بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل

مالدیو، مقصدی متشکل از ۲۶ جزیره مرجانی بیضی شکل و بیش از هزار جزیره مرجانی، برای خود به عنوان یکی از مقاصد عجیب و غریب ماه عسل شهرت پیدا کرده است. همچنین این مقصد دارای تعداد زیادی جزیره تفریحی مصنوعی با مالکیت خصوصی است که به ویژه برای پذیرایی از کسانی که به دنبال تعطیلات عاشقانه هستند ایجاد شده است به همین دلیل هم زوج‌ها در سراسر جهان به دنبال یکی از بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل هستند. اگرچه تور مالدیو به اندازه دیگر مقاصد ماه عسل در آسیا بزرگ نیست، اما هرگز زوج‌ها را ناامید نمی‌کند. با داشتن مناظر بی‌نظیری از سواحل ماسه‌ای سفید خیره‌کننده، تالاب‌های فیروزه‌ای، مرجان‌های زیبا و ویلاهای شیک روی آب، این مجمع‌الجزایر به مقصدی رویایی برای توریست‌ها مخصوصا زوج‌ها تبدیل شده است.

 

ماله

ماله بهترین جزیره مالدیو برای ماه عسل و مقصدی محبوب برای زوج‌های لوکس‌گرا است. در این جزیره فرودگاه بین‌المللی اصلی مالدیو واقع شده که بهتر است در ابتدا یا انتهای ماه عسل خود در مالدیو از این جزیره دیدن کنید. اگرچه ماله پایتخت مالدیو اغلب به عنوان مقصدی با گزینه‌های کمی برای گشت و گذار نادیده گرفته می‌شود، اما به راستی جایی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید زیرا در اینجا می‌توانید فرهنگ واقعی مالدیو را تجربه می کنید. در سفر به ماله از ناهاری کنار دریا لذت ببرید، به غواصی و اسکوتر سواری در زیر آب بروید، و به جزیره‌های اطراف سفر کنید. مسجد جمعه بزرگ، بازار ماهی ماله، موزه ملی ماله، بنای یادبود سونامی و مسجد سلطان از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

 

بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر و آوریل

نحوه دسترسی: فرودگاه بین‌المللی ماله

 

جزیره مصنوعی Hulhumale

این جزیره که بسیار نزدیک به ماله واقع شده در اصل یک جزیره مصنوعی احیا شده است که به منظور کاهش تراکم جمعیت ماله برنامه ریزی شده بود. شاید این جزیره زیباترین شهرک نباشد، اما خط ساحلی زیبا و کمبود گردشگر آن را به گزینه مناسبی برای ماه عسل در مالدیو تبدیل کرده است. حقیقت این است که کمبود گردشگران در این جزیره خود به تنهایی آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ماه عسل تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا آوریل

نحوه دسترسی: پرواز به فرودگاه بین‌المللی ولنا و سپس گرفتن تاکسی تا جزیره

 

جزیره بیادهو

بیادهو که در مال آتول جنوبی واقع شده مقصدی معروف برای زوج‌هایی است که می‌خواهند ماه عسل آرامی را سپری کنند. در این جزیره رشد گیاهی انبوهی وجود داشته و گیاهانی از جمله موز، نارگیل، انبه، خیار، کلم و گوجه فرنگی در آن زندگی و رشد می‌کنند. با این حال، آب‌های درخشان و طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی آن چیزی است که جزیره بیادهو را بسیار محبوب کرده است. برای بهترین فعالیت‌های دو نفره می‌توانید به غواصی، اسنورکلینگ و قایق سواری بروید. از مناطر خیره کننده و فرصت‌های عکاسی هم که نگوییم تکرار مکررات است.

 

جالبترین حقایق درباره مالدیو

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا آوریل

نحوه دسترسی: پرواز به فرودگاه بین‌المللی ولنا و سپس گرفتن تاکسی تا جزیره

 

جزیره Fihalhohi

این جزیره که در مال آتول جنوبی واقع شده یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی مالدیو برای ماه عسل است. استراحتگاه جزیره Fihalhohi در واقع یکی از رمانتیک‌ترین استراحتگاه‌های جزیره مالدیو است تعدادی خانه‌های ییلاقی روی آب برای اقامت ارائه می‌دهد. از بهترین تجربیات اینجا علاوه بر اقامتگاه‌های ساخته شده روی آب، می‌توان به سواحل بکر این جزیره که در سایه درختان نخل نارگیل قرار دارند و واقعا رمانتیک هستند اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید: ژانویه

نحوه دسترسی: ترانسفر با کشتی

 

جزیره مافوشی

یکی دیگر از بهشت‌های گرمسیری در جزیره مرجانی کافو در جنوب مالدیو، جزیره مافوشی است که به لطف آب‌های درخشان اقیانوس، استراحتگاه‌های باشکوه و فعالیت‌های هیجان‌انگیز، این جزیره در زمره بهترین جزایر برای سفر ماه عسل قرار می‌گیرد. Maafushi تنها جزیره مالدیو با ساکنان محلی است اما تعداد زیادی مهمان خانه آن را به یکی از بهترین جزایر برای اقامت در مالدیو تبدیل کرده است. افتتاح مهمانخانه در جزایر مسکونی قبلا ممنوع بود، اما به عنوان گامی برای تشویق گردشگری مجاز شد که در طول سالیان مافوشی به یکی از جزایر برتر مالدیو تبدیل شد. زوج‌ها در اینجا می‌توانند برای غواصی و کاتاماران سواری بروند، در نوار شنی شمالی آفتاب بگیرند، و با قایق به گشت و گذار در جزیره بپردازند.

بهترین زمان برای بازدید: ژانویه و فوریه

نحوه دسترسی: پس از رسیدن به جزیره ماله، با تاکسی به ترمینال فری Villingili یا «فری Maafushi» که در گوشه جنوب غربی جزیره قرار دارد بروید.

 

جزیره آلیماتا

جزیره آلیماتا در لبه شرقی مالدیو در جزیره مرجانی Vaavu قرار داشته و یکی از بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل است. آب‌های شفاف، سواحل آفتاب‌گیر، تالاب‌های آبی، و مراکز اسپا، آن را به یکی از بهترین جزایر ماه عسل در مالدیو تبدیل کرده است. استراحتگاه آبی آلیماتا در جزیره گزینه‌های اقامتی جذابی را در قالب خانه‌های ییلاقی ساحلی و سوییت‌های روی آب، علاوه بر مجموعه وسیعی از ورزش‌های آبی ارائه می‌دهد. زوج‌ها در این جزیره می‌توانند از جلسات ماساژ و اسپا در مراکز و اسپاهای ماساژ آیورودا لذت ببرند، غواصی و اسنورکلینگ را امتحان کنند، یا به سفرهای قایق در آب‌های نیلگون بروند.

 

بهترین هتل‌های مالدیو

بهترین زمان برای بازدید: می تا نوامبر

نحوه دسترسی: جزیره آلیماتا در شمال پایتخت ماله در فاصله ۴۰ مایلی قرار دارد. اگر قصد دارید از قایق سواری لذت ببرید، می‌توانید در عرض ۹۰ دقیقه به آن برسید.

 

جزیره ولیگاندو

نام مهم دیگری که در لیست بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل وجود دارد، جزیره ولیگاندو است که در آری آتول شمال واقع شده و مملو از سرسبزی و آب‌های درخشان است که جوی آرام به آن می‌بخشد. زوج‌ها می‌توانند در این جزیره برای غواصی و اسنورکلینگ در تالاب‌های فوق‌العاده زیبای بروند، غذاهای دریایی لذیذ را در تورهای دهکده ماهیگیری بچشند، و در آبگرم Duniye در استراحتگاه جزیره تجدید قوا کنند.

بهترین زمان برای بازدید: فوریه و به دنبال آن می و ژانویه

نحوه دسترسی: فاصله بین استراحتگاه و اسپا جزیره و فرودگاه بین‌المللی ولانا حدود ۲۰ دقیقه یعنی ۵۰ کیلومتر است.

 

جزیره نالاگورایدو

جزیره نالاگورایدو مهم‌ترین جاذبه جزیره مرجانی آری جنوبی در مالدیو است. این جزیره به خاطر محیط زیبا و زیبایی طبیعی‌اش شناخته شده است و Sun Island Resort & Spa نیز اقامتی رمانتیک را برای ماه عسل در اینجا تضمین می‌کند. سواحل خیره کننده، آب‌های آبی جذاب، گل‌های زیبا و فضای سبز این جزیره را به مقصدی عالی برای ماه عسلی بی‌تکرار تبدیل کرده است. زوج‌ها در اینجا به قدم زنی و تماشای غروب آفتاب می‌پردازند و از گذراندن لحظات شیرین کنار هم لذت می‌برند.

بهترین زمان برای بازدید: فوریه

نحوه دسترسی: فاصله بین استراحتگاه جزیره Sun و فرودگاه بین‌المللی ماله ۱۰۷ کیلومتر است و حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین می توان هواپیمای دریایی را انتخاب کرد که یک پرواز ۳۰ دقیقه‌ای تا جزیره نالاگورایدو را ترتیب می‌دهد.

 

جزیره وادهو

وادهو جزیره‌ای مسکونی در رآ آتول مالدیو است که تجربه‌های منحصربه‌فردی را به مسافران مشتاق ارائه می‌دهد. یکی از زیباترین مناظر دیدنی این جزیره شب هنگام و پس از تاریکی هوا در ساحل اتفاق می‌افتد درست زمانی که از درخشش آبی موجودات ریز دره بینی ساحل یک دست آبی و نورانی می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید: می و نوامبر

نحوه دسترسی: ۸ کیلومتر از ماله فاصله دارد و به راحتی از طریق جاده قابل دسترسی است

 

جزیره تفریحی ویلینگیلی

اسپا و ریزورت جزیره‌ای Shangri-Las Villingili بهترین انتخاب برای اقامت در مالدیو برای تجربه ماه عسلی به یاد ماندنی است. اگر به دنبال ماه عسلی لوکس و بی‌تکرار هستید به اینجا بروید و آبگرم چی (CHI) به آرامش برسید، در جنگل‌های استوایی پیاده‌روی کنید، در سواحل شنی استراحت کنید، و با امتحان ورزش‌های آبی مختلف، به ماجراجویی اقیانوسی بپردازید.

 

بهترین ریزورت های مالدیو برای ماه عسل

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر و آوریل

نحوه دسترسی: ۵ دقیقه قایق سواری از فرودگاه گان در آدو آتول

 

جزیره میلایدو

جزیره میلایدو در مالدیو که در قلب ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو پنهان شده، جزیره‌ای استوایی با فضای سبز فراوان و مناظر زیبا است. آب‌های آبی فیروزه‌ای اینجا نمی‌تواند شفاف‌تر از این باشد و ماسه‌های سواحل نمی‌توانند سفیدتر باشند. برای زوج‌هایی که به دنبال صلح، حریم خصوصی و ماجراجویی هستند، انتخابی بهتر از این در مالدیو وجود ندارد. همچنین برای زوج‌های عاشق ماجراجویی، این جزیره مکان‌های فوق العاده‌ای برای غواصی و اسنورکلینگ دارد.

بهترین زمان برای بازدید: می تا اکتبر

نحوه دسترسی: با هواپیمای دریایی ۳۰ دقیقه از فرودگاه بین‌المللی ماله قابل دسترسی است.

 

جزیره میریهی

یکی از کوچک‌ترین جزایر مالدیو است با این وجود کارهای زیادی برای انجام دادن در اینجا وجود دارد. بنابراین اگر شما و همسرتان به دنبال چیزی جز یک تعطیلات آرام در مالدیو هستید، به این جزیره بروید. با قایق به نقطه ای بروید که بتوانید کوسه‌ها را ببینید. حتی اگر هیچ کدام را ندید هم مهم نیست چرا که چند لحظه خصوصی عاشقانه در میانه ناکجاآباد اقیانوسی خواهید داشت.

بهترین زمان برای بازدید: بین دسامبر و آوریل

نحوه دسترسی: گردشگران می‌توانند به راحتی با هواپیمای دریایی به جزیره میریهی برسند. این پرواز فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

جزیره تودو

این جزیره بیضی شکل که در ۶۷ کیلومتری ماله قرار دارد، برای کشت هندوانه معروف بوده و یکی از بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل است که زوج‌ها دوست دارند به کاوش و برنامه‌ریزی سفر به آن بپردازند. اگر می‌خواهید سبک زندگی اصیل مالدیو را تجربه کنید، این جزیره بهترین مقصد برای سفر ماه عسل است. همچنین ایجا بهترین استراحتگاه‌های مالدیو برای ماه عسل و غذاهای دریایی خوشمزه‌ای دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. در تودو می‌توانید در بازارهای پرجنب‌وجوش قدم بزنید، با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، و غذاهای اصیل بخورید.

 

معرفی زیباترین سواحل مالدیو

بهترین زمان برای بازدید: آوریل، ژوئن، جولای

نحوه دسترسی: قایق‌های تندرو روزانه از ماله در ساعت ۳ بعد از ظهر و از تودو به ماله ساعت ۷ صبح حرکت می‌کنند. به علاوه دوشنبه و پنجشنبه هر هفته یک کشتی عمومی از بندر نیو ماله به تودو می‌رود.

۱۸ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران