بهترین رستوران های محله سلطان احمد استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران های محله سلطان احمد استانبول

در تور استانبول، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری برای بازدیدکنندگانش سلطان احمد است. می‌توانید فهرست گسترده‌ای از کارهایی را که می‌توانید در این محله پرجنب‌وجوش ببینید و کاوش کنید، پیدا کنید ولی علاوه بر مکان‌های تاریخی که نگاهی اجمالی به گذشته و بهترین نمونه‌های معماری عثمانی را ارائه می‌دهند، سلطان احمد نیز به همان اندازه که چشم‌ها را خیره به خود می‌کند، برای شکم پرستان نیز جذاب است. این منطقه دارای رستوران‌های فوق‌العاده‌ای است که در آن‌ها می‌توانید از غذاهای لذیذ سراسر ترکیه بدون سفرهای دور و دراز لذت ببرید، در اینجا به معرفی بهترین رستوران‌های این منطقه خواهیم پرداخت.

 

Deraliye Restaurant

رستوران Deraliye با ۳۵ سال سابقه فعالیت در سلطان احمد غذاهای سنتی عثمانی را برای مشتریان سرو می‌کند. در اینجا دستور العمل‌های اصلی از کشورهایی که بر آشپزی عثمانی تأثیر گذاشته‌اند دنبال می‌شود. بنابراین می‌توانید غذاهای آسیای مرکزی، ایران، آناتولی و بالکان را در این رستوران پیدا کنید. همچنین غذاهای سنتی کاخ که برای سلطان، ولیده سلطان (مادر سلطان) و مهمانانشان سرو می‌شد، با دقت آماده می‌شود. اینجا یکی از معدود رستوران‌هایی است که غذاهای به شدت اصیل دنیای عثمانی را ارائه می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید غذاهایی مثل دلمه اصیل برگ مو، کلم شکم پر با بلوط و ماهی شکم پر دوران محمد فاتح را پیدا کنید. این رستوران دربین رستوران‌های محبوب برای بازدیدکنندگان و مردم استانبول قرار داشته و شهرت بسیار زیادی دارد.

 

بهترین رستوران‌های هندی استانبول

آدرس:  Alemdar Mahallesi Ticaret Hane Sokak Giriş Kat No 10, 34122, Turkey

 

Matbah Restaurant

رستوران مطبخ که به خاطر غذاهای عثمانی‌اش شهرت فراوانی دارد غذاهای خوشمزه و محبوب ترکی را هم سرو می‌کند. همچنین منوهای این رستوران دارای اسامی خاصی مانند Dersaadet یا Istinbolin (نام‌های قدیمی استانبول) است. در این منوها نمونه های خاص آشپزخانه عثمانی مانند آش بادام، خورش گردن بره با آلو، امام بایلدی (بادمجان پر شده با پیاز، سیر و گوجه فرنگی)، balli gemici boregi (شیرینی با پنیر و عسل)، بادمجان (پیش غذا از تاهین، لیمو، زیره، سیر، نمک و پودر فلفل) یافت می‌شود. علاوه بر این، غذاهای ویژه با گوشت گاو، مرغ و ماهی نیز در منوی رستوران مطبا گنجانده شده است. به علاوه در منوی الاکارته می‌توانید پیش غذای سرد و اشتها آور مانند بابا غنوش و کالاماری شکم پر با میگو را امتحان کنید. جدا از غذاهای سنتی عثمانی، دسرهایی همچون حلوای بادام، پودینگ برنج با صمغ و باقلوا را هم امتحان کنید. علاوه بر این، می‌توانید در روزهای جمعه و شنبه هنگام صرف غذا به موسیقی کلاسیک ترکی که با عود نواخته می‌شود گوش دهید.

آدرس: Cankurtaran, Caferiye Sk. 6/1, 34400 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Hamdi Restaurant

رستوران حمدی که در کنار بازار ادویه قرار دارد متعلق به حمدی آرچی است. وی در ابتدا کار خود را به عنوان یک فروشنده مواد غذایی در امینونو، شلوغ‌ترین منطقه شهر قدیمی آغاز کرد، ۷ سال بعد او رستوران خودش افتتاح کرد. اما پس اینکه به خوبی رشد کرد، رستوران حمدی به ساختمان ۳ طبقه‌ای که امروز در آن قرار دارد نقل مکان کرد. اگرچه رستوران‌های درالیه و مطبخ در بندهای بالا درست در قلب سلطان احمد واقع شده‌اند اما برای ریدن به حمدی باید به سمت دریا (نزدیک پل گالاتا) بروید. این رستوران انتخابی عالی پس از گردش در بین بناهای تاریخی محله است مخصوصا این که در کنار بازار ادویه هم قرار گرفته است.

 

غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

آدرس: Rüstem Paşa Mah Tahmis Caddesi, Kalçin Sk. No:11, 34116, Turkey

 

Sultanahmet Koftecisi (Selim Usta)

این رستوران که تقریبا ۱۰۰ سالی قدمت دارد به دست آقای مهمت سراستین در سال ۱۹۲۶ و در خیابان Divanyolu تأسیس شد. کوفته‌هایی که از گوشت چرخ کرده، کمی خرده نان، نمک و پیاز در این رستوران درست می‌شود به شدت پرطرفدار هستند. کوفته‌هایی که در این مغازه سرو می‌شود با سالاد لوبیا و پلو کلاسیک همراه بوده و امکان سفارش مزه‌های خومزه دیگری هم در کنار آن وجود دارد. به غیر از کوفته، گوشت بره به سیخ هم در منو است.

آدرس: Alemdar, Divan Yolu Cd. No:12, 34110 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Namli Rumeli Koftecisi

این رستوران در سال ۱۹۸۲ در Hocapasa در سیرکچی افتتاح شد. اگر می‌خواهید غذای خود را با سوپ شروع کنید، می‌توانید به سراغ سوپ عدس یا سوپ ماست بروید. همچنین دوغ خانگی آن‌ها بسیار خوشمزه است و ارزش امتحان کردن را دارد. اگرچه این رستوران برای کوفته‌هایش شهرت دارد اما شما می‌توانید مرغ کبابی و گوشت کبابی به سیخ کشیده شده بسیار لذیذی هم در اینجا نوش جان کنید. به علاوه در کنار این غذاها سالاد لوبیا  سالاد کلاسیک آن‌ها نیز به اندازه غذاهایشان خوشمزه هستند.

 

بهترین رستوران های محله نیشانتاشی

آدرس: Hoca Paşa, Ankara Cad, Hoca Paşa Sk. No:9-11, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Can Oba Restaurant

رستوران Can Oba یک رستوران غیر الکلی است که در خیابان هوکاپاشا واقع شده و اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، باید از این رستوران دیدن کنید. اگرچه تنها ۵ میز در اینجا وجود دارد اما به شدت محبوب بوده و همیشه خدا پر از مهمان است. سوپ ماهی در اینجا به روشی غیر متعارف با غذاهای دریایی مانند کالاماری یا صدف شنی به جای ماهی درست می‌شود. علاوه بر این، در منوی آن می‌توانید غذاهای دریایی دیگر مانند سالاد سالمون، ریزوتو با ماهی مرکب، صدف با اسفناج و همچنین گزینه‌های کباب را بیابید. سرآشپز رستوران، Can Oba است که قبلا در رستوران‌های ستاره میشلین کار می‌کرد و غذاهای موجود در منو به طور روزانه متفاوت است. این رستوران توانسته نظر افرادی که در طعم غذا حساس و دقیق هستند را به خود جلب کند و به همین دلیل در رده بهترین رستوران‌های منطقه سلطان احمد در نظر گرفته شده است.

آدرس: Hobyar, Mimar Vedat Sk. No: 5, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Seyhmus Kebap Salonu

این رستوران که خیابان مدرسه (Medrese) در کمبرلیتاش واقع شده تنها ۵ دقیقه از سلطان احمد فاصله دارد. اگر می‌خواهید کباب مرغوبی مانند کباب ماردین یا کباب مخصوص سیهموس بخورید، این مکان یک انتخاب عالی است. این رستورانی قدیمی است که تمامی کباب‌های آن در سطحی عالی قرار دارد و همه‌شان ارزش امتحان کردن را دارند. بنابراین اگر در گروهی پرجمعیت با خانواده و دوستان هستید چند چیز امتحان کرده و با هم به اشتراک بگذارید.

 

بهترین رستوران‌های شاخ طلایی استانبول

آدرس: Mollafenari, Atik Alipaşa Medresesi Sokak 4/A, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Borisin Yeri

رستوران بوریسین یری که در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده در نزدیکی Kor Agop، یکی از قدیمی‌ترین کافه‌ها در کومکاپی واقع شده است. گرچه بنیانگذار و مالک سابق آقای بوریس در سال ۱۹۹۶ درگذشت، اما کیفیت غذای آن هنوز حفظ شده است. این رستوران از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ باز است و در هر ساعت از صبح می‌توانید صبحانه را در اینجا صرف کنید. شما می توانید تخم مرغ خود را به هر شکلی که دوست دارید میل کنید همچنین کیماک (لبنیات خامه‌ای از شیر گاو) در مغازه تولید می‌شود که مزه‌ای عالی دارند. از آنجایی که پنیر سفید آن واقعاً خوب است توصیه می‌کنیم حتما امتحان کنید. در منوی آن غذاهای مهم صبحانه ترکی مانند کاورما (گوشت سرخ شده یا سرخ شده)، سوچوک (سوسیس ترکی) و سالامی و همچنین گزینه‌های شیرین خوشمزه مانند تاهینی، پکمز (شربت غلیظ میوه) و حلوا ارزش امتحان کردن را دارند. در واقع این مکان به خاطر لبنیاتش معروف است. بنابراین، دسرهای شیری مانند tavuk gogsu  (پودینگ شیر ترکی با مرغ خرد شده) و ekmek kadayifi (پودینگ نان) بسیار توصیه شده‌اند.

آدرس: Şehsuvar Bey, Ördekli Bakkal Sk. No:19, 34130 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Guvenc Konyali

گوونچ کنیالی چهار شعبه در استانبول دارد که غذاهای لذیذ کلاسیک قونیه، سوپ گامبو و سایر غذاهای محلی مانند اتلی اکمک (غذایی شبیه پیتزا) و تندر (بره بریان) را سرو می‌کند آن‌ها به قدری خوب هستند که مزه واقعی غذاهای قونیه را ارائه می‌دهند. معروف‌ترین شعبه گوون کنیالی شعبه سیرکچی است. قونیه شهری است که در مرکز ترکیه قرار دارد. قونیه، زادگاه فیلسوف و شاعر مشهور جهان، مولانا، نیز یکی از شهرهای مهم معرف غذاهای ترکی است. گوونچ کنیالی همانطور که از نامش پیداست از این شهر با تاریخی ریشه‌دار می‌آید.

آدرس: Ankara Cad, Hocapaşa Hamamı Sk. No: 4, 34110 Fatih, Turkey

 

Balikci Sabahattin

رستوران غذاهای دریایی Balikci Sabahattin یک تجارت خانوادگی قدیمی است که با گسترش شهرت رستوران، به ساختمان هتل آرمادا در Cankurtaran نقل مکان کرد. این هتل در ساختمانی بازسازی شده متعلق به سال ۱۹۲۷ قرار دارد و فضایی به شدت جذاب و نوستالژیک واقع شده است. بالیکچی صباحاتین غذاهای دریایی فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند و در منوی مخصوص آن می‌توانید صدف پلو، کدو سبز سرخ شده ترد و ماهی ماهی کبابی بخورید.

 

بهترین رستوران‌های رمانتیک در استانبول

آدرس: Cankurtaran, Seyit, Şht. Hasan Kuyu Sk. No:1, 34122, Turkey

 

Donerci Sahin Usta

دورنچی شاهین اوستا که در بیزیت واقع شده یکی از رستورتن‌های به شدت محبوب منطقه است که هنگام ناهار صف طولانی مقابل آن تشکیل می‌شود. این مغازه در سال ۱۹۷۹ افتتاح شد و در نزدیکی بازار بزرگ نیز قرار دارد. بنابراین اگر در اطراف بازار هستید بازدید از این رستوران کاری ضروری برای شما خواهد بود. این رستوران ۴۰ ساله در تمام سال‌های فعالیتش بهترین دونرهای ممکن را سرو کرده است. شاهین اوستا کار خود را با آشپزی در رستوران‌های کوچک مختلف شروع کرد و در نهایت رستوران خودش را تاسیس کرد. او در سال ۲۰۱۰ درگذشت اما رستوران و دونرهایش همچنان باقی ماندند.

آدرس: Mollafenari, Kılıçcılar Sk. No:5, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Tarihi Sultanahmet Köftecisi Selim Usta

این رستوران شلوغ چند طبقه که درست در قلب سلطان احمد در کنار دیوان یولو (که زمانی جاده امپراتوری و مسیر اصلی به قلب شهر قدیمی در زمان عثمانی بود) واقع شده است، کوفته‌های خوشمزه ترکی سرو می‌کند. این رستوران که در سال ۱۹۲۰ افتتاح شده، یکی از معدود مکان‌ها در سلطان احمد است که ساکنان محلی و مسافران را به طور یکسانی به خود جذب می‌کند، و بهترین مکان برای صرف ناهار از یک گشت و گذار فشرده در یک روز است. کوفته‌های کبابی لطیف، با یک یا سه فلفل ترشی، یک سس گوجه‌فرنگی تند و یک کاسه نان سفید خرد شده سرو می‌شود. برای نوشیدنی هم از دوغ‌های خامه‌ای فوق‌العاده سفارش دهید و روزتان را تکمیل کنید.

آدرس: Alemdar, Divan Yolu Cd. No:12, 34110 Fatih/İstanbul, Turkey

۰۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران