راهنمای مدیریت هزینه‌ها در سفر به پوکت (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری پوکت
راهنمای مدیریت هزینه‌ها در سفر به پوکت (قسمت اول)

پوکت یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های تایلند به حساب می‌آید که همه روزه مملو از مسافر است. جزیره‌ای که برترین امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی در آن فراهم آمده است تا یکی از شناخته‌شده‌ترین جزیره‌ها در نظر گردشگران باشد. جزیره‌ای که هیجان‌انگیزترین تفریحات تایلند را می‌شود در آن تجربه کرد. جزیره‌ای با سواحل شنی سپید فام که می‌شود در پناه آنها آرام گرفت و روزهای خوشی از زندگی را پشت سر گذاشت. جزیره‌ای که می‌شود با انواع سافاری‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز آبی آدرنالین خون را تا جاییکه می‌شود بالا برد و خوش گذراند. جزیره‌ای که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خاطره ساخت و هم مجردی. در سفرتان با تور تایلند به پوکت اگر به دنبال راهنمایی برای مدیریت و کاهش هزینه‌های سفرتان هستید همراه ما باشید تا نکات کاربردی در این باره خدمتتان بازگو کنیم.


هزینه سفر به پوکت


جدای از هزینه تهیه ویزا و بلیت برای رفتن به تایلند که آن را می‌توانید به ریال پرداخت کنید، وقتی به تایلند پا گذاشتید باید با واحد پول ملی این کشور و یا پول‌های بین‌المللی مانند دلار و یورو هزینه کنید. واحد پول کشور تایلند بات است و ما نمی‌توانید خدمتتان عرض کنیم که هر بات چند ریال است. چرا که نرخ ارز در کشور ما هر روز در حال نوسان و جابه‌جایی است. بنابراین ما در این مطلب پیشنهادهایمان را به بات خدمتتان عرض می‌کنیم.

 

دانستنی‌های ضروری که پیش از سفر به پوکت باید آنها را بدانید

 

سفر به پوکت

 


هزینه اقامتگاه


پوکت پر از اقامتگاه‌های لوکس و عالی است. در جای‌جای این جزیره می‌توانید هتل‌های ۵ ستاره و ۴ ستاره و ۳ ستاره را ببینید و برای اقامت انتخاب کنید اما انتخاب هتل برای کاهش هزینه‌ی سفر شما به این جزیره انتخاب خوبی نیست. چرا که هزینه اقامت در هتل‌ها طبق تعرفه‌هایی همواره بیشتر از هاستل‌ها و برخی آپارتمان‌هاست. این جزیره در کنار هتل‌های لوکس، هاستل‌های تمیز و آپارتمان‌های مناسبی برای اقامت دارد. اگر مجردی و یا با دوستان‌تان به پوکت سفر کرده‌اید برای کاهش هزینه‌های سفر به شما توصیه می‌کنیم هاستل‌ها این شهر را برای اقامت انتخاب اما اگر به همراه خانواده‌ی خود به این شهر رفته‌اید توصیه ما به شما این است که آپارتمان‌های پوکت را برای اقامت برگزینید. آپارتمان‌هایی که برخی‌هاشان در مرکز این شهر واقع شده‌اند و دسترسی مناسبی به اماکن دیدنی جزیره دارند و برخی‌های دیگرشان نیز در خارج از شهر واقع شده‌اند و سکوت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند. حدود هزینه‌ی اجاره انواع آپارتمان در این شهر به شرح زیر است:

 

معرفی‌ ۵ هتل بسیار خوب با قیمت ارزان و مقرون‌ به صرفه در پوکت

 

سفر ارزان به پوکت

 


آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۱۲,۸۰۰ بات
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۹,۱۸۷ بات
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۲۸,۹۲۳ بات
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۱۸,۶۲۵ بات

 

هزینه حمل و نقل و جابه‌جایی


یکی از مهمترین هزینه‌هایی که می‌تواند با مدیریت درست در طول سفر کاهش پیدا کند، هزینه جابه‌جایی‌ها و حمل و نقل است. در پوکت وسایل گوناگونی برای حمل و نقل فراهم آمده است که حدود هزینه استفاده از هرکدام آنها به شرح زیر است:

 

۵ مرکز خرید جذاب پوکت که باید به آنها سر بزنید!

 

سفر ارزان به پوکت

 

 

  • توک توک: توک توک نوعی تاکسی کوچک است که برای جابه‌جایی در مسافت‌های کوتاه بسیار مقرون به صرفه است. حدود هزینه‌ی جابه‌حایی با این وسیله میان ۴۰ تا ۱۰۰ بات است.
  • اتوبوس‌های سانگسیو: این اتوبوس‌ها میان ساعات ۷ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در شهر پوکت تردد می‌کنند و در دو رنگ متفاوت می‌باشند. رنگ آبی و صورتی. این اتوبوس‌ها در طول مسیرهایی که تردد می‌کنند ایستگاه ندارند. بنابراین هرکجای شهر می‌توانید از آنها پیاده و یا به آنها سوار شوید. در پوکت هزینه‌ی اتوبوس‎های آبی رنگ در حدود ۳۰ تا ۴۰ بات و هزینه اتوبوس‌های صورتی رنگ نزدیک به ۱۰ بات است.
  • اجاره موتور: اگر می‌خواهید در یک شهر متفاوت گشت و گذار کنید شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید می‌توانید روزانه موتور کرایه کنید و به گشت و گذار بپردازید. با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ بات می‌توانید بیست و چهار ساعت موتور در اختیار داشته باشید و خودتان رانندگی کنید. البته اگر برای چند روز بخواهید موتور کرایه کنید هزینه‌ی آن تا نزدیک به ۱۵۰ بات نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

 

سفر ارزان به پوکت

 

 

  • اجاره ماشین: با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بات می‌توانید برای یک روز در این شهر ماشین اجاره کنید. البته این پیشنهاد برای آنهایی که با بودجه اندک به پوکت سفر کرده‌اند چندان مقرون به صرفه نیست اما انتخاب با خودتان است.
  • قایق: استفاده از قایق برای گشت و گذار در جزیره‌های اطراف پوکت بسیار لذت‌بخش است. بنابراین اگر اهل تفریحات ماجراجویانه در پوکت هستید قایق برای جابه‌جایی شما بسیار می‌تواند جذاب باشد. برای هزینه نهایی اجاره قایق پیش از آن که سوار شوید با صاحب آن مذاکره کنید اما با این حال باید بدانید قیمت قایق سواری برای هر ساعت در حدود ۵۰۰ بات است و هزینه اجاره یک روزه‌ی آن در حدود ۱۸۰۰ بات.
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران