۱۰ نکته مهم که باید قبل از سفر به مالدیو بدانند

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

مالدیو از دیرباز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری رمانتیک برای لذت بردن از برخی جذابیت‌های و تفریحات استوایی شناخته می‌شود. چرا که این منطقه شگفت انگیز به لطف آب‌های شفاف، بافت مرجانی، ماهی‌های متنوع و دیگر تفریحات آبی خود هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. به طوری که امکان ندارد عاشق تفریحات ساحلی و دریایی باشید اما جزیره مالدیو توجه شما را به خود جلب نکند. از آنجایی که سفر با تور مالدیو جز مسافرت‌های لاکچری به حساب می‌آید، بسیاری از گردشگران تنها یک بار فرصت بازدید از این جزیره زیبا را پیدا می‌کنند. از همین رو در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا نگاهی به مهم‌ترین نکاتی که توریست‌ها باید قبل از سفر به مالدیو بدانند، داشته باشیم.

 

برنامه‌ریزی برای سفر با توجه به شرایط آب و هوایی

شرط اصلی داشتن سفری به یادماندنی و همه چیز تمام با تور مالدیو، انتخاب بهترین زمان برای سفر به آن است. این موضوع می‌تواند با توجه به شرایط آب و هوایی و یا جشنواره‌های و فستیوال‌های مالدیو و ... انتخاب شود. ماه‌های نوامبر تا آوریل فصل اوج گردشگری در مالدیو از نظر شرایط آب و هوای است. به طوری که گرمای ملایم آفتاب در بهترین حالت خود بوده و از طرفی خبری از باران‌های موسمی و شرایط جوی نامناسب نخواهد بود. بنابراین توریست‌ها می‌توانند با خیال راحت از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری مالدیو لذت ببرند.

از طرفی دیگر برای کسانی که بودجه سفر از اهمیت بیشتری برخوردار است توصیه می‌شود که فصل اوج گردشگری را برای همراه شدن با تور مالدیو انتخاب نکنند. چرا که قیمت‌ها با افزایش تعداد گردشگران بالا رفته . در نتیجه باید بودجه بیشتری را برای این سفر اختصاص دهید. برای این منظور ما به شما ماه‌های آوریل تا سپتامبر را پیشنهاد می‌دهیم. اگرچه در این ماه‌ها می‌توان شاهد بارندگی بود اما شدت و تداوم آن به قدری نخواهد بود که مانع از تفریح شما گردد.

 

داشتن حساسیت بالا در انتخاب بهترین هواپیما و هتل

یکی از مهم ترین نکات برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به مالدیو سفر می‌کنند، انتخاب پرواز و هتل مناسب است. چرا که اولین تجربه‌ها همواره در ذهن ماندگار بوده و از طرفی کیفیت سفر مستقیما تحت تاثیر کیفیت هتل و پرواز شما خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما آژانس مسافرتی معتبر و باتجربه‌ای را در این زمینه انتخاب کرده و از پیشنهادها و راهنمایی‌های آن‌ها در راستای رزرو بهترین پرواز و همچنین بهترین هتل مالدیو استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهترین پروازها گزینه‌هایی هستند که در نیمه اول روز فرود می‌آید؛ چرا که مسافران فرصت آن را خواهند داشت تا قبل از ساعت ۴ بعد از ظهر به جزیره تفریحی مورد نظر خود منتقل شوند. در غیر این صورت باید شب را در ماله بگذرانند تا در صبح روز بعد از خدمات حمل و نقل بین جزیره‌ای بهره ببرند.

به عنوان نکته مهم دیگر نیز توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به مالدیو را در اوج فصل گردشگری آن دارید، بهتر است رزرواسیون هتل و پرواز خود را به دقیقه آخر موکول نکنید. چرا که احتمال تکمیل شدن ظرفیت‌ها و همچنین پرواخت هزینه‌های بیشتر برای این کار وجود دارد.

 

هزینه صرف غذا در رستوران‌های مالدیو

 

توجه به برخی قوانین نانوشته مالدیو در طول سفر

مالدیو نیز همانند هر مکان دیگری در دنیا دارای یک سری قوانین نوشته شده و همچنین نوشته نشده است. البته که تکلیف قوانین نوشته شده معلوم بوده و همه افراد با آگاهی کاملا موظف به رعایت آن‌ها هستند. اما قوانین نانوشته که بیشتر در فرهنگ‌ها و سنت‌های مردم محلی منطقه گره خورده نیاز به حساسیت و آگاهی بیشتری دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این موضوع را جدی گرفته و نهایت سعی خود را داشته باشید که در طول سفر باعث رنجش مردمان منطقه نگردید. به عنوان مثال شوخی و یا مسخره کردن اعتقادات مردم در معابد مالدیو کاری اصلا خوش‌آیند نبوده و باید از آن خودداری کنید.

مورد بعدی اینکه بخشی از مردم مالدیو معتقد به دین اسلام هستند. بنابرین سفر در طول دوره یک ماهه ماه مبارک رمضان کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود. زیرا بسیاری از کارکنان هتل‌ها در مرخصی بوده و همچنین دسترسی به غذا در طول روز برای گردشگران چالش برانگیز خواهد بود. از دیگر قوانین نانوشته اما مهم مالدیو رعایت پوشش مناسب در اماکن عمومی آن است. هر چند که حجاب در مالدیو معنایی ندارد اما پوشیدن لباس‌های باز در مناطقی به غیر از سواحل امر پسندیده‌ای نیست.

 

گشت و گذار توسط وسایل حمل و نقل مقرون به صرفه

از جمله نکات مهمی که قبل از سفر به مالدیو باید مورد توجه قرار دهید، داشتن شناخت کافی در مورد وسایل حمل و نقل آن است. چرا که برای گشت و گذار و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری مالدیو قطعا به وسایل حمل و نقل نیاز خواهید داشت. به خصوص اگر تمایلی به پرداخت هزینه‌های زیاد بابت این موضوع ندارید حتما باید با حمل و نقل عمومی در مالدیو آشنایی داشته و راه‌های دستیابی به آن‌ها را بدانید. البته برخی از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره مالدیو خدمات ترانسفر فرودگاهی و همچنین تورهای گشت و گذار جزیره‌ای ارائه می‌دهند. در غیر این صورت گردشگران می‌توانند از سه چرخه‌های محلی مالدیو به نام ریکشا استفاده کرده و یا سراغ گزینه‌های معمول دیگری همچون کرایه تاکسی، اتوبوس، مترو در کلان شهر ماله و همچنین کرایه دوچرخه برای داشتن گشت و گذاری ارزان و سرگرم کننده بروند.

نکته جالب دیگر اینکه به دلیل تشکیل شدن مالدیو از چندین مجمع الجزیره گاهی اوقات گردشگران نیاز به استفاده از قایق، کشتی و حتی هواپیماهای دریایی خواهند داشت که می‌تواند برای آن‌ها نوعی تفریح نیز به حساب بیاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وسیله‌ها می‌توانید از مردم محلی منطقه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که قیمت سفر با هواپیمای دریایی از حدود ۲۰۰ دلار آمریکا شروع می‌شود. همچنین اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید بهتر است از قبل رزرواسیون‌های لازم را انجام دهید. زیرا هواپیماهای دریایی طبق تقاضا برنامه‌ریزی شده و در دسترس افراد قرار می‌گیرند.

 

بهترین هتل‌های آل اینکلوسیو مالدیو

 

لباس راحت از ملزومات اولیه سفر به مالدیو

مالدیو یک مقصد گردشگری دنج و آرام در منطقه استوایی است. از همین رو مسافران باید توجه داشته باشند تا در جمع کردن اشیا و لباس‌های مورد نیاز در سفر به سراغ گزینه‌های راحت، خنک و نخی بروند. علاوه بر آن توصیه می‌شود قرار دادن محصولات مراقبتی از پوست در برابر آفتاب مثل کلاه لبه‌دار، عینک، کرم ضد آفتاب و ... را فراموش نکنید. همچنین اگر اهل تفریحات آبی در مالدیو هستید قرار دادن مایو و دیگر اقلام شنا را فراموش نکنید. از آنجایی که مالدیو یک منطقه توریستی به حساب می‌آید احتمال گران بودن برخی از اجناس مثل لباس شنا و ... می‌تواند کمی گران باشد. از همین رو بهتر است قبل از سفر این وسیله‌ها را خریداری کرده و درون چمدان خود قرار دهید.  

 

بررسی و مقایسه قیمت فعالیت‌های آبی قبل از انتخاب آن‌ها

یکی از نکات رایج برای سفر به مالدیو با بودجه مناسب، توجه به قیمت تفریحات قبل از رزرو آن‌ها است. چرا که در این جزیره توریستی سایت‌های متعددی برای لذت بردن از تفریحات آبی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی را برای ارائه خدمات در نظر می‌گیرند. کایاک سواری، جت اسکی، پاراسلینگ، ویک بورد، قایق سواری، سفرهای تماشای نهنگ‌ها و دلفین‌ها و ... از جمله این موارد هستند. پس اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، ابتدا از چند سایت تفریحات دریایی قیمت گرفته و سپس بلیط‌های خود را خریداری کنید.

 

ماجراجویی در مالدیو

 

بازدید از ساحل Bioluminescent و جزیره مرجانی  Baaدر مالدیو

بازدید از جزیره مرجانی Baa و ساحل Bioluminescent از جمله مهم‌ترین کارهایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم هر گردشگری در لیست کارهای ضروری تور مالدیو قرار دهد. چرا که در این منطقه تجربه بی نظیر تماشای پلانکتون‌هایی که نور درخشانی را در طول شب از خود ساطع می‌کنند را خواهید داشت. بدون اغراق این منظره‌ای است که هر بیننده‌ای را مبهوت خود کرده و تا پایان عمر جذابیت و زیبایی آن را فراموش نخواهید کرد. ناگفته نماند که استراحتگاه‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که تورهای بیولومنسنت را ارائه می‌دهند و گردشگران در صورت تمایل می‌توانند با آن‌ها همراه شوند.

 

توجه به مالیات‌ها در مالدیو برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر

یکی از نکات کلیدی سفر به مالدیو این است که مراقب هزینه‌های اضافی برای غذاها و نوشیدنی‌های وارداتی به خصوص در استراحتگاه‌های لوکس باشید. چرا که در این مکان‌ها هر نچه که سفارش می‌دهید مشمول ۱۰ درصد هزینه خدمات و ۸ درصد مالیات خدمات است که در نهایت شما را با صورت حساب‌های رقم بالایی روبرو خواهد کرد. پس حتما در برآورد هزینه‌ها در چنین مکان‌هایی حتما به مالیات‌ها نیز توجه داشته باشید که حین مشاهده صورت حساب نهایی شوکه نشوید.

 

بهترین اسپاهای مالدیو برای رسیدن به آرامش

 

به همراه داشتن واحد پول دلار در سفر به مالدیو

اگرچه روپیه مالدیو پول ملی مورد استفاده در این کشور است، اما به دلیل توریستی بودن آن دلار تقریباً در همه جا به طور گسترده پذیرفته می‌شود. بنابراین قبل از سفر حتما به اندازه بودجه‌ای که دارید دلار تهیه کرده و  در آنجا نیز از تبدیل کل آن به روپیه مالدیو بپرهیزید. چرا که به غیر از جزایر محلی، بیشتر مغازه‌ها واحد پول دلار را از شما قبول خواهند کرد. در نهایت نیز اگر مقداری روپیه داشتید بهتر است قبل از بازگشت به ایران آن‌ها را به دلار تبدیل کنید. چرا که روپیه مالدیو در ایران تقاضایی نخواهد داشت.

 

خرید سیم کارت در فرودگاه مالدیو

یکی از رایج‌ترین نکاتی که اغلب گردشگران نیاز به آن را در طول سفر به مالدیو احساس خواهند کرد، داشتن سیم کارت مخصوص این کشور است. چرا که خدمات ارائه وای فای در همه جای مالدیو ارائه نمی‌شود و شما برای دنبال کردن صفحات مجازی، پیام‌رسان‌های اینترنتی و همچنین کسب اطلاعات در مورد مسیرها و ... به اینترنت نیاز خواهید داشت. از همین رو توصیه می‌کنیم به محض ورود به فرودگاه مالدیو نسبت به خرید سیم کارت اقدام کرده و در کل طول سفر به اینترنت دسترسی داشته باشید.

 

۵ رستوران زیر آب در مالدیو

 

منبع

 

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲