بهترین نقاط عکاسی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین نقاط عکاسی در استانبول

تور استانبول دارای فرهنگ بسیار متنوعی است که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد. در استانبول، یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای جهان، زندگی پر جنب و جوشی وجود دارد. بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول بازتابی از تاریخ و انرژی ریشه‌دار این شهر است. گشت و گذار در این شهر بزرگ و عکس برداری از بهترین جاهای آن که لیستی بسیار بلند بالا است واقعا کار راحتی نیست. شما نیاز به یک راهنمای حرفه‌ای دارید که بهترین را از بهترین‌ها برای شما معرفی کند. در ادامه این مطلب بهترین جاهای شهر را برای هر عکاسی از آماتور تا حرفه‌ای معرفی و بررسی می‌کنیم.

 

بهترین نقطه عکس در استانبول ۲۰۲۲

بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول در سلطان احمد (شهر قدیمی)، بی‌اوغلو (معروف به تقسیم)، بشیکتاش و کادیکوی (سمت آسیایی استانبول) واقع شده است. این‌ها همچنین توریستی‌ترین مناطق استانبول هستند. علاوه بر مکان‌های عکاسی در این مقاله، می‌توانید تور بسفر را نیز در نظر بگیرید. زیرا رفتن به سفر دریایی بسفر در استانبول زیباترین عکس‌های پانورامایی را که می‌توانید در طول سفر خود بگیرید به شما ارائه می‌دهد.

بی‌اوغلو

بی اوغلو محله‌ای است که در سال‌های آخر امپراتوری عثمانی شهرت یافت. با هجوم مردم شام (اروپایی‌هایی که در شرق تجارت می‌کردند) و شهروندان غیرمسلمان امپراتوری عثمانی در قرن نوزدهم، بی‌اوغلو به محبوب‌ترین محله شهر تبدیل شد. خیابان استقلال در بین خارجی‌ها به خیابان بزرگ شهر معروف بود و ناگهان به ستاره درخشان شهر تبدیل شد. اروپایی‌ها سفر خود را با قطار سریع السیر شرق در پاریس برای کشف اسرار شرق آغاز می کردند و به عنوان آخرین ایستگاه به استانبول می رسیدند و در طول اقامت خود در استانبول بیشتر در منطقه بی اوغلو اقامت داشتند. استانبول پس از اینکه در قرن پانزدهم به یک شهر عثمانی تبدیل شد، مورد توجه اروپایی ها قرار گرفت. با این حال، از قرن ۱۹ به بعد، غربی‌ها زیبایی‌های استانبول را دوباره کشف کردند. طبیعتا معماری این منطقه به دلیل علاقه اروپایی‌ها به شدت تحت تأثیر معماری غربی بوده است. بنابراین، بی‌اوغلو با معماری خود شهرهایی مانند پراگ و پاریس را به بازدیدکنندگان خود یادآوری می‌کند.

بهترین نقاط برای عکس گرفتن در بی اوغلو، خیابان استقلال، خیابان مشروتییت (پرا)، برج گالاتا و میدان گالاتا مجاور است. بدون شک، گنجینه‌های مخفی در کوچه پس کوچه‌های بی‌اوغلو پنهان شده است که در ابتدا مورد توجه قرار نمی‌گیرند. مناطق Tarlabasi، جهانگیر، توپخانه، کاراکوی و چوکورچوما در بی‌اغلو نیز برای گرفتن عکس‌های شگفت انگیز ارزش بازدید را دارند.

برج گالاتا

در طول امپراتوری بیزانس در استانبول، پارچه‌های ارزشمند و مواد غذایی وارد شده از جاده ابریشم در بندر قسطنطنیه جمع‌آوری می‌شد. وظیفه صادرات این مواد بر عهده مستعمرات بازرگان معروف به جنوا و ونیزی بود. با وجود کاتولیک بودن، بازرگانان ایتالیایی مشکلی برای زندگی در قسطنطنیه که مرکز مسیحیان ارتدوکس در آن زمان بود، نداشتند. این به دلیل سود بالقوه آن‌ها در قسطنطنیه بود. پس از فتح استانبول توسط امپراتوری عثمانی، سیستم تجارتی که از قدیم الایام ایجاد شده بود، به هیچ وجه تغییر نکرد. علاوه بر این، محمد فاتح امتیازاتی را به این مستعمرات اعطا کرد و اطمینان حاصل کرد که تجارت به همان روش قبلی ادامه یابد. جنوائی‌ها نقش مسلط تری نسبت به ونیزی‌ها داشتند. آن‌ها در تجارت حرفی برای گفتن داشتند و این به آن‌ها امکان داد تا زمین ها و نفوذ بیشتری بر استانبول به دست آورند. بنابراین، آن‌ها سازه‌هایی مانند قلعه یوروس و برج گالاتا در بی‌اوغلو ساختند.

برج گالاتا امروزه یک موزه است. بازدیدکنندگان آن می‌توانند از منظره باشکوه استانبول در طبقه بالای برج لذت ببرند. منظره تنگه بسفر و شاخ طلایی کاملا مسحورکننده است. با این حال، لذت بردن از منظره شبه جزیره تاریخی استانبول از برج گالاتا بسیار عالی است. برج گالاتا در چند سال اخیر بازسازی شده و به عنوان یک موزه باشکوه بازگشایی شده است. این برج یکی از بهترین مکان‌های عکاسی استانبول در سال ۲۰۲۲ است.

 

گردش در محله تاریخی سلطان احمد استانبول

خیابان استقلال

کلیسای سنت آنتونی پادوآ در خیابان استقلال بین دبیرستان گالاتاسرای و میدان تونل قرار دارد. وقتی وارد حیاط این کلیسای زیبا می‌شوید، احساس می‌کنید در ونیز هستید. همانطور که قبلا گفتیم، بازرگانان کاتولیک ایتالیایی از دوران امپراتوری بیزانس نقش مهمی در شهر داشتند و تاثیر آن‌ها هنوز هم قابل مشاهده است. مسجد عرب در کاراکوی کلیسای کاتولیک دیگری بود که توسط این تجار ساخته شد. با این حال، لوانتینی‌ها برای کلیسای سنت آنتونی پادوآ ارزش بیشتری قائل بودند و ادعا می‌کردند که تاریخ این کلیسا به سال‌های ۱۲۰۰ باز می‌گردد، تا زمان حمله لاتین به قسطنطنیه. حیاط کلیسا برای هر کسی که می‌خواهد از زندگی پرمشغله و پرمشغله خیابان استقلال دور شود، مانند بهشت ​​است. شما می‌توانید با لذت بردن از پنجره‌های فانتزی بالا که شما را به یاد ونیز می‌اندازد، به سادگی در اینجا استراحت کنید.

خیابان استقلال بهترین مکان برای عکاسی خیابانی در استانبول است. با قدم زدن در محبوب‌ترین خیابان عابر پیاده، به شما کمک می‌کند تا بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول را کشف کنید.

فنر و بالات

محله‌‌ی فنر و بالات در سال‌های اخیر گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کنند. این محله‌ها با پنجره‌های کناری و ساختمان‌های تاریخی خود فرصتی بی‌نظیر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استانبول عثمانی ارائه می‌کنند. تقریبا می‌توانید زندگی اینجا را در دوران عثمانی که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان با هم در هماهنگی زندگی می‌کردند، احساس کنید. چشمگیرترین چیزی که در فنر می‌توانید ببینید، کالج ارتدوکس یونانی Phanar است. این سازه قرن نوزدهمی با طراحی منحصر به فرد خود به لطف آجرهای قرمز استفاده شده برای ساخت آن متمایز است. به غیر از کالج ارتدوکس یونانی Phanar، ساختمان هایی مانند پاتریارک ارتدوکس یونانی قسطنطنیه و کلیسای سنت استفان بلغارستان نیز برای عکاسان جذاب هستند. فنر همچنین به خاطر خانه‌های رنگارنگ قدیمی اش معروف است. این خانه ها را می توان در خیابان Kiremit محله فنر دید. این خیابان بسیار نزدیک به کالج ارتدوکس یونانی (به طور محلی به نام Fener Rum Lisesi)  است. خانه‌هایی که با رنگ‌های پاستلی نقاشی شده‌اند، وقتی در خیابان‌های فرعی بالات قدم می‌زنید، شما را ملاقات می‌کنند. این خانه‌ها و سنگفرش‌ها نشان دهنده سبک زندگی ساکنان ترک و یونان است و همچنین مناظر شگفت انگیزی را برای عکاسان فراهم می‌کند. خانه‌های رنگارنگ محله بالات نیز به اندازه خانه فنر معروف است. این خانه‌های زیبا را می توانید در خیابان Merdivenli Yokus پیدا کنید. این خانه‌ها بسیار نزدیک به کنیسه اهریدا هستند.

 

آشنایی با تاریخچه و نکات مهم استانبول

پارک یلدیز

پارک یلدیز یک فرار شیرین در شهر بزرگی مانند استانبول است. در سمت اروپایی استانبول، در خیابان چیراگان که بین بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد، واقع شده است. این پارک در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار است و یکی از مکان‌های ایده‌آل استانبول برای رهایی از دغدغه‌های روزانه و زندگی شلوغ استانبول است. پارک یلدیز شامل انواع درختان و انبوه حوض‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها از طبیعت لذت ببرید و به طور موقت از جنگل ساختمان‌های بتنی استانبول دور شوید. البته داشتن یک زمان خوب برای گرفتن عکس‌های خوب به همان اندازه مهم است. اگر زمان با کیفیتی را در هر مکانی سپری کنید، این حس خوب در عکس‌هایی که می‌گیرید منعکس می‌شود. کاخ یلدیز که در اواخر دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده است نیز در پارک یلدیز قرار دارد. این کاخ همچنین شامل غرفه Mabeyn، Sale Pavillion و Malta Pavillion در داخل است و نمای بیرونی آن فرصت خوبی را برای عکاسان فراهم می‌کند. با این حال، عکس گرفتن در داخل کاخ ممنوع است.

پارک فنرباغچه

پارک فنرباغچه در کادیکوی واقع شده است و در واقع یک جزیره کوچک است که به سرزمین اصلی متصل است. پارک فنرباغچه به راحتی از طریق پلی در منطقه فنرباغچه کادیکوی قابل دسترسی است. پارک فنرباغچه به لطف گل‌ها و درختانش مکانی آرام است. چند غرفه غذا و یک کافه نوستالژیک به نام کافه رومانتیکا در داخل پارک وجود دارد. همچنین انواع و رنگ‌های مختلف گربه در پارک وجود دارد. این گربه‌های بامزه میزبان این پارک هستند و در ازای کمی غذای گربه به شما اجازه می‌دهند مهمان آن‌ها باشید. پارک فنرباغچه مکانی عالی برای عکس گرفتن از چمن‌های سبز، گل‌ها و لاله‌های آن در فصل بهار است. علاوه بر این، تعداد زیادی اشیاء برای استفاده به عنوان دکور در هنگام گرفتن عکس وجود دارد. پارک فنرباغچه همچنین بهترین فرصت‌های عکاسی در استانبول را برای عکس‌های عروسی ارائه می‌دهد.

 

مراکز خرید ارزان استانبول کدامند؟

پارک گلخانه

با دنبال کردن خط تراموا از سلطان احمد به گلخانه می‌توانید به راحتی به پارک گلخانه در استانبول دسترسی پیدا کنید. وقتی وارد دروازه دیواری گله می‌شوید، جاده به دو قسمت تقسیم می‌شود. جاده سمت چپ مستقیما به پارک گلخانه منتهی می‌شود، در حالی که جاده سمت راست شما را به موزه‌های باستان شناسی استانبول و کاخ توپکاپی می‌رساند. علت نامگذاری این پارک به پارک گلخانه وجود باغ‌های گل رز در داخل پارک است. (Gul در زبان ترکی به معنای گل سرخ است) نام دیگر پارک، پارک سرایبورنو است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک اواخر ماه مارس و اوایل آوریل است که جشنواره لاله در استانبول است. در این تاریخ‌ها، پارک بزرگ میدان سلطان احمد، باغ‌های کاخ توپکاپی و پارک گلخانه پر از لاله‌های رنگارنگ شده و سپس به یکی از بهترین مکان‌های عکاسی استانبول تبدیل می‌شود.

میدان اورتاکوی

محله اورتاکوی به خاطر میدان اورتاکوی و مسجد اورتاکوی شهرت دارد. بی‌راه نیست اگر بگوییم اورتاکوی یکی از زیباترین محله‌های استانبول است. وقتی به دیدنی‌ترین مکان‌های استانبول در اینستاگرام فکر می‌کنید، مسجد اورتاکوی و بسفر به ذهن هر کسی می‌رسد. یکی از بهترین چیزهای بازدید از اورتاکوی این است که به شما فرصتی می‌دهد تا همزمان چیزهای مختلفی را تجربه کنید. اورتاکوی نه تنها صحنه‌های باشکوهی را ارائه می‌دهد، بلکه رستوران‌های زیادی را برای لذت بردن از غذا در حالی که از فضای زیبای آن لذت می‌برید ارائه می دهد. علاوه بر این، اورتاکوی یکی از بهترین نقاط شروع برای پیاده روی در استانبول است. پیاده روی از اورتاکوی به Arnavutkoy و ببک که به قلعه روملی ختم می‌شود، بسیار با طراوت است. می‌توانید برای یک صبحانه یا ناهار دلپذیر به اورتاکوی مراجعه کنید. پس از گذراندن اوقات خوشی در کافه‌های محله، می‌توانید هزاران عکس در میدان بگیرید و از زیباترین مسجد دوران عثمانی که آثاری از عناصر باروک و نئوکلاسیک قرن نوزدهم دارد دیدن کنید.

خانواده بالیان که اعضای معماران مشهور عثمانی زمان خود را داشتند، مسجد اورتاکوی را ساختند. همین خانواده کاخ بیلربی و کاخ دلما باغچه را نیز ساختند. معمار سینان کسی است که بیشترین کمک را به معماری استانبول کرده است. نیکوگوس و گارابت بالیان از نظر تعداد آثاری که خلق کردند از میمار سینان پیروی کردند.

تپه پیر لوتی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، زیبایی استانبول در دوران عثمانی توجه بسیاری از اروپایی‌ها را به خود جلب کرد. اروپایی‌ها که برای کارهای تجاری یا رسمی به استانبول می‌آمدند، خانه‌هایی در بسفر، بی‌اوغلو یا شبه‌جزیره تاریخی خریدند و در استانبول ساکن شدند. یکی از افرادی که مجذوب زیبایی‌های استانبول شد، شاعر و نویسنده مشهور پیر لوتی بود. این شاعر به شدت از مناظر زیبای استانبول الهام گرفته و بهترین آثار خود را در این شهر خلق کرده است. وقتی آثارش را روی کاغذ می‌آورد، به تپه‌ای می‌آمد که امروزه به تپه پیر لوتی معروف است. شاعر همیشه از استانبول بسیار تعریف می‌کرد و زمان زیادی را بر روی این تپه می‌گذراند، به طوری که این تپه به نام او نامگذاری شد. این تپه هنوز هم یکی از بهترین نقاط طلوع آفتاب استانبول و مکانی برای الهام گرفتن از منظره باشکوه استانبول است. به شما توصیه می‌شود که چای خود را در این تپه بنوشید و عکس‌های زیادی بگیرید. به علاوه دسترسی به تپه با تله کابین امکان پذیر است.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌ها در استانبول همراه کودکان

تپه کاملیکا

تپه Camlica در سمت آسیایی استانبول، در منطقه اوسکودار واقع شده است و به دو تپه کاملیکای کوچک (۲۲۸ متر) و تپه کاملیکای بزرگ (۲۶۲ متر) تقسیم می‌شود. اینجا به دلیل موقعیت مکانی عالی، یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول است. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شهرت این تپه را می‌شناسند و این تپه را در لیست خود برای بازدید از استانبول قرار می‌دهند. یکی از مواردی که گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند این است که استانبول دو قاره را به هم متصل می‌کند. با این حال، بیشتر جاذبه‌های تاریخی استانبول در سمت اروپایی قرار دارند. بسیاری از گردشگرانی که پکیج‌های تور شبه جزیره تاریخی و بی‌اوغلو را خریداری می‌کنند، از داشتن خاطره در سمت آسیایی نیز غافل نمی‌شوند. بنابراین بسیاری از آن‌ها به سمت آسیایی می‌روند و با وسایل شخصی خود از تپه کاملیکا دیدن می‌کنند. وقتی به منظره زیر پا نگاه کنید متوجه خواهید شد که چرا بازدیدکنندگان آن مجذوب زیبایی‌اش شده‌اند. اینجا بهترین مکان برای گرفتن عکس پانوراما از شهر استانبول است.

۲۴ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران