بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

اگر فکر می‌کنید ما ایرانی‌ها هستیم که بیشترین مصرف چای را داریم، باید بگویم که اشتباه می‌کنید. این ترکیه است که به نسبت جمعیت خود، بیشترین میزان مصرف چای در تمام دنیا را به خود اختصاص داده است. چایی که در استکان‌های کوچک سرو می‌شود و قبل از قهوه، محبوب‌ترین نوشیدنی گرم مردم این کشور محسوب می‌شود. پس اگر قرار باشد در گوشه‌ای از دنیا، یک چای خوشمزه میل کنید، این ترکیه است که چنین امکانی را برایتان مهیا کرده است و چه زمانی بهتر از سفر با تور استانبول که مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است.
پس با ما همراه باشید با معرفی ۵ مکان عالی برای سفارش یک چای قند پهلو.

 


۱- Melez Tea Lab


Melez Tea یکی از برندهای معتبر چای در جهان است که محصولاتی با تنوع طعم مختلف عرضه می‌کند تا بتواند شرایط روحی و چشایی مختلف را پوشش دهد. این کافه در واقع جایی است که سعی شده، به وسیله‌ی محصولات این برند و تکنیک‌های دم کردن چای و آماده کردن نوشیدنی‌های مختلف، تجربه‌ای کم‌نظیر برای مشتریانش به همراه داشته باشد. شما در این کافه می‌توانید چای معمولی با طعم‌های مختلف سفارش دهید یا اینکه نوشیدنی‌های متفاوتی که به نوعی با چای ارتباط دارند را ازمنو انتخاب کنید.
یک چای معمولی در Melez Tea Lab حدودا ۹ لیر برایتان آب خواهد خورد و نوشیدنی‌های دیگر نیز گران‌تر خواهند بود، اما نکته جذاب‌تر اینکه کارگاه‌های آموزشی خوبی در زمینه دم کردن چای در این مکان برگزار می‌شود که می‌تواند برای بعضی از مشتریان جالب به نظر بیاید.

 

۱۰ شیرینی‌فرشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی

 

 

Melez Tea Lab

 


آدرس: Kongre Caddesi 81/A Reşitpaşa, Sarıyer

 


۲- Chado Tea Shop


احتمالا این برند چای را در فروشگاه‌های مختلف استانبول دیده باشید. اما آیا می‌دانستید که Chado Tea کافه‌ و فروشگاه مخصوص خود را نیز دارد که می‌توانید در آن از مدل‌هایمختلف چای سفارش داده یا همانجا یک چای خوشمزه بنوشید؟ این کافه-فروشگاه در Arnavutköy قرار گرفته و در آن می‌توان چندین مدل از چای‌های سفید، سبز و سیاه دید که همگی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.
چایی که در این کافه آماده می‌شود، به روش‌های بسیار عالی خواهد بود که طعم واقعی چای‌های کاملا طبیعی به بهترین شکل ممکن به روی میز برود. حتی برای ادامه‌ی سفر خود نیز می‌توانید از چای‌های کیسه‌ای این فروشگاه تهیه کنید که تماما طبیعی و سالم هستند و طعمی فوق‌العاده دارند.

 

 

Chado Tea Shop

 


آدرس: Francalacı Sokak No: 9/A, Beşiktaş

 


۳- Dem Karaköy


در کنار چای سفید، سبز، سیاه و دودی، Dem انواع چای‌های گیاهی و چای قرمز را نیز در منوی خود دارد که باعث می‌شود دایره‌ی انتخاب‌های شما در این کافه بسیار بالا می‌رود. در مجموع منوی این کافه که بخشی برای فروش چای نیز دارد، به ۶۰ نوع چای می‌رسد. جالب اینکه، قبل از سفارش چای، ابتدا آن‌ها را بو کرده، در مورد هر کدامشان اطلاعاتی مفصل به شما داده می‌شود تا در نهایت بتوانید چیزی که می‌خواهید را سفارش دهید.جالب اینکه منوی دسر نیز به گونه‌ای طراحی شده تا کامل کننده‌ی چایی باشد که سفارش می‌دهید. برای صبحانه نیز می‌توانید به این کافه مراجعه کرده و از منوی مخصوص صبح استفاده نمایید.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

Dem Karaköy

 


آدرس: Kemankeş Mahallesi, Hoca Tahsin Sokak 17

 


۴- Cha’ya


نام این کافه برگرفته از معنی ژاپنی کلمه چای‌خانه است. این کافه که دو شعبه در استانبول دارد ابتدا در گالاتا شروع به فعالیت کرد و با توجه به محبوبیت بالایی که به دست آورد، شعبه دوم خود را نیز در مودا بازگشایی نمود. این جا نیز شما امکان سفارش ۶۰ نوع چای مختلف را دارید که هم در نوع و هم در شکل آماده شدن متفاوت هستند.
البته با اینکه تم این مکان به ژاپنی می‌زند، اما چای‌های ترک و جاهای دیگر نیز وجود دارند، با این حال چای ترکی از همه ارزان‌تر بوده و تنها ۵ لیر قیمت دارد. با این حال وقتی چای چینی سفارش دهید باید ۱۸ لیر بپردازید و چای‌های ژاپنی نیز عموما از همه گران‌تر هستند. منوی صبحانه‌ی بسیار خوبی نیز در Cha’ya وجود دارد که به ازای هر نفر ۳۵ لیر بوده و به صورت بوفه‌ی باز است.

 

 

Cha’ya

 


آدرس: Bademaltı Sokak 17/B Moda, Kadıköy

 


۵- ۵ Tea & Coffee Time


برای مردم محله‌ای که این کافه در آن واقع شده، ساعت ۵ عصر، ساعت چای یا قهوه است. این کافه نیز مدل‌های مختلفی از نوشیدنی‌های گرم از جمله ۲۵ نوع چای مختلف در منوی خود دارد که تنها بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ آن‌ها را سرو می‌کند.
خود صاحب این کافه، چای دودی چین را همیشه به شما پیشنهاد می‌کند که هزینه‌ای معادل ۱۰.۵ لیر برایتان خواهد داشت. در این بین شما می‌توانید از منو دسرها و اسنک‌های مختلف نیز سفارش دهید یا اینکه به طور کلی جای چای، قهوه یا چند عنوان نوشیدنی گرم یگری که در لیست می‌بینید را طلب نمایید.

 

بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذای سالم و ارگانیک در استانبول

 

 

Tea & Coffee Time

 


آدرس: Muradiye Bayırı Sokak 59/D Teşvikiye, Nişantaşı

۲۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران