۵ پارک ملی تایلند که در سفر به پوکت می‌توانید از آنها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری پوکت
۵ پارک ملی تایلند که در سفر به پوکت می‌توانید از آنها دیدن کنید

پوکت یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های تایلند است که سالانه هزاران هزار مسافر را به خودش می‌کشاند. جزیره‌ای پرشور با مسافرانی جوان. جزیره‌ای که شب و روز نمی‌شناسد و چشمانش همیشه بیدار است. جزیره‌ای با کافه‌های شبانه‌ی شورانگیز و رستوران‌های هیجان‌انگیز. جزیره‌ای با بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی. جزیره‌ای که بهترین و خاطره‌انگیزترین تفریحات آبی عمرتان را در آن می‌توانید انجام بدهید. در سفرتان با تور تایلند به پوکت اگر به دنبال آن هستید که با پارک‌های ملی اطراف آن نیز آشنا شوید و در طول سفرتان از آنها دیدن کنید همراه ما باشید تا ۵ پارک ملی اطراف پوکت را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- پارک ملی موکو سورین (Mu Ko Surin National Park)


یک مکان پر از آرامش در ۶۰ کیلومتری ساحل مرکزی پوکت. جاییکه بیشتر علاقه‌مندان به شنا و غواصی به آن مراجعه می‌کنند. جاییکه دارای آب‌های روشن و شفاف و همینطور صخره‎‌های مرجانی بلند بالا است. جاییکه اقامتگاه‌های ساحلی دنج در خود دارد و مکان‌هایی بی‌نظیر برای کمپ‌زدن. در سفرتان به پوکت به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر بیشتر از ۴ روز می‌خواهید در پوکت بمانید حتما حداقل یک روز از سفر خود را به این پارک ملی اختصاص بدهید. جاییکه می‌تواند شما را غرق در سکوت و آرامش کند و برایتان فرصتی فراهم آورد که در زیر نور آفتاب بزنید به آب و یک شنای خاطره‌انگیز انجام بدهید. همچنین اگر علاقه‌مند به غواصی هستید باید بدانید این پارک ملی یکی از بهترین سایت‌های تایلند برای غواصی را در خود دارد. مکانی معروف در کنار صخره ریشلیو که تعداد زیادی از غواصان حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و حتی آماتور به آن مراجعه می‌کنند.

 

سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

 

 

پارک ملی موکو سورین

 


۲- پارک ملی خائو سوک (Khao Sok National Park)


این پارک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ملی تایلند است. چرا که زیستگاه حیوانات جالب توجه است و با رفتن به آن می‌توانید تفریحات جالبی از جمله فیل سواری را تجربه کنید. پارکی که دارای جنگل‌های گرمسیری و باران‌های موسمی‌ است. بنابراین تمامی فصول سال برای دیدن آن مناسب نیست و بهترین زمان برای گشت و گذار در این پارک روزهای ژوئن تا اکتبر است. با رفتن به این پارک می‌توانید یک روز خود را با فیل‌ها سپری کنید. سوار آنها شوید، به آنها غذا بدهید، آنها را به حمام ببرید و جذاب‌ترین عکس‌های سفر خود به پوکت را بیندازید. همچنین اگر علاقه‎‌مند به شب‌مانی در این پارک باشید باید بدانید امکانات اقامتی لازم در این پارک برای مسافرانش فراهم آمده است.

 

راهنمای گشت و گذار ۲ روزه و آخر هفته‌ای در پوکت؛ شهر شورها و شیدایی‌ها

 

 

Khao Sok National Park

 


۳- پارک ملی مو کو آنگ تانگ (Mu Ko Ang Thong National park)


یک پارک ملی بی‌نظیر که ۴۲ جزیره‌ی کوچک را در خود جای داده است و به خاطر ساحل شنی سپید رنگش بسیار در میان گردشگران پرطرفدار است. جاییکه برای گشت و گذار در آن باید سوار قایق شوید و پارو بزنید و در سفر به پوکت شاید هیچ تفریحی به اندازه‌ی کاوش با قایق در این پارک ملی خاطره‌انگیز نباشد. پارکی که در آن خانه‌های ییلاقی برای شب ماندن و استراحت بسیار زیاد است. پارکی که غار بوآ بوک نیز در آن واقع شده است. رفتن به این پارک ملی شانس دیدن میمون‌ها، سمورهای دریایی، بوزینه‌ها و گرازهای وحشی را فراهم می‌آورد. در سفرتان به پوکت به شما توصیه می‌کنیم حتما از این پارک دیدن کنید تا معنای کشف کردن و شاد شدن در زندگی را از نو کشف کنید.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

Mu Ko Ang Thong National

 


۴- پارک ملی آئو فانگ نگا (Ao Phang Nga National Park)


پارکی که در خود ۴۲ جزیره‌ را جای داده است. جزیره‌هایی که معروف‌ترین آن جزیره جیمز باند است. جاییکه یکی از فیلم‌های جیمز باند در آن فیلمبرداری شده است. جزیره‌ای که غارهای زیادی را در خود جای داده است و با رفتن به آن می‌توانید به یک کاوش جذاب در دل طبیعت دست بزنید. پارکی که قایق‌های پارویی به بازدیدکنندگانش اجاره می‌دهد و همه روزه تورهای زیادی برای بازدید از آن در پوکت برگزار می‌شوند.

 

۶ جزیره کم‌تر شناخته شده که به راحتی از پوکت قابل دسترسی هستند

 

 

Ao Phang Nga National Park

 


۵- پارک ملی مو کو سیمیلان (Mu ko Similan National Park)


این پارک متشکل از ۱۱ جزیره است که در ۷۰ کیلومتری ساحل دریای آندمان واقع شده است. پارکی با آب‌های شفاف و زلال که برای غواصان بهشت به حساب می‌آید. پارکی که برای گشت و گذار در آن می‌توانید قایق اجاره کنید. قایق‌هایی که می‌توانید شب را نیز در آنها بخواهید و صبح وقتی چشم‌هایتان را باز می‌کنیم در میان آب‌های زلال باشید. این پارک یکی از بهترین نقاط نزدیک به پوکت برای غواصی کردن افراد آماتور به حساب می‌آید. چرا که تورهای زیادی برای غواصی‌های آماتور توسط مربیان مجرب در آن برگزار می‌شوند. با رفتن به این پارک همچنین می‌توانید به دیدن انواع پرندگان استوایی، خزندگان، خرچنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی مانند کوسه‌ها، ماهی‌های آکواریومی و سفره ماهی‌ها بروید.

 

۶ جزیره‌ اطراف پوکت که حتما باید ببینید

 

 

Mu ko Similan National Park

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران