راهنمای کامل گشت و گذار در محله کاراکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای کامل گشت و گذار در محله کاراکوی استانبول

استانبول کلان‌‌شهری بسیار وسیع و قطب اصلی گردشگری ترکیه است که از محلات و مناطق مختلفی تشکیل شده است. یکی از این محلات کاراکوی است که در دو دوره بیزانس و عثمانی بندر این شهر بود. محله کاراکوی استانبول که به عنوان پلی بین شبه جزیره تاریخی و بی‌اوغلو (استانبول مدرن) عمل می‌کند، هنوز آثاری از آن زمان را در خود دارد. کاراکوی یکی از سریع‌ترین مناطق در حال توسعه استانبول در ده سال گذشته بوده است. کافی شاپ‌های موج سوم، رستوران‌های برگر و بوتیک‌هتل‌هایی که در این منطقه افتتاح شدند و رستوران‌های سنتی هماهنگی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند. در خیابان‌های فرعی کاراکوی، بهترین رستوران‌های محلی و دسر فروشی‌های سنتی ترکی استانبول وجود دارد. به همین دلیل کاراکوی یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های غذای خیابانی استانبول است. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره محله کاراکوی و جاذبه‌های آن در تور استانبول ارائه می‌دهیم.

 

کارهایی که باید در کاراکوی استانبول انجام دهید

کارهایی که باید در کاراکوی انجام دهید شامل بازدید از مساجد با قدمت چند صد ساله و کشف سازه‌های مربوط به دوره جنوا است. همچنین می‌توانید تحول معماری امپراتوری عثمانی را در قرن نوزدهم در کاراکوی مشاهده کنید. در حین بازدید از خیابان‌های تاریخی، زیباترین کافه‌ها و رستوران‌های کاراکوی استانبول را خواهید دید. بهترین قسمت بازدید از کاراکوی این است که می‌توانید تور گشت و گذار را با تور غذا ترکیب کنید.

 

گشت و گذاری غیرمعمول در استانبول

مسجد کیلیچ علی پاشا

برای شروع بازدید از کاراکوی مسجد کلیچ علی پاشا در نزدیکی ایستگاه تراموا توپخانه انتخاب مناسبی است. این مسجد یکی از آثار کلاسیک دوره عثمانی است که توسط معمار معروف سینان ساخته شده و سازه‌ای واقعا چشمگیر و تاریخی است. این مسجد زیبا به افتخار دریاسالار کیلیچ علی پاشا در قرن شانزدهم ساخته شده است. علی پاشا که اصالتا ایتالیایی بود، پس از قهرمانی و موفقیت‌هایی که در جنگ‌ها به دست آورد لقب «کیلیچ» که در ترکی به «شمشیر» ترجمه می‌شود را دریافت کرد و به یکی از مهم‌ترین دریاسالارهای امپراتوری عثمانی تبدیل شد. کیلیچ علی پاشا چنان قدرتمند شده که سینان معمار را وادار کرد تا مسجدی به نام او بسازد. دریاسالار معروف از طرفداران پر و پا قرص معماری ایاصوفیه استانبول بود و از سینان معمار درخواست کرد که مسجدی شبیه ایاصوفیه بسازد. حمام ترکی و آبخوری کیلیچ علی پاشا که در کنار مسجد واقع شده‌اند نیز به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. بازدید از این حمام قطعا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در کاراکوی انجام دهید.

کلیسای پاتریارک ارتدوکس ترکیه

پاتریارک ارتدکس ترک مستقل از پاتریارک ارتدوکس یونانی است زیرا در اصل مرکز معنوی مسیحیان شرقی است. این بنا با اجازه مصطفی کمال آتاتورک توسط یک کشیش یونانی الاصل و شاگردانش که از ارتش ترکیه در طول جنگ استقلال حمایت می کردند، تأسیس شد. اگرچه این کلیسای پدرسالاری به خوبی شناخته نشده اما دارای یک کلیسا در کاراکوی بوده و در داخل کلیسا، آیکون‌ها و دکورهای جالب زیادی به چشم می‌خورد.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

سیسیان هان

در ابتدای این پست اشاره کردیم که در اواخر دوره عثمانی در کاراکوی یک زندگی تجاری رنگارنگ به وجود آمده بود. کاراکوی و گالاتای استانبول جایی بودند که این زندگی تجاری رنگارنگ بیشتر فعال بود. بنابراین، در کنار ساختمان‌هایی که لوانتین‌های فرانسوی و ایتالیایی در کاراکوی ساختند نشانه‌هایی از شهروندان یونانی و ارمنی الاصل عثمانی نیز دیده می‌شود. سیسیان هان (Ceceyan Han) ساختمان زیبایی است که توسط یک خانواده ارمنی ساخته شده و وقتی از میدان کاراکوی وارد خیابان گومروک می‌شوید، یکی از چیزهایی‌ست که توجه شما را به خود جلب می‌کند. همچنین میبل (شکلات فروشی میبل) را در ورودی خیابان خواهید دید.

مسجد کمانکس کارامصطفی پاشا

اگر قدم زدن در امتداد سیسیان را ادامه دهید مسجد کارامصطفی و فواره قدیمی را خواهید دید که سازه‌ای قدیمی با سنگ‌های صورتی است و نمای بیرونی آن را رنگی از کهنگی پوشانده است. اگر در همان خیابان به پیاده روی ادامه دهید، جاده شما را به Karakoy Namli Gurme، فروشگاه باقلوا Gulluoglu و مسیر بندر کاراکوی می‌رساند.

 

اینستاگرامی‌ترین عکس‌ها در موزه سلفی استانبول

خیابان بانک‌ها

خیابان بانک‌ها(Bankalar Caddesi) در سال‌های آخر عثمانی مرکز مالی بوده است. ساختمان‌های ساخته شده توسط بانک‌داران عثمانی و تجار خارجی به این محله کمک کرد تا سبک شهری اروپایی مانند پراگ یا پاریس پیدا کند. امروزه برخی از این ساختمان‌ها متعلق به سازمان‌هایی مانند ایس بانکاسی و بانک مرکزی ترکیه است. همچنین ساختمان‌های سازمان‌های تاریخی ترکیه، سومربانک و بانک عثمانی، به هتل‌های مجلل تبدیل شدند. در وسط خیابان، یکی از زیباترین ساختمان‌های آن خیابان یعنی سالت گالاتا نیز وجود دارد که روزگاری خزانه عثمانی بود و حالا به مرکز هنری تبدیل شده است. با توجه به این ویژگی‌ها، خیابان بانک‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید و عکس گرفتن در کاراکوی است.

مسجد آراپ

اگر خیابان گالاتا ماهکمسی را پیدا کنید و به داخل آن بروید، ابتدا یکی از بهترین رستوران‌ها یعنی رستوران ماهکمه را خواهید دید. بعد از چند متر پیاده‌روی می‌توانید مسجد آراپ را پیدا کنید که شبیه یک ساختمان ایتالیایی است. شاید تعجب کنید که چرا مسجد آراپ کپی از کلیساهای قرون وسطی ایتالیا بوده است. ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌های لوانتینی کلیسایی در کاراکوی ساختند. بنابراین، این کلیسا به وضوح هویت اروپای غربی را منعکس می‌کند اما پس از فتح استانبول مانند کلیساهای دیگر به مسجد تبدیل شد. وقتی وارد حیاط جلویی مسجد آراپ می‌شوید، می‌توانید خود را از زندگی آشفته کاراکوی و ازدحام جمعیت دور کرده و احساس آرامش کنید. همچنین مسجد آراپ از نظر بسیاری به عنوان یکی از زیباترین مساجد استانبول شناخته می‌شود.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

کافه‌ها و رستوران‌های کاراکوی

محله کاراکوی استانبول در سال‌های اخیر شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای بوده است و به لطف هتل‌ها و کافه‌هایی که اخیرا یکی پس از دیگری افتتاح شده‌اند، هویتی مدرن پیدا کرده است. یکی از دلایل این تغییر و رشد، هجوم گردشگران تور استانبول به محله از طریق بندر فری کاراکوی است. هزاران کافه و رستوران در کوچه‌های فرعی کاراکوی وجود دارد، همچنین بناهای تاریخی یا ساختمان‌هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند. بنابراین، ما سعی کردیم برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها را برای بازدید از کاراکوی انتخاب کنیم.

کاراکوی لوکانتاشی

کاراکوی لوکانتاشی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های محله کاراکوی است. این رستوران با موقعیت مرکزی خود متمایز است و غذاهای شگفت‌انگیزی را در محیطی مدرن ارائه می‌دهد. این رستوران جایی با غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه است که در تمامی راهنماهای استانبول از آن نام برده می‌شود. بنابراین چشیدن غذاهای محلی در اینجا به عنوان یکی از بهترین چیزها در کاراکوی در نظر گرفته می شود.

 

گردشی نیم روزه از استانبول به یالوا

پاساژ فرانسه (Fransiz Gecidi)

خیابان فرانسوی یکی از مکان‌هایی است که تاریخ کسب‌وکار چند ملیتی این محله را کاملا منعکس می‌کند. در اصل این پاساژ برای آوردن تجار فرانسوی ساکن کاراکوی و ملوانان فرانسوی طراحی شده است تا آن‌ها را قادر به برگزاری جلسات کاری کند. آن‌ها از فضای بین دو خیابان به گونه‌ای کاربردی استفاده کردند و هنوز هم کافه‌های زیبای مختلف را در خود جای داده است.

کاراکوی ناملی گورمه

ناملی گورمه که در خیابانی موازی با بندر واقع شده و دسترسی به آن از طریق ایستگاه کشتی Karakoy-Kadikoy آسان است به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در محله کاراکوی استانبول شناخته می‌شود. هم می‌توانید از بخش اغذیه‌فروشی آن خرید کنید و هم در فضای داخلی و بیرونی آن، صبحانه بخورید.

 

بازدید از بناهای تاریخی استانبول

Mahkeme Lokantasi

غذاخوری محکمه لوکانتاشی در خیابانی موازی با جاده اصلی در سمت شاخ طلایی کاراکوی واقع شده است. این رستوران در Mahkeme Sokak قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌هایی که بیشتر صنعتگران محلی طرفدار آن هستند شناخته می‌شود. می‌توانید از طریق Hurdacilar Carsisi در مسیر مسجد آراپ به رستوران برسید. این یک رستوران زیبا و بسیار مدرن است که به لطف بازسازی فضایی جذاب و دلنشین به خود گرفته و بازدیدکنندگان تور ترکیه را مجذوب خود می‌کند. به علاوه شما می‌توانید با پیاده‌روی از خیابان کاراکوی بانکز به اینجا برسید.

Murat Muhallebicisi

رستوران مورات موهلبیچیسی در میدان کاراکوی بین ایستگاه تراموا و بندر کاراکوی قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های نمادین کاراکوی شناخته می‌شود. این کافه که در یکی از مرکزی‌ترین نقاط کاراکوی واقع شده با چای تازه و خوراکی‌های سنتی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. موهلبی یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ترکی است که طرفداران زیادی دارد و همانطور که از نام اینجا پیداست می‌توانید این دسرهای خوشمزه سنتی را سفارش دهید و نوش جان کنید. همچنین به موزاییک‌های زیبای سقف کافه که توسط یک نقاش معروف ترک طراحی شده است، توجه کنید. متاسفانه چنین کافه‌هایی که تاثیر مستقیمی از تاریخ هنر دارند، در زندگی پر هیاهو و پر هرج و مرج استانبول گم شده‌اند و می‌توانند به راحتی از توجه بازدیدکنندگان دور بمانند.

 

۷ سالن بولینگ برتر استانبول را بشناسید

قهوه آرتیسان مامبوچینو

مامبوچینو در جاده اصلی میدان کاراکوی به بندر واقع شده و به عنوان یکی از بهترین بوتیک کافی‌شاپ‌های استانبول در نظر گرفته می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در Mambocino استراحت کنید، جایی که می‌توانید از کاپوچینوی شگفت‌انگیز و نوشیدنی‌های دیگر لذت ببرید. همچنین پرسنل آن‌ها به شدت خوش‌اخلاق و صبور هستند و چیزی که دوست دارید و برایتان فراهم می‌کنند.

Karakoy Gulluoglu Baklavacisi

این باقلوا فروشی که تنها شعبه استانبول است یکی از برندهای معروف و شناخته شده‌ای است که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. این مغازه مملو از گردشگران داخلی و خارجی است و انواع باقلوا و سایر دسرهای سنتی را نیز سرو می‌کند. امتحان کردن این دسرها در کنار یک لیوان چای تجربه فوق العاده‌ای برای گردشگران در تور استانبول خواهد بود.

 

معرفی محله‌های مشهور استانبول

رستوران و بار وریتاس

هر روز یک فروشگاه جدید در محله کاراکوی استانبول، ستاره در حال ظهور بخش رستوران‌ها و کافه‌ها، باز می‌شود. Veritas یکی از مکان‌های جدیدی است که به عنوان رستوران و بار فعالیت می‌کند. اگر عاشق موسیقی زنده هستید، جمعه و شنبه شب‌ها زمانی است که می‌توانید از موسیقی زنده در آنجا لذت ببرید.

۲۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران