۱۲ فعالیت رمانتیک در سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۱۲ فعالیت رمانتیک در سفر به مالدیو

مالدیو مقصد سفر بسیاری از زوج‌هاست و خیلی‌ها هم برای ماه عسل این کشور را انتخاب می‌کنند. جزایر خصوصی، سواحل سفید رنگ و آب‌های کریستالی، همه و همه در کنار هم یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا را می‌سازند. اما در تور مالدیو، چه فعالیت‌های عاشقانه‌ای را می‌توان برنامه‌ریزی کرد؟ سوالی که قصد داریم با معرفی ۱۲ فعالیت برتر رمانتیک در مالدیو، به آن پاسخ دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید:

 

۱- یک روز اقامت در جزایر خصوصی مالدیو

این گزینه را برای آن‌هایی در نظر گرفته‌ایم که نمی‌خواهند تمام طول سفر خود را در جزایر خصوصی بوده و هزینه‌ای سنگین برای یک سفر ۷ روزه یا بیشتر را متحمل شوند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که یک شب اقامت در چنین جزایری را انتخاب کرده و برای ۲۴ ساعت در یکی از جزایر آرام و عاشقانه سر کنید.  بودن در ریزورت‌های این چنینی یا با قایق سواری یا با پرواز هواپیماهای سبک انجام شده و شما به یک اقامتگاه مجلل در جزیره‌ای خالی از سکنه برده خواهید شد که تنها کسانی که در آن حضور دارند، مهمانان هتل و کارکنان آن هستند. جزایر خصوصی مالدیو همگی دارای سواحلی فوق‌العاده زیبا، آبی شفاف، فضای جنگلی و البته منظره‌ی بی‌نظیر طلوع و غروب خورشید هستند. البته شب‌های پر ستاره و خاص این جزایر کوچک را نیز نباید از یاد برد. چنین فضایی برای یک سفر دو نفره، معرکه است. W Hotel در جزیره گاتافوشی (Gaathafushi) یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

 

معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های مالدیو

۲- اسپا زیر آب

در مالدیو مراکز خاص و متفاوت زیادی پیدا می‌کنید که بعضا برای یک قرار عاشقانه، دلپذیر هستند. یکی از این موارد، مرکز اسپا  Huvafen Fushi است که در زیر آب واقع شده و شرایط جالبی را برای شما پدید می‌آورد. بخشی از این مرکز اسپا که با اسکله از جزیره اصلی فاصله دارد بر روی آب قرار گرفته و بخش دیگری از آن، چند متر زیر آب است! سالن‌های ماساژ و استراحت  Huvafen Fushi در زیر آب قرار دارند و شما هنگام ماساژ گرفتن، می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ را از پنجره‌های بزرگ اسپا ببینید که در حال شنا هستند. حتی بخش‌های روی آب مرکز اسپا نیز دارای کف شیشه‌ای بوده تا شما این مناظر زیر آبی را در تمام مدت داشته باشید. این مکان جایی لوکس و دارای اتاق‌های خصوصی ماساژ بوده و مسلما برای زوج‌هایی که تور مالدیو را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، جایی عالی برای یک فعالیت دو نفره به حساب می‌آید.

۳- اقامت در ویلاهای روی آب

اگر چه که این ویلاها هزینه‌ی نسبتا زیادی روی دست شما می‌گذارند اما اگر می‌خواهید برای ماه عسل به مالدیو بروید یا می‌توانید از پس هزینه‌های آن بر بیایید، حتما ویلاهای روی آب را برای اقامت انتخاب کنید. ویلاهایی که درست بالای آب‌های کریستالی مالدیو واقع شده و دنیای زیر آب زیر پاهای شما قابل رویت است. بعضی از این ویلاها دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی بوده و بعضا دارای استخرهای اختصاصی کوچک و دو نفره هم هستند. ریزورت‌ها و سوییت‌های ۵ ستاره مالدیو، عموما دارای چنین ویلاهایی هستند اما برای مثال، پیشنها ما به شما مجموعه‌های Soneva Fushi، Gili Lankanfushi و Adaaran Prestige Water Villas که همگی از بهترین‌ها در مالدیو به حساب می‌آیند. فضای آرام، محیط خصوصی و همچنین دسترسی مستقیم به آب برای شنا و آبتنی از جمله خوبی‌های این ویلاها به حساب می‌آیند.

 

۱۰ جزیره مقرون به صرفه برای سفر به مالدیو

۴- قدم زدن در ساحل

شکی نیست که مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مالدیو، سواحل زیبای این کشور است و چه فعالیتی رمانتیک‌تر از قدم زدن در این سواحل زیبا و سفید رنگ، وقتی صدای امواج از سمتی به گوشی شما می‌رسد و خنکای نسیمی که از دریا می‌وزد را هم روی صورت خود حس می‌کنید. سواحل زیادی هستند که می‌توانید در آن‌ها قدم گذاشته و ساعاتی دلنشین را سر کنید. اطراف هتل Four Seasons Landaa Giraavaru جنگلی بزرگ وجود دارد که در اطراف خود به چند ساحل استثنایی و زیبا ختم می‌شود. البته در مجموع، در تور مالدیو، هر جای این کشور که اقامت داشته باشید، می‌توانید ساحلی فوق‌العاده پیدا کنید.

۵- تورهای تماشای غروب آفتاب

تورهای متعددی با قایق‌های مختلف برای تماشای غروب آفتاب در مالدیو برگزار می‌شود. تورهایی که در ساعات مشخص شما را به دریا برده و می‌توانید روی عرشه نشسته و این منظره‌ی زیبا را تماشا کنید. تورهای یاد شده بسته به نوع قایق، مدتی که شما را به گردش می‌برند و همچنین نوع پذیرایی، قیمت‌های مختلفی دارند. حتی می‌توانید برای این کار سوار قایق‌های سنتی دیهونی (dhoni) شوید که از دیرباز مردم محلی از آن استفاده می‌کرده و هنوز هم مردم برای صید ماهی از آن‌ها بهره می‌برند. قایق‌های سنتی زیادی هستند که برای گردش و تفریح گردشگران در نظر گرفته شده‌اند و گشت زدن با آن‌ها برای تماشای غروب خورشید واقعا لذت بخش است. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید پیش از غروب آفتاب، دلفین‌های بازیگوش را هم در آب ببینید که در حال شنا هستد.

 

۹ رستوران‌ عالی در مالدیو را بشناسید

۶- صرف غذا و قدم زدن در میان دریای پرستاره

جزیره وادهو (Vaadhoo) ۱۵ دقیقه با قایق‌های تندرو از ماله فاصله دارد و یکی از مراکز گردشگری مهم و پربازدید در مالدیو محسوب می‌شود. در این محل ریزورتی وجود دارد که شما می‌توانید، میزی در رستوران آن‌جا برای صرف غذا رزرو کنید. اما چرا این زحمت را به جان بخرید؟ به خاطر پدیده‌ای محبوب در ساحل این جزیره که آن را با نام "دریای ستارگان" صدا می‌زنند. این پدیده که به صورت نورهای درخشان در دل آب پدید می‌آید به خاطر بیولومینسانس‌هایی که در دل آب وجود داشته و به حرکت واکنش نشان داده نوری آبی از خود ساطر می‌کنند و این منظره‌ی رویایی را پدیدی می‌آورند. صرف شام در این فضا و همچنین قدم زدن کنار موج‌های این چنین، یک شب عاشقانه و رویایی را برای هر زوجی می‌سازد.

۷- گشت و گذار در میان جزایر خالی از سکنه

یکی از فعالیت‌های لاکچری و البته بسیار لذت بخشی که می‌توانید در مالدیو برای خود و همسرتان انتخاب کنید، اجاره‌ی یات‌های تفریحی و جزیره‌گردی در مالدیو است. تعداد بی‌شماری جزایر خالی از سکنه و کوچک در مالدیو وجود دارند که هر کدام زیبایی منحصر به خود را داشته و البته لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی هستند. البته حتما نیازی به صرف هزینه‌ی سنگین نیست و می‌توانید در تورهای عمومی نیز شرکت کرده که برای بازدید از چند جزیره برپا می‌شود. عموما کشتی‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۲۲ نفر ظرفیت داشته و از ظاهر و شرایط خوبی برخوردار است و مسلما از رفتن در این مسیر لذت خواهید برد.

 

آشنایی با ۱۳ نکته جالب قبل از سفر به مالدیو

۸- صرف شام در ساحل

خیلی از ریزورت‌ها و رستوران‌های ساحل، مکان‌هایی را برای زوج‌ها در ساحل تدارک دیده‌اند تا آن‌ها بتوانند برای صرف شام زیر نور ستارگان همراه با چند شمع و فانوس و صدای امواج به صرف یک شام رمانتیک بپردازند. گزینه‌های زیادی برای این مهم وجود دارد و همانطور که گفتیم، در ریزورت‌های مختلف مخصوصا در جزایر خصوصی، این فضا برای مهمانان تدارک دیده شده است اما حتما باید یکی دو روز زودتر آن را برای خود رزرو کنید.

۹- قدم زدن در هنگام طلوع آفتاب

این تنها غروب آفتاب نیست که در مالدیو، تصویری زیبا را برایتان به نمایش می‌گذارد. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید و در محیط جنگلی یا در سواحل زیبای مالدیو قدم بزنید و طلوع خورشید را از نزدیک ببینید، این تصویر زیبا را هیچ گاه از یاد نخواهید برد. البته آن‌هایی که ویلاهای روی آب دارند یا در جاهایی خاص در مالدیو اقامت خواهند داشت، هر روز می‌توانند با این تصویر رویایی از خواب بیدار شوند. در هر صورت، سعی کنید تا صبح‌های مالدیو را از دست نداده و روز خود را خیلی زود شروع کنید.

 

بهترین هتل‌های مالدیو (قسمت اول)

۱۰- صرف غذا در رستوران زیر آب

حالا که اسپا زیر آب را تجربه کردید، بد نیست سری به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های جهان، رستوران زیر آبی ایتا (Ithaa) هم بزنید که چند متر زیر آب قرار گرفته و دور تا دور شما را دیواره‌ای شیشه‌ای مثل یک آکواریوم بزرگ در بر گرفته است. این رستوران گران قیمت و البته بسیار خوب، به غذاهای دریایی اختصاص داشته و از جمله متفاوت‌ترین رستوران‌های جهان به حساب می‌آید. تنها در هر نوبت، ۱۴ نفر می‌توانند در ایتا غذا بخورند، پس حتما از قبل برای خود در این محل، میز رزرو کنید.

۱۱- شنا با کوسه وال‌ها

شاید این فعالیت خیلی مورد نظر همه‌ی زوج‌ها نباشد اما یک فعالیت جالب توجه و متفاوت خواهد بود که در سفر با تور مالدیو می‌توانید آن را تجربه کنید. این کوسه وال‌ها بر خلاف اسمشان، موجوداتی کاملا بی‌آزار و آرام هستند و چون به سطح می‌آیند، نیازی به غواصی برای شنا کردن با آن‌ها نیست. اگر با خود دورین گو پرو داشته باشید، هنگام شنا کردن با این موجود شگفت‌انگیز، می‌توانید زیر آب عکس‌هایی زیبا نیز ثبت کنید.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

۱۲- فعالیت‌های آبی

و برای این که تمام فعالیت‌های رمانتیک و دو نفره شما به کارهای آرام منتهی نشود، پیشنهاد می‌کنیم به بازی‌ها و تفریحات آبی دو نفره هم بپردازید. می‌توانید جت اسکی دو نفره سوار شوید، پاراسیلینگ را دو نفره تجربه کنید، قایق‌های پدالی سوار شده یا خیلی دیگر از تفریحات آبی در مالدیو را از سر بگذرانید. اگر اهل ماجراجویی باشید، حتی می‌توانید برای تورهای غواصی یا ماهیگیری اقدام کرده و در سفر، خود و همسفرتان را وارد چالشی جذاب کنید. به دیدن دنیای زیر آب رفته، ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دریایی را از نزدیک ببینید.

۱۷ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران