تور تایلند، فرصتی ناب برای بازدید از قلمرو ببرهای پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
تور تایلند، فرصتی ناب برای بازدید از قلمرو ببرهای پوکت

هنگامی که نام تور تایلند به میان می‌آید، احتمالا شما هم به یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای وقت‌گذرانی در سواحل زیبای تایلند و آفتاب گرفتن، تجربه انواع ورزش‌های آبی و پارک‌های آبی هیجان‌انگیز و خرید از مراکز خرید دوست‌داشتنی تصور خواهید کرد. اما اشتباه نکنید. تایلند زیبایی‌های طبیعی و حیات وحشی بکر دارد که بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

قلمرو ببرهای پوکت (Tiger Kingdom Phuket) که به نام باغ وحش ببرهای پوکت هم شناخته می‌شود، یکی از همین جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که می‌توانید در تور پوکت برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید تا سفر خود به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی را به سوی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز هدایت کرده باشید.

 

باغ وحش ببرهای پوکت

باغ وحش ببرهای پوکت در حال حاضر بخشی از شهر پوکت را در اختیار دارد که مساحت آن به حدود چهار هکتار متر می‌رسد. برای ساخت این باغ وحش مبلغی در حدود صد میلیون بات تایلند هزینه شده است.

 

گشت و گذاری خاص در سافاری ورلد، هیجان‌انگیزترین پارک و باغ‌وحش تایلند

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

 

این حیات وحش محافظت شده، اکنون یک خانه امن برای صد قلاده ببر است تا از گزند انسان‌های سودجو و شکارچی‌ها در امان بمانند. بسیاری از ببرهایی که در این پارک مشاهده خواهید کرد، از زمان تولد در همین محیط نگهداری شده‌اند و بسیاری از آن‌ها هم در همین پارک زندگی‌شان را به پایان می‌رسانند.

 

ایده اولیه ساخت پارک ببرهای پوکت

تایلند روزگاری یک سرزمین بهشتی برای گونه‌های مختلف حیوانی و پرندگان بود؛ پیش از آنکه به محلی برای گشت‌وگذار گردشگرانی از سراسر جهان تبدیل شود و حتی پیش‌تر از آنکه زندگی شهری، به قلمرو طبیعت آن نفوذ کند. تایلند به خاطر بهره‌مندی از طبیعتی غنی و متنوع و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که در جنوب شرقی آسیا دارد، محل امنی برای حیوانات بود.

 

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

 

اما با زیاد شدن جمعیت انسانی و گسترش زندگی مدرن، شکار حیوانات هم آغاز شد و همه این عوامل در کنار هم سبب شدند که تعداد گونه‌های حیوانی در حال انقراض، افزایش پیدا کند. ببرها هم در همین دسته‌بندی جای گرفتند.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در حال حاضر حضور ۱۲۰ ببر در سراسر طبیعت آزاد تایلند ثبت شده است. شکار غیرقانونی ببرها برای سوء استفاده، یعنی مقاصد تجاری از پوست و اعضای دیگر بدن‌شان روز به روز گسترش یافته بود و علاوه بر این تعداد زیادی از این ببرها، قاچاق شده و به محل‌های دیگری برده می‌شدند.

 

باغ پروانه‌های بانکوک، لمس زیبایی طبیعت

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

 

این مرکز تفریحی و گردشگری در حقیقت برای حفاظت از ببرها و ایجاد فرصتی برای زندگی آرام و زاد و ولد آن‌ها ساخته شده و اکنون به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی پوکت تبدیل شده است.

 

ببرهای رام و آرام در پوکت

با این حال، این نوع حفاظت از این گونه رام نشده، در تغییر رفتار و عادت ببرها بی‌تاثیر نبوده است. همین شیوه نگهداری، باعث این شده است که ببرهایی که در این منطقه اقامت دارند، آرام‌تر و رام‌تر از حیوانات شبیه خودشان هستند.

برخی از محققان هم معتقدند که دلیل اصلی این تغییر خلق و خوی ببرها، نتیجه رژیم غذایی است که انسان‌ها برای این گونه وحشی در نظر گرفته‌اند. در این باغ وحش، ببرها با رژیم غذایی شیر و مرغ تغذیه می‌شوند.

 

قدم زدن در زیباترین و رویایی‌ترین باغ‌ها و مزارع گل تایلند

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

 

روابط میان ببرها و گردشگران پوکت آنقدر عجیب است که احتمالا باید با چشم‌های خودتان آن را ببینید تا بتوانید باورش کنید. تصور اینکه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در قفس ببرها در کنارشان باشید، یا نوازش کردن ببرهای وحشی و غذا دادن به آن‌ها، کار ساده‌ای نیست. اما این کار به یک شیوه روتین در پارک ببرهای پوکت است.

 

فعالیت‌های گردشگری در باغ وحش ببرهای پوکت

  1. تماشای ببرها: اگر از نزدیک شدن به ببرها هراس دارید، تماشای ببرها بهترین گزینه‌ برای شماست چراکه می‌توانید از یک فاصله کاملا ایمن به تماشای ببرهایی بپردازید که در قفس‌های‌شان نگهداری می‌شوند.
  2. بازی و نوازش ببرها: برای بازی با ببرها یا نوازش آن‌ها باید به اندازه‌ای شجاعت داشته باشید که بتوانید آن‌ها را لمس کنید. این کار برای بسیاری از گردشگرانی که برای نخستین بار در زندگی‌شان با این حیوانات زیبا ملاقات می‌کنند، کار ساده‌ای نیست. علاوه بر این با ورود به بخش بازی با ببرها، شما در فضایی قرار می‌گیرید که بدون هیچ حفاظ و حصاری بازی و زندگی ببرهای پوکت را ببینید و حتی با آن‌ها هم‌بازی شوید.
  3. ورود به قفس ببرها: ببرهایی که در این قفس‌ها نگهداری می‌شوند از کودکی برای ارتباط با انسان‌ها آموزش دیده‌اند به همین دلیل هم می‌توانید با نگرانی کمتری مهمان آن‌ها شوید. در این بخش با راهنمایی و حضور یکی از مربی‌های ببرها می‌توانید وارد قفس آن‌ها شوید و از نزدیک با آن‌ها معاشرت کنید!
  4. ملاقات با ببرهای نوزاد: این تفریح، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که گردشگران تور پوکت آن را انتخاب می‌کنند. برای این کار باید به بخشی بروید که محل نگهداری ببرهای نوزاد است تا بتوانید آن‌ها را از نزدیک ببینید و لمس کنید. نکته دیگر آنکه اگر با فرزندان خود به این سفر آمده‌اید، خوب است بدانید که ورود کودکان به این بخش آزاد است.

 

گشت و گذاری سبز در ۶ باغ‌ و جنگل‌ استوایی تایلند

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

 

امکانات رفاهی باغ وحش ببرها برای گردشگران تور پوکت

  1. صندوق امانات
  2. محل دریافت کفش‌های مناسب برای بازدید از باغ وحش
  3. دوره های کوتاه آموزشی رفتار با ببرها
  4. فروشگاه‌های سوغاتی تایلند
  5. اینترنت پر سرعت رایگان
  6. مسیر پیاده روی
  7. رستوران و کافه‌های قابل اطمینان
  8. سرویس بهداشتی مناسب

 

 

باغ وحش ببرهای پوکت

 

هزینه بازدید از قسمت‌های مختلف باغ وحش ببرهای پوکت

  • مشاهده ببرهای یک ماهه: سه هزار و ۵۰۰ بات تایلند
  • مشاهده و بازی با ببرهای چهار ماهه: هزار و ۲۰۰ بات تایلند
  • مشاهده و بازی با ببرهای ده ماهه: ۹۰۰ بات تایلند
  • ورود به قلمرو ببرهای بزرگسال: هزار بات تایلند

 

۰۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران