بهترین محله‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی ترکی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین محله‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی ترکی

خوردن صبحانه‌های عالی در استانبول، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که اول صبح باید در سفر به این شهر انجام دهید. صبحانه‌های کامل و عالی ترکی که از خوبی‌های تور ترکیه به حساب می‌آید. لیست امروز ما به برترین‌های استانبول نمی‌پردازد، بلکه در هر منطقه یکی از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بسته به جایی که اقامت دارید، یا جایی که صبح به آن محله خواهید رفت، مکان مناسب برای خوردن صبحانه را انتخاب کنید.

 

 صبحانه ترکی در نزدیکی تنگه بسفر

 Mangerie: اگر می‌خواهید یک صبحانه عالی با منظره‌ی معرکه‌ی تنگه بسفر را انتخاب کنید، حتما به Mangerie بروید. یکی از نقاط بسیار محبوب در استانبول برای خوردن صبحانه که هر روز هفته کار می‌کند و غذایی عالی را برای مشتریانش تدارک می‌بیند. حتی چند سال به عنوان بهترین مکان برای خوردن صبحانه در استانبول انتخاب شده است. در کنار سفارش یک صبحانه کلاسیک ترکی، شما انتخاب‌هایی از میان صبحانه‌های غربی نیز خواهید داشت.

 

نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

 

صبحانه ترکی در محله‌ی قدیم

Perispri: این مکان در قلب فِنر واقع شده و تنها چند قدم از کلیسای ارتدوکس فنر فاصله دارد. اگر قصد دارید در محله فنر و بالات به گردش بپردازید، بهترین زمان برای این کار صبح است و چه بهتر که ابتدا یک صبحانه‌ی عالی در Perispri میل کنید و سپس به دیدن زیبایی‌های این محله‌ی قدیمی بروید. طراحی داخلی این کافه بسیار زیبا و چشم‌نواز است و سعی شده تا از دکوری استفاده کنند که به تاریخ این محله بخورد. یک صبحانه کامل در طول هفته ۵۰ لیر است اما آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل ۶۵ لیر خواهد بود.

 

 

بهترین مکان برای خوردن صبحانه‌ی ترکی در بخش آسیایی استانبول

Sut, Yumurta, Recel: این کافه هم صبحانه‌ی کلاسیک ترکی و هم صبحانه‌ی اروپایی را برایتان به ارمغان می‌آورد. خیلی از محلی‌ها هم برای خوردن صبحانه‌های خارجی به این محل می‌آیند، اما شما می‌توانید یکی از بهترین صبحانه‌های ترکی را در Sut, Yumurta, Recel تجربه کنید. بچه‌های کوچک هم صبحانه خاص به خودشان را دارند که می‌توانید آن‌ها را از روی منو برایشان سفارش دهید.

 

صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

 

صبحانه ترکی در تکسیم

Cesme Bazlama Kahvalti: برای اینکه بتوانید در تکسیم یک صبحانه عالی بخورید، حتما باید به این مکان بروید که بسیار در نزد گردشگران و مردم محلی محبوب است. منوی آن شامل شکل‌های مختلفی از صبحانه ترکی می‌شود که با انواع پنیرها سرو می‌شود. استفاده از مواد اولیه تازه و خوشمزه و همچنین تنوع عالی، باعث محبوبیت بالای Cesme Bazlama Kahvalti در بین مردم شده است.

 

 

صبحانه ترکی در بی‌اغلو

Zencefil یا  Cafe Privato: در محله بی اوغلو دو انتخاب برایتان داریم، اولی برای کسانی است که گیاه خوار هستند یا به غذاهای گیاهی علاقه مندند. Zencefil برای این دسته افراد صبحانه‌های عالی با قیمتی بسیار مناسب سراغ دارد. اما برای خوردن یک صبحانه‌ی کامل ترکی با تمامی مخلفات ممکن، به Cafe Privato بروید که به واسطه محبوبیتش، محیطی گرم، زنده و دوست داشتنی دارد.

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

 

صبحانه ترکی در کاراکوی

Mum’s: آشپزخانه "مامان" به درد جمع‌هایی می‌خورد که سلایق مختلف دارند. این مکان صبحانه‌های ترکی بسیار خوبی تدارک می‌بیند، اما انتخاب‌های شما می‌تواند از یک صبحانه کلاسیک تا یک صبحانه مدرن را شامل شود. همین انتخاب‌های متنوع در کنار استفاده از مواد اولیه تازه و عالی و کیفیت بالای غذاهایی که در Mum’s می‌خورید، باعث شده انتخاب اول در کاراکوی برای صرف صبحانه، این مکان باشد.

 

 

صبحانه ترکی در بشیکتاش

Çakmak: این کافه حالا دو جا در یک خیابان دارد و شما می‌توانید به هر دوی آن‌ها مراجعه نمایید. از جمله خصایص عالی در Çakmak، ارائه صبحانه‌ای عالی اما در قالبی بی‌آلایش است که این کیفیت بسیار خوب را با قیمتی مناسب همراه می‌کند. کسب و کاری که برای بیش از یک دهه در این منطقه از استانبول فعالیت می‌کند و توانسته اسم و رسم قابلی برای خود دست و پا کند.

 

صبحانه ترکی در سلطان‌احمد

Myterrace Cafe & Restaurant: بدون هیچ شکی، جایی بهتر از این مکان برای خوردن صبحانه در این محله پیدا نخواهید کرد. جایی که از دکور تا صبحانه، همه چیز در شکل کلاسیک و جذابی ارائه می‌شود و شما همراه با کیفیت بالای غذایی که می‌خورید، نمایی زیبا از مسجد سلطان‌احمد را نیز پیش رو خواهید داشت. نگران محیط باز رستوران هم نشوید، چون در روزهای سرد سال، امکان نشستن در محیط بسته وگرم نیز برایتان فراهم است.

 

بورسا؛ زیباترین مقصد زمستانی نزدیک استانبول

۲۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران