گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود؛ شهر هنر بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود؛ شهر هنر بالی

اوبود یکی از مناطق فعال فرهنگی، سلامتی در بالی است. این شهر جذاب به دلیل روح بالیایی دارای گنجینه‌های طبیعی، هنری و فرهنگی فراوانی است. از تراس‌های برنج سرسبز گرفته تا موزه‌ها و جاذبه‌های هنرهای معاصر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها هست که می‌توانید در سفر با تور بالی انجام دهید. ما در این مقاله راهنمای گردش سه روزه در اوبود را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

روز اول در بالی

 

صبح را در خانه یوگای اوبود

خانه یوگای اوبود در وسط جنگلی سرسبز و با نمایی رو به تراس‌های زیبای برنج واقع شده است. رفتن به این خانه یوگا راهی عالی برای شروع تعطیلاتی منحصر به فرد در اولین روز حضور محسوب می‌شود. کلاس‌ها به صورت خصوصی و کم تعداد اما صمیمی برگزار می‌شوند و محطی آرام طبیعت به آرام شدن جسم و روح کمک می‌کنند. شیلا بورچ مربی و میزبان این خانه یوگا بسیار خونگرم و مهربان بوده و با روی گشاده از شما استقبال می‌کند.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوبود بالی

 

 

خانه یوگای اوبود

 

 

نیم‌روز را در جنگل میمون اوبود تفریح کنید

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های اوبود که نباید بازدید از آن را از دست بدهید جنگل میمون است. در سراسر این جنگل وسیع بیش از ۶۰۰ میمون محلی زندگی می‌کنند. مجسمه‌های کنده‌کاری شده، گل و گیاهان سرسبز و منطقه آزاد زیستگاهی به شما این امکان را می‌دهد که روز گرمسیری‌تان را به گشت و گذار و قدم‌زنی در این جنگل بپردازید و با میمون‌ها تعامل داشته باشید. البته مراقب باشید برخی از این میمون‌ها خلق و خوی جسورانه‌ای داشته و می‌توانند لوازم شما را بدزدند.

 

 

جنگل میمون اوبود

 

 

عصر از موزه رنسانس بلانکو دیدن کنید

این موزه از Don Antonio Blanco، ترکیبی معتبر از فرهنگ و هنرِ اروپایی و بالیایی ارائه می‌دهد. این موزه که در نزدیکی تپه اوبود قرار گرفته نمایشی از نقاشی، تصویرگری و هنرهای دستی هنرمندان محلی را ارائه می‌دهد. خود ساختمان موزه نیز با سبک نئو رنسانس اروپایی همچون اثری هنری به چشم می‌رسد مخصوصا این که با گیاهان بالیایی محاصره شده است.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

 

 

موزه رنسانس بلانکو

 

 

روز دوم تجربه‌های منحصر به فرد در بالی

 

صبح در پل طبیعت کمپوهان بالی پیاده‌روی کنید

روزتان را نور دل‌انگیز آفتاب گرمسیری، هوای تازه، و همچنین فعالیت‌های بدنی آغاز کنید و به پل پیاده‌روی کمپوهان بروید. این پل یکی از محبوب‌ترین نقاط بالی است که مردم و گردشگران برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری و همچنین لذت بردن از مناظر زیبای اطراف به آن می‌روند. برای صعود اول در کافه کارسا توقف کنید و صبحانه‌ای خوشمزه بخورید و یا قبل از برگشتن به شهر حسابی از تماشای مناظر زیبای اطراف و تراس‌های برنج لذت ببرید. به علاوه اسپای کارسا می‌تواند آرامش بیشتری به جان‌تان تزریق کند.

 

 

 پل طبیعت کمپوهان بالی

 

 

نیم‌روز برای ناهار خام‌خواری کنید

برای کسانی که علاقه‌ای به خام گیاه‌خواری نداشته‌اند، خام‌خواری یکی از تجارب منحصر به فرد بالی خواهد بود. خوشبختانه بالی با فهرست جامعی از انواع رستوران‌های گیاهی و خام‌خواری فرصت‌های متعددی به گردشگران ارائه می‌دهد. برای نمونه Seeds of Life منویی باورنکردنی و منحصر به فرد از نوشیدنی‌ها و کیک‌هایی که هرگز ندیده‌اید را به عنوان گزینه‌های گیاه‌خواری معرفی می‌کند. از دیگر گزینه‌های محبوب محلی‌ها نیز می‌توان به Clear Cafe و KAFE اشاره کرد.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده بالی برای انواع گردش‌ها و پیاده‌روی‌ها

 

 

اوبود بالی

 

 

عصر از کاخ سلطنتی اوبود دیدن کنید

قصر اوبود و معبد آن Puri Saren Agung یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تاریخی اوبود محسوب می‌شوند. این کاخ به عنوان محل اقامت خانواده سلطنتی اوباد، بهترین معماری بالیایی، و همچنین باغ‌های زیبای درخور خاندان سلطنتی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در اطراف این کاخ زیبا گردش کرده و از مجسمه‌های حکاکی شده و دروازه بزرگ بالیایی آن دیدن کنید. در شب اما شما می‌توانید شاهد برنامه‌های فرهنگی بالیایی همچون رقص سنتی در حیاط هم باشید.

 

 

کاخ سلطنتی اوبود

 

 

روز سوم طبیعت و معنویت را در سمینیاک جستجو کنید

 

 صبح زود به تگالالانگ بروید

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از زمین‌های برنج در بالی صبح زود زمانی که خورشید بالا می‌آید است. تراس‌های برنج تگالالانگ یکی از جاذبه‌های دیدنی و محبوب بالی محسوب می‌شود که توصیه می‌کنیم صبح زود برای دیدن آن‌ها بروید. اگر هم احساس سرخوشی و شادابی داشتید می‌توانید از روستاهای اطراف منطقه بازدید کرده و در بین مسیرهای سرسبز قدم بزنید.

 

۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

 

 

تگالالانگ

 

 

نیم‌روز به معبد تیرتا امپول بروید

برای هزاران سال، عبادت کنندگان بالیایی هندو به معبد تیترا امپول می‌روند تا در آب چشمه شفابخش و پاک کننده آن فرو روند. این سنت تا به امروز تداوم یافته و مردم به این معبد می‌روند تا بدن‌شان را در آب شفابخش این چشمه بشویند. گردشگران می‌توانند همراه با بزرگان محلی برای بازدید از این مراسم بروند و اگر تمایل داشتند در آن شرکت کنند.

 

 

معبد تیرتا امپول

 

 

عصر از موسیقی زنده در کافه لبخند بودا لذت ببرید

در کنار جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی اوبود دارای صحنه‌های شب زنده‌داری هم هست. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی شهر این کافه است که در آن برنامه‌های موسیقی زنده، جاز و دی‌‌جی برگزار می‌شود. شنبه شب‌ها نیز برنامه رقص سالس برای علاقه‌مندان به رقص و موسیقی برپا می‌شود. شما در منوی این کافه غذاهای جنوب شرقی آسیا تا مدیترانه را در دسترس دارید.

 

۱۰ رستوران معروف بالی برای خوردن بهترین غذاهای دریایی

 

 

 کافه لبخند بودا

 

۱۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران