بهترین کافه‌های استانبول (راهنمای ۲۰۲۲)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کافه‌های استانبول (راهنمای ۲۰۲۲)

فرهنگ نوشیدن قهوه در ترکیه مخصوصا در تور استانبول غنی و پرطرفدار است و کافه‌های زیادی هم در سراسر شهر برای سرو وجود دارد. برخی افراد قهوه خود را سرد یا با خامه و شکر زیاد دوست دارند و بعضی‌ها غلیظ و تلخ دوست دارند، خوشبختانه صرف نظر از اینکه سلیقه شما چیست و چه چیزی را بیشتر دوست دارید در این شهر همه چیز پیدا می‌شود که شما را راضی کند. اگر در سفر با تور ترکیه به دنبال جایی برای سفارش یک فنجان قهوه اصیل ترکی یا چای لب سوز هستید در ادامه به معرفی بهترین کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های استانبول می‌پردازیم.

 

موک نشانتاشی (MOC) در استانبول

یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های استانبول برای نوشیدن قهوه موک نیشانتاشی است که برای سه نسل به فعالیت خود در این شهر ادامه داده و به نوعی برند محسوب می‌شود. این کافه جایی است که می‌توانید بهترین قهوه‌های ترکی را در آن نوش جان کنید و اگر عاشق قهوه هستید پس باید به اینجا بروید. نکته حایز اهمیت این که کافی شاپ موک ۱۵ شعبه در ترکیه دارد که فقط ۱۲ تای آن در استانبول واقع شده‌اند که البته شروع آن‌ها از محله نیشانتاشی استانبول بود و در واقع هسته اصلی فعالیت و شعبه اولشان از آن محله شروع شد. شما می‌توانید از انواع قهوه‌های انتخاب شده از سراسر جهان لذت ببرید و قهوه مورد علاقه خود را در اینجا بیابید. قهوه اختصاصی آن‌ها به سبک استرالیایی تهیه می‌شود و در واقع طعمی عالی دارد. اما اگر می‌خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، آن‌ها همچنین دارای موارد تخصصی جذاب دیگری مانند چیلی موکا یا گلدن لاته هم هستند.

 

آشنایی با تفریحات آبی استانبول

آدرس: Teşvikiye Mah, Şakayık Sk. No: 4/A, Şişli

 

کافه ساپینز (Coffee Sapiens) استانبول

کافه ساپینز در کاراکوی استانبول واقع شده محله‌ای محبوب در بین مردم محلی و گردشگران تور ترکیه است. این کافه توسط دو قهوه دوست حرفه‌ای راه اندازی شد تا بتوانند بهترین قهوه‌های در کاراکوی استانبول را برای مردم سرو کنند. می‌توانید در خیابان‌های زیبای کاراکوی و گالاتای استانبول با یک قهوه آماده قدم بزنید یا در کافی شاپ آن‌ها بنشینید و از جو آرام و دوست داشتنی با قهوه لذیذ و حرفه‌ای لذت ببرید. این کافی شاپ قهوه را از سرتاسر دنیا می‌خرد و خودش آن را برشته می‌کند. آن‌ها بسته به نوع قهوه، گزینه‌های زیادی در مورد روش‌های بو دادن دارند. به علاوه در اینجا انواع روش‌های آرام برشته کردن را امتحان می‌کنند و این را تخصص خودشان می‌دانند. شما در اینجا می‌توانید از قهوه‌های عالی، دسر و خوراکی‌های شیرین سفارش دهید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید. همچنین مانند منوی کافی شاپ‌های کلاسیک گزینه‌هایی مثل اپل کرامبل و براونی هم برای سفارش در دسترس قرار دارد.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Kılıç Ali Paşa Mescidi Sk. No:10 D:C, Beyoğlu

 

کافه توپیا (Coffeetopia) استانبول

اگر زمانی که در تور ترکیه هستید به بازار ادویه استانبول می‌روید، کافی‌توپیا را فراموش نکنید، که تنها با فاصله کوتاهی از بازار ادویه و مسجد جدید قرار گرفته و یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های استانبول شناخته می‌شود. در Coffeetopia قهوه‌های ترکی سرو می‌شود و اصطلاح "سینگل استیت" به دانه‌های قهوه‌ای اشاره دارد که توسط یک تولید کننده یا کشاورز در یک مزرعه‌ای واحد رشد می‌کند. اگر قبلاً هرگز این قهوه‌ها را نخورده‌اید، نباید فرصت امتحان کردن این قهوه‌ها را در تور استانبول از دست بدهید. قهوه‌های این کافی‌شاپ تازه برشته و آسیاب شده است و احتمالا از بهترین قهوه‌هایی هستند که می‌توانید سفارش دهید. در کنار قهوه البته چای و موارد دیگری مثل انواع کیک و باقلوا هم وجود دارد که لذت خوردن قهوه و چای را چند برابر می‌کنند. آن‌ها در کارشان حرفه‌ای هستند و از هر چیزی بهترینش را ارائه می‌دهند. این کافه که در محله فاتح استانبول واقع شده جایی است که می‌توانید پس از گشت و گذارهای طولانی و چند ساعته به آن پناه ببرید و خستگی در کنید.

 

مراکز خرید ارزان استانبول کدامند؟

آدرس: Hobyar, Arpacılar Cd. No:4, Fatih

 

کافه پترا رستینگ (Petra Roasting Co) استانبول

کافه پترا رستینگ یکی از بهترین کافه‌های استانبول است که با ۶ شعبه در سطح شهر بهترین قهوه‌های ممکن در استانبول را سرو می‌کند. شعبه‌های آنها در Bebek، Maslak، Gayrettepe، Kanyon Mall، Topağacı و Levent واقع شده است که می‌توانید به هر کدام که نزدیکتان بود بروید. در ضمن این کافه دانه‌های قهوه سبز را وارد می‌کنند و در استانبول برشته می‌کنند. تمام قهوه‌های آن‌ها محصولات تک منشا هستند و هیچ ترکیبی ارائه نمی‌دهند. آن‌ها همچنین هیچ طعم دهنده‌ای به قهوه خود اضافه نمی‌کنند که این قهوه آن‌ها را به یکی از بهترین قهوه‌های استانبول تبدیل می‌کند. به همین خاطر است که آن‌ها توانسته‌اند عاشقانه قهوه و در واقع قهوه خورهای حرفه‌ای را به خوشان جذب کنند. اگر دوست دارید از یک قهوه عالی لذت ببرید، باید به یکی از شعبه‌های آنها در استانبول مراجعه کنید. علاوه بر قهوه‌های معمولی، قهوه‌های فصلی، قهوه‌های متنوع دیگر و چای از جمله چای Spice و ماچا را نیز ارائه می‌کنند. شعبه Gayrettepe همچنین دارای منوی بزرگ صبحانه و ناهار است.

آدرس: Gayrettepe, Hoşsohbet Sokaği Selenium Residence D:Mağaza 1, Beşiktaş

 

کرونوتوروپ (Kronotrop) استانبول

کرونوتوروپ یکی از قدیمی‌ترین کافی شاپ‌های موج سوم در استانبول است که از سال ۲۰۱۲ در این شهر فعالیت خودش را آغاز کرده است. امروزه این برند قهوه‌ها و غذاهای خوشمزه خود را در ۱۴ شعبه در سراسر ترکیه عرضه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها در تور استانبول می‌توان به مودا و کاراکوی اشاره کرد. البته شروع آن‌ها از شعبه محله جهانگیر بود که توصیه می‌کنیم وقتی برای بازدید از جاذبه‌های اصلی شهر می‌روید سری به آنجا بزنید. قهوه تخصصی، فضای آرامش بخش، باریستاهای ماهر، غذاهای لذیذ، ساندویچ‌ها و تنقلات، کرونوتوروپ را به مکانی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال بهترین فنجان قهوه در کنار مخلفات مفصلی در استانبول هستند.

 

۱۱ مقصد جذاب برای سفرهای نیم روزه از استانبول

آدرس: Kuloğlu, Firuzağa Cami Sk. No:2/B, Beyoğlu

 

کاپ آو جوی (Cup of Joy) استانبول

کاپ آو جوی یک بوتیک کافه است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه یکی از پیشگامان فرهنگ قهوه موج سوم در استانبول به شمار می‌رود. امروزه آن‌ها پنج شعبه در استانبول دارند که در Bebek، Zorlu Center، Levent Loft، Vadistanbul و Nişantaşı واقع شده‌اند. علاوه بر لذت بردن از قهوه‌های ترکیبی، می‌توانید قهوه‌های ترکی اصل دم‌آوری شده با تکنیک‌های مختلف مانند قطره سرد، AeroPress و V60 را نیز بچشید. علاوه بر قهوه خوشمزه، می‌توانید از محصولات نانوایی سالم، بدون گلوتن یا وگان نیز لذت ببرید که شامل انواع نان فانتزی و نان قندی و امثال این‌ها می‌شود.

آدرس: Bebek Cevdetpaşa Caddesi Yasemin Pasajı, D:53/5, Beşiktaş

 

کافه فدرال (Federal) استانبول

قهوه فدرال در قلب شهر و درست در کنار برج گالاتای استانبول قرار دارد. این کافی‌شاپ یکی از خلاقانه‌ترین کافی‌شاپ‌هاست که در هر زمانی از روز می‌توانید قهوه لذیذی را در آن سفارش دهید. آن‌ها در قهوه استرالیایی تخصص دارند و حتی یک بار استرالیایی نیز در منوی خود دارند. اگر در انتخاب چیزی که از منوی فوق‌العاده آن‌ها سفارش دهید مشکل دارید، دم‌نوش‌های سرد آن‌ها را امتحان کنید، یکی از بهترین‌های استانبول هستند که هرگز از امتحان کردنشان پشیمان نخواهید نشد! آن‌ها همچنین کروسان، دمنوش‌های گیاهی، پنکیک، همبرگر، ساندویچ، سالاد و کیک سرو می‌کنند.

 

رستوران‌های بین‌المللی استانبول

آدرس: Şahkulu, Küçük Hendek Cd. No:7, Beyoğlu

 

بوند کافی (Bond Coffee Co.) در استانبول

این کافی‌شاپ که از سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرده طعم بهشتی قهوه را در اختیار علاقمندان به قهوه قرار می‌دهد. این کافه که در محله کاراکوی استانبول واقع شده برخی از خوشمزه‌ترین قهوه‌های شهر را ارائه می‌دهد. آن‌ها طیف وسیعی از قهوه‌ها را ارائه می‌دهند که با استفاده از هشت تکنیک مختلف دم می‌شوند. همچنین می‌توانید در کارگاه‌های کوچک آن‌ها شرکت کنید تا دم کردن قهوه‌ای فوق‌العاده را یاد بگیرید و برای خودتان در خانه درست کنید. زمانی که در استانبول هستید، فرصت بازدید از Co. Coffee Bond را از دست ندهید. آن‌ها علاوه بر اسپرسو، لاته، کاپوچینو و موکا، دم‌نوش‌های انحصاری باند را نیز ارائه می‌کنند که با تکنیک‌های AeroPress، Chemex، سرد دم، v60 drip تهیه شده‌اند. شما بدون شک از بسیاری از گزینه‌های موجود در این کافی‌شاپ لذت خواهید برد.

آدرس: Ortaköy, Dereboyu Cd. D:121-123/A, Beşiktaş

 

ویانا قهوه‌چی (Viyana Kahvesi) استانبول

فرهنگ قهوه‌خانه وین در سراسر جهان مشهور است و یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی اعلام کرده است. همچنین زمان امپراطوری عثمانی، ترکیه مسئول تامین قهوه مردم وین بود بنابراین پیشینه تاریخی Viyana Kahvesi ، فرهنگ قهوه وین و ترک را در کافه گالاتا خود به خوبی ترکیب می‌کند. این مکان ایده‌آلی برای درک هماهنگی بین سنت‌های قهوه ترک و وین است و همچنین می‌توانید بهترین نمونه‌های قهوه‌های بین‌المللی دیگر را در این کافه بچشید. ویانا یکی از شناخته شده‌ترین کافه‌های استانبول است که ۷ شعبه در شهر دارد اما اولین شعبه آن در گالاتا بوده که توصیه می‌کنیم به همانجا بروید. اگر هنوز مردد هستید باید بگوییم در اینجا از بهترین قهوه‌های ترکی در استانبول سرو می‌شود. همچنین گزینه‌های دیگر نوشیدنی در کنار انواع کیک‌ها این کافه را تبدیل به جایی محبوب برای تمامی سلیقه‌ها کرده است.

 

بهترین نقاط عکاسی در استانبول

آدرس: Bereketzade, Büyük Hendek Cd. No:19/A, Beyoğlu

 

کافه والترز (Walters Coffee Roastery) استانبول

کافه والترز یکی از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول است که به عنوان اولین کافه با تم Breaking Bad در جهان شناخته می‌شود، به طوری که تمام جزئیات به طور متفکرانه و مطابق با مفهوم طراحی شده است. این کافه جایی عالی برای طرفداران این سریال و افرادی است که از جاهای تم‌دار خوششان می‌آید. در اینجا می‌توانید در هر زمانی از روز از قهوه تازه آسیاب شده لذت ببرید و آخر هفته‌ها صبحانه و غذاهای پخته شده سفارش دهید و دور هم باشید. به علاوه اگر به شیر و لبنیات حساس هستید، از آن‌ها شیر سویا یا بادام بخواهید.

آدرس: Caferağa, Bademaltı Sk. No:21, Kadıköy

 

منبع

۱۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران