بهترین سوغات بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین سوغات بالی

بالی، طیف وسیعی از اقلام منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که یادگاری‌هایی به یادماندنی به شمار می‌آیند. در واقع سوغات بالی، گنجینه‌هایی هستند که فرهنگ پر جنب و جوش و زیبایی طبیعی جزیره را به نمایش می‌گذارند. از صنایع دستی سنتی گرفته تا خوراکی‌های لذیذ، گزینه‌های جذاب بسیاری را در این منطقه خواهید یافت.

 

بهترین سوغاتی جزیره بالی

بالی، به خاطر انرژی متحول کننده و صلح آمیزش شهرت دارد. در جزیره خدایان، با سواحل باورنکردنی، جنگل‌های مجلل و گل‌های بی پایان در هر گوشه و کنار مواجه خواهید شد. برای به اشتراک گذاشتن این احساس خوشبختی و انرژی با عزیزانتان، خرید سوغات بالی بهترین راه است! در ادامه، بیایید با برخی از بهترین گزینه‌ها در این رابطه آشنا شویم:

پارچه باتیک سنتی بالی

این گزینه، یکی از محلی‌ترین و سنتی‌ترین سوغات بالی است. باتیک که بعنوان میراث اندونزی توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده، شامل رنگ کردن پارچه با الگوهای پیچیده است. در واقع باتیک، یک تکنیک رنگرزی مقاوم در برابر موم است بدین نحو که خطوط الگو روی پارچه به موم آغشته می‌شوند و این موم، در برابر رنگ مقامت می‌کند. بدین ترتیب می‌توان داخل طرحی را که فاقد موم است، به رنگ‌های دلخواه آغشته کرد.

این روش منجر به ایجاد پارچه‌هایی رنگارنگ با کیفیت فوق‌العاده می‌شود که می‌توانید بعنوان پوشاک و یا در تهیه صنایع دستی از آنها بهره مند شوید. برای خرید بهترین نمونه‌های باتیک در سفر با تور بالی، پیشنهاد می‌کنیم سری بزنید به دهکده تنگانان و یا آنرا در نمایشگاه‌های باتیک در اکثر مراکز خرید بالی جستجو نمایید.

عکس: glimpses-of-the-world.com

 

نقاشی بالیایی

اگر در پی سوغات بالی برای عزیزانتان هستید که به هنر  علاقمندند، توصیه می‌کنیم از خرید تابلوی نقاشی غافل نشوید. هنر بصری، بخشی از فرهنگ بالی است و سنتی‌ترین بازارها مملو از نقاشی‌های مختلف هستند. آنها اغلب صحنه‌هایی را با الهام از اساطیر بالی، طبیعت، زندگی روزمره، مراسم سنتی یا طرح‌های انتزاعی به تصویر می‌کشند.

برای یافتن نقاشی‌های روی بوم بعنوان سوغات بالی، می‌توانید از بازارهای هنری، گالری‌ها و فروشگاه‌های هنری در سراسر جزیره دیدن کنید. در این میان بازار هنر اوبود، گالری هنر سمینیاک و بازار هنر کوتا، از بهترین مکان‌ها برای خریدن این آثار جذاب هستند. شما می‌توانید نقاشی‌های سنتی روی بوم را با قیمت های مقرون به صرفه بیابید و با چانه زنی، حتی به قیمت‌هایی پایین‌تر دست پیدا کنید.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

عکس: tripadvisor.in

 

طلا و نقره

ظروف نقره، یکی از بهترین سوغات بالی بوده و معمولا در طرح‌هایی سنتی و بومی پیچیده‌ای ارائه می‌شوند. برای  خرید جواهرات بی نظیر، بهتر است سری بزنید به استودیو پراک در اوبود و یا از روستاهای معروف طلا و نقره سازی بالی نظیر سلوک و ماس دیدن کنید.

در این روستاها نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های متعددی برگزار می‌شوند و می‌توانید از نزدیک، روند پر زحمت ساخت زیورآلات طلا یا نقره را مشاهده کنید. برخی از کارگاه‌ها، حتی دوره‌های سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهند که در آنها می‌توانید یاد بگیرید که یک قطعه کوچک مانند انگشتر یا دستبند را خودتان بسازید. معابد نقره‌ای مینیاتوری، کشتی‌های بادبانی، اسب و کالسکه و چهره‌هایی که زندگی بالیایی‌ها را به تصویر می‌کشند، از جمله آثاری هستند که عمدتا با نقره خلق می‌شوند.

عکس: thehoneycombers.com

 

شکلات و قهوه بالی

قهوه و شکلات بالیایی، هر دو طعمی بهشتی را به علاقمندان هدیه می‌دهند. این گزینه‌ها، در بسته بندی‌های شیک و زیبا به صورت دانه کامل یا آسیاب شده به فروش می‌رسند.

اما جالب است بدانید اندونزی به خاطر برند قهوه Kopi Luwak نیز شهرت دارد و اگر عاشق قهوه هستید، حتما از قبل اینرا می‌دانستید. شکلات‌هایی با طعم این نوع قهوه، در بالی طرفداران بسیار داشته و یکی از بهترین سوغاتی جزیره بالی به شمار می‌آیند. گفتنی است این گزینه‌ها، در سراسر بالی به راحتی در دسترسند و همچنین می‌توانید از صرف آنها در کافه‌های مختلف لذت ببرید. فروشگاه Bali BonBon در کوتا دنپاسار، کارخانه و فروشگاه Krakakoa Bali  در سمینیاک و کارخانه‌ها و مغازه‌های ارگانیک اوبود از بهترین مکان‌ها برای خرید شکلات و قهوه بالی محسوب می‌شوند. 

 

اقامتگاه‌های خانوادگی با رتبه برتر در بالی

عکس: balidiscovery.com

 

عطرها و محصولات اسپا و زیبایی

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که مردمان بالی، به طور طبیعی چقدر زیبا و جوان هستند؟ باید بگوییم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک، راز این سلامت و جوانی است.

در سفر با تور بالی، درخواهید یافت که این خطه در ارائه عطرها و روغن‌های بدن تخصص دارد. همچنین می‌توانید سایر محصولات زیبایی مانند کرم‌های مراقبت از پوست و مو را با قیمت‌هایی بسیار مناسب خریداری کنید. بنابراین در خرید سوغات بالی، بهتر است کمی از حس اسپای بالیایی را با خود به خانه ببرید، خواه ویال اسانس و چوب بخور باشد، خواه روغن‌های ماساژ آروماتراپی یا صابون‌های ارگانیک.

بطور کلی برای خرید این نوع سوغات، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه Utama Spice در اوبود دیدن کنید. همچنین برخی از عطرهای گل‌های استوایی را می‌توانید تقریبا در هر فروشگاه بادی‌شاپ یا سایر مراکز اسپا بیابید.

عکس: balispanatural.com

 

کیف‌های بالی

در پی یافتن گزینه‌ای مناسب بعنوان سوغات بالی، با طیف وسیعی از کیف‌های جذاب مواجه خواهید شد که بسیاری از آنها ارزان هستند و در رنگ‌ها و طرح‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌شوند. برندی مانند Ono Creations که در اوبود فروشگاه‌هایی دارد، در تلاش است تا برای حفظ فرهنگ، کیف‌های سازگار با محیط زیست را با منسوجاتی سالم تهیه نماید. از طرفی کیف‌های حصیری، احتمالا یکی از بهترین سوغاتی جزیره بالی هستند. این کیف‌ها بسیار زیبا، شیک و راحت بوده و برای هر مکان و مناسبتی ایده آل هستند.

 

کارهای منحصر به فرد در سفر به بالی

عکس: youcouldtravel.com

 

صنایع دستی بالی

بالی، به خاطر سنت‌های هنری غنی‌اش شهرت دارد. ماسک‌های چوبی حکاکی شده با دست، کنده کاری‌های چوبی پیچیده و مجسمه‌های سنگی انتخاب‌های محبوبی هستند که صنایع دستی منحصر به فرد و میراث فرهنگی جزیره را منعکس می‌کنند.

این قطعات حرفه‌ای، توسط صنعتگران ماهر و با استفاده از روش‌های سنتی کنده کاری روی چوب ساج، چوب ماهون و آبنوس ساخته می‌شوند. اگر به دنبال این وسایل تزئینی زیبا بعنوان سوغات بالی هستید، می توانید در سراسر جزیره، از جمله فروشگاه Mercredi در دنپاسار آنها را بیابید. همچنین در مرکز هنر سوکاواتی، صنایع دستی متنوعی از مبلمان قدیمی گرفته تا سفال‌های دست ساز را خواهید یافت. بازار هنر اوبود، روستای ماس و سلوک و دهکده تگالالانگ، از دیگر مکان‌های جذاب برای خرید این سوغات بالی به شمار می‌آیند.

عکس: agoda.com

 

پوشاک بالی

انواع پوشاک، می‌توانند گزینه‌ای جالب توجه برای خرید سوغات بالی باشند. در این رابطه انتخاب‌های متنوعی را پیش رو خواهید داشت: از تاپ‌ها و سارافون‌های مد روز گرفته تا جدیدترین طرح‌های کفش و کیمونوهای شیک که با قیمت‌هایی مقرون به صرفه و متناسب با هر رده سنی به فروش می‌رسند. پیشنهاد می‌کنیم به بازار سوکاواتی سر بزنید و از مهارت‌های چانه زنی خود برای گرفتن بالاترین تخفیفات بهره ببرید.

از طرفی در سفر با تور بالی، حتما به لباس ساحلی و لباس موج سواری نیاز خواهید داشت. بخش هیجان‌انگیز این است که می‌توانید رنگ‌ها و انواع مختلفی از این نوع پوشاک را در فروشگاه‌های ساحلی، از جمله Rip Curl در کوتا و Chilli Bal  در سمینیاک بیابید.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در بالی

عکس: balikit.com

 

آثار سرامیکی بالی

بعنوان گزینه‌های تزئینی، می‌توانید به آثار سرامیکی بعنوان سوغات بالی فکر کنید. این آثار با الهام از گل‌ها و گیاهان استوایی، به کاسه‌ها، گلدان‌ها، بشقاب‌ها و بسیاری دیگر از ظروف با کیفیت بدل می‌شوند. بهتر است سرامیک‌ها را از تولیدکنندگان خلاق سرامیک، نظیر Jenggala Keramik در جیمباران خریداری کنید. از دیگر تولیدکنندگان معروف ساکن بالی می‌توان به  Gaya Ceramic در سایان و Kevala Ceramics در جنوب بالی اشاره کرد.

عکس: cntraveler.com

 

ادویه جاب بالی

ادویه جات و گیاهان سنتی که به دلیل طعم‌های غنی و عطر بی نظیرشان شهرت دارند، نقش مهمی در طبخ غذاهای بالی ایفا می ‌نند. اگر می‌خواهید طعم‌های این خطه را بعنوان سوغات بالی با خود به خانه بازگردانید، بهتر است از گشت و گذار در  دنیای ادویه‌ جات و گیاهان بالی غافل نشوید.

یکی از معروف‌ترین ادویه‌های بالیایی bumbu است که یک ترکیب ادویه سنتی بوده و در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می‌شود. این گزینه از تلفیق موسیر، سیر، فلفل چیلی، زنجبیل، زردچوبه، علف لیمو و خمیر میگو بدست می‌آید. بومبو بالی تعادل دلپذیری از گرما، شیرینی و طعم‌های خوشمزه را به غذاهای مختلف مانند ساته، ماهی کبابی و خورش‌های تند اضافه می‌کند. می‌توانید بومبو بالی از پیش بسته‌بندی شده را در بازارهای محلی پیدا کنید یا حتی با استفاده از مواد تازه، خودتان این ترکیب را بدست آورید.

بازارهای سنتی مانند بازار بادونگ در دنپاسار و بازار سنتی اوبود، از بهترین مکان‌ها برای خرید این سوغات بالی هستند. اما هنگام خرید این گزینه‌ها، زمان ماندگاری و شرایط نگهداری آنها را نیز در نظر بگیرید. برخی از ادویه‌ها ممکن است برای ماندگاری طولانی‌تر و سهولت حمل و نقل، به صورت پودری یا خشک به فروش برسند. همچنین ظروف یا بسته بندی به درستی مهر و موم شده، می‌تواند به حفظ تازگی و طعم ادویه‌ها و گیاهان کمک کند.

 

برترین بازارهای شبانه در بالی

عکس: artsandculture.google.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۰ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 04 مهر 1402)

نظرات کاربران