۱۰ جزیره مقرون به صرفه برای سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۱۰ جزیره مقرون به صرفه برای سفر به مالدیو

برای بسیاری از مسافران، قیمت‌های گزاف جزایر خصوصی و ریزورت‌های لاکچری تور مالدیو قابل پرداخت نبوده و در واقع سدی برای سفر به این سرزمین رویایی به حساب می‌آید. اما واقعیت این است که جزایر مقرون به صرفه‌ای هم در این کشور وجود دارد که در طول سال می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. جزایر گرم سیری فوق‌العاده که بدون شک، با زیبایی‌هایشان، خاطرات شگفت‌انگیزی را برایتان رقم خواهند زد. البته نباید فراموش کرد که حتی همین جزایر نیز به نسبت از بعضی مقاصد گردشگری دیگر نیز گران‌تر هستند اما تفاوت قیمت آن‌ها با جزایر خصوصی خاص و هتل‌های لاکچری آن‌ها، بسیار زیاد است!

 

۱- مافوشی (Maafushi)

مافوشی جزیره‌ای نسبتا کوچک نزدیک به ماله بوده و شما بعد از پرواز به فوردگاه این شهر، خیلی راحت می‌توانید خود را به مافوشی برسانید. فاصله‌ی این جزیره تا ماله با قایق‌های تندرو ۳۵ دقیقه و با فری ۱ ساعت نیم است. این مکان مثل جزایر خصوصی مالدیو نبوده و هتل‌های بزرگی در آن قرار گرفته است که انتخاب‌های متعددی برای اقامت در اختیار شما می‌گذارد. همچنین چندین رستوران معرکه، فضای سبز زیبا، و ویلاهای رنگارنگی در مافوشی وجود دارد که شما را عاشق خود خواهد کرد.

بر خلاف بسیاری از جزایر کوچک مالدیو، این مکان فضایی شاد داشته و چندین سایت غواصی بسیار عالی در نزدیکی سواحل ماسه‌ای و عالی‌اش واقع شده است. آب کریستالی برای شنا و آبتنی آماده بوده و انواع تفریحات آبی برای گردشگران مهیا شده است.

۲- داراواندو (Dharavandhoo)

داراواندو نسبت به مافوشی بزرگ‌تر بوده و دارای فرودگاه اختصاصی است و به همین خاطر، خیلی راحت می‌توانید به آن‌ا برسید. این جزیره کاملا به دو بخش تقسیم شده که یکی محیط شهری‌ست که تمامی هتل‌ها و ریزورت‌ها در آن‌جا واقع شده و یکی محیطی جنگلی آن‌جاست که می‌توانید، هر زمان که خواستید در این محل گردش کنید.

داراواندو مکانی نسبتا ارزان برای سفر به مالدیو محسوب می‌شود، فضایی خانوادگی و زیبا دارد، اسنورکلینگ در بخش‌هایی از ساحل آن‌جا واقعا لذت بخش است و فعالیت‌هایی از جمله غواصی و شنا با کوسه وال‌ها را نیز می‌توانید در این محل تجربه نمایید. سواحل ماسه‌ای و سفید رنگ داراواندو واقعا زیبا و استثنایی هستند و اقامتگاه‌های مختلفی هم در آن‌جا وجود دارد که با قیمت‌ها و امکانات مختلف در اختیار شما گذاشته می‌شود.

 

بهترین مکان‌های مالدیو برای بازدید

۳- تودو (Thoddoo)

تودو جزیره‌ای نسبتا بزرگ در مقیاس جزایر مالدیو به حساب می‌آید که از مشخصه‌های مهمش، داشتن سواحل استثنایی و زیبا بوده که پوشش گیاهی تا نزدیکی ماسه‌هایش کشیده شده است. تودو واقعا زیباست و این زیبایی تنها از نزدیک برایتان معنی می‌‌شود. اقامت در آن‌جا نیز به هیچ وجه به اندازه‌ی بسیاری از ریزورت‌های معروف گران نبوده و شما می‌توانید در تورهای جزیره گردی، خیلی از جزایر کوچک اطراف را نیز ببینید.

بیش از ۲۰ هتل مقرون به صرفه و واحدهایی که در Airbnb برای اجاره گذاشته می‌شوند در آن‌جا وجود دارد که می‌توانید اقامتگاه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. ماهیگیری، اسنورکلینگ، غواصی، تفریحات آبی و البته شنا و آبتنی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در تودو تجربه کنید. این مقصد گردشگری هم برای خانواده‌ها مناسب است و هم برای زوج‌هایی که دوست دارند، سفری عاشقانه را در تور مالدیو تجربه نمایند.

۴- اوکولهاس (Ukulhas)

البته تنها گزینه‌ی شما برای اقامتی مقرون به صرفه در مالدیو، تنها به جزایر بزرگ و مملو از هتل ختم نشده و هستند جزایر کوچکی که برای چنین سفری پیشنهاد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها اوکولهاس بوده که فضایی دوست داشتنی دارد از نظر ظاهری فوق‌العاده زیباست. ساحل بسیار بزرگ با ماسه‌های سفید رنگ و آبی زلال دارد که خیلی راحت می‌توانید، ماهی‌های رنگارنگ را ببینید که در زیر پایتان به شنا مشغولند.

اوکولهاس جزیره‌ای نسبتا کوچک با چند هتل مقرون به صرفه بوده و فضای جنگلی فوق‌العاده زیبایی دارد. این محل از گذشته برای سفرهای نسبتا ارزان به مالدیو پیشنهاد می‌شده و هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این مکان یکی از بهترین جاهای مالدیو برای غواصی در میان مرجان‌های دریایی بوده و برگزاری تورهای ماهیگیری نیز از جمله فعالیت‌های محبوب در این محل است. اوکولهاس با توجه به ویلاهای خاصی که در خود دارد، برای سفر ماه عسل به مالدیو نیز پیشنهاد می‌شود.

۵- دیگورا (Dhigurah)

شرایط کلی دیگورا بسیار شبیه به چیزی است که در اوکولهاس می‌بینید. جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا با پوشش درختی و سرسبز، سواحلی استثنایی و آبی شفاف که همه و همه کنار هم، بهشتی کوچک را در این بخش از مالدیو ساخته‌اند. این جزیره حدودا ۲۰ دقیقه از ماله فاصله دارد و به خاطر فرم کشیده‌ی این خشکی دیدنی، آن ‌را به نام "جزیره‌ی بلند" (Long Island) نیز می‌شناسند.

دیگورا با توجه به تفریحات مختلفی که در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید، هم برای سفرهای خانوادگی مناسب بوده و هم برای زوج‌های جوان و البته اگر اهل تفریحات هیجان انگیزی از جمله غواصی باشید، در این محل، حسابی به شما خوش خواهد گذشت. دیگورا هم دارای چند هتل نسبتا ارزان بوده، هم ویلاهای متعددی دارد و هم این که اقامتگاه‌های ۵ ستاره‌ی شیک برایش در نظر گرفته شده و جوری است که همه‌ی سلایق را راضی نگه می‌دارد.

 

آشنایی با ۱۳ نکته جالب قبل از سفر به مالدیو

۶- تولوسدو (Thulusdhoo)

یکی دیگر از جزایر نزدیک به ماله که شرایط متفاوتی نسبت به خیلی دیگر از انتخاب‌های ما در این لیست دارد. تولوسدو امواج بزرگی را در بعضی از ماه‌های سال به خود می‌بیند و خیلی از کسانی که به موج سواری علاقه دارند، در این مدت به آن‌جا می‌آیند. البته تنها بخشی از سواحل جزیره به این شکل بوده و دیگر بخش‌های آن با ساخت سدها و اسکله‌ها، همچون خلیجی آرام، برای آبتنی و انجام دیگر تفریحات آبی مناسب هستند.

تولوسدو به نسبت بزرگ است و هتل‌های زیادی درآن‌جا قرار دارد و با توجه به نزدیک به ماله و همچنین هزینه‌های پایین اقامت در آن‌جا، جمعیت زیادی هر ساله به این جزیره می‌روند. تنها ۳۰ دقیقه زمان با قایق‌های تندرو نیاز است که از ماله به این‌جا برسید و به محض ورود می‌توانید به سراغ تفریحات آبی رفته و حسابی در آن‌جا خوش بگذرانید.

۷- اومادهو (Omadhoo)

اومادهو در اصل یک دهکده ماهیگیری است و جدا از چند هتل نسبتا ارزان و ریزورت‌های ۵ ستاره، مردم محلی نیز در این جزیره زندگی می‌کنند. اومادهو از جمله جزایر بسیار زیبای مالدیو به شمار می‌آید که در همان لحظه اول، سواحل سفید آن که سایه درختان را به خود می‌بینند، شما را مجدوب خود خواهد کرد. جزیره اومادهو از دیگر جاهایی در مالدیو است که می‌توانید، شنا کردن با کوسه وال‌ها را در نزدیکی آن‌جا تجربه کنید.

جدا از سواحل دیدنی، پوشش گیاهی جادویی و خیلی زیبایی‌های دیگر که در بعضی دیگر از جزایری که به شما معرفی کردیم نیز خواهید دید، خانه‌های محلی که از مرجان‌های دریایی ساخته شده و به رنگ‌های مختلف در آمده‌اند، جذابیتی مضاعف به اومادهو بخشیده‌اند. غذاهای خوشمزه‌ی دریاییِ محلی، مهمان نوازی مردم و همچنین فضای خانوادگی از جمله دیگر ویژگیهای اومادهو به حساب می‌آید.

 

بهترین هتل‌های مالدیو

۸- بودوفولهودهو (Bodufolhudhoo)

برای داشتن یک تعطیلات شاد و دوست داشتنی و البته مقرون به صرفه در یکی از جزایر زیبا و مفرح مالدیو، بودوفولهودهو را حتما مد نظر داشته باشید. جزیره‌ای کوچک در شمال آرتی آتول که به خاطر تنوع زیستی آب‌های اطرافش، شهرت دارد و از دیدن ماهی‌های رنگارنگ در دل مرجان‌های دریایی سیر نخواهید شد و به یکی از فعالیت‌های روزانه شما در سفر به بودوفولهودهو بدل می‌شود.

نام این جزیره فودولهو بزرگ معنی می‌دهد اما جالب این‌جاست که این خشکی کوچک‌ترین درمجموعه‌ای از جزایر در این منطقه است! در این جا خبری از هتل‌های بزرگ نیست و تنها چند ریزورت و ویلا وجود دارد که واحدهای متنوعی را برای مشتریان تدارک دیده‌‌اند. سواحل بودوفولهودهو واقعا عالی هستند و همه چیز برای انواع تفریحات از جمله اسنورکلینگ و غواصی برایتان فراهم است و در همان حوالی می‌توانید به دیدن چندین جزیره‌ی خالی از سکنه و منحصر به فرد دیگر نیز بروید.

۹- کلا (Kelaa)

کلا قبل از هر چیز به خاطر فرم خاصی که دارد معروف شده و تا سال ۲۰۱۵ به طور کلی غیر مسکونی بود و سپس چند اقامگاه ارزان در آن‌جا ساخته شد تا گردشگران بتوانند در سفر به مالدیو در آن‌جا اقامت داشته باشند و برای روزهای بیشتری از زیبایی منحصر به فرد کلا بهره ببرند. ویژگی‌های زیادی هستند که باعث می‌شوند کلا را به عنوان مقصد مقرون به صرفه خود برای سفر به مالدیو انتخاب کنید اما هر چه که نگاه کنید، زیباییِ این جزیره، مسلما اولین دلیل خواهد بود.

این مکان نیز دارای سواحلی استثنایی و زیبا بوده که سایه درختان را به خود می‌بیند و با توجه به این که خط ساحلی آن بلند است، هر چقدر هم که گردشگر به آ‌ن‌جا برود، به هیچ وجه آن‌جا ازدحام جمعیت را نخواهید دید. کلا یک بهشت آرامش بخش برای مسافران است و یکی از بهترین گزینه‌ها در میان جزایر مقرون به صرفه مالدیو برای آن‌هایی‌ست که می‌خواهند، نزدیک‌ترین تجربه به جزایر خصوصی این کشور را داشته باشند.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

۱۰- تینادهو (Thinadhoo)

آخرین گزینه در لیست ما تینادهو نام دارد که از ارزان‌ترین گزینه‌ها در نیمه‌ی پایانی لیست ما محسوب شده و اقامتگاه‌های ارزان و خوبی در آن‌جا ساخته شده است. تینادهو به خاطر مساحت کمی که دارد، خلوت است ومحیطی آرامش بخش دارد. فعالیت‌های مختلفی را در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به غواصی، اسنورکلینگ، ماهیگیری، قایق سواری و ... اشاره کرد.

این مکان از معدود جزایر مسکونی در چند خشکی این منطقه بوده و به همین دلیل، جزایر بسیار کوچک و خالی از سکنه زیادی هستند که در طول سفر خود، می‌توانید به دیدن آن‌ها هم بروید.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران