقع شده است. همچنین هتل‌ها، مراکز خرید مهم مشهد و رستوران‌های بسیاری در خیابان احمدآباد وجود دارد که در حین گردش می‌توانید به هر کدام از فروشگاه‌ها رفته و پوشاک و فرش خریداری نموده و یا در هر کدام از رستوران‌ها غذای مورد علاقه خود را میل بفرمایید. خورشید به عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز تجاری مشهد در این خیابان قرار دارد که انواع کیف و کفش و لوازم آرایشی برندهای معتبر را می‌توانید در آنجا بیابید.

بلوار خیام در مشهد

بلوار خیام، به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. در اواسط خیابان خیام شمالی، بازار بزرگ گل فتح‌آباد و در انتهای آن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه مجتمع‌های تجاری شهر به نام سپاد قرار گرفته است. در این مجموعه، اماکن تفریخی و تجاری مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مجتمع تجاری الماس شرق است. در این منطقه بازارهای بزرگ کاوه، خیام، بازار بین‌المللی روس‌ها، پارک آبی آفتاب مشهد، شهربازی سرزمین خورشید، مجتمع تجاری وصال، سقوط آزاد صبا و باغ پرندگان نیز واقع ‌شده‌ است.
رستوران پسران کریم، مجتمع ساحلی آفتاب و مشهد مال نیز در این بلوار واقع شده‌اند. بلوار خیام از شمال به بزرگراه شهید چراغچی، از جنوب به بلوار ملک‌آباد، از شرق به بلوارهای موسوی قوچانی، شهید صادقی و فلسطین و از غرب به باغ آستان قدس، کوی امیرالمؤمنین و جانباز می‌رسد.

 

معرفی آرامگاه پیر پالان دوز در مشهد مقدس

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران