گردش در محله بشیکتاش استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش در محله بشیکتاش استانبول

بشیکتاش در سمت اروپایی استانبول واقع شده و به خاطر زندگی محله‌ای پر جنب و جوش و رنگارنگ، بازارهای مختلف، بازار ماهی، جمعیت دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، زندگی شبانه، مراکز خرید، ساختمان‌های تاریخی، باشگاه فوتبال، مکان‌های تفریحی و غذاخوری کنار دریا و کشتی معروف است. همچنین اسکله‌های این محله یکی از محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین مناطق واقع در ورودی بسفر هستند. در سفر با تور استانبول شما می‌توانید کارهای زیادی در این محله انجام دهید و با هر سلیقه‌ای که هستید فعالیت مناسب خودتان را پیدا کنید. ما در این مقاله راهنمای سریعی برای کشف بشیکتاش و کشف جاذبه‌های آن ارائه خواهیم داد شما در بازدید از این محله بدانید چه کار کنید و کجاها بروید.

بشیکتاش پایتخت فرهنگ، هنر و آموزش استانبول است، اما با محله‌های اورتاکوی، آرناووتکوی، کوروچشمه و ببک، به یکی از ارزشمندترین مناطق بسفر تبدیل شده است. به علاوه بشیکتاش منطقه‌ای عالی برای دیدن و کاوش حس و حال زنده و جو استانبول است که به بهترین شکل نمود پیدا کرده است. این منطقه جایی است که میراث تاریخی عثمانی، فرهنگ و هنر با وجود کاخ دولماباغچه، سیریکان و کاخ ییلدیز ادامه یافته است.

 

کارهایی که باید در بشیکتاش انجام دهید

قدم زدن در اطراف میدان بشیکتاش، تماشای جمعیت، استراحت کردن و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‌های مختلف نزدیک دریا در بسفر یکی از بهترین کارهای بشیکتاش است. میدان بشیکتاش و منطقه بازار بشیکتاش قلب این منطقه هستند که پر از انواع کافه‌ها و رستوران‌های عالی با چشم انداز زیبای بسفر هستند. همچنین شما با قدم زدن در منطقه کاباتاس از بشیکتاش، می‌توانید از موزه کاخ‌های ملی مجلس بزرگ ترکیه، موزه مجموعه‌های کاخ و موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول و پس از آن، کاخ معروف دلماباغچه را ببینید و کاوش کنید و از طریق منطقه اورتاکوی، می‌توانید کاخ سیراگان را ببینید و از آن دیدن کنید. از دیگر مکان‌های تاریخی و معروفی که می‌توانید از آن دیدن کنید، می‌توان به کاخ یلدیز و پارک یلدیز اشاره کرد که در قسمت‌های بالای بلوار بارباروس واقع شده است.

میدان بشیکتاش

میدان بشیکتاش با انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و زندگی پر جنب و جوش استانبول بسیار عالی است. گذراندن وقت در میدان احاطه شده توسط رستوران‌ها و کافه‌های مشرف به بسفر و تماشای مناظر باشکوه بسفر از ساحل بشیکتاش بسیار لذت بخش است. موزه معروف نیروی دریایی و مقبره بارباروس هایرتین پاشا نیز در کنار میدان بشیکتاش، نزدیک دریا واقع شده‌اند. شما می‌توانید صبح را در یکی از این کافه‌ها با نمای بسفور صبحانه بخورید و عصر را در نسیم هوای تمیز و باطراوت لم بدهید و قهوه بخورید.

 

معرفی فستیوال بین‌المللی جاز استانبول

منطقه بازار بشیکتاش (کارسی)

منطقه بازار بشیکتاش مکانی بسیار پر جنب و جوش در منطقه قلب بشیکتاش است. همچنین مرکز گروه معروف هواداران بشیکتاش به نام کارسی است. می‌توانید زمانی را در مناطقی با کتاب‌فروشی‌های فراوان، فروشگاه‌های طراحان، بازار ماهی، خواربارفروشی‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، و موارد دیگر صرف کنید. در این قسمت هر کسی با هر سلیقه‌ای که باشد می‌تواند جذب چیزی شود که مناسب اوست بنابراین اصل کافه باشید یا خرید و پیاده‌روی اینجا جایی است که باید به آن سر بزنید.

اسکله تاریخی بشیکتاش

اسکله کشتی تاریخی بشیکتاش با ساختار معماری منحصر به فرد خود ارزش دیدن دارد. کاشی‌های ساخته شده توسط معمار علی طلعت بیگ (۱۸۶۹-۱۹۲۲) در نمای جلوی اسکله جذاب و بسیار چشمگیر است. این اسکله برای کشتی‌های عمومی اوسکودار و کادیکوی خدمت می‌کند. حتی اگر قصد قایق سواری ندارید هم با رفتن به اسکله سعی کنید عکس‌های زیبایی بیاندازید.

موزه نیروی دریایی

موزه نیروی دریایی یک موزه فوق‌العاده واقع در بشیکتاش است و مجموعه‌ای از بیش از ۲۰ هزار قطعه مرتبط با تاریخ دریایی ترکیه را در خود جای داده است. قایق‌های تزئین شده سلاطین عثمانی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. این موزه در مسیر اتوبوس بزرگ استانبول قرار دارد. پس از بازدید از موزه، می‌توانید یک روز عالی را در بشیکتاش سپری کنید، به گشت و گذار بپردازید و در کافه‌های مختلف در فضای باز کنار بسفر استراحت کنید.

 

کاخ بیلربیی در استانبول برای گردشگران

موزه کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه یکی از پربازدیدترین مناظر استانبول است که توسط سلطان عبدالمجید عثمانی در سال ۱۸۵۳ ساخته شد. این کاخ در ساحل بسفر واقع شده و ظاهری چشمگیر با سنگ مرمرهای سفید و با معماری اولیه سبک باروک اروپایی دارد. فضای داخلی با لمس شرقی به گونه‌ای تزئین شده‌اند که نشان دهنده عظمت آن دوران عثمانی است. کاخ موزه دولما باغچه، موزه‌ای باشکوه است که در مکانی برجسته در ساحل بسفر در بشیکتاش واقع شده این کاخ محل اقامتگاه شش سلطان آخر عثمانی و آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه بود. کاخ دولما باغچه از مرمر سفید دارای معماری سبک باروک اروپایی با بافت شرقی است که از دور همچون جواهری در امتداد بسفر می‌درخشد.

کاخ ییلدیز

ییلدیز کاخی زیبا است که در دامنه تپه مشرف به تنگه بسفر بین بشیکتاش، اورتاکوی و بالمومجو واقع شده و مساحتی معادل ۵۰۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. این کاخ متشکل از آلاچیق‌ها، کیوسک‌ها و ویلاهای قرن نوزدهمی است که در باغ‌های زیبا قرار گرفته‌اند. کاخ ییلدیز که در قرن ۱۹ میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شده بخشی از اراضی خصوصی سلاطین عثمانی بود و در زمان فرمانروایی سلطان سلیم بزرگ از آن به‌عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کاخ دارای بخش‌های مختلفی است که در طول سال‌ها هر کدام از سلاطین بر آن افزودند و ساخت و ساز کردند.

کاخ سیراگان

سیراگان که بین بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد، کاخ معروفی است و با زیبایی چشمگیرش مانند کاخ دولما باغچه توجه مردم را به خود جلب می‌کند. این کاخ در سال ۱۹۷۴ در زمان سلطان عبدالعزیز تکمیل شد. امروزه کاخ سیراگان به عنوان هتلی بسیار مجلل فعالیت می‌کند و میزبان رویدادهای مختلف است. صبحانه نیز هر یکشنبه در دسترس است. البته باید اشاره کنیم که خدمات این هتل در هر زمینه‌ای که باشد چه صبحانه باشد چه اقامت یا شرکت در رویدادی خاص با توجه به سطح آن هزینه‌بردار و گران تمام می‌شود بنابراین از قبل مطمئن شوید که بودجه کافی در اختیار دارید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های گالاتای استانبول

پارک و بیشه‌زار ییلدیز

بیشه ییلدیز یکی از زیباترین پارک‌های استانبول است که از استخرها، آبشارها و برکه‌های زیبا و همچنین باغ‌ها و درختان شگفت‌انگیز تشکیل شده است. حتما برایتان جالب است بدانید که برخی از درختان اینجا حتی بیش از ۴۰۰ سال سن دارند. شما می‌توانید عصری را برای قدم زدن در هوای بانشاط و سالم این پارک در نظر بگیرید و در باغ‌ها استراحت کنید و بعد همراه عزیزان به یکی از کافه‌ها بروید و چیزی سفارش دهید.

عمارت کلاه فرنگی ایهلامور

کلاه فرنگی ایهلامور که در دره ایهلامور، بین محله‌های یلدیز و نیشانتاشی و در پشت تپه‌های بشیکتاش واقع شده است، یکی از زیباترین عمارت‌های استانبول با ساختاری دیدنی است. به شما توصیه می‌کنیم از عمارت ایهلامور که سلطان احمد سوم از آن به عنوان باغ شخصی استفاده کرده است دیدن کرده و یک صبحانه خوب را در کافه آن میل کنید. این عمارت که در مساحتی به اندازه ۲۵ هزار متر مربع گسترده شده دارای دو کوشک به نام‌های مایت و مِرِسیم است. مایت قسمتی است که امروزه تبدیل تبدیل به کافه شده است. اگرچه این عمارت بعد از تاسیس جمهوری ترکیه تا مدت‌ها بدون استفاده باقی ماند اما اسرانجام پس از مرمت و بازسازی به موزه تبدیل شد و درهای آن در سال ۱۹۸۷ به روی مردم گشوده شد.

 

بهترین رستوران‌های شاخ طلایی استانبول

اورتاکوی

اورتاکوی در همسایگی بشیکتاش، یکی از محله‌های ساحلی مورد علاقه بشیکتاش است که به خاطر بازار رنگارنگ، خیابان‌های باریک و دلنشین با کافه‌ها و مغازه‌ها و فضای پر جنب و جوش معروف است. محله اورتاکوی استانبول همچنین به خاطر فعالیت‌های شبانه محبوب، بارها، کلوب‌ها، میدان مشرف به بسفر با انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، و مغازه‌های سیب زمینی پخته دارای جوی تعاملی بین مردم بومی و گردشگران است.

غذاخوری‌ها

بشیکتاش محله‌ای ۲۴ ساعته است و طیف وسیعی از فرصت‌های غذاخوری از رستوران‌های لوکس گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت بسیار معروف را ارائه می‌دهد که هم گردشگران و هم افراد محلی به آن‌جا می‌روند. شما می‌توانید هر نوع غذا و نوشیدنی، از غذاهای ترکی و بین‌المللی مناسب با ذائقه خود در بشیکتاش پیدا کنید. رستوران Balkan و Sohretler Koftecisi  واقع در خیابان سایر لیلا در بازار بشیکتاش،Asım Usta'nın Yeri  برای خوردن دونرهای عالی در خیابان Mumcu Bakkal، رستورانKartal Canım Ciğerim  در خیابانSehit Dursun و در نهایت رستوران مجلل ووگ در Akaretler، معروف‌ترین و توصیه شده‌ترین مکان‌ها برای غذا خوردن در بشیکتاش هستند. ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم کافه‌های خیابانی معتبر را برای قهوه و چای ترکی در منطقه بازار بشیکتاش امتحان کنید.

اقامتگاه‌های منطقه بشیکتاش

در مورد محل اقامت بشیکتاش میزبان طیف وسیعی از گزینه‌های اقامت از آپارتمان‌های ارزان قیمت، هتل‌های مجزا تا هتل‌های دو تا پنج ستاره است. هتل رویال سوئیتز، هتل چیا و هتل میدان بشیکتاش از هتل‌های میان رده بشیکتاش هستند. شما می‌توانید از طریق وبسایت‌های معتبر رزرو هتل مثل بوکینگ، آگودا و تریواگو اطلاعات هتل، عکس‌ها، نظرات و قیمت‌ها را مقایسه کرده و گزینه مناسب خودتان را انتخاب کرده و به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

چگونه به آنجا برسیم؟

دسترسی به بشیکتاش بسیار آسان است زیرا این محله یکی از محبوب‌ترین قطب‌ها برای گردشگران و افراد محلی در استانبول محسوب می‌شود. برای حمل و نقل بین شهری به بشیکتاش، گزینه‌های حمل و نقل زیادی وجود دارد.

  • از کادیکوی با کشتی‌های عمومی
  • از اوسکودار با کشتی‌های عمومی یا قایق
  • از تکسیم، از طریق تاکسی مشترک زرد (دولموش) یا اتوبوس عمومی
  • از سلطان احمد و امینونو، با تراموا Bagcilar-Kabatas خطT1  تا آخرین ایستگاه بکیشتاش و از آنجا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

شما همچنین می‌توانید مسیرها و جدول زمانی اتوبوس‌های عمومی را ببینید و مسیر/ایستگاه را از وبسایت اتوبوس‌های عمومی شهرداری استانبول جستجو کنید. به علاوه نقشه شبکه راه آهن استانبول برای ایستگاه‌های تراموا و نقشه خطوط کشتی‌های استانبول را برای مسیرهای آبی بررسی کنید.

۰۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران