۱۶ غذا و نوشیدنی محلی محبوب در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۱۶ غذا و نوشیدنی محلی محبوب در مالدیو

غذاهای محلی مالدیو، ترکیبی از غذاهای کشورهای همسایه این کشور مثل سریلانکا و هند است. همچنین باید در نظر گرفت که این کشور، سرزمینی احاطه شده توسط دریاست و به همین دلیل، غذاهای دریایی به وفور در سفره مردمش دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب غذاهای این کشور، استفاده از روغن، شیر یا چیزهایی از این دست که بعد از پخت، روی غذا می‌ریزند. به صورت کلی غذاهایی که مردم مالدیو می‌پزند، عموما تند و در بیشتر اوقات طعمی شیرین داشته و ترکیبی از مزه‌های مختلف را در خود دارند.

همراه ما باشید تا ۱۶ غذا و نوشیدنی محلی در تور مالدیو را به شما معرفی کنیم.

 

۱- گارودهیا |  Garudhiya

این غذاهای محبوب، چیز پیچیده‌ای نیست و خیلی از خارجی‌ها آن را با نام سوپ ماهی می‌شناسند. این غذا عموما ترکیبی از ماهی، آب و نمک بوده و در بعضی موارد در آن از سبزیجات نیز استفاده می‌شود و به همراه لیمو، برنج، پیاز و فلفل سرو می‌شود. قیمت آن از ۵۰ تا ۲۰۰ روفیا است و آن را از دکه‌ای غذاهای خیابانی تا رستوران‌های مختلف می‌توان سفارش داد.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات در مالدیو

۲- ماس هونی |  Mas Huni

یکی دیگر از غذاهای رایج در بین مردم محلی که از ترکیب ماهی تن دودی ریز خرد شده، نارگیل ریش شده و لیمو است و از جمله غذاهای بسیار خوشمزه بوده که حتما باید آن را یک بار هم که شده در تور مالدیو امتحان کنید. این به عنوان صبحانه خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن را با نان چاپاتی سرو می‌کنند. قیمت این غذا هم بسته به جایی که تهیه‌اش می‌کنید، بین ۵۰ تا ۲۵۰ روفیا است.

۳- ماسروشی |  Masroshi

ماسروشی در واقع نا‌ن‌های چاپاتی است که با ماهی تن دودی و نارگیل پر می‌شود. این غذا با برگ‌های کاری و چند نوع ادویه مخصوص طعم دار می‌شود که مزه‌ای عالی به خود می‌گیرد و از خوردنش سیر نمی‌شوید. خیلی اوقات ماسروشی همراه غذاهای دیگر سفارش داده می‌شود و هر کدام آن‌ها قیمت پایینی بین ۷ تا ۵۰ روفیا خواهند داشت.

 

معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های مالدیو

۴- بیس کیمیا  |  Bis Keemiya

بیس کیمیا خیلی شبیه به سمبوسه است که باعث می‌شود برای میان وعده یا یک شام سبک آن را پیشنهاد کنیم. خمیر مخصوص این غذا با ماهی تن و تخم مرغ پخته شده، با تکه‌های پیاز و کلمی که خیلی ملایم تفت داده شده‌اند پر شده و سپس سرخ می‌شوند. بیس کیمیا قدمت بسیاری دارد و از گذشته در مالدیو به عنوان یک غذای خیابانی ارزان سرو می‌شده است. در حال حاضر با قیمت ۲ تا ۱۰ روفیا می‌توانید آن‌ را خریداری کنید.

۵- بوشی ماشونی |  Boshi Mashuni

خارجی‌هایی که با تور مالدیو سفر می‌کنند، بوشی ماشونی را با اسم سالاد گل درخت موز صدا می‌زنند. این غذا در واقع ترکیبی از گل‌های درخت موز است که به خوبی خرد شده‌اند و همراه با برگ‌ کاری، زیره، لیمو، چند نوع سبزیجات دیگر و ادویه جات مختلف سرو می‌شود. طعم این سالاد خوشمزه کمی به تندی می‌زند، اما ترکیبی متنوع و عالی است که در جاهای مختلف مالدیو با قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ روفیا، می‌توانید آن را خریداری کنید.

 

۹ رستوران‌ عالی در مالدیو را بشناسید

۶- سیب زمینی شیرین سرخ شده

سیب زمینی شیرین از جمله معدود محصولات زراعی است که در مالدیو کشت می‌شود. همین امر باعث شده تا سیب زمینی شیرین سرخ شده به صورت خلالی، غذایی پر استفاده در این کشور باشد. این سیب زمینی‌ها از بیرون ترد هستند اما در داخل نرم بوده و طعمی عالی دارند. سیب زمینی شیرین سرخ شده همراه با سس مخصوص سرو می‌شود که تجربه صرف آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این غذا را با قیمت ۱۰ تا ۳۵ دلار در مالدیو خریداری کنید.

۷- لابستر

لابستر یا خرچنگ دریایی از جمله غذاهای همیشگی در کشورهایی مثل مالدیو است. این لابسترها به شکلی پخت می‌شوند که گوشت آن‌ها نرم بوده و طعمی لذت بخش دارند. چیز اضافی به آن‌ها زده نمی‌شود و تنها با یک سری ادویه پایه پخته می‌شوند و با لیمو سرو خواهند شد. البته لابستر جزو غذاهای گران بوده و قیمت آن بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ روفیا است.

 

تفریحات هیجان‌انگیز در تور مالدیو

۸- ساگو بوندیبای |  Saagu Bondibai

این غذا شبیه به پودینگ یا فرنی بوده و از آن غذاهایی است که همیشه در خانه‌های مردم این کشور پیدا می‌کنید. البته فارغ از ظاهر این غذا، هیچ چیزش شبیه به فرنی نیست و از ساگو و شیر نارگیل درست می‌شود. هل و عصاره گل رز که به این غذا زده می‌شود، طعم آن را عالی می‌کند. ساگو بوندیبای جزو غذاهای مناسب برای گیاه خواران بوده اما بر خلاف ظاهرش اصلا ارزان نیست و با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ روفیا در رستوران‌های مختلف، فروخته می‌شود.

۹- کتلت ماهی ریف

ماهی ریف به خودی خود در مالدیو خیلی محبوب است. اما کتلت‌هایی که با این ماهی درست می‌شوند، واقعا خوشمزه بوده و همراه آن همیشه چیزهایی مثل پاپایا یا خیار هم سرو می‌شود. این غذای خوشمزه بسیار متفاوت از غذاهای معمول است و کاملا طعم مزه‌ی گوشت دریایی را می‌دهد و کمی هم به خاطر استفاده از ادویه‌های مختلف، تند است. قیمت یک ظرف از آن نیز چیزی نزدیک به ۳۰۰ تا ۵۰۰ روفیا روی دستتان خرج می‌گذارد.

 

بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل

۱۰- گولها |  Gulha

این دامپلینگ‌های خوشمزه بیشتر از این که غذایی کامل باشند، به عنوان عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و همراه چای یا قهوه سرو می‌شوند. اما حتی چنین دامپلینگ‌هایی نیز در مالدیو با ماهی پر شده‌اند. خمیر مخصوص گولها را با ماهی تن، پیز، فلفل چیلی و نارگیل ریش شده پر کرده و سپس می‌پزند. ظرف‌های این غذا با قیمت ۲ تا روفیا به فروش می‌رسند.

۱۱- کولهی بواکیبا |  Kulhi Boakibaa

یکی دیگر از غذاهایی که خارجی‌ها هم روی آن اسم گذاشته و آن را کیک ماهی صدا می‌زنند. از جمله غذاهای بسیار خوشمزه محلی مالدیو که در اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها سرو شده و قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ روفیا دارد. این کیک از تن ماهی دودی، برنج له شده، پیاز، نارگیل، چیلی و ادویه‌جات مخصوص درست شده و در تابه پخته می‌شود.

 

بهترین هتل‌های مالدیو (قسمت اول)

۱۲- آلووی بواکیبا |  Aluvi Boakibaa

این کیک‌های کوچک خوشمزه که از کاساوا و نارگیل درست می‌شوند، به محض این که در داخل دهان قرار می‌گیرند، آب شده و طعمی فوق‌العاده دارند. اگر اهل شیرینی‌جات هستید، حتما در طول سفر به مالدیو این شیرینی‌های خوشمزه را در کافه‌هایی مثل City Bakery یا Salathai در ماله امتحان کنید. آلووی بواکیبا با قیمت ۵۰ تا ۷۰ روفیا به فروش می‌رسد.

۱۳- کاری ماهی

تاثیر غذاهای هندی و سریلانکایی و تغییر آن‌ها با فرهنگ غذایی بومی را می‌توان در این غذای مالدیوی مشاهده کرد. کاری ماهی دقیقا ترکیبی مشابه به غذای کاری محبوب هندی دارد با این تفاوت که به جای استفاده از مرغ در این غذا، از ماهی استفاده می‌شود. غذایی بسیار چرب و خوشمزه که طعمی معرکه داشته و همراه با برنج سرو می‌شود. اما خب در بعضی موارد هم می‌توان آن را همراه با نان روشی نیز پیدا کرد. کاری ماهی قیمت بسیار پایینی داشته و تنها با ۱۵ تا ۷۵ روفیا، بسته به رستورانی که آن را سفارش می‌دهید، می‌توانید این غذا را میل کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

۱۴- ریهاکورو |  Rihaakuru

یکی از غذاهای اصیل مالدیو که تهیه آن شرایط خاصی دارد. در ریهاکورو، ماهی برای مدتی طولانی پخته می‌شود و در آن از چند نوع سبزی و البته فلفل چیلی استفاده می‌شود. همراه با ریهاکورو، نان روشی سرو شده و رسم است که نان را درون این غذای سوپ مانند می‌زنند و می‌خورند. غذایی بسیار خوشمزه و نسبتا ارزان که قیمتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ روفیا داشته و شامی بسیار خوشمزه محسوب می‌شود.

۱۵- کاری گیاهی مالدیوی

در کشوری که در اکثر غذاهایشان ماهی می‌ریزند، پیدا کردن غذاهای گیاهی نسبتا سخت است و کاری گیاهی مالدیو که ترکیبی مشابه با کاری معمولی دارد، اما به جای گوشت در آن هویچ و سیب زمینی شیرین، لوبیا، کدو و ... می‌ریزند، انتخابی مناسب برای این افراد محسوب می‌شود. برای این که غذا طعم بهتری پیدا کند، از برگ‌های پاندان و کاری در غذا استفاده می‌شود که البته تاثیری شگفت‌انگیز در نتیجه نهایی دارد. کاری گیاهی را می‌توان با قیمت ۲۵ تا ۵۰ روفیا تهیه کرد. کاری گیاهی حتی برای آن‌هایی که با غذاهای دریایی خیلی میانه خوبی ندارند نیز انتخاب مناسبی در تور مالدیو به حساب می‌آید.

 

۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

۱۶- بانوی مالدیو |  Maldivian Lady

این نوشیدنی خوشمزه و جذاب، یک ترکیب عالی برای روزهای گرم مالدیو است. این نوشیدنی خوشمزه ترکیبی از رام و آب میوه‌هایی مثل آناناس پرتغال است که البته خیلی یک محصول سنتی نیست اما این روزها به عنوان یکی از نوشیدنی‌های معروف مالدیوی شناخته می‌شود و با قیمت بالای ۲۰۰ تا ۳۵۰ روفیا به فروش می‌رسد.

نکاتی درباره صرف غذا در رستوران‌های مالدیو

  • دادن انعام به رسمی متداول در مالدیو بدل شده و بهتر است که ۱۰ درصد از مبلغ کل فاکتور خود را به عنوان انعام و به صورت نقدی پرداخت کنید.
  • آب شیر در مالدیو خوراکی نیست و باید آب را در رستوران‌ها و مغازه‌ها خریداری کنید که هر بطری آب یک و نیم لیتری قیمتی نزدیک به ۱۰ روفیا دارد.
  • تقریبا در تمامی رستوران‌ها و کافه‌های مالدیو، مسئولان آن مکان‌ها می‌توانند با شما انگلیسی صحبت کرده و سفارشتان را بپذیرند. همچنین اغلب این مکان‌ها منوی انگلیسی هم دارند که کار شما را راحت خواهد کرد.
  • رستوران‌های بین‌المللی پر تعدادی در مالدیو هستند که فارغ از غذاهای محلی، غذاهایی از سراسر دنیا را به فروش می‌رسانند.

 

معرفی زیباترین سواحل مالدیو

۰۳ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران