معرفی پارک بابا قدرت مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی پارک بابا قدرت مشهد

تور مشهد همیشه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتخاب‌های مسافران ایرانی بوده و چه برای تفریح چه برای زیارت و یا حتی ماه عسل در بین انتخاب‌های اصلی مردم ما بوده و هست! به همین ترتیب مشهد همیشه در حال رشد و پیشرفت و دارای تنوع بوده است. تنوع در پارک‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی هم که بخش جدا ناشدنی از آن است. در بین پارک‌های سرسبز و زیبای این شهر پارکی به نام بابا قدرت وجود دارد که به نام پارک بانوان تغییر اسم داده و حتی به اسم ریحانه هم شناخته می‌شود و قرار است امروز در این مقاله نگاهی به آن بیاندازیم.

 

مختصری بر پارک بابا قدرت مشهد

این پارک یکی از اصلی‌ترین و اولین نقاط تفریحی و استراحتگاهی در مشهد است که همیشه زائرین و بازدیدکنندگان مشهد می‌کرده‌اند. این پارک چون همیشه از امکانات رفاهی برخوردار بوده بین مردم از محبوبیت و شناخت بالایی برخوردار بوده و خیلی عجیب نبود اگر مسافرین به دنبال آدرس پارک بابا مشهد قدرت باشند.

پارک بابا قدرت مشهد کجاست؟

اول همه بگوییم که بابا قدرت در جنوب شرقی شهر مشهد و در جاده فرودگاه، درست جایی که سال‌ها پیش روستای بابا قدرت در آنجا وجود داشت، قرار گرفته است. منتها در طی سال‌ها و گسترش شهر بابا قدرت به داخل شهر رانده شد و به بخشی از شهر بزرگ مشهد تبدیل شد. در ابتا هم اینجا اصلا پارک نبوده بلکه محمدرضا شاه در حوالی سال ۱۳۴۰ به منظور فضای سبز در مشهد درختانی در این منطقه می‌کارد که امروزه تنومند و قوی و سلامت در حیات به سرمی‌برند. بنابراین بهد از چند دهه و سال ۱۳۷۰ به صورت یک پارک و جنگلی سبز در داخل شهر درآمده که البته آن زمان خیلی امکانات خاصی هم نداشت تا اینکه در نهایت در سال ۱۳۸۰ این پار با کلیه امکانات رفاهی به نام بابا قدرت در ۲۰ هکتار به صورت متمرکز و منسجم برنامه ریزی و تاسیس شد.

 

بهترین سفرهای یک روزه از مشهد

امکانات پارک بابا قدرت مشهد

حالا که حرف از امکانات و مزایای پارک بابا قدرت بیایید ببینیم در اینجا چه چیزهایی در دسترس قرار دارند. قبل از هر چیزی اشاره کنیم بابا قدرت دارای امکانات اقامتی برای کمپ هم هست اما از آنجایی که در سال ۱۳۹۳ به بوستان بانوان تغییر کرد دیگر برای چادر زدن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. آلاچسق‌ها و چادرهای دائمی یکی از نقاط قوت این پارک هستند که قبلا زائرین می‌توانستند با پرداخت هزینه کمی در آن بمانند و از امکانات پارک استفاده کنند، این آلاچیق‌ها در برابر باد و سرما مقاوم بوده و انتخاب خوبی محسوب می‌شده است. مخصوصا اینکه با وجود فروشگاه‌های اغذیه و سوغاتی مثل زعفران و تسبیح دیگر هر چیزی که لازم بود در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت. اما این همه ماجرا نیست که با وجود نمازخانه‌های مجزا برای زنان و مردان و همچنین امکاناتی مثل حمام، سرویس بهداشتی و آبخوری که در نقاط مختلف این پارک ساخته و درسترس بوده، پارک بابا قدرت مثل پکیجی همه چیز تمام عمل می‌کرده است. استفاده از حمام‌ها شامل هزینه می‌شد که مسافرین پرداخت می‌کردند. از طرفی برای خانواده‌های دارای فرزند هم زمن بازی با لوازم تفریحی هم وجوددارد که بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند و سرگرم شوند. این زمین‌های بازی در چند نقطه پارک تعبیه شده‌اند که نه فقط برای مسافران بلکه برای مردم شهر هم جذاب بودند. وجود پارکینگ روباز و حتی وجود کیوسک هلال احمر و همچنین کیوسک پلیس برای امدارسانی سریع و ایجاد امنیت به پارک جنگلی بابا قدرت چهره‌ای بسیار معتبر می‌داد که دیگر جای هیچ کمبود و نگرانی برای بازدیدکنندگانش ایجاد نمی‌شد!

 

معرفی ۱۶ کافی شاپ برتر شهر مشهد

پارک بابا قدرت مشهد در این روزها:

همانطور که اشاره کردیم پارک بابا قدرت مشهد دیگر شبیه حال و هوای آن روزهایش نیست و از آن همه برو بیایی که داشت تبیل شده به بوستان بانوان و امکاناتی که به شکل و شمایل متفاوت‌تری ارائه می‌شوند! در این پارک بانوان به امکاناتی مثل مسیرهای دوچرخه سواری و آلاچیق تا پارکینگ و تجهیزات ورزشی دسترسی دارند.

امکانات اطراف پارک بابا قدرت مشهد

در اطراف پارک بابا قدرت یا همان بوستان ریحانه امکانات زیادی وجود دارد که در راستای گردش شما می‌توانند مورد توجه قرار گیرند. شما در این نزدیکی به بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها مثل کافه باغ، رستوران فیروزه، رستوران دهکده، رستوران مجتمع، و همچنین جاهایی مثل بوستان غدیر، باغ گیاه شناسی مشهد، موزه نان، پارک جنگلی طرق و چند جای دیگر دسترسی داشته باشید.

 

ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به مشهد

آدرس: مشهد، انتهای بلوار جمهوری

منبع

۲۶ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران