۷ مورد از بایدها و نبایدهای سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۷ مورد از بایدها و نبایدهای سفر به مالدیو

یکی از رویایی‌ترین سفرهایی که هر گردشگری در طول زندگی خود می‌تواند تجربه کند سفر با تور مالدیو است. این سفر لوکس و منحصر به فرد با سواحلی فوق‌العاده و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر سفری به یادماندنی را برای شما عزیزان رقم خواهد زد. اما همانند هر مقصد گردشگری دیگری در سفر به مالدیو نیز باید با یکسری از بایدها و نبایدهای آن آشنا بود. اگر شما نیز عشق سفر به مالدیو را در سر دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که قبل از رفتن به این مکان باید بدانید آشنا کنیم.  

 

 ۱. در جزایر محلی مالدیو در پوشش خود دقت کنید

برخلاف تصور عموم مردم از مالدیو باید در گشت و گذارهای درون جزیره‌ای و به خصوص بازدید از جزایر محلی لباس مناسبی بر تن کنید. شما در سواحل این جزیره زیبا می‌توانید با پوشش دلخواه خود آب‌تنی کرده و از آب‌های زلال نهایت استفاده را بکنید. اما در قسمت‌های سنتی و غیر توریستی بهتر است کمی پوشیده‌تر بپوشید.

 

بهترین فعالیت‌های تفریحی در مالدیو

۲. دور سوغاتی‌های ممنوعه خط بکشید!

در جزیره مالدیو فروشنده‌ها و دستفروش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در حال فروش صنایع دستی منحصر به فرد این منطقه هستند. شاید در نگاه اول این صنایع‌ دستی برای شما جذاب باشند و قصد خرید آن‌ها را به عنوان یادگاری و یا سوغاتی داشته باشید؛ اما نکته جالب این است که برخی از این صنایع‌دستی ممنوع‌الخروج هستند. در نتیجه شما نمی‌توانید آن‌ها را با خود به ایران بیاورید. از جمله این موارد محصولاتی هستند که با مرجان‌ها یا لاک لاکپشت‌ها درست شده‌اند. البته حتی اگر کسی هم مانع شما در آوردن این قبیل کالاها نشود از نظر حمایت از محیط زیست نیز خرید چنین سوغاتی‌هایی جالب نیست.

۳. نباید به مرجان‌های صورتی مالدیو دست بزنید

یکی از قوانین سفت و سختی که در جزیره مالدیو وجود دارد مربوط به حفاظت از محیط زیست است. بنابراین هر گونه حرکتی که باعث آسیب زدن به محیط زیست و طبیعتی می‌شود در این جزیره شما را به دردسر خواهد انداخت. یکی از قوانین سفت و سخت در این خصوص ممنوعیت دست زدن به مرجان‌های صورتی رنگ جزیره است. پس اگر در حال غواصی هستید صرفا به تماشای اطراف پرداخته و به هیچ موجودی زیر آب آسیب نزنید.

 

معرفی زیباترین سواحل مالدیو

۴. تا می‌توانید از جزایر متعددی دیدن کنید

مالدیو دارای جزایر بسیار زیادی است که هر جزیره آن با دیگری تفاوت‌های بسیاری دارد. از طرفی دیگر تمامی این جزیره‌ها جذاب بوده و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر گردشگری خوش‌آیند باشد. پس حتما در سفر خود با تور مالدیو تا می‌توانید به دیدن جزایر مختلف بروید و از حداکثر زمان خود برای گردش و تفریح در این سفر استفاده کنید.

۵. صبحانه‌های مالدیو را از دست ندهید

یک بار هم که شده باشد در طول سفر خود باید خوردن صبحانه‌های مالدیو را امتحان کنید. یکی از معروف‌ترین این صبحانه‌ها ماس هونی (Mas Huni) است. این صبحانه شامل ترکیبی از تن، پیاز، نارگیل و ادویه است که درون نان مخصوص و تازه‌ای به نام روشی (Roshi) قرار داده می‌شود. حتی در هتل‌های لوکس شما می‌توانید صبحانه خود را به صورت سینی شناور بر روی آب میل کنید.

 

اقامت در ۵ هتل رمانتیک مالدیو

۶. حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز باید لباس گرم به همراه داشته باشید

از دیگر بایدهای سفر به مالدیو برای گردشگران به همراه داشتن یک دست لباس گرم است. البته منظور از لباس گرم کاپشن‌ یا ژاکت‌های ضخیم پشمی نیست. از آنجایی که در برخی از روزهای سال مالدیو شاهد بارش‌های شدید می‌شود بهتر است محض احتیاط یک کت بهاره یا پاییزه به همراه داشته باشید. از طرفی دیگر شما نمی‌توانید صرفا با اطمینان بر پیشبینی‌های هواشناسی سفر خود را به مالدیو برنامه‌ریزی کنید. چرا که از لحاظ آب و هوایی جزیره مالدیو کاملا غیر قابل پیشبینی است.

۷. در بازدید از جزایر مختلف باید کمی صبور باشید

برای اینکه در سفر به مالدیو بتوانید از چند جزیره مختلف نیز دیدن کنید باید سوار بر قایق‌های مسافربری شوید. اما آنچه که در این میان چندان خوشآیند نخواهد بود حرکت نامنظم قایق‌ها است. زیرا قایق‌های مالدیو اصلا طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده حرکت نمی‌کنند و این کمی معطل شدن را برای گردشگران در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید قبل از برنامه‌ریزی ابتدا با قایق‌ران‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

 

هزینه سفر به مالدیو

۰۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران