ماجراجویی در محله ببک، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
ماجراجویی در محله ببک، استانبول

ببک یکی از محبوب‌ترین مناطق تور استانبول است که در سواحل بسفر واقع شده است. ببک که در زبان ترکی به معنی "بچه" است، که در واقع اشاره به خاص ترین خلیج بسفر دارد که به زیبایی یک نوزاد است. این محله همچنین در مرکز یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی بسفر قرار دارد. پیاده روی که از اورتاکوی شروع می‌شود، از ببک عبور می‌کند و به قلعه روملی ختم می‌شود، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در استانبول انجام داد. کارهایی که باید در ببک انجام دهید شامل پیاده روی در امتداد بسفر و پارک ببک است. همچنین می‌توانید از آثار تاریخی اطراف دیدن کنید. استانبولی‌ها برای یک آخر هفته دلپذیر برای گردش فرهنگی به ببک می‌آیند. ببک در جنوب با اورتاکوی، از غرب با اتیلر و در شمال با روملی حصاری و از جذاب‌ترین قسمت‌های شهر است.

 

پیاده روی از اورتاکوی تا ببک

پیاده روی از محله اورتاکوی به ببک یکی از تفریحات مورد علاقه استانبولی‌ها است. در این پیاده‌روی می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی زیادی با نمای بسفر در پس زمینه بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را از اورتاکوی شروع کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک صبحانه عالی در اورتاکوی صرف کنید، از مسجد اورتاکوی دیدن کنید و پیاده به ببک بیایید. کافه‌ها و شیرینی فروشی‌های ببک پس از پیاده‌روی استراحتی دلپذیر را برای شما فراهم می‌کنند و اگر هنوز احساس می‌کنید انرژی دارید، می‌توانید تا ایستگاه بعدی، روملی حصاری ادامه دهید.

کنسولگری مصر

کنسولگری مصر یکی از زیباترین ساختمان‌ها در سواحل بسفر است. این ساختمان زیباترین نماینده سبک معماری آرت نو در استانبول است. مصر برای قرن‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های امپراتوری عثمانی بود. فرماندار مصر خدیو نام داشت و به عنوان سایه سلطان در استان‌های جنوبی حکومت می‌کرد. این بنای زیبای کاخ مانند در سال ۱۹۰۲ برای مادر عباس دوم، آخرین فرماندار عثمانی در مصر ساخته شد. امینه الهامی بعدها این سازه را به سفارت مصر اهدا کرد. در هنگام قدم زدن در سواحل بسفر نمی‌توان به طور کامل به زیبایی این بنا پی برد. با این حال، اگر به سفر دریایی بسفر بروید، می‌توانید از معماری این ساختمان از روی قایق لذت ببرید. وقتی در تور بسفر این ساختمان را می‌بینید، می‌توانید بفهمید که به خلیج ببک نزدیک می‌شوید. ظرافت و زیبایی ساختمان نقطه فوق‌العاده‌ای برای عکاسی به شما ارائه می‌دهد. همینطور کسانی که از راه زمینی به ببک می‌آیند فقط می‌توانند سقف این بنا را ببینند. با این حال دیوارهای آن شما را از دیدن زیبایی سازه باز می‌دارد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران بدون توجه به این گنج پنهان از اینجا عبور می‌کنند.

 

گشت و گذاری رمانتیک در استانبول

پارک ببک

پارک ببک یکی از پارک‌های دیدنی استانبول است که بین کنسولگری مصر و مسجد ببک امتداد دارد. استانبولی‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید که به خصوص در فصل بهار اوقات خوبی را در اینجا سپری می‌کنند. به علاوه هنگام عبور از پارک ببک، مجسمه یک نویسنده مشهور را خواهید دید که در قرن شانزدهم می‌زیسته است. فضولی نویسنده مشهورترین داستان عاشقانه شرق، یعنی لیلی و مجنون بود.

مسجد ببک

مسجد ببک توسط معمار کمال الدین، یکی از معماران مهم اواخر دوره عثمانی ساخته شد. این مسجد که در اوایل دهه ۱۹۰۰ ساخته شده، ظاهری کلاسیک دارد. میمار کمال الدین نماینده اولین جنبش ملی معماری بود که در قرن بیستم آغاز شد. این سبک معماری زیبا ترکیبی از معماری عثمانی و سلجوقی است.

 

خلیج ببک

خلیج ببک بدون شک زیباترین خلیج بسفر است. محبوب‌ترین کافه‌های استانبول با منظره بسفر در اینجا قرار دارند. حتی در میان ده‌ها استارباکس در استانبول، یکی از آن‌ها با زیباترین منظره اینجاست. شما می‌توانید در یکی از کافه‌ها لم بدهید و استراحت کنید و از تماشای مناظر اطراف غرق در آرامش شوید.

 

قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

خرید در ببک

برای خرید در نزدیکی ببک، می‌توانید به منطقه اتیلر بروید، که در فاصله چند قدمی قرار دارد. اتیلر منطقه‌ای لوکس است و فرصت‌های زیادی برای خرید لباس ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بسیاری از فروشگاه‌های مد زنانه را در خیابان Nispetiye در اتیلر پیدا کنید. علاوه بر این Akmerkez، یکی از بهترین مراکز خرید استانبول نیز در اینجا قرار دارد. بنابراین خوب که نگاه کنید می‌بینید از اینجا فرصت‌های خوبی برای خرید و ولخرجی خواهید داشت.

قلعه روملی

قلعه روملی درست قبل از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها در سال ۱۴۵۳ ساخته شد. این قلعه برای قرن‌ها ترافیک دریایی بین دریای سیاه و مدیترانه را کنترل می‌کرد. البته قلعه روملی یکی از بهترین موزه‌های استانبول امروزی است. این قلعه که از بناهای اولیه دوره عثمانی محسوب می‌شود نام خود را به ناحیه (روملی حصاری) نیز داده است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مسیری که از اورتاکوی شروع می‌شود، از ببک می‌گذرد و تا قلعه روملی امتداد می‌یابد، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی استانبول است.

دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه Bogazici بسیار نزدیک به ببک قرار دارد و محبوب‌ترین موسسه آموزشی در استانبول به حساب می‌آید. داستان تاسیس این مدرسه با ورود یک آمریکایی به استانبول آغاز می‌شود. سیروس هاملین که در قرن نوزدهم به عنوان مبلغ به استانبول آمد، کالج رابرت را در سال ۱۸۶۳ تأسیس کرد. این مدرسه در دهه ۱۹۷۰ به دانشگاه بوغازیچی تبدیل شد.

 

با تپه پیر لوتی استانبول آشنا شوید

کافه‌ها و رستوران‌های ببک

کافه‌ها و رستوران‌های ببک غذاهای لذیذ، دسرها و منظره باشکوه بسفر را برای کسانی که از این منطقه بازدید می‌کنند ارائه می‌کنند. خوردن و آشامیدن در ببک نیز یک فعالیت بسیار محبوب در بین استانبولی‌ها است. البته این را هم باید اضافه کرد که رستوران‌های اینجا در رده رستوران‌های لوکس استانبول هستند و منویی اغلب گران قیمت دارند.

Bebek Balikcisi

رستوران Bebek Balikcisi رتبه اول را در بین محبوب‌ترین رستوران‌های ماهی در استانبول دارد. این رستوران که از سال ۱۹۷۴ در اینجا غذا سرو می‌کند، مدام منوی خود را تجدید می‌کند، از سوی دیگر سعی کرده تا مهمانانش استانبول قدیم را با فضای نوستالژیک خود تجربه کنند. در Bebek Balikcisi می‌توانید از طعم‌های بی‌نظیری مانند سالاد لوبیا ارمنی، خمیر کرت، بیکن ماهی، تاپیک، تابوله، اختاپوس، کارپاچیو و بالیک بگندی (ماهی سرخ شده روی بستر پوره بادمجان برشته شده خامه‌ای) لذت ببرید.

بایلان

بایلان یک شیرینی فروشی قدیمی است که توسط خانواده‌ای یونانی اداره می‌شود. شهرت Balyan که در کادیکوی، سمت آسیایی استانبول تأسیس شد، در مدت کوتاهی در سراسر شهر گسترش یافت. به لطف این محبوبیت، یک شعبه از بایلان در ببک، یکی از زیباترین نقاط شهر، افتتاح شد. همچنین یک شعبه دیگر در بندر کروز استانبول (گالاتا پورت) که اخیرا بازسازی شده است، وجود دارد. در بایلان می توانید دسرهای ترکی و همچنین بهترین نمونه از طعم‌های غربی را پیدا کنید. خوردن یک چای ترکی و امتحان دسرهای خاص در بایلان بسیار لذت بخش است.

Bebek Kahvesi

ببک قهوه‌چی با سبکی ساده یکی از محبوب‌ترین کافه‌های شهر است. اگرچه بوتیک کافی شاپ‌های جذاب زیادی در این محله وجود دارد، اما این مکان جذابیت خاص خود را دارد. در هر زمانی از روز می‌توانید خبرنگاران، نویسندگان و یا بازیگران مشهور تلویزیون ساکن استانبول را در این کافه ببینید. اینجا مکانی است که فرهنگ سنتی قهوه استانبول را نشان می‌دهد.

 

تاریخچه و محله‌های شاخ طلایی در استانبول

Meshur Bebek Badem Ezmesi

مشور ببک بادم عزمسی یکی از معروف‌ترین دسرهای منطقه است. این مخلوط که به نام مارزیپان شناخته می شود از مخلوط آب، شکر، رب بادام و عسل درست می‌شود. اگرچه مکان‌های فروش شیرینی و باقلوا از معروف‌ترین دسرفروشی‌های استانبول هستند، اما این گوهر پنهان طعم منحصر به فردی نیز دارد. یکی از دو شیرینی فروشی که به نام این منطقه نامگذاری شده است مارزیپان و دومی وافل می‌فروشد.

لوکا

لوکا منویی متشکل از ترکیب جذابی از غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای بین المللی دارد. همچنین این رستوران با کوکتل‌ها و بشقاب‌های رنگارنگ خود متمایز است و از سال ۲۰۰۴ در اینجا سرو می‌شود. لوکا گزینه‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را در تمام طول روز ترجیح داد. بنابراین می‌توانید برای یک صبحانه خوب یا تماشای اجرای دی جی در ساعات پایانی به اینجا بروید. منوی شراب رستوران نیز می تواند به شما کمک کند تا از شراب های ترکی ایده بگیرید.

 

تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

نتیجه‌گیری

ببک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در سواحل بسفر استانبول است. این منطقه یک مکان توقف عالی در مسیر پیاده روی است که از اورتاکوی شروع می‌شود و تا روملی حصاری ادامه می یابد. می‌توانید قهوه (یا چای ترکی) بنوشید و دسرهای ترکی را در یکی از کافه‌های فوق العاده ببک امتحان کنید. در حین لذت بردن از غذا، می‌توانید منظره بسفر را در زیباترین شکل آن تماشا کنید. اگر در سال‌های اخیر سریال‌های پرطرفدار ترکی را در نتفلیکس تماشا کرده‌اید، بسیاری از مکان‌های این محله برایتان آشنا به نظر می‌رسند. همچنین اکثر افرادی که در این برنامه های تلویزیونی بازی می‌کنند در اینجا زندگی می‌کنند. گشت و گذار در ببک زیبایی‌های زیادی را مقابل چشمانتان می‌گستراند که می‌توانید با عکاسی آن‌ها را جاودانه کنید. به علاوه شکی نیست که می‌توانید تعدادی پست و استوری زیبا و خیره کننده برای اینستاگرام‌تان تهیه کنید. اگرچه ظهرهای تابستان اینجا گرم و آفتابی می‌شود اما شک نکنید برای عصر  غروب دم یکی از زیباترین و دل‌انگیزترین مناظر عمرتان را شاهد خواهید بود.

۰۸ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران