انتخاب بهترین جزیره برای اقامت در تور مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
انتخاب بهترین جزیره برای اقامت در تور مالدیو

یکی از چیزهایی که باید در مورد تور مالدیو بدانید این است که تمامی جزایر این کشور از کوچک تا بزرگ، دارای شرایط متفاوتی هستند و ریزورت‌هایی که در آن‌ها ساخته شده نیز با هم فرق دارند. مالدیو در هر حال زیباست و سفر به این کشور برای بسیاری یک هدف به شمار می‌رود. اما این کشور که مجموعه‌ای از جزایر کوچک بزرگ است، انتخاب‌های متنوعی پیش پای شما می‌گذارد و ما هم امروز قصد داریم شما را برای برگزیدن بهترین انتخاب، کمک کنیم.

تقریبا تمامی ریزورت‌های مالدیو، یک جزیره‌ی خصوصی به حساب می‌آیند و انتخاب از میان آن‌ها کمی سخت است. در نوشته‌ی امروز ما از چند منظر مختلف، تفاوت‌هایی که بین این محل‌ها وجود دارد و ویژگی‌هایی که باید به دنبالشان باشید را برای شما بر می‌شماریم.

 

فاصله از جزایر اصلی

بله، ممکن است جزیره‌ای که مد نظر دارید، دور افتاده بوده و هیچ خشکی دیگری را در مقابل نداشته باشد و این به نظر شما بسیار جذاب بیاید، اما مسئله فاصله چند وجه دارد که باید مد نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد جزایر دور بدانید این است که فاصله رابطه مستقیمی با هزینه‌ی اقامت شما دارد. اول این که برای رفتن به چنین جزایری، عموما باید از هواپیماهای سبک که روی دریا فرود می‌آیند استفاده کنید. این گونه پروازها، گران‌ترین شکل جا به جایی در مالدیو به حساب می‌آیند و سفرهایی که به این ترتیب انجام خواهند شد، چیزی بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار هزینه روی دستتان می‌گذارند. همچنین همین فاصله، عموما باعث می‌شود که که مواد مورد نیاز برای این هتل‌ها، گران‌تر به دستشان برسد و با بالا رفتن هزینه‌هایشان، پول بیشتری نیز برای اقامت یا صرف غذا از شما دریافت کنند. البته خیلی از جزایر آن‌قدرها از ماله که فرودگاه مالدیو در آن‌جاست دور نیستند که مجبور به گرفتن هواپیما شوید.

پیشنهاد ما: ریزورت پاتینا مالدیو

یکی از جدیدترین هتل‌هایی که این روزها شهرت خوبی برای خود دست و پا کرده، ریزورت پاتینا مالدیو (Patina Maldives) است که در جزایر فاری واقع شده و با قایق‌های تندرو تنها ۴۵ دقیقه از فرودگاه فاصله دارد. این مکان برای جزیره گردی بین خشکی‌های کوچک مالدیو عالی بوده و امکانات خیلی خوبی دارد.

 

ماه عسل در مالدیو در سال ۲۰۲۲

انتخاب جزیره‌ی مناسب برای آن‌ها که طرفداران غذاهای خوشمزه هستند

شاید فکر کنید که در سفر به یک جزیره‌ی رویایی، چنین مسئله‌ای اهمیت نداشته باشد. اما این طور نیست. فرض کنید که جزیره‌ی کوچک و خصوصی که مد نظر دارید، رستورانی در خود دارد که دارای ستاره میشلن نیز هست. اما بعد از دو روز از منوی محدود غذاهای دریایی این رستوران خسته شده و تمام فکرتان خوردن غذای دیگری است. به همین دلیل، همیشه پیشنهاد می‌کنیم برای چنین سفرهایی، جاهایی را انتخاب کنید که غذاهای متنوعی سرو می‌کنند.

پیشنهاد ما: سیام ورد مالدیو

این هتل که از سال ۲۰۲۱ در جزیره دیگورا افتتاح شده یکی دیگر از انتخاب‌های عالی در مالدیو به حساب می‌آید. سیام ورد مالدیو (Siyam World Maldives) دارای ۸ رستوران مختلف است که یکی از آن‌ها متخصص پخت بهترین غذاهای ژاپنی بوده. همچنین محیط این هتل خانوادگی بوده و می‌توانید، همراه فرزندانتان به این هتل جذاب سفر کنید.

اگر به دنبال آرامش هستید، جزایر کوچک‌تر را انتخاب کنید

اگر قصد کسب آرامش در سفر به مالدیو را دارید و تصور شما از چنین سفری، سواحلی آرام و خلوت است، حتما باید به سراغ جزایر کوچک‌تر بروید. جزایر بزرگ با ریزورت‌هایی که گنجایش بالایی دارند، عموما گردشگران زیادی در خود داشته که در سواحل این جزایر، مشغول انجام تفریحات آبی پر سرو صدا هستند یا در زمین‌های بازی، به تفریح مشغولند. اسنورکلینگ یا غواصی با کوسه‌ وال‌ها را نیز به این لیست اضافه کنید. آن‌هایی که چندین بار به مالدیو سفر کرده‌اند، می‌دانند که یک قانون نانوشته وجود دارد که جزایر کوچک برای سفرهای دو نفره‌ی آرام است و جزایر بزرگ‌تر برای آن‌هایی که قصد سفر خانوادگی دارند یا علاقه‌مند به تفریحات مختلف هستند.

پیشنهاد ما: کوکو پالم دونی کولهو

کوکو پالم دونی کولهو (Coco Palm Dhuni Kolhu) را می‌توان حد وسط جزایر بزرگ و کوچک به حساب آورد که هم تفریحات مختلف را در سمتی از ساحل برایتان به همراه دارد و هم فضایی آرامش بخش دارد. شب‌ها این جزیره در آرامشی شگفت‌انگیز فرو می‌رود و تنها صدای موج‌ها و پرندگانی که لا به لای درختان هستند، به گوش می‌رسد.

 

بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

هزینه‌ی اقامت

این گفته که شما حتما باید آدم بسیار پولداری باشید تا بتوانید به تور مالدیو سفر کنید کاملا نادرست است. به طور کلی مالدیو مقصدی ارزان برای سفر به حساب نمی‌آید اما اگر به خوبی تحقیق کنید، هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی در جاهای بسیار زیبا پیدا می‌کنید که هزینه‌ی سفر به آن‌جاها بسیار پایین‌تر از ریزورت‌های لاکچری و گران قیمت خواهد بود. در کنار هتل‌های سه ستاره خوب که در جزایر زیبایی قرار گرفته‌اند، حتی خوابگاه نیز وجود دارد که کوله‌گردها با هزینه‌ای بسیار پایین در اختیار بگیرند.

پیشنهاد ما: ریزورت ساحلی ریتهی

ریزورت ساحلی ریتهی (Reethi Beach Resort) توانست از یکی از مجلات معتبر، جایزه‌ی بهترین هتل ارزان قیمت برای ماه عسل را در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. این هتل دارای اتاق‌ها و ویلاهای مختلف بوده و در جزیره‌ای کوچک و دنج ساخته شده که دورتادور آن را ساحلی سفید و زیبا در بر گرفته است و آب کریستالی آن، مرجان‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ را همچون یک آکواریوم طبیعی نمایش می‌دهد. البته هتل‌های ارزان‌تری هم در جزایر خصوصی مختلف پیدا خواهید کرد. ریزورت امبودو (Embudu Village Resort)، ریزورت بیادهو (Biyadhoo) و ریزورت اریادو (Eriyadu Island Resort) هر سه از این نمونه‌ها هستند که همگی در نزدیکی ماله قرار دارند و دسترسی به آن‌ها نیز خیلی راحت خواهد بود و از این جهت نیز برایتان ارزان‌تر تمام می‌شوند.

استفاده از منابع تجدید پذیر

این که در هتلی اقامت داشته باشید که از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کند، نه تنها اقامت خود را در جایی انتخاب کرده‌اید که کم‌ترین ضرر را طبیعت زیبای مالدیو می‌رساند، بلکه از نظر هزینه نیز این مکان، مطمئنا ارزان‌تر خواهد بود. اگر جزیره‌ای آب خود را تامین کند، بخشی از مواد غذای مصرفی را کشت کند و همچنین از پنل‌های خورشیدی برای برق استفاده کند، مطمئنا هزینه‌ی کم‌تری برای این موارد خواهد کرد و در نتیجه، قیمت پایین‌تری نیز خواهد داشت.

پیشنهاد ما: آمیلا فوشی

این روزورت فوق‌العاده جذاب، به صورت کاملا از منابع تجدیدپذیر و پادار استفاده کرده و بخش زیادی زیادی از محصولاتی که در آن‌جا استفاده می‌شود -از جمله محصولات مربوط به اسپا- در خود جزیره کشت می‌شوند. این مجموعه، ریزورتی بزرگ و واقعا زیباست و ویلاهایی دارد که اکثرا داریا استخر خصوصی هستند و از نظر امکانات هیچ چیز کم ندارد و به واقع یک اقامتگاه لاکچری و زیباست و این که از منابع تجدید پذیر و پایدار استفاده می‌کند، امتیاز بزرگی برای آن‌جا محسوب می‌شود. این روزها که طبیعت مالدیو به شدت در خطر است، چنین چیزهایی اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند.

 

۷ ویلای روی آب برای اقامت در مالدیو

بیخیال هتل‌های روی آبی شوید

بسیاری از ما ویلاهای روی آب را می‌بینیم و دوست داریم در این ویلاها سکونت داشته باشیم، اما دلایل زیادی وجود دارد که آن‌ها را برای اقامت انتخاب نکنیم و در عوض از ویلاهای داخل جزیره یا اتاق‌ها استفاده نماییم. اول این که این واحدها عموما گران‌تر هستند و بعضا تا خود محیط اصلی ریزورت و امکاناتش، فاصله‌ی زیادی دارند. چیزی که اطراف این ویلاها وجود دارد، دریایی است که از واحدهای درون ساحل نیز پیداست و این واحدهای ساحلی، جنگلی بارانی را نیز همیشه در پشت خود می‌بینند. مسئله محیط شخصی که نیز که اغلب ویلاها از آن برخوردارند، باعث می‌شود تا محدوده‌ی منظره‌ی پیش روی شما بسته‌تر بوده و صدای کم‌تری از محیط نیز به گوشتان برسد.

پیشنهاد ما: ریزورت کوراماتی

ریزورت کوراماتی (Kuramathi Island Resort) اگر چه دارای ویلاهای روی آب زیادی است، اما واحدهای جذابی در ساحل هم دارند که فضای بزرگ، محیط باز و منظره‌ای دوست داشتنی را برایتان به همراه خواهند داشت. این ریوزورت دارای امکانات خیلی خوبی است و برای جمع‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

زمان‌بندی از هر چیزی مهم‌تر است

بگذارید به شما بگوییم که هیچ وقت، بهترین زمان برای سفر به مالدیو برای همه یکسان نیست. در واقع بسته به این که چه زمانی برنامه‌ی تور مالدیو را دارید، باید به جزایری خاص سفر کنید و بر اساس آن، برای فعالیت‌های مختلف برنامه ریزی کنید. برای مثال، اگر قصد دارید در ریزورت با آتول باشید، بهتر است بین ماه‌های می تا نوامبر به آن‌جا بروید تا بتوانید با کوسه وال‌های معروف شنا کنید. اما اگر بین ماه‌های جولای تا اکتبر به آن‌جا بروید، اگر چه نمی‌توانید با این حیوانات زیبا شنا کنید، اما امکان موج سواری را خواهید داشت. در کل باید دقیقا بدانید به کجا و برای چه فعالیت‌هایی می‌خواهید به مالدیو بروید و سپس جزیره مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

در آخر

بر خلاف آن‌چه بسیاری از افراد به شما می‌گویند، هر کدام از جزایر خصوصی و ریزورت‌هایی که در این جزایر قرار دارند، شرایطی متفاوتی داشته و برای توریست‌های مختلفی تهیه دیده شده‌اند و انتخاب هتل مناسب، به شدت به سلیقه و البته بودجه‌ای که خرج می‌کنید بستگی دارد. با توجه به موارد بالا، شما می‌توانید، سفری ارزان به مالدیو داشته باشید، یا تور لاکچری مالدیو را تجربه کنید، می‌توانید به جزیره‌ای آرام و دنج بروید یا انواع تفریحات آبی را تجربه کنید. اما مهم‌تر از همه این که حتما باید خوب در مورد هر یک از ریزورت‌هایی که مد نظر دارید، تحقیق کنید. 

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران