راهنمای کامل سفر با تور تایلند به پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
راهنمای کامل سفر با تور تایلند به پوکت

بعد از کشمکش‌های فراوانی که در دوران همه‌گیری پیش آمده بود، پوکت از اول آوریل سال ۲۰۲۲ تمامی پروازهای بین‌المللی را آزاد اعلام کرد و گردشگران نیز از آن به بعد می‌توانند، بدون هیچ مشکلی به این جزیره‌ی زیبا سفر کنند. "مروارید دریای آندمان" بزرگ‌ترین جزیره‌ی تایلند و یکی از بهترین مقاصد ساحلی در دنیاست و مملو از جاذبه‌های مختلفی است که روزهایی عالی را در سفر با تور تایلند برایتان رقم خواهد زد. البته اگر قصد رفتن به تور پوکت را دارید، نکاتی هست که قبل از عظیمت باید مد نظر داشته باشید. نکاتی که سعی کرده‌ایم، همه‌ی آن‌ها را در این مقاله گردآوری کنیم.

 

۱- چقدر زمان برای سفر به پوکت لازم است

با توجه به این که خیلی اوقات، کسانی که به پوکت سفر می‌کنند، در تورهای ترکیبی تایلند شرکت کرده‌اند، این سوال برایشان پیش می‌آید که چقدر زمان برای گشت و گذار در پوکت لازم است. در کم‌ترین حالت شما باید ۳ روز در این جزیره باشید تا حداقل لذت را از بودن در پوکت ببرید اما پیشنهاد ما یک هفته است. پوکت جزیره‌ای بزرگ با وسعت ۵۴۰ کیلومتر مربع بوده و دارای چندین ساحل استثنایی، مراکز طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی مختلف است که بازدید از همه‌ی آن‌ها به زمان کافی احتیاج دارد. همچنین شما در زمان بودن در تور پوکت، می‌توانید به جزایر اطراف این مکان نیز رفته و دیگر جزایر کوچک و بزرگ کشور را از نزدیک ببینید.

 

۱۰ فعالیت متفاوت در سفر به پوکت

۲- بهترین زمان برای بازدید از پوکت

نوامبر تا آوریل، بهترین زمان برای بازدید از پوکت به شمار می‌آید. این مدت را فصل خشک در پوکت می‌نامند و هوای آفتابی بدون بارش‌های ناگهانی، سفر دلچسبی را برایتان به همراه خواهد داشت. در این ماه‌ها هوا همیشه آفتابی خواهد بود و می‌توانید، آسوده در ساحل آفتاب بگیرید، به تفریحات آبی در پوکت بپردازید و در پارک‌های آبی یا مراکز طبیعی به گردش بپردازید. البته این ایام، زمان شلوغ سفر به پوکت نیز به حساب می‌آید و به همین دلیل، بهتر است در مدت زمان مذکور، از جاهای شلوغ مثل ساحل پاتونگ دوری کنید. مِی تا اکتبر فصل بارانی به حساب می‌آید و اگر در این زمان با تور تایلند به پوکت سفر کنید، احتمالا بعضی از تفریحات آبی مثل غواصی در پوکت را از دست بدهید. البته از طرفی این ایام، پوکت خلوت‌تر بوده، سواحل آرام‌تر هستند و هزینه‌های سفر به این جزیره نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

۳- فرودگاه پوکت

خوشبختانه برای سفر به پوکت، نیاز نیست به شهر دیگری رفته و از آن‌جا عازم جزیره شوید، چون این مکان خود یک فرودگاه بین‌المللی دارد و بهترین روش برای رفتن به آن‌جا نیز از طریق پروازها به همین فرودگاه است. از محل فرودگاه تا جاهای معروفی همچون ساحل سورین ۳۰ دقیقه، تا ساحل پاتونگ ۵۰ دقیقه و تا ساحل کارون یک ساعت راه است و تا مرکز شهر نیز از طریق جاده اصلی، ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود. این فرودگاه کلا سه ترمینال داشته که ترمینال یک برای پروازهای خارجی در نظر گرفته شده است. ترمینال دو برای پروازهای داخلی بوده و به تازگی ترمینال X به آن اضافه شده که مخصوص پروازهای چارتری است. برای رفتن از فرودگاه پوکت به مرکز شهر، هم می‌توانید از اتوبوس‌های فرودگاه استفاده کنید که طی یک زمان‌بندی مشخص و با هزینه‌ای بسیار پایین این کار را برایتان انجام می‌دهند و هم از تاکسی استفاده کنید که راحت‌تر است، اما هزینه‌ی زیادی روی دستتان می‌گذارد. تاکسی‌ها درست بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره در پوکت

۴- اقامت در هتل‌ها و ریزورت‌های متنوع پوکت

یکی از ویژگی‌های پوکت امکانات گسترده‌ای است که در اختیار گردشگران پر تعداد خود قرار می‌دهد و از جمله مهم‌ترین آن‌ها، تنوع بسیار بالا در هتل‌ها و ریزورت‌هایی است که در این جزیره ساخته شده. از  هتل‌های استاندارد و ارزان تا ویلاها و ریزورت‌های ساحلی لاکچری، هر چیزی که فکرش را کنید در پوکت پیدا خواهید کرد. بسیاری از هتل‌های معروف در اطراف سواحل پاتونگ پوکت، کاتا و کارون واقع شده‌اند و به همین سبب، مکانی شلوغ، شاد و جذاب را فراهم کرده‌اند. جایی که کلاب‌های بزرگ قرار گرفته، پارتی‌های شبانه در آن‌ها میزبانی می‌شود و تا صبح صدای موسیقی به گوش می‌رسد. اگر به جاهای خلوت‌تر و با آرامش بیشتر فکر می‌کنید، هتل‌های نزدیک ساحل سورین مناسبند و همچنین ریزورت‌های بزرگ با ساحل خصوصی و امکانات گسترده نیز در جاهایی دور از شهر واقع شده‌اند که امکانات خیلی خوبی را برایتان به همراه خواهند داشت. بعضی از هتل‌های پرطرفدار در جاهای مختلف شهر به شرح زیر هستند:

  • ریزورت ساحلی Arinara Bangtao (ساحل بانگتائو)
  • ریزورت Twinpalms Phuket (ساحل سورین)
  • ریزورت ساحلی Katathani Phuket (ساحل کارون)
  • ریزورت و اسپا ساحلی Phuket Marriott (ساحل پاتونگ)
  • ریزورت Burasari (ساحل پاتونگ)

 

۵- حمل و نقل در پوکت

همیشه یکی از بهترین روش‌ها برای جا‌به‌‌جایی و گشت و گذار در جزایر تایلند و شهرهای کوچک، اجاره‌ی موتور سیکلت است. موتورهای سبک با قیمت پایینی اجاره داده می‌شوند و به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید به همه جاهای دور افتاده سرک کشیده و سواحل پنهان را ببینید. دیگر روش برای جا به جایی، توک توک هستند که البته باید مراقب باشید، قیمت بیش از حد از شما نگیرند. این موتورهای سه چرخ، در همه جای تایلند به چشم می‌خورند و بر خلاف ظاهرشان، به خاطر ماهیت توریستی که پیدا کرده‌اند، خیلی ارزان نیستند.

متاسفانه در پوکت خبری از تاکسی‌های اینترنتی نیست و باید از تاکسی‌های سنتی استفاده کنید. حتما در زمان سوار شدن بر تاکسی، از راننده بخواهید که تاکسی‌متر را روشن کند تا هزینه‌ی اضافی از شما نگیرد. البته با توجه به فواصل کمی که در پوکت باید طی کنید، خیلی هزینه‌ی رفت و آمد نخواهید داشت، مخصوصا اگر هتل خود را در جاهایی بگیرید که به مراکز گردشگری دسترسی داشته باشید.

 

تجربه‌ی هیجان در پارک فانتاسی شو پوکت

۶- مقوله غذا در پوکت

غذاهای تایلندی مملو از ادویه بوده و گاهی کمی تند هستند. اما نکته‌ی جذابی که در پوکت خواهید دید، تنوع غذاهای دریایی است که از صید‌های روز درست می‌شوند و طعمی فوق‌العاده دارند. از خرچنگ، صدف، اسکویید و انواع ماهی‌ها، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای هم به صورت خیابانی و هم در رستوران‌های مختلف پخت می‌شود. در ساحل پاتونگ، انواع دکه‌های غذا فروشی را می‌بینید که به فروش انواع غذاها می‌پردازند. در کل تنوع غذایی در پوکت خیلی خوب بوده و جدا از غذاهای محلی، انواع فست فود‌ها، رستوران‌های بین‌المللی و خیلی جاهای دیگر برای خوردن غذا، انواع نوشیدنی‌ها و دسرها مهیاست و در این جزیره هیچ چیز کم و کسر نخواهید داشت.

۷- خرید در پوکت

پوکت همچون دیگر مقاصد گردشگری تایلند، چندین بازار مختلف دارد که می‌توانید برای خرید به آن‌جاها مراجعه کنید اما برای عاشقان خرید این نوید را هم بدهیم که این جزیره، دارای چند مرکز خرید خیلی خوب هم هست. Jungceylon بهترین انتخاب در پوکت به حساب می‌آید که دارای ۲۰۰ فروشگاه مختلف بوده و یک مجموعه سینمایی بزرگ را در خود میزبانی می‌کند.

Central Festival نیز با طراحی منحصر به فرد خود، بوتیک‌های متنوع و برندهای مختلفی که دارد، انتخابی عالی به حساب می‌آید و Limelight Avenue هم که در مرکز شهر قرار گرفته گزینه‌ی خیلی خوبی برای خرید خواهد بود. در کل پوکت چیزی بیشتر از ۱۰ مرکز خرید بزرگ و کوچک داشته و بسیاری برندهای بین‌المللی را در این جزیره پیدا خواهید کرد و حسابی می‌توانید در آن‌جا خرید کرده و پول‌های خود را خرج کنید.

 

بهترین ریزورت‌های ساحلی در پوکت

۸- کارهایی که به هیچ وجه نباید در پوکت انجام دهید

همیشه از بایدها می‌گوییم اما هر جایی در دنیا، نبایدهای خاص خود را دارد که بهتر است قبل از ورود به آن‌جا، درباره‌شان بدانید. برای مثال، نباید با حیوانات محافظت شده که در جاهای مختلف حضور دارند عکس بگیرید و البته سواری بر روی فیل‌ها را هم نباید انجام دهید که این روزها کم‌کم این فعالیت نکوهش شده، در حال فراموش شدن است.‌

وقتی با تایلندی‌ها صحبت می‌کنید، بهتر است به هیچ وجه وارد مسائل سیاسی نشده و اصلا در مورد خانواده سلطنتی بدگویی نکنید. در هنگام بازدید از معابد تایلند باید لباسی پوشیده به تن داشته باشید و با کفش داخل معابد نشوید. در مورد پوشش نیز، البته که در سواحل آزاد هستید، اما نباید با لباس شنا وارد شهر شوید. دو نکته هم در سواحل وجود دارد که اولی غذا ندادن به ماهی‌هاست و دوم این که نباید صدف‌ها را از ساحل جمع کنید. این‌ها نکاتی کلی هستند که حتما باید در سفر با تور پوکت آن‌ها را مد نظر داشته باشید، نکاتی که البته در مورد دیگر مقاصد ساحلی تایلند نیز صدق می‌کنند.

۹- مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پوکت

بدون شک مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری پوکت، سواحل زیبای این جزیره همچون سورین، کاتا، کارون، پاتونگ و ... خواهد بود. اما خود را محدود به سواحل معروف نکرده و به سراغ ساحل‌های کوچک و دنج خارج از شهر نیز بروید. همچنین به سراغ سفرهای دریایی رفته و یک روز خود را برای بازدید و گردش در فی‌فی کنار بگذارید. جزیره‌ی معروف و بسیار زیبایی که همه عاشقش هستند. غیر از فی‌فی حداقل ۳۰ جزیره در نزدیکی پوکت وجود داشته که به راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

برای آن‌هایی که اهل مراکز فرهنگی و بازدید از معابد بودایی هستند، نتدیس "بودای بزرگ" و معبد وات چالونگ در پوکت را پیشنهاد می‌کنیم که بر روی تپه‌ای واقع شده و از آن بالا منظره‌ی جذابی از پوکت را خواهید دید.کروز سواری در خلیج فانگ نگا، گردش در بازارهای شبانه، شرکت در کلاس‌های آشپزی غذاهای تایلندی و خیلی فعالیت‌های دیگری هستند که در تور پوکت می‌توانید به سراغشان بروید.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران