پارکینگ‌های اطراف حرم امام رضا در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
پارکینگ‌های اطراف حرم امام رضا در مشهد

وقتی برای سفر به جایی می‌رویم و قرار است جایی را بازدید کنیم که مدتی از وقت ما را می‌گیرد، یافتن پارکینگ تبدیل به معضلی جدی می‌شود. یعنی تصور کنید به جایی پربازدید می‌روید و هیچ جای پارکی نیست احتمالا مجبور می‌شید تمام کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی را بگردید تا جای پارک پیدا کنید و ماشین را به امان خدا بگذارید و بروید! حالا این موضوع در جایی مثل بازدید از حرم اهمیتی صد چندان پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم پارکینگ‌های اطراف حرم امام رضا را در تور مشهد بررسی کنیم.

 

پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی در مشهد

از آنجایی که مشهد به عنوان مقصدی داخلی و پربازدید از سوی مردم به شدت مورد بازدید قرار می‌گیرد خیلی‌ها با ماشین شخصی و بعضا ماشین‌های اجاره‌ای در سطح شهر مشهد تردد می‌کنند و از این رو جای پارک با آن‌همه وسعت محوطه حرم و بازدیدکنندگانش اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل از قبل تدابیری اندیشیده شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

تمام چیزهایی که باید در مورد شهر مقدس مشهد بدانید

پارکینگ شماره ۱ حرم امام رضا در مشهد

پارکینگ ۱ که در زیرگذر حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده و ورودی آن در ابتدای زیرگذر، از سمت خیابان شیرازی قرار دارد نزدیک‌ترین پارکینگ به حرم مطهر است که اغلب مغازه‌داران و کاسبان خیابان ماشین‌هایشان را در آنجا می‌گذارند. شما می‌توانید از طریق پله و پله برقی صحن جامع رضوی و همچنین از طریق آسانسور ضلع جنوبی بست شیخ طوسی به این پارکینگ برسید.

پارکینگ شماره ۲ حرم مطهر در مشهد

پارکینگ ۲ حرم در دسترس زائرین قرار ندارد و برای استفاده خدام و کارکنان حرم است. این پارکینگ زیر صحن کوثر و قسمتی از ضلع شرقی صحن جامع رضوی قرار گرفته که رینگ زیرگذر حرم در دسترس قرار می‌گیرد.

 

۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید

پارکینگ شماره ۳ حرم امام رضا در مشهد

این پارکینگ مختص زائرین حرم مطهر است و ورودی خودرو به داخل آن از طرف خیابان نواب صفوی به سمت زیرگذر حرم قرار گرفته است. شما می‌توانید از طریق پله و پله برقی به داخل محوطه رفت و آمد کنید.

پارکینگ شماره ۴ حرم امام رضا در مشهد

این تنها پارکینگ روباز حرم است که در طبقه همکف با حرم واقع شده است. این پارکینگ در ضلع شمالی دوربرگردان آیت الله شیرازی واقع شده و ورودی خودرو به آن از سمت خیابان طبرسی و زیرگذر در دسترس قرار گرفته است که شما می‌توانید از ضلع شمالی دوربرگردان آیت الله شیرازی و بست شیخ طوسی به این پارکینگ رفت و آمد کنید.

 

۱۰ روستای گردشگری مشهد (قسمت اول)

هزینه استفاده از پارکینگ حرم امام رضا در مشهد

هزینه استفاده از این پارکینگ‌ها بسیار کم‌تر از دیگر پارکینگ‌های شهر است و به ازای هر ساعت استفاده می‌بایست مبلغ ۲۵۰۰ تومان پرداخت کنید.

پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر در مشهد

راستش را بخواهید آنقدر تردد در پارکینگ‌های حرم بالاست که عموما باید فرض را بر این بگذارید که جایی برای پارک پیدا نمی‌کنید اما این نباید شما را ناامید کند چرا که در اطراف حرم نیز پارکینگ برای مغازه‌داران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که خیلی هم از حرم دور نیستند.

۱- پارکینگ طبقاتی میدان شهدا در مشهد

این پارکینگ که در قسمت ضلع غربی میدان شهدا، کنار پایانه اتوبوسرانی واقع شده، از بهترین پارکینگ‌های شهر محسوب می‌شود که با ظرفیت ۲۵۰ ماشین به صورت مسقف در دسترس قرار گرفته است. نکته جذاب در مورد این پارکینگ این است که در فاصله ۹۰۰ متری از حرم واقع شده و پیمودن این مسیر تا رسیدن به حرم با انواع فروشگاه‌های سوغاتی در مشهد و مغازه‌های جذاب پر شده که حسابی مسیر را سرگرم کننده و دیدنی کرده است به طوری که متوجه گذر زمان تا رسیدن به حرم نمی‌شوید.

 

۶ هتل آپارتمان با کیفیت مشهد

۲- پارکینگ روباز میدان شهدا در مشهد

این پارکینگ کوچک با ظرفیت محدودی که دارد تقریبا همیشه پر است و با این که از پارکینگ طبقاتی به حرم نزدیک‌تر است اما به صورت پیش فرض در نظر بگیرید که احتمال وجود جای پارک در آن بسیار محدود است.

۳- پارکینگ مسقف بازار مرکزی در مشهد

این پارکینگ با ظرفیت ۶۰ ماشین، و همکف واقع در خیابان شهید رجایی، کوچه مخابرات، انتهای کوچه چهارباغ قرار گرفته و چون این خیابان از کوچه‌های قدیمی اطراف حرم به شمار می‌رود که بسیاری از اهالی مشهد از قدیم آن را می‌شناختد و پیش از افتتاح پارکینگ‌های بزرگ و طبقاتی جدید، ماشین‌هایشان را آنجا پارک می‌کردند تقریبا همیشه مملو از ماشین اهالی است. به علاوه شاید بد نباشد بدانید که بعضی از کتاب فروشی‌های مذهبی و مهم شهر نیز در این منطقه قرار دارند.

 

هیجان‌ در پارک آبی ایرانیان مشهد

۴- پارکینگ روباز بازار مرکزی در مشهد

پارکینگ همکف روباز بازار مرکزی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو در آدرس خیابان نواب صفوی، نواب ۱۱، کوچه باغ حسن خان واقع شده است. در این منطقه جاذبه‌های مختلف دیدنی مثل خانه‌های تاریخی مثل خانه داروغه، خانه توکلی و خانه امیری، مدارس تاریخی مثل مدرسه عباسقلی خان، مجتمع گردشگری و اقامتی آرمان با آبنمای حیرت‌انگیز، مراکز خرید مشهد و بسیاری از دیدنی‌های اطراف حرم در همین محل قرار گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و ساعاتی را در همین منطقه سرگردان شوید.

 

منبع

۰۹ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران