معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی

بی شک بالی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جزیره‌های دنیا است . وجود آب‌های آزاد در این منطقه جغرافیایی سبب ایجاد تنوع گیاهی و جانوری گسترده‌ای شده است. همین عوامل باعث شده تا جزیره بالی نیز از این قاعده مستثنی نماند و با غذاهای متنوع و خوشمزه‌اش در دل تمامی توریست‌های این منطقه جا باز کند. از طرفی دیگر طبیعت زیبا و سواحل نیلگون جزیره بالی توریست‌ها را راغب‌تر می‌کند تا در رستوران‌های خوش منظره و محلی بالی خوردن محبوب ترین غذاهای بالی را تجربه کنند. پس اگر شما هم تصمیم گرفته اید با تور بالی به این جزیره زیبا سفر کنید و محبوب ترین غذاهای بالی را تست کنید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

Sate

یکی از محبوب‌ترین غذاهای بالی ساته نام دارد. ساته را به اسم ساتای نیز می شناسند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به خوردن غذاهای تند علاقه زیادی دارید ساته اولین پیشنهاد ما به شما است. ساته سیخ‌های کوچکی از گوشت است که به صورت کبابی پخته می‌شوند و به همراه سس تندی سرو می‌شوند. البته شما می‌توانید ساته را بدون سس نیز میل کنید. گوشت ساته می تواند گوشت مرغ، بز، گوسفند، گاو و یا ماهی باشد که بعد از این که با ادویه‌های مختلف و مخصوص جزیره بالی مزه دار می شوند به سیخ کشیده شده و پخته می شوند.

 با توجه به این که خود ساته انواع مختلفی دارد محبوب ترین نوع آن ساته لیلیت نام دارد. گوشت‌های به سیخ کشیده شده ساته لیلیت با ترکیباتی از نارگیل مزه دار شده و سپس کباب می شوند. به این ترتیب یکی از محبوب ترین غذاهای بالی آماده خوردن است. پس اگر به بالی سفر کردید بدون تست کردن ساته برنگردید. از آنجایی که ایرانی ها علاقه زیادی به کباب دارند حتما این غذا باب میل شما خواهد بود.

 

 معرفی رستوران‌های حلال در بالی 

Sate

 

ناسی آیام و ناسی کامپور (Nasi ayam & Nasi Campur)

اگر بخواهیم اسم این غذا را به فارسی ترجمه کنیم به معنی برنج سرخ شده خواهد بود. همان طور که از اسمش پیداست اصلی‌ترین جز این غذا برنج است که می‌تواند به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک باشد. ناسی آیام و ناسی کامپور به همراه گوشت و یا ماهی سرو می‌شود. در پخت این غذا از سبزیجات و ادویه‌های مختلف استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که این غذا را نیز به همراه سس تندی میل می‌کنند پس اگر طرفدار غذاهای تند نیستید بهتر است که حین سفارش غذا بگویید تا غذای شما را با سس سرو نکنند. در برخی از بهترین رستوران‌های بالی ناسی آیام و ناسی کامپور را به همراه سوپ سرو می کنند. 

 

 ناسی کامپور

 

ببک و آیام بتوتو (Bebek & Ayam Betutu)

خوردن ببک و آیام بتوتو را حتما توصیه می‌کنیم . ببک و آیام بتوتو مرغ و یا اردک بخارپز شده‌ای است که دور آن را برگ‌های موز و یا پوست تنه درخت موز پیچیده‌اند و سپس زیر ذغال دفن کرده اند. نا گفته نماند که اردک و یا مرغ قبل از پخته شدن با سبزیجات و ادویه که از بایدهای تمامی غذاهای جزیره بالی است مزه دار شده است.  همان طور که از طریقه پخت آن معلوم است ببک و آیام بتوتو معلوم است شما بعد سفارش این غذا با بشقابی بسیار خوشمزه روبرو خواهید شد. پختن ببک و آیام بتوتو بسیار زمان بر است. حدودا ۶ الی ۷ ساعت زمان نیاز است تا مرغ و یا اردک دفن شده زیر ذغال به طور کامل مغز پخت شود. همین طولانی بودن زمان پخت می تواند دلیل اصلی خوشمزه شدن این غذای محبوب بالی باشد.

 

 ۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

Ayam Betutu

 

تاهو و تمپه (Tahu & Tempe)

 این غذا انواع مختلفی در بالی دارد و به شکل‌های مختلفی مثل غذای اصلی یا میان وعده سرو می‌شود. ویژگی اصلی تاهو و تمپه آغشته کردن دلمه های سویا در آب نارگیل و ادویه های مخصوص بالی و سپس سرخ کردن آن‌ها می‌باشد.

 

 Tahu

 

لاوار (Lawar)

 لاوار از غذاهای سنتی بالی است که گوشت‌های تکه تکه شده اصلی‌ترین جز تشکیل دهنده آن می باشد. مثل سایر غذاهای بالی این غذا نیز توسط نارگیل، ادویه و سبزیجات مجصوص بالی طعم دار شده است. این ترکیب مزه فوق العاده ای را ایجاد می‌کند. اگر قرار است لاوار را سفارش دهید و بعد از چند ساعت به خوردن آن مشغول شوید پس بهتر است غذای دیگری را سفارش دهید. چراکه لاوار باید بلافاصله بعد از پخت خورده شود و نمی‌توان آن را برای مدتی نگه داری کرد. این غذای بسیار خوشمزه به دو صورت سفید و قرمز پخته می شود. لاوار سفید کاملا بدون گوشت می‌باشد که دلیل اصلی سفید رنگ بودن آن نداشتن گوشت در ترکیبات آن است. لاوار قرمز به مقدار خیلی زیادی گوشت دارد و همین گوشت زیاد رنگ غذا را تیره و قرمز می کند.

 

  در بالی غذاهای خوشمزه گیاهی را کجا بخورید؟ 

 Lawar

 

ناسی گورنگ (Nasi Goreng)

این غذای لذیذ نیز از برنج تهیه می‌شود. به طوری که خود بومیان بالی در تمامی وعده‌های غذایی خود ناسی گورنگ را می خورند. برای پخت این غذای اندونزیایی ابتدا برنج را بخارپز می‌کنند و سپس آن را با گوشت (ماهی، گاو، مرغ، میگو، بره و یا خرچنگ) و سبزیجاتی از قبیل نخود، پیاز یا موسیر و گاهی اوقات تخم مرغ سرخ می کنند و با ظرف ترشی سرو می کنند. با قاطعیت می توان گفت که ناسی گورنگ از محبوب ترین غذاهای بالی به حساب می آید. ناسی گومر را از تامی غذا فروش‌های خیابانی تا رستوران‌های بسیار با کلاس می‌توانید تهیه کنید و با یک بار امتحان کردن عاشق طعم و مزه آن شوید.

 

Nasi Goreng 

 

پیسانگ گورنگ (Pisang Goreng)

به عنوان آخرین مورد از محبوب ترین غذاهای بالی دسر پیسانگ گورنگ را معرفی می‌کنیم. بالی خوش آب و هواترین مکان برای رشد انواع مختلفی از موز می‌باشد. به همین دلیل غذاهایی که با موز تهیه می‌شوند بسیار زیاد هستند. این دسر خوشمزه در اصل موز سرخ شده‌ای است که با پودر نارگیل و بستنی سرو می شود. حتما در انتهای غذای خود این دسر بسیار لذیذ را سفارش دهید و از لحظات خوش خود لذت ببرید.

 

 ۷ کافه بی‌نظیر بالی برای تماشای غروب خورشید 

Pisang Goreng 

 

۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران