بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است و در واقع پایتخت فرهنگی آن محسوب و از دوبخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. دارای آثار تاریخی بسیاری است که مردم دنیا را به خود جذب می کند. اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید با تور استانبول به گردش در این شهر بروید یا قصد اقامت موقت یا کار در این کشور را دارید، بهتر است تفاوت بین مناطق مختلف این شهر را بدانید تا برای انتخاب هتل یا اجاره یک آپارتمان تصمیم بهتری بگیرید.


زندگی در استانبول چگونه است

استانبول از نظر امکانات مکان بسیار خوبی چه برای گشت و گذار چند روزه و چه برای زندگی طولانی‌تر است. دارای مداراس و دانشگاه‌های بسیاری است که کیفیت مناسبی دارند. علاوه بر آن، مراکز تفریحی و مراکز خرید مختلفی دارد. از طرفی شهر از نظر جغرافیایی، موقعیت بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید کنار دریا قدم بزنید، به رستوران‌هایی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده بروید و یا سوار بر کشتی‌های کروز تنگه بسفر را بگردید. شب‌ها هم که شهر زنده است و پر از تفریحات شبانه. همچنین شهری است که بنا به تخصص شما، ممکن است کاریابی در آن ساده‌تر از دیگر شهرهای ترکیه باشد.

 

 زندگی شبانه‌ی استانبول را در مشهورترین کلاب‌های شهر تجربه کنید 

استانبول


اماکن تاریخی و مراکز فرهنگی زیادی در این شهر وجود دارد و نمایانگر فرهنگ و تمدن هزاران ساله ترکیه است. بازارهای سنتی و مدرن آن را نیز در همه محله‌ها خواهید یافت و می‌توانید تا دلتان می‌خواهد برندهای محبوب ترکی بخرید.
اکر بخواهیم درباره حمل و نقل شهری استانبول بگوییم، وسایل نقلیه عمومی بسیاری در سطح شهر وجود دارد که مردم را از هر سمت شهر به سمت دیگر می‌برد. شما می‌توانید با داشتن استانبول کارت، سوار مترو و یا اتوبوس شوید. علاوه بر آن تاکسی و دلموش هم در همه جای شهر در دسترس است.


آب و هوای استانبول چگونه است

استانبول یکی از شهرهای ترکیه است که در تمام فصول سال، گردشگر به خود جذب می‌کند. تابستان‌ها هوای مطبوعی دارد و زمستان‌ها با وجود سرما، شهر زیبایی خاص خود را دارد. جشنواره‌ها و تخفیفات ژانویه به طور معمول گردشگران و حتی افراد بومی را به مراکز خرید می‌کشاند. شهر استانبول به توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، آب و هوای متغیری در طول یک سال دارد. در مجموع می‌توان گفت آب و هوای مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی دارد.

 

  فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول 

استانبول


محله‌های مختلف استانبول کدامند

لوکس‌ترین و خوش آب و هواترین منطقه استانبول،محله ببک است که می‌توانید ویلاها و خانه‌های دنج و رو به دریای آن را در سریال‌های ترکی ببینید. ببک تقریبا در محدوده منطقه بشیکتاش قرار دارد و اطراف آن محله‌های کوچک و بزرگ ازجمله آرناووتوکوی، اتیلر و رومی را خواهید یافت. امنیت خوبی دارد و رستوران‌ها و کافه‌های خوب و شیکی را خواهید دید.
بی اوغلو یکی دیگر از محلات مشهور استانبول است که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. در این منطقه می‌توانید به راحتی به وسایل نقلیه عمومی دسترسی داشته باشید. پر از مراکز تفریحی و خرید است. هتل‌های خوبی دارد و رستوران‌های بسیار خوبی را خواهید یافت.

 

 ۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

استانبول


یکی دیگر از مناطق مشهور که گردشگران با آن آشناتر هستند، منطقه سلطان احمد استانبول است. می‌توان گفت تقریبا مهم‌ترین مناطق تاریخی شهر در این قسمت شهر قرار گرفته است. مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، توپکاپی، سرداب باسیلکا و بازار بزرگ استانبول یا همان گرند بزرگ را که در چند قدمی یکدیگر قرار دارند را می‌توان با سفری یک روزه به این منطقه بازدید کرد. همچنین به علت قدیمی بودن منطقه، تمام امکانات در این بخش شهر مهیاست. مدارس خوب، پارک، مراکز خرید و اماکن تاریخی و تفریحی. این منطقه در کنار دریای مرمر قرار گرفته و آب و هوای دلپذیری دارد و از پیاده‌روی در آنجا لذت خواهید برد.

 

استانبول


محله دیگری نیز مانند منطقه شیشلی وجود دارد که بسیار لوکس است، این منطقه به میدان تکسیم نزدیک است. مناطق متوسط‌تری مانند کادیکوی که در حال توسعه هستند و یا محله‌های ارزان‌تر که افراد کمتری برای گردش به آن سمت می‌روند و یا ملک اجاره می‌کنند.

۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران