صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به مالدیو

اگر چه مالدیو مقصدی ارزان برای سفر به حساب نمی‌آید اما این گفته که تور مالدیو تنها برای افراد پولدار است نیز غلط بوده و جزایری در این کشور زیبا وجود دارد، که هاستل‌ها و هتل‌های ارزان دارند و می‌توانید با قیمتی نسبتا پایین، از جاذبه‌های آن‌جا استفاده کنید. راه‌هایی هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود در کشور مالدیو وجود دارد که سعی کرده‌ایم در این نوشته به موارد مهم آن‌ها اشاره کنیم.

 

زمان مناسب را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید

شما می‌توانید، تنها با انتخاب زمان مناسب برای سفر به مالدیو، تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید. قیمت هتل‌ها در روزهای اوج سفر، بسیار بیشتر از حالت معمول هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به روزهای منتهی به سال نو میلادی و روزهایی بعد از آن اشاره کرد. البته تنها دلیل این موضوع تعطیلات سال نو نیست، بلکه زمستان برای اسنورکلینگ، بهترین زمان ممکن به حساب می‌آید.

تابستان‌ها به خاطر باران‌های گاه و بی‌گاه، قیمت هتل‌ها افت فاحشی خواهند داشت. شما باید بین فصل بارانی و فصل خشک، زمانی را انتخاب کنید که هنوز سفرها به صورت کامل به مالدیو آغاز نشده و هنوز تخفیف‌های مناسبی برای رفتن به این کشور وجود دارد.

استفاده‌ از تورهای گردشگری به مقصد مالدیو

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به مالدیو، استفاده از تورهای مالدیو است. تورهای گردشگری عموما با ارائه پروازهای چارتری و استفاده از تخفیف‌های هتل‌ها، قیمت بهتری نسبت به سفر به صورت شخصی دارند. اگر به امید پروازهای چارتری شخصی هستید، باید در نظر بگیرید که عموما، تخفیف این پروازها لحظه آخری هستند و نمی‌شود رویشان برنامه ریزی کرد.

 همچنین خدماتی که این تورها ارائه می‌کنند، سفری راحت و بدون دردسر را برای شما ممکن می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم، حتما از صفحه تور مالدیو در سایت مقتدرسیر دیدن کرده و خدمات ما در رابطه با تورهای مالدیو را مشاهده نمایید.

 

ماجراجویی در مالدیو

سفر به جزایر محلی مالدیو

جزایر محلی، در واقع جزایری هستند که مردم مالدوید در آن‌جاها زندگی می‌کنند و تنها به ریزورت‌های خصوصی اختصاص ندارد. بر حسب فصلی که سفر خود را برنامه ریزی می‌کنید، اتاق‌های هتل‌های معمولی در چنین جزایری برای دو نفر، از ۴۰-۳۰ دلار آغاز می‌شود که شامل صبحانه نیز می‌شوند. شما به هیچ وجه با چنین رقمی، نمی‌توانید، جایی در جزایر خصوصی برای خود رزرو کنید.  

خیلی‌ها عملا به خاطر فضای شادتر و شلوغ‌تر، امکانات بیشتر برای انجام تفریحات آبی در مالدیو و امکان سفرهای دریایی به جزایر کوچک و بزرگ، ترجیح می‌دهند که تور مالدیو خود را برای سفر به همین جزایر محلی برنامه ریزی کنند.

حتما هتل‌هایی با صبحانه رایگان در مالدیو انتخاب کنید

حتی اگر یک وعده غذایی را نیز در هتل به صورت رایگان دریافت کنید، باز هم تا حد زیادی جلو خواهید بود. بسیاری از محصولات خوراکی و غیر خوراکی در مالدیو، وارداتی بوده و به همین دلیل، هزینه‌های خورد و خوراک در آن‌جا به غیر از غذاهای محلی و گوشت‌های دریایی، بالا هستند و به این ترتیب می‌توانید، حداقل صبحانه را می‌توانید، بدون پرداخت هزینه صرف کنید.

 

بهترین اسپاهای مالدیو برای رسیدن به آرامش

انتخاب هتل جدید در مالدیو

یکی دیگر از نکاتی که در هزینه‌های محل اقامت شما می‌تواند، مفید واقع شود، انتخاب هتل‌های جدید است. هر ساله هتل‌های جدیدی در مالدیو افتتاح می‌شوند و در ماه‌های اولیه، تخفیف‌ها و پکیج‌های مختلفی ارائه می‌کنند تا به وسیله‌ی آن‌ها، مشتریان بیشتری در همان ابتدای کار جذب کرده و سریع‌تر محبوب شوند. همین امر باعث می‌شود که اقامت شما با کیفیت‌تر و ارزان‌تر از حالت معمول باشد.

برای مثال، اگر به درستی هتل‌های مختلف را مرور کنید، ممکن است هتلی با صبحانه رایگان، اتاق‌های بزرگ رو به دریا و خدمات خیلی خوبی را با قیمت هتل‌های ۳ ستاره معمولی با حداقل امکانات پیدا کنید.

تفریحاتی مختلف در جزایر محلی مالدیو

همان‌طور که قبلا گفتیم، این که در جزایر محلی بمانید، از نظر هزینه‌ی هتل و پرواز برایتان به صرفه خواهد بود. اما انجام تفریحات مختلف در این جزیره‌ها نیز به صرفه‌تر هستند. شما در ریزورت‌های خصوصی، باید مبلغ بسیار بیشتری برای اسنورکلینگ یا تورهای دریایی بپردازید.

بد نیست کمی با قیمت تفریحات مختلف و محبوب در جزایر محبوب مالدیو آشنا شوید. شنا کردن با سفره‌ ماهی‌های معروف مانتا، برای دو نفر چیزی حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود و اگر بخواهید کایاک سواری کنید، باید ۱۵ دلار برای اجاره‌ی قایق بپردازید. غواصی نزدیک به ۷۰ دلار هزینه دارد و بر اساس فصل سفر و همچنین قدرت چانه زنی‌تان، ممکن است این رقم‌ها کمی بالاتر و پایین‌تر هم باشند. البته استفاده از بعضی امکانات سواحل عمومی جزایر محلی نیز رایگان بوده و خیلی دیگر از تجهیزات مثل تخت و آفتاب‌گیر هم قیمت چندانی ندارند.

 

۵ رستوران زیر آب در مالدیو

اقامت در نزدیکی ماله، پایتخت مالدیو

پیشنهاد ما این است که جزایری نزدیک به ماله در شمال یا جنوب پایتخت انتخاب کنید. دلیل آن هم این است که تنها فرودگاه بین‌المللی مالدیو در ماله واقع شده و شما بعد از رسیدن به این فرودگاه، باید از طریق دریا یا با پروازهای دریایی، به جزیره‌ی مورد نظر خود برسید که هر چه این مسیر طولانی‌تر باشد، هزینه‌ی شما نیز افزایش می‌یابد.

پروازهای دریایی که بسیار هزینه‌بر هستند و ممکن است در هر سمت، نزدیک به ۲۰۰-۳۰۰ دلار یا حتی بیشتر هم قیمت داشته باشند. اما اگر در جزایر نزدیک به ماله باشید، می‌توانید با کم‌تر از ۵۰ دلار این قضیه را حل کنید. نگران نباشید، خیلی از بهترین جزایر محلی برای سفر به مالدیو، در نزدیکی ماله هستند و به خوبی می‌توانید، جایی عالی و زیبا برای اقامت پیدا کنید که هزینه‌ی رفت و آمدش هم خیلی زیاد نباشد.

انتخاب غذا در مالدیو

غذا یکی از هزینه‌برترین مسائل در مالدیو است اما شما با انتخاب‌های مناسب، می‌توانید به خوبی مخارج خود در این زمینه را مدیریت نمایید. بهتر است برای صرف غذا به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های محلی بروید. خوردن غذاهای محلی مالدیو تا حد زیادی از نظر هزینه‌ به نفع شما خواهد بود و اگر بخواهید به رستوران‌های شیک بروید، باید مبلغ زیادی برای غذا پرداخت کنید. همچنین نباید فراموش کنید که غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه‌ای در مالدیو سرو می‌شود که از هر نظر، انتخابی عالی به حساب می‌آِند.

یک سری هتل‌ها، پکیج‌های غذایی مثل Half board ارائه می‌کنند که شامل صبحانه و شام می‌شود و برای آن‌هایی که مدت زیادی بیرون هتل هستند، بسیار مناسب خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم، حتما اگر همچین پکیج‌هایی برای هتل انتخابی شما وجود دارد، از آن‌ها استفاده کنید.

 

۱۷ مکان تاریخی مالدیو

ارز خود را در مالدیو، درست تبدیل کنید

اگر به جزایر خصوصی بروید، اصلا نیازی به روفیا پیدا نمی‌کنید و تقریبا تمام پرداخت‌های شما می‌تواند به دلار انجام شود اما در جزایر محلی، روفیا کاربردهای زیادی دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم، هر دو ارز را همراه داشته باشید و همچنین، مقدار زیادی از پول خود را همان ابتدای کار تبدیل نکنید چون تبدیل روفیا به دلار، سخت‌تر بوده و هزینه‌ی تبدیل زیادی از شما گرفته می‌شود و در نهایت به ضرر شما می‌انجامد.

شما دلار و ارزهای معتبر را در بانک می‌توانید تبدیل کنید و یه یک سری مراکز مورد تایید نیز در جاهای مختلف از جمله فرودگاه برای این کار در نظر گرفته شده. اگر از کارت‌های بانکی برای دریافت پول استفاده می‌کنید، حتما فیش را پیش خود نگه دارید، چون ممکن است بانک‌ها برای تبدیل، از شما فیش مورد نظر را درخواست کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به ارتباطات در مالدیو

هزینه‌ی تماس با سیم کارت‌های مالدیو به کشورهای مختلف نیز گران است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، تمامی تماس‌های خود را از طریق اینترنت برقرار کنید. خیلی از هتل‌ها، اینترنت رایگان بی‌سیم در اختیارتان می‌گذارند اما پیشنهاد می‌کنیم، در همان بدو ورود در فرودگاه، یک سیم کارت محلی برای خود تهیه کنید.

سیم کارت به همراه ۵ گیگابایت اینترنت، حدودا ۳۵ دلار برای شما هزینه در پی خواهد داشت و در مواقع مورد نیاز، بیرون از هتل، می‌توانید از آن‌ استفاده نمایید. اینترنت همراه در مالدیو سرعت بالایی داشته و خیلی راحت از طریق آن، به شبکه‌های اجتماعی خود دسترسی خواهید داشت.

 

معرفی ۵ هتل لاکچری جدید در مالدیو

تجربه سفر لاکچری با هزینه‌ی پایین در مالدیو

همان طور که گفتیم، بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌ها در مالدیو، انتخاب هتل‌هایی ارزان قیمت در جزایر محلی هستند، اما اگر بخواهید، کمی از آن تجربه لاکچری را هم در سفر داشته باشید، می‌توانید از ریزورت‌هایی استفاده کنید که اقامتگاه‌های خود را به صورت روزانه اجاره می‌دهند.

ریزور‌ت‌ها به این صورت هستند که شما در طول روز در آن‌جا خواهید بود و شب از جزیره به محل اقامت خود در جزیره محلی باز خواهید گشت. در طول این مدت تمامی امکانات ریزورت در اختیار شما بوده و می‌توانید از فضای جزیره خصوصی لذت ببرید. هزینه چنین ریزورت‌هایی حداقل ۱۰۰ دلار خواهد بود.

تا جایی که امکان دارد، وسایل مورد نیاز خود را به مالدیو ببرید

برای سفر به تور مالدیو، بهتر است تا حد امکان وسایلی که نیاز دارید را همراه داشته باشید. برای مثال، خرید کرم ضد آفتاب، لباس شنا و چیزهایی از این دست، در مالدیو بسیار گران‌تر از ایران خواهد بود. حتی اگر وسایل اسنورکلینگ را هم بتوانید در ایران تهیه کنید و با خود به مالدیو ببرید، در نهایت از نظر هزینه خیلی به نفعتان می‌شود.

حتی می‌توانید یک سری خوراکی‌های کوچک نیز با خودتان به مالدیو ببرید اما مهم‌تر این است که وسایل مورد نیاز خود را در مالدیو خریداری نکنید.

 

حمل و نقل در مالدیو

منبع

 

۰۶ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران