جاذبه‌های گردشگری مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
جاذبه‌های گردشگری مالدیو

جزایر مالدیو که به لطف اقیانوس هند به یکی از زیباترین مکان‌های استوایی در جهان تبدیل شده‌اند، سالانه مورد بازدید هزاران گردشگر قرار می‌گیرند. در مالدیو از از سواحل شنی نرم و جزایر مرجانی شمالی گرفته تا کلبه‌های دریایی و دهکده‌های ماهیگیری جزایر جنوبی همگی سبب شده‌اند تا این نقطه از دنیا به عنوان بهشتی زیبا در شناخته شود. بیشتر مسافران تور مالدیو به شهر ماله که پایتخت این کشور است سفر می‌کنند. اما باید بگوییم که جاذبه‌های گردشگری مالدیو چیزی فراتر از ماله بوده و توریست‌ها در این سفر شاهد جزایر زیبای متنوع و طبیعتی فوق‌العاده زیبا در آن خواهند شد. چنانچه آشنایی با جاذبه‌های مالدیو برای شما نیز جذابت است توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 

شهر ماله در مالدیو (Male In Maldive)

شهر ماله، پایتخت جزایر مرجانی مالدیو، پر از اسکوترها و ماشین‌ها و بازارهای سنتی متنوع است و همه روزه بسیاری از توریست‌ها به دیدن جاذبه‌های گردشگری ماله می‌روند. بنابراین گزینه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری را برای توریست‌ها عرضه می‌کند. شهر ماله دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و اغلب توریست‌ها از آن به عنوان راه ارتباطی برای سفر به دیگر جزیره‌های رویایی مالدیو استفاده می‌کنند. چنانچه قصد سفر به ماله را داشتید توصیه می‌کنیم بازدید از بناهای زیبا و تاریخی از قبیل مسجد جمعه متعلق به قرن هفدهم را از دست ندهید. همچنین در کنار تفریحات ساحلی خود حتما سری به بازارهای سنتی آن زده و حتی اگر قصد خرید در آن نداشتید را در بین غرفه‌های متنوع و دیدنی گشت بزنید.

 

جزیره هولهوماله در مالدیو (Hulhumale Island In Maldive)

جزیره هولهوماله که درست در آن سوی آب‌های درخشان پایتخت ماله قرار دارد، جزیره‌ای در حال رشد بوده و امروزه به یکی از دیدنی‌ترین مناطق مالدیو تبدیل شده است. به خصوص کسانی که به دنبال یک مکان تقریبا مدرن هستند اما به همان اندازه نیز دوست دارند تا از طبیعت و سواحل زیبای اطراف دور نمانند، جزیره هولهوماله بهترین گزینه برای آن‌ها خواهد بود. ناگفته نماند که این جزیره دارای فرودگاه بین المللی ولانا است که دروازه اصلی این جزیره بهشتی برای توریست‌ها محسوب می‌شود. در جزیره هولهوماله توصیه می‌کنیم به بازدید از محله‌های سرسبز، مسجد شیشه‌ای رفته و از تفریحات دریایی آن غافل نمانید.

 

حمل و نقل در مالدیو

 

ماعافوشی در مالدیو (Maafushi In Maldive)

از دیگر مکان‌های دیدنی که در مالدیو شاهد آن خواهید بود، ماعافوشی است. ماعافوشی بیش از هر چیزی به دلیل داشتن استراحتگاه‌های مجلل و هتل‌های ۵ ستاره مالدیو که در خود جای داده، شهرت دارد. ناگفته نماند که این مکان در سونامی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ ویران شد و دوباره در دهه گذشته از نو ساخته شده و بسیاری از بخش‌های آن بازسازی گردید. در میان تمامی زیبایی‌های این منطقع آنچه باعث شده تا ماعافوشی به یک جاذبه گردشگری محبوب در مالدیو تبدیل شود، قیمت ارزان آن است. این در حالی است که ماعافوشی مملو از سواحل باشکوه بسیاری بوده و با درختان نخل و مجموعه‌ای از کافی‌شاپ‌های کوچک احاطه شده‌اند.

 

اوتمو در مالدیو (Utheemu In Maldive)

مکان زیبای اوتمو که در منتهی الیه شمالی جزیره مرجانی ها آلیف (Haa Alif Island)، که خود شمالی‌ترین جزیره در بین زنجیره‌های جزیره‌ای مالدیو است، قرار دارد. این مکان زیبا جایگاه ویژه‌ای در تاریخ این کشور مجمع‌الجزایری داشته و به همین دلیل توریست‌ها جاذبه‌های متعددی را در آن اعم از تاریخی و البته طبیعی و ساحلی پیدا خواهند کرد. چرا که زمانی اوتمو خانه سلطان محترم محمد تاکوروفاانو بود که در اواخر قرن شانزدهم مهاجمان پرتغالی را از مالدیو بیرون راند. از جمله مکان‌های تاریخی اوتمو می‌توان به Utheemu Ganduvaru، که قصر چوبی باشکوهی است که رهبر محترم در آن بزرگ شده است، اشاره کرد.

 

۱۶ غذا و نوشیدنی محلی محبوب در مالدیو

 

فیدهو در مالدیو (Feydhoo In Maldive)

فیدهو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در مالدیو است. گفته می‌شود در قرن نوزدهم، مردمی که اکنون بین خیابان‌های سرسبز و بلوک‌های مسکونی تنگ در اینجا زندگی می‌کنند، ساکنان جزیره گان در نزدیکی آن بودند. زمانی که بریتانیایی‌ها در آستانه جنگ جهانی دوم قرار گرفتند، گان به یک پایگاه هوایی تبدیل شد و مردم محلی برای زندگی به فیدهو که در آن زمان خالی از سکنه بود، فرستاده شدند. امروز فیدهو تصویری زیبا از زندگی در مالدیو را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. چنانچه قصد بازدید از فیدهو را در سفر با تور مالدیو در سر دارید توصیه می‌کنیم حتما در مسیرهای پیاده‌روی پرپیچ‌ و خم قدم بزنید و غذاهای دریایی محلی آن را امتحان کنید.

 

مارادهو در مالدیو (Maradhoo In Maldive)

مورد بعدی از مکان‌هایی که توصیه می‌شود در سفر به مالدیو بازدید از آن را هرگز از دست ندهید، مارادهو  است. مارادهو به داشتن مردم محلی بسیار مهربان و صمیمی شهرت داشته و مملو از درختان زیبای نخل در سواحل باریک و دیدنی خود است. همچنین مارادهو به داشتن غذاهای تند و دریایی شهرت دارد که قطعا مورد پسند شما خواهند بود. توصیه می‌کنیم در این بازدید فرصت پیاده‌روی در سواحل زیبای مارادهو را از دست نداده و در وسط روز سری به کافی‌شاپ‌ها و ساندویچ‌فروش‌هایی که غرفه‌هایی در همین حوالی دارند بزنید.

 

جزیره ولیگاندو در مالدیو (Veligandu Island In Maldive)

جزیره ولیگاندو که به داشتن غروب‌های عاشقانه بر فراز آب‌های اقیانوس هند معروف است از دیگر جاذبه‌های گردشگری مالدیو بوده و بازدید از آن برای هر گردشگری به یادماندنی خواهد بود. این جزیره که در اغلب روزهای سال حال و هوای زنده دارد با هتل‌های مجلل و کلاب‌های ساحلی و شبانه قطعا شما را به وجد خواهد آورد. از جمله تفریحات مورد علاقه توریست‌ها که فرصت انجام آن در جزیره ولیگاندو فراهم است می‌توان به کایاک‌های دریایی روی خط ساحلی فیروزه‌ای اشاره کرد. به خصوص اگر قصد یک سفر دونفره برای ماه عسل در مالدیو را در سر دارید حتما سری به جزیره ولیگاندو بزنید.

 

انتخاب بهترین جزیره برای اقامت در تور مالدیو

 

بنانا ریف در مالدیو (Banana Reef In Maldive)

بسیاری از مسافرانی که به جزایر مالدیو سفر می‌کنند عاشق غواصی هستند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، بدون شک هیچ مکانی بهتر از صخره موزه یا به اصطلاح بنانا ریف نخواهد بود. این مکان که نام خود را از ظاهر موزی شکل خود گرفته دارای صخره‌های مرجانی زیبا و جلبک دریایی دیدنی در زیر آب است که فرصت یک غواصی در مالدیو را برای گردشگران فراهم می‌کند.

 

جزیره تولوستهو در مالدیو (Thulusdhoo Island In Maldive)

یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو که هنوز به اندازه کافی در بین توریست‌های منطقه شناخته شده نبوده و به همین دلیل دارای فضایی دنج و آرام است، جزیره تولوستهو نام دارد. این جزیره زیبا با صدها درخت نارگیل احاطه شده و دارای محوطه و چشم اندازی بسیار زیبا است. اغلب مردم محلی این منطقه به ماهیگیری مشغول بوده و علاقه مندان نیز می‌توانند در کنار آن‌ها به این تفریح دوست داشتن مشغول شوند. همچنین شما می‌توانید در این جزیره سری به رستوران‌های اطراف زده و از خوردن غذاهای دریایی و کبابی آن نهایت لذت را ببرید. موج سواری از دیگر تفریحاتی است که در جزیره تولوستهو فرصت انجام آن فراهم است.

 

فوواهمولا در مالدیو (Fuvahmulah In Maldive)

اگر به دنبال مکانی خاص و متفاوت در مالدیو هستید، فوواهمولا می‌تواند گزینه مناسبی برای بازدید شما باشد. این یک جزیره مرجانی کوچکی بوده که در عین حال مملو از دریاچه‌های داخلی است که مناظر زیبا و خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. این یکی از نزدیک‌ترین جزایر نزدیک به خط استوا بوده و از شرایط آب و هوایی بسیار خاص و دیدنی برخوردار است که سفر به آن تجربه بسیار به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

۹ رستوران‌ عالی در مالدیو را بشناسید

 

جزیره آلیماتا در مالدیو (Alimatha Island In Maldive)

آلیماتا که در لبه شرقی مالدیو، در جزیره مرجانی معروف فلیده واقع شده، یک جزیره توریستی بزرگ است که خانه‌های مجلل، طبیعت و سواحل شنی دست نخورده و بکر و مهم‌تر از همه برخی از مشهورترین مکان‌های غواصی در منطقه را ارائه می‌کند. به طوری که اغلب سایت‌های غواصی مملو از صخره‌های مرجانی بی‌همتا و گونه‌های متنوع آبزیان هستند. از جمله این موارد می‌توان جک‌ماهی‌ها، موری‌ها و مارماهی‌ها را نام برد. جالب است بدانید که جزیره آلیماتامعمولا به فراهم بودن امکان غواصی در شب معروف است.

 

هیتادهو در مالدیو (Hithadhoo In Maldive)

هیتادهو از جمله مکان‌های دیدنی در مالدیو است که گردشگران می‌توانند در سفر خود به این کشور مجمع‌الجزایری دسترسی آسانی به آن داشته باشند. همچنین این یکی از جزایر بزرگ و البته شلوغ مالدیو محسوب می‌شود که به داشتن جنگل‌های حرا، مرداب‌ها و درختچه‌های زیبا شهرت دارد. این درحالی است که قسمت شمالی جزیره هیتادهو مملو از کافه‌ها، نانوایی‌ها و مجموعه‌ای از مناره‌های برجسته است که گردشگران فرصت بازدید از آن‌ها را خواهند داشت.

 

کوردو در مالدیو (Kuredu In Maldive)

کوردو به عنوان یکی از جواهرهای پنهان مالدیو مکانی است که اگر فرصت کافی در سفر به این کشور داشتید باید از آن دیدن کنید. کوردو جزیره‌ای کوچک است که به طور کامل توسط یک هتل واحد پوشیده شده و اقامتی بسیار لوکس و به یاد ماندنی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. از جذابیت‌های منحصر به فرد کوردو می‌توان به احاطه شدن کامل آن توسط شن‌های پودری که سبب ایجاد حاشیه‌های ساحلی خصوصی شده اشاره کرد. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و کوردو یکی از پیشرفته‌ترین مقاصد غواصی در مالدیو به حساب می‌آید. همچنین این جزیره دارای یک زمین گلف ۹ سوراخه برای علاقه‌مندان به این ورزش سرگرم‌کننده است.

 

شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

 

گان در مالدیو (Gan In Maldive)

گان در درجه اول به خاطر فرودگاه‌اش که دومین فرودگاه بزرگ در کل مالدیو است و یک پایگاه هوایی معروف سابق برای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم بوده، شناخته می‌شود. البته امروزه این جزیره اهمیت نظامی قدیمی خود را از دست داده و همین سبب تبدیل شدن آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو شده است. البته که تنها علت محبوبیت گان در بین توریست‌ها، فرودگاه نبوده و این منطقه دارای رستوران‌های دریایی کوچک است که صید همان روز را به مشتریان خود سرو می‌کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید کل روز را در گان به حمام آفتاب در سواحل زیبا و لذت بردن از تفریحات دریایی آن بپردازید.

 

جزیره کونفونادهو در مالدیو (Kunfunadhoo Island In Maldive)

اگر به دنبال تجمل و سفری عاشقانه اما لاکچری در مالدیو هستید، پس جزیره کونفونادهو را باید در لیست الویت‌های خود قرار دهید. هتل منحصر به فرد این جزیره دارای ساختاری بسیار لوکس و همه چیز تمام بوده و در عین حال از محوطه‌ای بسیار زیبا که طبیعت مالدیو را به نمایش می‌گذارد برخوردار است. همچنین این مکان دارای چند استخر بی‌نهایت و منتهی به دریا بوده و با رستوران‌های شیک و ساحل کوچک خصوصی شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

 

منبع 

۱۷ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران