بهترین نقاط استانبول برای خوردن صبحانه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین نقاط استانبول برای خوردن صبحانه

وقتی حرف از غذاهای ترکی به میان می‌آید قطعا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد دونر کباب و گوشت به سیخ کشیده است، اما این نمی‌تواند همه تجربه غذایی در تور استانبول باشد! ترکیه از لحاظ غذایی به شدت غنی است و هر وعده آن به صورت ضیافتی شاهانه برگزار می‌شود و برای ما ایرانی‌ها که از این لحاظ هیچ کم از آن‌ها نداریم، سفر استانبول تجربه‌ای شکم پرستانه خواهد بود و وقتی نوبت صبحانه می‌شود مردم ترکیه به خوبی می‌دانند آن را چطور برگزار کنند. در صبحانه ترکی به طور معمول از بشقاب های پنیر، زیتون، غذاهای تخم مرغ، گوجه فرنگی، عسل، مربا و نان تازه استفاده می‌شود. برای تجربه بی‌نظیر صبحانه در استانبول به ادامه مطلب توجه کنید.

 

صبحانه سنتی ترکی چیست؟

صبحانه ترکی جوری چیده و طراحی شده که خوردن آن آرام و طولانی باشد که این شامل انواع بشقاب‌های کوچک با زیتون سبز و سیاه، گوجه فرنگی، خیار، آجیل و میوه‌های خشک، مرباهای خانگی، عسل، پنیرهای مختلف، کره، شیرینی و نان شیرینی، و همچنین مقدار قابل توجهی چای ترکی می‌شود. شاید در نگاه اول صبحانه ترکی به نظر مفصل برسد اما این همه ماجرا هم نیست! تخم مرغ در صبحانه ترکی نقش مهمی دارد و به شیوه‌های مختلفی هم سرو می‌شود، مثلا منمن (تخم مرغ مخلوط صبحانه ترکی با فلفل چیلی، گوجه فرنگی و فلفل سبز) یا ساهاندا یومورتا (تخم مرغ سرخ شده) یکی از اصلی‌ترین میزهای صبحانه است. اگرچه صبحانه ترکی به نظر گیاهی می‌آید، اما به خاطر سوسیس خوشمزه و معروف ترکی کمی وزنه ترازو به تعادل می‌رسد. سوچوک یک سوسیس تند است و اغلب آن را به تنهایی یا با تخم مرغ سرخ می‌کنند که به آن سوکوکلو یومورتا می‌گویند. برخی از صبحانه‌ها نیز شامل کاورما (گوشت گوساله یا بره سرخ شده) و سالامی گوشت گاو می‌شود. سیمیت (یک نان شیرینی کنجد ترکی) و بورک (یک شیرینی پوسته‌دار پر از سیب‌زمینی، اسفناج، پنیر یا گوشت) از دیگر صبحانه‌های خوراکی هستند.

 

ثریا کاهوالتی (Sureya Kahvaltı) در استانبول

این رستوران خانوادگی که کم‌تر شناخته شده و بین محلی‌ها معروف بوده و صبحانه سنتی ترکی سرو می‌کند. صبحانه‌های ترکی سوریا همیشه حاوی محصولات تازه و فصلی، و غذاهای خانگی فراوان است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن در استانبول است، زیرا صبحانه آن‌ها همیشه شامل چند مورد منحصر به فرد می‌شود که در دیگر منوهای صبحانه ترکی نخواهید دید. در اینجا طیف وسیعی از غذاهای کلاسیک صبحانه ترکی، از جمله مجموعه‌ای از میوه‌های تازه، سبزیجات و گیاهان شامل هندوانه، تکه‌های پرتقال، انگور، جعفری، نعناع، ​​گوجه فرنگی و خیار را مشاهده خواهید کرد. زیتون سیاه و سبز خانگی؛ یک بشقاب پنیر و منمن (نیمروز با گوجه فرنگی، فلفل، پیاز و ادویه جات) و همچنین آکوکای تند (دیپ تهیه شده با شربت انار، گوجه فرنگی، گردو، رب فلفل و روغن زیتون) نیز از دیگر موارد منوی آنهاست. اشاره کنیم که سوریا یا همان ثریا به استفاده از بهترین مواد و محصولات شناخته می‌شود، آن‌ها گوزلمه تازه پخت و یا مرباها با میوه‌های چیده شده از باغ خودشان را سرو می‌کنند که البته بسته به فصل متغیر هستند.

 

بهترین رستوران‌های محله تقسیم؛ استانبول

آدرس: Sureya Kahvaltı, Ergenekon Cad, Bilezikçi Sk. No:21-23, 34375 Şişli/Istanbul

 

رستوران چشمه بازلاما کاهوالتی (Ceşme Bazlama Kahvaltı) در استانبول

این یکی از معروف‌ترین رستوران‌های صبحانه ترکی در استانبول که اکنون با سه شعبه در منطقه نیشانتاشی استانبول فعالیت می‌کند. رستوران چشمه بازلاما یکی از بهترین رستوران‌های ترکی استانبول برای صبحانه است. بنابراین اگر صفی از مردم منتظر را بیرون درهایش دیدید تعجب نکنید زیرا صبحانه ترکی سبک روستایی آن‌ها شدیدا محبوب است و اگر شما هم می‌خواهید از این صبحانه امتحان کنید چشمه بازلاما باید انتخاب شما باشد. چشمه سعی کرده هنگام پذیرایی آنقدر دست و دلباز عمل کن که مهمانان تا می‌توانند، از غذاهای خوشمزه بخورند و این تنها یکی از چنین دلیلی است که این رستوران را چه بین محلی‌ها و چه گردشگران محبوب گرده است. چشمه سعی کرده از گوشه و کنار ترکیه فرهنگ غذایی محلی را جمع آوری کند و این این را هم در منوی غذاهایش منعکس کرده به همین دلیل تنوع بی‌پایانی از گزینه‌ها را در دسترس قرار داده است. جدا از غذاهای اصلی، بشقاب میوه و سبزی فصل، سارمه یاپراک (برگ مو پر شده با برنج تند)، بال کیماک (عسل مخلوط با خامه)، تاهینی و تکه‌های سوسیس تند از دیگر موارد منوی اینجاست. همچنین چیزی در حدود ۴۰ مدل فقط مربا در منویشان دارند.

 

آدرس: Ceşme Bazlama Kahvalti,  Teşvikiye, Teşvikiye Mahallesi, Osman F. Seden Sk. No:8, 34365 Şişli/Istanbul

 

کافه آرادا (Arada Cafe) در استانبول

وقتی به دنبال صبحانه ترکی (کهوالتی) خوب در استانبول هستید انگار در انبار کاه به دنبال سوزن بگردید، چراکه استانبول هزاران رستوران سرو صبحانه دارد اما حقیقتا آن‌هایی که برجسته و معروفند، مفهوم صبحانه ترکی را تغییر می‌دهند. کافه آرادا فقط یک صبحانه معمولی ترکی برای شما سرو نمی‌کند بلکه تلفیقی ترکی لبنانی ارائه می‌دهد. در اینجا، در کنار گزینه‌های فراوان ترکی اقلامی مثل هوموس هم سرو می‌شود. صبحانه در آرادا نسبت به صبحانه‌های کلاسیک ترکی که در همه جا ارائه می‌شود تغییری جذاب ارائه می‌کند و اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، قطعا بهترین کافه برای صبحانه در استانبول است!

 

گردشی جذاب در محله اسکودار استانبول

آدرس: Arada Cafe, Hacımimi, Lüleci Hendek Cd. 23a, 34425 Beyoğlu/Istanbul

 

رستوران دوگاچییز گورمت (Doğaciyiz Gourmet) در استانبول

آنتاکیا، مرکز استان هاتای در جنوب ترکیه، به خاطر غذاهای منحصر به فردش در تور استانبول مشهور است. غذاهای این منطقه تحت تاثیر نزدیکی‌اش به سوریه، به طرز محسوسی متفاوت است و مزه‌ها و گیاهان و ادویه‌های مخصوصی دارد که فقط در این منطقه یافت می‌شود. در واقع، غذا به قدری خوب است که آنتاکیا در سال ۲۰۱۱ به ثبت یونسکو رسید! اگر فرصت رفتن به این مطقه غنی و جذاب را ندارید اشکالی ندارد، می‌توانید با رفتن به رستوران Doğaciyiz Gourmet از غذاهای فوق‌العاده آنتاکیا امتحان کنید. پخش صبحانه ترکی Doğaciyiz Gourmet دارای غذاهای منحصر به فرد در منطقه هاتای از جمله ماست شور است، همچنین سالاد آویشن وحشی با زیتون، خامه عسل با شیر بوفالو، حمص، سالاد بادمجان و فلفل قرمز کبابی بخشی از منوی این رستوران است. نکته جالب دیگر در مورد این رستوران صبحانه ترکی این است که بسیاری از محصولات محلی، خانگی یا ارگانیک هستند. با توجه به محصولات خانگی و ارگانیکی مستقیما از آنتاکیا به استانبول می‌آورند هیچ عجیب نیست که آن‌ها در کارشان از بهترین‌ها هستند.

آدرس: Kılıçali Paşa, Akarsu Ykş. Sok. No:41, 34433 Beyoğlu/Istanbul

 

رستوران یگیت سوفار گوزلمه و کاهوالتی (Yiğit Sofram Gözleme and Kahvaltı) در استانبول

رستوران Yiğit Sofram که در یکی از خیابان‌های فرعی در محله جهانگیر استانبول واقع شده به خاطر سرو صبحانه‌های روستایی با کیفیت بالا و گوزلمه‌های درجه یک معروف است. به علاوه بسیاری از غذاخوری‌های استانبول هستند که منوی صبحانه بسیار گسترده‌ای ارند اما اینجا واقعا وسیع و کامل است. علاوه بر مواد پرکننده معمولی گوزلمه مانند پنیر زرد و سیب زمینی و پنیر سفید و اسفناج، مجموعه‌ای به ظاهر بی‌پایان از انواع دیگر از جمله: رست بیف و پنیر وجود دارد. تاهین و گردو، سوسیس و پنیر ترکی؛ شکلات، پاسترامی و پنیر؛ قارچ و پنیر و گزینه‌های بیشتر. حتی یک گوزلمه خاصی وجود دارد که فقط اینجا می‌توانید بخورید. صبحانه کامل ترکی در Yiğit Sofram همچنین دارای چند مورد است که در سایر منوهای صبحانه نمی بینید، از جمله هالومی سرخ شده در کره و تخم مرغ سرخ شده در کره، فلفل سیاه و فلفل چیلی. به علاوه اگر عاشق تخم مرغ ترکی هستید، صبحانه در Yiğit Sofram برای شما مناسب است. چراکه بخش کاملی از منو به تخم مرغ هایی اختصاص دارد که به روش‌های شگفت انگیز پخته شده‌اند.

 

قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

آدرس: Kılıçalipaşa Mahallesi Sıraselviler Caddesi, Yeni Yuva Sk. 31 A, 34433 Beyoğlu/Istanbul

 

رستوران بالات کاپی (Balat Kapı Restaurant) در استانبول

اگر قصد سفر به تور استانبول را دارید و به بهترین مکان‌ها برای بازدید فکر می‌کنید، منطقه بالات استانبول احتمالا جایی در بالای لیست شما قرار دارد. این منطقه که به خاطر خیابان‌های جذاب و خانه‌های رنگارنگ عثمانی شهرت دارد، برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان جذابیت زیادی دارد. با این حال، بالات فقط به درد بلاگرها نمی‌خورد، بلکه کافه‌ها و رستوران‌های شگفت انگیزی نیز دارد که یکی از آن‌ها رستوران بالات کاپی است. صبحانه ترکی در بالات کاپی شامل پیشی سرخ شده ترد (شبیه به دونات)، عسل روی لانه زنبوری و همچنین تاهین پکمز، سه نوع پنیر، خیار و گوجه فرنگی؛ زیتون سبز و سیاه؛ سیمیت (شیرینی ترکی)، مربا و انگور و می‌شود. گاهی اوقات می‌بینید که بهترین رستوران‌ها در استانبول، رستوران‌های کوچکی مانند بالات کاپی هستند که افراد زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانند!

آدرس: Balat, Yıldırım Cd. 61/A, 34087 Fatih/Istanbul

 

ناگا پوتریکا (Naga Putrika) در استانبول

برخی از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول، در سمت آسیایی هستند. در منطقه شیک و مد روز مودا، یکی از بهترین مناطق برای اقامت در استانبول، Naga Putrika، رستورانی دوست داشتنی و دوستانه که صبحانه ​​ترکی سرو می‌کند، قرار دارد. Naga Putrika در واقع هفت منوی صبحانه ترکی را ارائه می‌دهد و هر کدام شامل غذاهای متفاوتی است. به عنوان مثال، منوی Hevsel غذاهایی مانند تخم مرغ سرخ شده با گوشت و سیب زمینی سرخ شده، بادمجان و فلفل را ارائه می‌دهد، در حالی که منوی Zuğa دارای muhlama یک غذای ویژه از منطقه دریای سیاه که از پنیر ذوب شده و آرد ذرت (بسیار شبیه به فوندو) تهیه می‌شود، است. بنابراین، اگر به دنبال یک صبحانه مفصل در استانبول هستید و مسیر رسیدن هم برای شما مهم نیست، فقط کافی است سوار کشتی شوید و به Naga Putrika بروید، تا بهترین صبحانه کادیکوی را کشف کنید.

 

معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

آدرس: Caferağa, Moda Cd. 161/A, 34710 Kadıköy/Istanbul

 

منبع

۰۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران