راهنمای کامل فرودگاه بین‌المللی پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
راهنمای کامل فرودگاه بین‌المللی پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت، دومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد در کل تایلند به حساب می‌آید. با توجه به زیبایی‌های این جزیره‌ و البته موقعیت‌های تفریحی که برای گردشگران فراهم آورده، میلیون‌ها مسافر هر ساله پا به این فرودگاه می‌گذارند و به همین علت، حتما باید امکانات خوبی در آن فراهم شده باشد. با توجه به محبوبیت تور پوکت در بین گردشگران ایرانی، بهتر دیدیم یک راهنمای مناسب برای این فرودگاه تهیه کنیم تا هنگام ورود به این مکان، آشنایی کلی با آن‌جا داشته باشید.

 

درباره فرودگاه پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت ۳ ترمینال دارد که یکی از آن‌ها مختص پروازهای بین‌المللی بوده و با توجه به اهمیت این فرودگاه، سالانه حدود ۱۶ میلیون نفر پا به آن جا می‌گذارند. این مکان مدرن و بسیار عالی دارای چندین فروشگاه، سرویس‌دهی ۲۴ ساعته و همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها متنوع است و اینترنت رایگان نیز برای مدتی محدود به مسافران ارائه می‌کند. از نظر مسیر نیز رفتن به فرودگاه بسیار ساده بوده و از مرکز شهر فاصله‌ی خیلی زیادی ندارد و همچنین این امکان را دارید که مسیر را هم از طریق تاکسی و شاتل‌های هتل‌ها و هم از طریق اتوبوس طی کنید.

 

۶ نکته کاربردی برای سفری ارزان به پوکت

 

وبسایت: https://phuket.airportthai.co.th/en

لیست زنده‌ی پروازها: https://phuket.airportthai.co.th/en/flights

 

مکان قرار گیری فرودگاه

فرودگاه پوکت در منطقه تالانگ واقع شده و مسیر رفت و آمد به آن‌جا بسیار سر راست است و رسیدن به آن‌جا با تاکسی حدود ۴۰ دقیقه زمان خواهد برد.

  

رفت و آمد به فرودگاه

شما می‌توانید به روش‌های مختلف به فرودگاه پوکت رفته یا از آن جا به هتل خود عازم شوید. ابتدا بهترین راه حل را به شما بگوییم، تاکسی‌های متری که هزینه‌ی آن‌ها بر اساس طول مسیر شما خواهد بود. البته ۱۰۰ بات هزینه‌ی فرودگاه نیز به کل هزینه‌ی تاکسی اضافه خواهد شد. مثلا اگر شما در هتلی نزدیک به ساحل پاتونگ باشید، حدودا ۶۰۰ بات برای مسیر باید پرداخت کنید و ۱۰۰ بات برای هزینه‌ی فرودگاه. لیموزین‌های فرودگاه شرایطی همچون همین تاکسی‌ها دارند با این تفاوت که ماشین‌های بسیار بهتر و راحت‌تری هستند و البته هزینه‌ی آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

جدا از شاتل‌هایی که هتل‌ها برای رفت و آمد در نظر می‌گیرند، انتخاب دیگر شما اتوبوس‌هایی است که به فرودگاه حرکت می‌کنند و شامل Smart Bus و اتوبوس فرودگاه می‌شود. Smart Busها در مجموع کمی گران‌تر هستند اما بسیار راحت‌تر از اتوبوس‌های فرودگاهند. مثلا هزینه‌ی شما از فرودگاه تا بانگاتئو ۱۰۰ بات می‌شود و تا پاتونگ باید ۱۵۰ بات بپردازید.

 

 کرایه موتور سیکلت در پوکت، بهترین وسیله حمل و نقل تفریحی 

 

اینترنت رایگان

اینترنت رایگان برای مسافران این فرودگاه در نظر گرفته شده و شما کافی است که با وصل شدن به WiFi با اسم @ AirportTrueFreeWiFi، یک یوزر و پسورد انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که تنها دو ساعت برای هر گوشی اینترنت ارائه می‌شود.

 

بهترین سفرهای یک روزه از پوکت

 

فروشگاه‌ها و رستوران‌ها

تعداد زیادی کافه و رستوران هم در ترمینال داخلی و هم ترمینال خارجی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. انتخاب‌های شما در میان رستوران‌ها نیز از بین رستوران‌های شیک و نسبتا گران تا فست فودهای مختلف و برندهای زنجیره‌ای تنوع خواهد داشت. همچنین چندین فروشگاه مختلف از جمله اوتلت‌های ۲۴ ساعته تا فروشگاه‌های عطر، زیورآلات، سوغات، کتاب‌فروشی و ... نیز در فرودگاه وجود دارد تا بتوانید از آن‌ها استفاده ببرید.

 

 ۵ مرکز خرید جذاب پوکت که باید به آنها سر بزنید!

 

لانج‌های فرودگاه بین‌المللی پوکت

 

بخش بین‌المللی و بخش داخلی هر کدام دو لانج دارند که همگی به صورت پیش پرداخت در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. شما می‌توانید لانج‌های ترمینال بین‌المللی را یکی در طبقه اول و دیگری در طبقه دوم پیدا کنید.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

 

دیگر امکانات فرودگاه

این فرودگاه دارای چندین دستگاه خودپرداز و همچنین کیوسک‌های تبدیل پول است. همچنین اگر نیاز داشته باشید می‌توانید از کمک‌های پزشکی یا حتی داروخانه این مکان استفاده کنید. اما جایی مخصوص استراحت برای مسافران در نظر گرفته نشده و کسانی که می‌خواهند سیگار بکشند نیز تنها در بعضی کافه‌ها این امکان را خواهند داشت.

 

 

نکاتی که باید بدانید

  • چند شرکت معتبر در فرودگاه برای اجاره‌ی ماشین در نظر گرفته شده که اگر نیاز بود می‌توانید در ابتدای سفر خود ماشین اجاره کنید.
  • فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.
  • بخش اطلاعات در طبقات مختلف فعالیت می‌کنند.
  • بخش نگهداری ساک و همچنین گاو صندوق برای مسافرین در فرودگاه در نظر گرفته شده که در ازای هزینه به شما خدمات خواهند داد.

 

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران