معرفی پارک های بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معرفی پارک های بالی

بالی، جزیره خدایان، از زیبایی‌های طبیعی چشمگیری برخوردار بوده و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری جذاب است. شالیزارهای برنج و جنگل‌های انبوه، ساواناها، بوته زارها و همچنین ارتفاعات پوشیده شده از میخک و اقاقیا، خلاقیت‌های مادر طبیعت را به جالب‌ترین شکل ممکن به رخ می‌کشند. از این رهگذر، پارک‌های بالی بهترین مکان‌ها برای کشف، تفریح و پیک نیک بوده و در کنار آنها، پارک ‌های آبی بالی نیز ضمن برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، انواع وسایل بازی و سرگرمی را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

 

بهترین پارک های بالی با فضای سبز

قدم زدن در فضاهای سبز، تماشای گل‌ها و گیاهان گرمسیری زیبا و غیرمعمول و حیوانات و پرندگان جنوب شرقی آسیا، انرژی شگفت انگیزی را در سفر با تور بالی به مسافران هدیه می‌دهد. درختان مخروطی چند ساله و درختان برگریز در کنار میمون‌ها، خفاش‌ها، مارها، گوزن‌ها، گربه‌های بنگالی و گونه‌های جانوری در حال انقراض، هر بیننده‌ای را در بهترین پارک های بالی از حس تحسین سرشار می‌کنند.

 

باغ گیاهشناسی بالی 

این باغ ۱۵۴ هکتاری، در فاصله ۹۰ دقیقه رانندگی از شمال دنپاسار واقع شده و یکی از پرطرفدارترین پارک های بالی در سفر به تور اندونزی به شمار می‌آید. علاقمندان می‌توانند از گشت و گذار در فضای سبز و باغ‌های محوطه سازی شده و تماشای گیاهان منحصر به فرد در دل جنگل‌های استوایی پوشیده در مه، نهایت لذت را ببرند و عکس‌های اینستاگرامی جذابی را از سفر با تور بالی ثبت کنند. همچنین پارک ماجراجویی Bali Hilltop با سرگرمی‌هایی نظیر جامپرها و تاب‌های تارزان، ساعاتی مفرح را برای بازدیدکنندگانش به ارمغان می‌آورد.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بالی

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰
  • هزینه ورودی: برای افراد بومی  ۱۱،۰۰۰ روپیه و برای گردشگران خارجی ۲۰،۰۰۰
  • موقعیت: Candikuning, Baturiti, Tabanan, Bali, Indonesia

 

پارک ملی غرب بالی 

اینجا یکی از محبوب‌ترین پارک های بالی و از جمله جذاب ترین پارک‌های جهان محسوب می‌شود و با عنوان Taman Nasional Bali Barat نیز شهرت دارد. دلیل نامگذاری این پارک این است که این محدوده، بیشتر فضای غربی بالی در حدود ۴۶۰۰۰ هکتار را اشغال کرده است. ۷۰۰۰ هکتار از این فضا، متشکل از مناطق دریایی است. از طرفی این پارک شگفت انگیز، زیستگاه ۱۶۰ گونه از پرندگان و گونه‌های متنوعی از جانوران خشکی و دریایی از جمله گاو وحشی، پرنده دالر، گنجشک جاوه‌ای، شاه ماهی، گراز وحشی و روباه پرنده است.

 

۱۹ فعالیت مهیج در سفر به بالی

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه آگوست تا دسامبر
  • هزینه ورودی: برای افراد محلی  ۱۰،۰۰۰ روپیه و برای گردشگران ۲۰۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Buleleng, Northwest Bali, Indonesia

 

پارک پرندگان و خزندگان بالی 

این فضای بی نظیر نیز در شمار بهترین پارک های بالی بوده و زیستگاه پرندگان بالی، بورنئو، پاپوآ گینه نو و جاوه، آمریکای جنوبی و آفریقاست. این فضای ۲ هکتاری که در در روستای باتوبولان قرار دارد، به ۷ قسمت تقسیم شده و  بیش از ۱۰۰۰ گونه از پرندگان و حدود ۲۵۰ گونه از خزندگان را شامل می‌شود. پرندگان که از رنگ‌هایی رویایی برخوردارند، زیبایی باشکوه واساطیری را به این فضای مفرح می‌بخشند. از طرفی در این گشت و گذار، می‌توانید شاهد یک منطقه جوجه کشی باشید که برای پرورش گونه‌های درحال انقراض درنظر گرفته شده است.

 

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۱۷:۳۰
  • هزینه ورودی پارک پرندگان: برای بزرگسالان ۳۸۵،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۱۹۲،۰۰۰ روپیه
  • هزینه ورودی پارک خزندگان: برای بزرگسالان ۱۰۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۳ تا ۱۰ سال ۵۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Serma Cok Ngurah Gambir, Bali, Indonesia

  

 

پارک پروانه‌های بالی 

این پارک که در منطقه تابانان واقع شده، با نام Taman Kupu-Kupu  نیز شهرت دارد و بزرگ‌ترین پارک پروانه در قاره آسیا و از محبوب‌ترین پارک های بالی به شمار می‌آید. این فضای به شدت زیبا که مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع را شامل می‌شود، زیستگاه صدها گونه پروانه و سایر حشرات بوده و در عین حال، یک مرکز تحقیقاتی برای حفاظت و پرورش گونه‌های در حال انقراض محسوب می‌شود. اگر در سفر با تور بالی گذرتان به این پارک افتاد، حتما سری هم به موزه بزنید که کلکسیونی از انواع حشرات و پروانه‌های سراسر جهان را در محفظه‌های شیشه‌ای و قفسه‌ها به نمایش می‌گذارد.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

  • ساعت کاری: ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۰۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۱۵۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Batukaru, Sandan Lebah, Wanasari, Bali, Indonesia

 

پارک دریایی و سافاری بالی (Safari and Marine Park)

این پارک در لیست بهترین پارک های بالی، زیستگاه انواع حیوانات و پرندگان آفریقایی، هندی، بومی و استرالیایی از جمله اینجا کانگوروها، کرگدن‌ها، گوزن‌های ایرانی و زرافه‌های گردن دراز است. این قلمرو به چندین بخش تقسیم شده است: دهکده فیل‌ها و آکواریوم‌ها، بخش پلنگ و یوزپلنگ، منطقه پرندگان، مناطق ببرها و گیاهخواران و خزندگان.

گفتنی است این مکان با مساحتی حدود ۴۰ هکتار، از جمله بزرگ‌ترین پارک‌های اندونزی به شمار می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند از سواری در اتوبوس‌ها و جیپ‌های مخصوص همراه با راهنما، از گشت و گذاری آموزشی در این پارک لذت ببرند.

 

راهنمای سفری خانوادگی به اوبود بالی

  • ساعت کاری: ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر 
  • هزینه ورودی:  ۱،۰۰۰،۰۰۰ تا  ۲،۷۸۲،۰۰۰ روپیه (بسته به انتخاب شما)
  • موقعیت: Jl. Profesor Ida Bagus Mantra km 19,8, Serongga, Kec. Gianyar, Kabupaten Gianyar, Bali 80551, Indonesia

 

پارک پروانه‌های کمنو در بالی

پارک Kemenuh Butterfly که چشم اندازهایی باشکوه به منظره شالیزارها دارد، یک آبشار و حوض پر از ماهی را نیز در خود جای داده و فضایی مفرح را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. این مکان که در شمار بهترین پارک های بالی است،  زیستگاه ۵۰۰ گونه پروانه بوده و یک محیط آموزشی عالی برای آشنایی با این موجودات دوست داشتنی را ارائه می‌دهد. این باغ پس از باغ تابانان، دومین باغ پروانه‌های بالی محسوب می‌شود و محیطی اینستاگرامی را برای گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار پروانه‌ها رقم می زند. ضمن اینکه اتاق شفیره‌ها به شما امکان می‌دهد شاهد از پیله درآمدن پروانه‌ها و اولین پروازشان باشید! گفتنی است این مکان، تنها ۱۰ دقیقه رانندگی از اوبود فاصله دارد.

  • ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۰۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان کودکان ۵۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Raya Kemenuh, Sukawati, Gianyar, Bali, Indonesia

 

پارک ماجراجویی تری تاپ در بالی

این پارک ماجراجویی، یکی دیگر از محبوب‌ترین پارک های بالی بوده و  ۷ مسیر و مدار ماجراجویی از یک درخت به درخت دیگر و ۷۲ چالش و مانع را ارائه می‌دهد از جمله: روباه پرنده، تاب‌های پرنده، پل‌های معلق، شبکه‌های عنکبوتی، پرش‌‌های تارزان.

در عین حال باید گفت بسیاری از امکانات و تفریحات، مناسب تمام رده های سنی هستند و نیازی نیست بابت فعالیت‌های کودکان دلبندتان در این مکان نگرانی داشته باشید. خصوصا اینکه در تمامی مدارها، راهنماها از ماجراجویان پشتیبانی می‌کنند. این پارک در فضایی سرسبز واقع شده و تمام سکوهای مسیرها، از یک سیستم فشرده سازی برای محافظت از درختان در برابر هر گونه آسیب و برش استفاده می‌کنند.

  •  ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰
  • هزینه ورود: برای بزرگسالان ۳۵۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲۵۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Eka Karya Botanic Garden, Bali, Indonesia

 

پناهگاه جنگلی میمون مقدس در بالی

این پناهگاه حفاظت شده که در اوبود قرار دارد، از جذاب‌ترین پارک های بالی بوده و زیست گاه ماکاک‌های دم دراز خاکستری است. بعلاوه فضای سرسبز و آرامش بخش این پارک و تماشای میمون‌هایی که موز می‌خورند و از درخت آویزان می‌شوند، پیک نیکی به یادماندنی را برای جمع خانواده‌ها و دوستان رقم می‌زند. جالب است بدانید این مکان، ماموریت خود را بر اساس فلسفه تری هیتا کارانا پایه گذاری کرده که مبتنی بر ارتقاء ارتباط انسان با سایر انسان‌ها، با طبیعت و با خداست.

  • ساعت کاری: ۸:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۴۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۳۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Monkey Forest, Ubud, Bali, Indonesia

 

پارک فیل در بالی

این پارک که ۱۸ کیلومتر با اوبود فاصله دارد، در سال ۱۹۹۷ توسط یک زوج استرالیایی افتتاح شد. اینجا محل زندگی فیل‌های بالغ و بچه‌هایشان است. بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک شاهد غذاخوردن، استراحت و حمام کردن آنها باشند و با فیل ها تعامل داشته باشند.

جالب است بدانید این فیل‌ها که در گذشته در معرض  شکار غیرقانونی و درگیری با کشاورزان بودند، در جریان معضل جنگل زدایی از جزیره سوماترا نجات پیدا کردند و برای برخورداری از یک زندگی سالم و بدون استرس، به این پناهگاه منتقل شدند. این فضای ۳.۵ هکتاری حصارکشی شده که جزو بهترین پارک های بالی است، در عین حال یک موزه و گالری، یک رستوران، یک فروشگاه سوغاتی و یک مرکز اسپا را در خود جای داده است. همچنین می‌توانید از کالسکه سواری در فضای جنگلی این محدوده نیز نهایت لذت را ببرید.

  • ساعت کاری: ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۹۵،۰۰۰ روپیه، برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۲۴۰،۰۰۰ روپیه، برای کودکان ۱ تا ۴ سال ۱۲۰،۰۰۰ روپیه و برای خانواده‌ها (۲ بزرگسال + ۳ کودک) ۱،۱۵۰،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Elephant Safari Park, Banjar Desa Taro, Tegallalang, Taro, Tegallalang, Kabupaten Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

۵ پارک آبی بالی

 پارک‌های آبی متعددی در کلاس جهانی در بالی وجود دارند که بهترین مکان‌ها برای فرار از گرما و گذراندن یک روز سرگرم کننده، خصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال به شمار می‌آیند:

ویک پارک بالی

در بدو امر این پارک آبی بالی، با فضایی بسیار سرسبز همراه با یک دریاچه مصنوعی ۵ هکتاری به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید. و در ادامه با یک زمین گلف، انواع سواری‌ها و تجهیزات تفریحات آبی و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کابلی در اندازه کامل، ساعاتی مفرح را رقم می‌زند. گفتنی است این پارک که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، در سال ۲۰۱۸ عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا را از آن خود کرد.

  • ساعت کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۰:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر، جمعه تا یکشنبه از ۱۰:۰۰ صبح تا ۷:۰۰ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: بلیط تمام روز ۵۰۰،۰۰۰ روپیه، بلیط یک ساعته ۲۵۰،۰۰۰ روپیه 
  • موقعیت: Jalan Raya Pelabuhan Benoa, Denpasar, Bali, Indonesia

 

واتربوم بالی (Bali)

پارک آبی Waterbom بالی، محبوب‌ترین پارک آبی بالی بوده و از محوطه سازی فضای سبز و سیستم‌های آبی حرفه‌ای برخوردار است. این فضا با مساحتی بالغ بر 4 هکتار، علاقمندان را به ۱۵ تفریح آبی در سطح جهانی دعوت می‌کند و دارای جذابیت برای تمام رده‌های سنی است.

گفتنی است این پارک در لیست بهترین پارک های بالی، در سال ۱۹۹۳ در منطقه توبان بالی درهای خود را به روی بازدیدکنندگانش گشود و با تجهیزاتی استاندارد در سطح بین المللی از آنها استقبال نمود. جالب است بدانید علاوه بر تجهیزات تفریحات آبی، می‌توانید از ریلکس کردن در مرکز اسپا، گشت و گذار در فضای سبز با گونه‌های متنوع گیاهان بومی و شکم گردی در رستوران و صرف غذاها و نوشیدن‌ های خوشمزه و باکیفیت نهایت لذت را ببرید.

  • ساعت کاری: ۹:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۴۹۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲ تا ۱۱ سال ۳۲۵،۰۰۰ روپیه
  • موقعیت: Jalan Kartika Plaza, Tuban, Bali, Indonesia

 

پارک آبی اسپلش در بالی

پارک آبی اسپلش، که یکی از معروف‌ترین پارک‌ های بالی و مناسب برای خانواده‌هاست. اینجا دارای بیش از ۶ جاذبه از جمله رودخانه تنبل ۱۰۲ متری، توپ‌های آبی، قلعه‌ها و سطل‌های غول‌پیکر است. بعلاوه طراحی منحصر به ‌فرد پارک به والدین این امکان را می‌دهد که از صرف غذا و نوشیدنی در کاباهای جادار و تخت‌های راحت لذت ببرند، در حالی که کودکان اوقات خوشی را در میان سرسره‌ها و استخرها می‌گذرانند. جالب است بدانید اینجا، بزرگ‌ترین پارک آبی بالی بوده و از مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰ متر مربع برخوردار است.

  • ساعات کارری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۵۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲۳۰،۰۰۰ روپیه 
  • موقعیت: Jl. Pantai berawa, Banjar Tegal Gundul,Kabupaten Badung

 

پارک آبی سیترالند در بالی

این فضای جذاب که از تم دزدان دریایی و سواری‌های هیجان انگیزی برای تمام سنین بهره برده، در عین حال یک استخر مفرح را شامل می‌شود. در این استخر می‌توانید از ماساژ آبی لذت ببرید و کودکان نیز از بازی با سرسره‌های آبی به هیجان خواهند آمد. 

  • ساعات کاری: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: شروع از ۵۰،۰۰۰ روپیه  
  • موقعیت:‌ Perumahan Citraland, Jalan Cargo Permai, Ubung Kaja

 

پارک آبی نیرمالا در بالی

و در پایان سفر به بهترین پارک های بالی، سری می زنیم به پارک آبی Nirmala که در اولوواتو قرار دارد و با سرسره‌های آبی مختلف، استخرهای حاشیه، حوض‌های آبی بزرگ، باغ‌های سرسبز و همچنین یک نهر موج‌دار برای رفتینگ به استقبال مخاطبانش می‌آید.

گفتنی است این پارک آبی، مردمان محلی و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی، پیک نیک یا مسابقه ساده با دوستان در استخرهای المپیکی است. ضمن اینکه می‌تواننید از شکم گردی و استراحتی لذت بخش در رستوران نیز برخوردار شوید.

  • ساعات کاری: ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر 
  • هزینه ورودی: شروع از ۵۰،۰۰۰ روپیه   
  • موقعیت: Jl. Pantai Balangan No.1, Ungasan, Kuta Sel., Kabupaten Badung

 

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۰۱ آبان ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 14 آبان 1402)

نظرات کاربران