۸ نکته جالب در مورد اوبود بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۸ نکته جالب در مورد اوبود بالی

اوبود را همه به عنوان مهم‌ترین مقصد در بالی می‌شناسند. جایی که به جامعه‌ی فعال هنری، به حال و هوای شلوغ زنده‌اش و محیط مملو از گردشگرش معروف است. اما کمی که از این هیاهو دور شوید، خود را احاطه شده میان زیبایی‌های طبیعی، سواحلی دیدنی و نقاطی خاص خواهید یافت که دلیل سفر بخش زیادی از گردشگران با تور بالی به این جزیره‌ی اندونزیایی است. امروز ما نکاتی در مورد اوبود جمع‌آوری کرده‌ایم که یک به یک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا شاید از نظر شما مفید واقع شود.

 

 

اوبود خانه‌ی یک پناهگاه مقدس برای میمون‌ها است

 

جنگل مقدس میمون‌ها در Padangtegal، یک جایگاه خاص برای جمعیت بیش از ۷۰۰ تایی میمون‌های دم دراز بالی است. گونه‌ای خاص که در کنار باقی‌مانده‌های یک معبد قدیمی که مملو از تندیس‌های میمونی هست، زندگی می‌کنند. شما می‌توانید صبح خود را با گردشی یک روزه در جنگل میمون‌های اوبود بالی و بودن در این طبیعت زیبا و تماشای میمون‌ها شروع کنید. البته بازدید از این مکان حدود ۶ دلار به ازای هر نفر برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

 

رستوران‌های دریایی مقرون به صرفه در بالی

 

 

پارکی برای پرندگانی از سراسر دنیا

 

پارک پرندگان بالی یکی از نقاط خاص اوبود است که اگر چه جایگاهی برای نگهداری و تماشای پرندگان به شمار می‌آید، اما عمده تمرکز آن‌ها بر روی حفظ گونه‌های مختلف و بعضا بسیار کم یاب پرندگان است. ۲۵۰ گونه پرنده مختلف از تمام قاره‌های دنیا در این مکان نگهداری می‌شوند و شما برای بازدید از این بهشت دیدنی باید مبلغی حدود ۲۵ دلار پرداخت کنید. یک مسیر پیاده‌روی خاص در خود پارک نیز تهیه دیده شده که می‌توانید از نزدیک به دیدن پرندگان بروید که البته هزینه‌ی بیشتری برایتان در پی خواهد داشت.

 

 

 

اوبود مرکز فرهنگی بالی است

 

اوبود جایی است که خط میان زمانه‌ی جدید و قدیمی محو شده و یک زندگی هنرمندانه را برای شهروندانش به همراه داشته است. این مکان مملو از هنرمندان محلی است که جدا از آن‌ها که به ارائه کارهای هنری مشغولند، بسیاری در مغازه‌های کوچک خود آثار دستی زیبا را که عموما از فرهنگ مردم اندونزی وام گرفته شده را به فروش می‌رسانند. مراسمات فرهنگی، موزه‌ی هنر آگونگ رای و انواع گالری‌ها، نمایشگاه‌های مختلف و برنامه‌های متفاوت موسیقیایی باعث شده تا اوبود مرکز فرهنگی و البته هنری بالی باشد.

 

تجربه‌ی ۶ تفریح عجیب و خاص در بالی

 

 

آرامش در جنگل‌ در میان هیاهوی گردشگران

 

یکی از مهم‌‌ترین نکاتی که درمورد اوبود باید بدانید این است که در اطراف این بخش شلوغ بالی، چندین جنگل بسیار عالی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید در مسیر Campuhan Ridge حدود ۵ مایل پیاده روی کرده و در آرامش زیر سایه‌ی درختان حرکت کنید و از معبد جذاب Gunung Lebah و رودخانه Sungai Wos دیدن نمایید و آرامشی بی‌بدیل پیدا کنید. اوبود شلوغ و پرهیاهو است، اما به محض این که پا را در میان طبیعت اطرافش می‌گذارید، به ناگاه همه چیز تغییر می‌کند.

 

 

 

تنوع غذایی عالی

 

اوبود مملو از انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، محل‌هایی برای خوردن غذاهای گیاهی، آبمیوه گیری و ... است. شما می‌توانید انواع غذاهای محلی بالی را امتحان کنید یا در رستوران‌هایی از کشورهای مختلف به غذا خوردن مشغول شوید. می‌‌توانید غذای ارزان و خوشمزه میل نمایید یا این که در رستورانی لوکس سفارش غذاهای لاکچری دهید. در اوبود همه چیز برای شما از این نظر مهیا شده است.

 

معرفی برترین چشمه‌های آب گرم بالی

 

 

شب‌های شلوغ

 

 همچون روزهای اوبود، شب‌ها نیز در این مکان شما می‌توانید تا پاسی از شب به جشن و شرکت در برنامه‌های تفریحی مشغول شوید. تفریحات شبانه جزو جدانشدنی از بالی به شمار می‌رود و گردشگران همیشه از آن به نیکی یاد می‌کنند.

 

 

 

تماشای نمایش باله‌ی رامایانا در قصری تاریخی

 

این نمایش باله که ریشه در تاریخ بالی دارد با لباس‌های سنتی در قصری تاریخی مربوط به سال‌های ۱۸۰۰ برگزار می‌شود. شما می‌توانید این برنامه را در قصر خاندان پادشاهی اوبود هر مشاهده کنید. نمایش هنری مرکب از المان‌های هندو با هنر نمایش بالیایی است و شال موسیقی، داستانی واحد و رقص می‌شود. باله‌ی رامایانا هر روز از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر آغاز می‌گردد و بلیط آن حدود ۱۰ دلار است.

 

۷ سوغاتی ویژه بالی

 

 

آب و هوای گرم در تمام طول سال

 

هوای اوبود در تمام طول سال گرم و با رطوبت بالا است، پس بهتر است برای گردش‌های روزانه‌ی خود از صبح زود کار را آغاز کنید و از مراکز روباز دیدن نمایید تا ظهر و در اوج گرما به سراغ جاهای سربسته یا ساحل بروید. شب‌ها نیز که خنک‌تر می‌شود و کار برای تفریحات شبانه راحت می‌گردد. اصل فصل گردشگری در اوبود بین ماه‌های جولای تا سپتامبر است و فصل بارانی از دسامبر آغاز شده تا مارس ادامه پیدا می‌کند.

 

 شب‌گردی در بهترین کلاب‌های شبانه بالی

۰۹ بهمن ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 29 بهمن 1399)

نظرات کاربران