رستوران‌های تاریخی محله سلطان احمد، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران‌های تاریخی محله سلطان احمد، استانبول

استانبول شهری کهن با سابقه تاریخی بسیار زیاد است و روزگاران پر فراز و نشیبی را به خود دیده است. در دوره مسیحیت ترکیه در تصرف اروپاییان بود، اما با روی کار آمدن عثمانی‌ها اوضاع کاملا عوض شد. رفت و آمد اقوام مختلف به این سرزمین و به خصوص استانبول باعث شد تا تجارب غذایی غنی و منحصر به فردی به غذاهای لذیذ آناتولی اضافه گردد. چیزی که امروزه در سفر با تور استانبول از صحنه غذایی استانبول می‌بینیم تلفیقی از فرهنگ‌های مختلف و گذر دوره‌های مختلف است. برای یک تجربه گردشی و فرهنگی در قدیمی‌ترین رستوران‌های محله سلطان احمد غذا بخورید.

 

Matbah

این رستوران که در طبقه همکف هتل فوق‌العاده Ottoman Hotel Imperial درست در کنار میدان سلطان احمد و تقریبا در سایه ایاصوفیه واقع شده، از رستوران‌های قدیمی و بسیار شناخته شده سلطان احمد است که بیشتر بازدیدکنندگان آن را خارجی‌ها و نه افراد محلی تشکیل می‌دهند. با اینکه حال و هوای رستوران از ظرافت‌های عثمانی به دور است، اما به خاطر غذاهای اصیلی که روزگاری در آشپزخانه عثمانی پخته می‌شدند از توجه و محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذاهای منحصر به فرد و تحت تاثیر فرهنگ ایرانی را نمی‌توانید در جایی جز اینجا پیدا کنید. در اینجا شما می‌توانید تلفیقی از غذاهای گوشتی تحت تاثیر غذاهای ایرانی را پیدا کنید که با آلو، زعفران، زنجبیل و گشنیز طعم دار شده‌اند. جدا از این‌ها منظره رستوران با نمایی به شهر قدیمی بسیارزیبا و دیدنی است.

 

معرفی ۶ رستوران معروف در کاراکوی استانبول

آدرس: 6/1 Caferiye Sokak, İstanbul, 34400, Turkey

 

Hafiz Mustafa

اگر از افرادی هستید که عاشق شیرینی‌جات و دسرهای خوشمزه هستید، این کافه- شیرینی فروشی مقصدی رویایی و ایده‌آل خواهد بود. این کافه که درست روبروی ایستگاه ترموای سلطان احمد واقع شده طیفی از دسرهای خوشمزه استانبول از باقلوا گرفته تا پودینگ شیر و آرد و همچنین برخی از گزینه‌های غربی را می‌توانید پیدا کنید. انتخاب‌ها در اینجا دشوار است، وقتی نمی‌دانید بین چای ترکی در لیوان کمر باریک و لاته معطر و خوشمزه کدام را انتخاب کنید. همچنین در اینجا شما می‌توانید از خوردن یک نوع نان پنیری فوق‌العاده محبوب و شناخته شده به اسم بورک هم امتحان کنید. این کافه زیر نظر انجمن ادبیات ترکیه فعالیت می‌کند به همین دلیل هیچ عجیب نیست که حال و هوای قدیمی فیلم‌ها در آن حفظ شده است.

آدرس: 51 Muradiye Caddesi, İstanbul, 34080, Turkey

 

Hamdi Et lokantası

شهر اورفا در قسمت جنوب شرقی ترکیه و هم‌ مرز با سوریه به خاطر غذاهای گوشتی تند و تاثیر گرفتن از غذاهای عربی شهرت دارد. صاحب این رستوران در دهه ۱۹۶۰ شهر خود را ترک کرد و وارد استانبول شد، سپس غرفه‌ای راه اندازی کرد و به سرو کباب‌های خوشمزه در اطراف بازار ادویه مصری‌ها در استانبول در ساحل گالاتا پرداخت. او آنچنان موفق شد که در همان خیابان به رستورانی ۵ طبقه دست یافت که حالا کسب و کاری خانوادگی و پر رونق است. کباب‌های ذغالی اینجا مانند هر جای دیگری فوق‌العاده هستند. همچنین لاه‌ماجون خوشمزه، که اغلب به اشتباه به عنوان "پیتزای ترکی" در منوهای گردشگری ترجمه می‌شود، ارزش امتحان کردن را دارد. در واقع این یک نان مسطح نازک و سبک است که روی آن گوشت گوسفندی برشته شده با ادویه در یک اجاق چوبی پخته شده می‌شود. حتما بعد از غذا از باقلواهای فوق‌العاده خوشمزه گردویی و پسته‌ای سفارش دهید و روزتان را حسابی بسازید.

 

رستوران‌های غذای آمریکایی در استانبول

آدرس: No:11 Kalçin Sokak, İstanbul, 34116, Turkey

 

Lale Restaurant

این رستوران که توسط برادران چولپان کارآفرین در سال ۱۹۵۷ در خیابان اصلی سلطان احمد یعنی دیوان یولو افتتاح شده به سرعت پیشرفت کرد و طولی نکشید خود را به عنوان فروشگاه پودینگ بر سر زبان‌ها انداختند. این رستوران اغلب مقصد هیپی‌هایی بود که قصد حرکت به سمت شرق، ایران، افغانستان و هند را داشتند. بخشی از ماهیت رستوران لاله مربوط به انتقال تجارب و دست نوشته‌های این افراد در طی سالیان است. هیپی‌ها از بین رفتند اما رستوران به قوت خود باقی ماند. امروزه منوی این رستوران شامل غذاهای لذیذ ترکی و سایر غذاهای سنتی می‌شود. شاید این رستوران بزرگ‌ترین رستوران محله سلطان احمد نباشد، اما قطعا به عنوان ماشین زمان برای ماجراجویی ارزش بازدید را دارد. مخصوصا که پودینگ برنج در اینجا عالی است.

آدرس: 6 Divan Yolu Caddesi, İstanbul, 34400, Turkey

 

Tarihi Sultanahmet Köftecisi Selim Usta

اگر می‌خواهید برترین کوفته‌های استانبول را بخورید پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم. این رستوران چند طبقه‌ای محبوب که در قلب سلطان احمد و در خیابان دیوان یولو (اصلی‌ترین مسیر به قلب شهر قدیمی در زمان عثمانی) واقع شده، کوفته‌های بسیار خوشمزه ترکی سرو می‌کند. این رستوران که در دهه ۱۹۲۰ افتتاح شد از معدود جاهایی بود که سعی داشت مکانی دنج و آرام برای استراحت و لذت بردن از غذا را برای محلی‌ها و بازدیدکنندگان فراهم بیاورد. در اینجا می‌توانید از خوردن گزینه‌های استاندارد خوشمزه مثل کوفته گوشت و نوشیدنی‌ها لذت ببرید.

 

۷ رستوران معروف در حوالی میدان تکسیم استانبول

آدرس: No:12 Divan Yolu Caddesi, İstanbul, 34110, Turkey

۰۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران