راهنمای بهترین محله‌های استانبول (آپدیت ۲۰۲۲)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای بهترین محله‌های استانبول (آپدیت ۲۰۲۲)

استانبول که در دو قاره واقع شده دارای مناطق زیبای بسیاری است که هم در طرف اروپایی و هم در سمت آسیایی می‌توانید از آن دیدن کنید که بسیاری از گردشگران تور استانبول را شگفت‌زده می‌کنند. این شهر تاریخی که فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده وسعت بسیار زیادی داشته و به بخش‌های محلات بسیار زیادی تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها شخصیت و ویژگی منحصر به فرد خودشان را دارند. در این مقاله می‌توانید بهترین محله‌های استانبول را برای بازدید پیدا کنید. این محله‌ها نه تنها برای گردش و بازدید عالی هستند بلکه بهترین قسمت‌های شهر برای زندگی هم هستند. در این مقاله نکات داخلی زیادی برای افرادی که برای تحصیل یا کار به استانبول می‌روند و یا برای گردشگرانی که به دنبال دیدن آثار تاریخی هستند وجود دارد.

 

سلطان احمد

سلطان احمد محبوب‌ترین محله گردشگری استانبول شناخته می‌شود. زیرا پربازدیدترین موزه‌های این شهر مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی استانبول در این منطقه قرار دارند. در سلطان احمد استانبول، می‌توانید از بناهای تاریخی دیدن کنید، غذاهای خیابانی عالی در استانبول را بچشید و در بازارهای چند صد ساله مانند بازار بزرگ خرید کنید. این محله که بهشت علاقمندان به تاریخ است، آثار امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی را در خود دارد.

 

نکاتی برای بازدید از کاخ دلما باغچه استانبول

امینونو و سیرکچی

امینونو پر جنب و جوش‌ترین منطقه شبه جزیره تاریخی است که در گذشته به عنوان قسطنطنیه شناخته می‌شد. این محله که نمادی‌ترین منطقه در شهر قدیمی محسوب می‌شود، دارای بهترین رستوران‌های محلی شهر و مکان‌های خرید مانند بازار ادویه است. همچنین سیرکچی میدانی در امینونو استانبول است که مهم‌ترین ویژگی آن در قرن ۱۹ این بود که آخرین ایستگاه قطار اورینت اکسپرس بود بود که از پاریس به استانبول می‌رسید. در این محله تاریخی می‌توانید قدیمی‌ترین مغازه‌های شیرینی و باقلوا را پیدا کنید.

فنر و بالات

فنر و بالات دو منطقه تاریخی همسایه در استانبول اروپایی هستند. فنر دارای پاتریارک افتخاری مسیحیان ارتدوکس است و بازدیدکنندگان تور استانبول را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند در حالی که بالات محله یهودیان شهر در استانبول عثمانی بود. فنر و بالات در استانبول از محله‌های محبوب در سال‌های اخیر هستند، با کافی‌شاپ‌های موج سوم، رستوران‌هایی با طعم‌های محلی و خانه‌های رنگارنگ همه را عاشق خود می‌کنند. علاقمندان به عکاسی می‌توانند مطمئن باشند که عکس‌های فوق‌العاده‌ای در این مناطق خواهند گرفت.

 

بهترین هتل‌های منطقه بی‌اغلو استانبول

بی‌اغلو

بی‌اوغلو مکانی عالی برای تجربه زندگی پر انرژی استانبول است. این منطقه که یک منطقه بسیار بزرگی را پوشش می‌دهد، میزبان محله‌های توریستی بسیاری است. در چند سطر بعدی در مورد مکان‌هایی مانند کاراکوی، خیابان استقلال و میدان تقسیم در بی‌اوغلو استانبول صحبت خواهیم کرد.

کاراکوی

کاراکوی استانبول یک محله تجاری و یکی از قدیمی‌ترین و نمادی‌ترین محله‌های این شهر است. به عنوان یک مرکز اقتصادی با حمل و نقل، فروشگاه‌های خرده فروشی و بسیاری از ساختمان‌های اداری عمل می‌کند. همچنین می‌توانید بوتیک کافه‌های محلی، رستوران‌ها و بارهای خوبی را در این منطقه پیدا کنید. کاراکوی در سال‌های اخیر به یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی شبانه در استانبول تبدیل شده است. این محله همچنین میزبان گالاتاپورت، بندر کروز استانبول هم هست. در کاراکوی، می‌توانید در رستوران‌های غذای دریایی کنار دریا غذا بخورید یا به Karakoy Lokantasi، یکی از رستوران‌های محلی معروف این منطقه بروید.

 

معرفی زیباترین کاخ‌های استانبول

خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین مناطق استانبول است که حدود ۳ میلیون نفر در تعطیلات آخر هفته از آن بازدید می‌کنند. این خیابانی طولانی و بدون وسایل نقلیه است که شامل بسیاری از فروشگاه‌ها، کلوپ‌ها، رستوران‌ها و گالری‌ها می‌شود. می‌توانید به میخانه‌ها و بارهای محلی در خیابان‌های فرعی مانند Asmalimescit و نویزاده بروید و اوقات خوشی را سپری کنید. علاوه بر این، دو موزه مهم مانند مادام توسو استانبول و موزه پرا در خیابان استقلال قرار دارند.

میدان تقسیم

میدان تقسیم یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری است که به خاطر پیشینه آشپزی خود شهرت زیادی داشته و رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شماری وجود دارد که در هتل‌های مجلل قرار گرفته‌اند. میدان تقسیم به لطف همه امکانات محلی، قلب استانبول مدرن محسوب می‌شود و همچنین ایستگاه مرکزی در شبکه مترو استانبول است که آن را به مکانی بسیار قابل دسترس تبدیل می‌کند. میدان تقسیم به عنوان بهترین محله برای خرید در استانبول، با نزدیکی به بزرگ‌ترین مراکز خرید و خیابان‌های خرید شهر، برجسته است.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

بشیکتاش

بشیکتاش استانبول به بازدیدکنندگان خارجی فرصت تجربه زیبایی‌های زندگی محلی را می‌دهد و به همین دلیل بین توریست‌ها بسیار محبوب است. می‌توانید مانند استانبولی‌ها در رستوران‌های ارزان اما خوشمزه بازار ماهی بشیکتاش غذا بخورید و بنوشید و به زندگی شبانه پر جنب و جوش این منطقه بپیوندید. همچنین محله‌های سطح بالا مانند اتیلر و لونت در این منطقه وجود دارد. در اینجا می‌توانید رستوران‌های درجه یک مانند Nusr-et و Ulus 29 را پیدا کنید در حالی که برخی از مجلل‌ترین مراکز خرید و هتل‌های شهر در این منطقه قرار دارند. اشاره کنیم که این محله باشگاه فوتبال بشیکتاش JK بوده و استادیوم Vodafone Arena نیز در این منطقه قرار دارد. به طور خلاصه، بشیکتاش بهترین محله استانبول است که می‌توانید تجربه زندگی مردم محلی را در آن کسب کنید.

اورتاکوی

اورتاکوی که در زبان ترکی به معنای روستای وسط ترجمه می‌شود محله‌ای دنج است که در وسط تنگه بسفر استانبول واقع شده و منظره‌ای باشکوه از دریا ارائه می‌دهد. وقتی به هشتگ اورتاکوی در اینستاگرام نگاه می‌کنید، صدها عکس از پل بسفر و مسجد نمادین اورتاکوی را پیدا خواهید کرد. مناظر اورتاکوی بسیار زیباست به همین دلیل، مردم محلی در تعطیلات آخر هفته به اورتاکوی می‌روند و از غذاهای معروف خیابانی (کومپیر) منطقه می‌خورند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که پس از صرف غذا در اورتاکوی، به سمت ببک قدم بزنید. مسیر پیاده روی بین اورتاکوی و ببک به شما امکان این را می‌دهد تا از زیباترین مناظر تنگه بسفر لذت ببرید.

 

مهمترین صحنه‌های هنری در استانبول: بخش اول

ببک

ببک به عنوان محله‌ای که افراد مشهور در استانبول در آن زندگی می‌کنند، شناخته می‌شود. این منطقه که خانه‌های بسیار گران قیمتی دارد، به خاطر رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ای لوکس معروف است. با این حال، برای گذراندن اوقاتی خوش در این قسمت شهر نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. مانند بسیاری از استانبولی‌ها، می‌توانید از اورتاکوی به ببک قدم بزنید و در بایلان، معروف‌ترین شیرینی‌پزی منطقه قهوه ترک بنوشید و دسر بخورید. همچنین ببک نیز یکی از بهترین محله‌ها برای صرف صبحانه در استانبول است که صبحانه‌ای لذیذ را با منظره بی نظیر تنگه بسفر سرو می‌کند.

روملی حصاری

روملی حصاری (معروف به قلعه روملی) در واقع نام قلعه‌ای است که توسط عثمانی‌ها در قرن پانزدهم ساخته شده اما به مرور زمان محله اطراف آن به این نام معروف شد. روملی حصاری مکانی است که استانبولی‌ها در آخر هفته برای صرف صبحانه به آنجا می‌روند. به همین دلیل برخی از شناخته شده‌ترین رستوران‌های صبحانه استانبول را می‌توان در اطراف قلعه روملی پیدا کرد. در این میان لوکما، ساده کاهوه و کاله کی باهچسی از معروف‌ترین آن‌ها هستند. اگر بعد از صرف صبحانه در اینجا در مسیر اورتاکوی قدم بزنید، زیباترین مسیر پیاده روی بسفر را خواهید دید.

 

بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در تور استانبول

شیشلی

شیشلی یکی از محبوب‌ترین مکان‌های زندگی و خرید استانبول است. برخی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول و مجلل‌ترین هتل‌ها در این منطقه قرار دارند. علاوه بر این، دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های بزرگ اینجا هستند. افراد زیادی از طبقه متوسط رو به بالا استانبول در این منطقه زندگی می‌کنند و رفتن از شیشلی به اورتاکوی و ببک زیباترین مناطق تنگه بسفر، بسیار آسان است. از سوی دیگر، میدان تقسیم به عنوان قلب شهر، تنها در چند دقیقه‌ای قابل دسترسی بوده و فقط چند قدم تا نیشانتاشی، مرکز مد لباس در استانبول فاصله دارد. شیشلی با تمام این ویژگی‌ها در بین بهترین محله‌های استانبول برای زندگی قرار دارد.

کادیکوی

کادیکوی از مناطق مسکونی و آرام استانبول است که اگرچه محبوب‌ترین مکان گردشگری شهر نیست، اما بدون شک به لطف بازارهای محلی و غذاخوری‌های اطراف یکی از محبوب‌ترین مناطق برای زندگی محسوب می‌شود. همچنین به دلیل نزدیکی آن به دریای مرمره، بازارهای ماهی و تولیدات زیادی پیدا خواهید کرد که مواد غذایی خود را در اختیار رستوران‌های محلی و فروشندگان غذاهای خیابانی قرار می‌دهند و این مکان را به جایی فوق‌العاده برای بازدید و زندگی تبدیل می‌کند. بازار ماهی کادیکوی در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین مقاصد تورهای غذایی استانبول بوده است.

 

خوش‌مزه‌ترین غذاها و خوراکی‌های استانبول

مودا

مودا یک محله مدرن با ترکیبی شگفت‌انگیز از مکان‌های فرهنگی و کلوپ‌های شبانه است که این محله را برای افرادی که دوست دارند با تجربیات سنتی و فرهنگی درگیر شوند، اما همچنین می‌خواهند هنگام غروب خورشید از تماشای مناظر دیدنی لذت ببرند، عالی است. مودا ناحیه‌ای است که هنرمندان و نویسندگان در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر در آن ساکن شده‌اند و به خاطر محبوبین روزافزون آن کافه‌های تازه تاسیس زیادی در آن افتتاح شده‌اند. مودا یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی در بخش آسیایی استانبول است.

فنرباغچه

فنرباغچه محله‌ای زیبا در استانبول است که بسیاری از رستوران‌ها و بوتیک فروشی‌های شگفت‌انگیز را در خود جای داده و مقصدی آرامش‌بخش برای گردشگران تور استانبول است. به علاوه اینجا پر از گزینه‌های جذاب برای خوردن صبحانه‌های لذیذ هم هست. شما می‌توانید بعد از صرف صبحانه در Midpoint کنار دریا، در پارک فنرباغچه پیاده‌روی کرده و از هوای عالی لذت ببرید.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

خیابان بغداد

خیابان بگدات یک منطقه مسکونی درجه یک است که مملو از مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های مد سطح بالا، رستوران‌ها و مارک‌های معروف بوده که این آن را به یکی از بهترین مکان‌های خرید در استانبول تبدیل می‌کند، اما همچنین محل زندگی بسیاری از خانواده‌های مرفه است. خیابان بغداد که از کادیکوی شروع می‌شود و در سمت آسیایی تا بوستانچی امتداد می‌یابد، یک منطقه خرید به طول ۱۵ کیلومتر است که تمام ویژگی‌های بهشتی برای کسانی که می‌خواهند در استانبول لباس بخرند را دارد.

اسکودار

اوسکودار منطقه‌ای متراکم در استانبول است که حدود نیم میلیون نفر را در خود جای داده است. این یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی در استانبول با نقاط خرید شلوغ و رستوران‌هایی است که غذاهای بسیار سنتی و منحصر به فرد سرو می‌کنند.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران