ماجراجویی در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
ماجراجویی در مالدیو

برای خیلی‌ها، تور مالدیو یک سفر آرامش بخش به حساب می‌آید. جایی که در سواحل زیبایش آفتاب می‌گیرید و از دیدن مناظر دریایی لذت می‌برید، در اسپاهای لاکچری ماساژ می‌گیرید و در رستوران‌های مجلل با تماشای مناظر زیبا، غذایی لذت بخش می‌کنید. اما همین مالدیو نیز می‌تواند، مقصدی ماجراجویانه با کلی فعالیت خاص باشد. کارهای زیادی هستند که افراد عاشق خطر و ورزش‌های عجیب، می‌توانند به سراغشان بروند و از این سفر، خاطراتی فراموش نشدنی را با خود سوغات ببرند. اگر می‌پرسید، کدام فعالیت‌ها؟ خب در ادامه ما چند نمونه از بهترین‌ها و ماجراجویانه‌ترین‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم که در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای شما خاطره‌های بی‌نظیری به یادگار می‌گذارند.

 

ماهیگیری ماهی‌های بزرگ در مالدیو

البته که خیلی فعالیت‌های ماجراجویانه در مالدیو را باید در دریا تجربه کنید. یکی از فعالیت‌های خاص که در کم‌تر جایی از دنیا امکان انجام آن را خواهید داشت و خب شاید به سلیقه خیلی‌ها خوش نیاید، ماهیگیری ماهی‌های بزرگ است که در تورهای مخصوصا انجام می‌شود. در این تورها شما با قایق‌های لوکس و با امکانات مخصوص این کار و مربی مجرب به آب می‌روید تا بتوانید ماهی‌های بزرگ و خاص همچون ماهی تن، بادبان ماهی یا مارلین بگیرید. البته برای انجام این فعالیت، بهتر است بین ماه‌های نوامبر تا مارس به تور مالدیو بروید. همچنین برای انجامش، صبح خیلی زود به آب خواهید رفت و یک سری موارد زیست محیطی را نیز به شما گوشزد خواهند کرد. در واقع تنها اجازه‌ی شکار چند نوع ماهی و در جاهای مشخص شده را دارید.

سقوط آزاد در مالدیو

سقوط آزاد، بدون شک از آن دست فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که هر کسی جرات انجام آن را ندارد و یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در تور مالدیو است. اما اگر عظم خود را جزم کنید و البته هزینه‌ی نسبتا زیاد این فعالیت را بپردازید، بر بالای مالدیو به پرواز خواهید در آمد و مناظری را می‌بینید که در هیچ کجای دنیا نمونه‌ی آن را مشاهده  نخواهید کرد. عموما سقوط آزاد حدود ۱ دقیقه سقوط خواهد بود و سپس برای دقایقی را با چتر نجات به سمت زمین حرکت خواهید کرد. با توجه به شرایط آب و هوایی، بهتر است بین ماه‌های ژانویه تا مارس به مالدیو بروید تا بتوانید، بدون مشکل سقوط آزاد را تجربه کنید. نگران آموزش هم نباشید، یک مربی کار بلد، شما را به خود می‌بندد و در طول مسیر، به هیچ وجه کاری جز لذت بردن از منظره نباید انجام دهید. سقوط آزاد در گروه‌های ۱۶ نفره انجام شده و برای تمام این گروه حدود ۹۰۰ دلار هزینه دارد که بین نفرات تقسیم می‌شود.

 

۵ رستوران زیر آب در مالدیو

سافاری دریا در مالدیو

همه‌ی ماجراجویی‌ها حتما نباید خطرناک و نفس‌گیر باشند. گاهی فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای همچون سافاری دریا را در مالدیو می‌توانید تجربه کنید و به نقاط خاص رفته و چیزهایی را در این پهنه‌ی آبی ببینید که هیچ وقت در اطرفا خود مشاهده نخواهید کرد. در چنین سفرهایی حتما چند دلفین بامزه مشاهده خواهید کرد که روی آب به جنب و جوش مشغولند و در بعضی از نقاط نیز وال‌های بزرگ را می‌بینید. سافاری‌های دریا در نقاط مختلف مالدیو، دیدنی‌های متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارد اما در هر حال، یک سفر چند ساعته جذاب و مفرح خواهد بود.

کمپ زدن در مالدیو

در مالدیو، خیلی‌ها به دنبال اقامت در ریزورت‌های لاکچری ساحلی و هتل‌های آنچنانی هستند، اما اگر اهل ماجراجویی باشید، مدل‌های مختلفی از کمپ زدن را می‌توانید تجربه کنید. یکی از محبوب‌ترین انواع کمپ زدن در مالدیو، کمپ‌های موج سواری است که در جزایر مختلف که مناسب موج سواری بوده انجام شده و حتی تشکیلات مختلفی نیز برای انجام این کار وجود دارد و در نهایت، روزهای خود را با موج سواری در سواحل این کشور سر خواهید کرد. محبوب‌ترین نقطه برای این کار کمپ موج سواری ملا (Mulah Surf Camp) است.

 

۱۷ مکان تاریخی مالدیو

آن‌ها که اهل غواصی یا اسنورکلینگ هستند نیز، مناطق خاص خود برای کمپ زدن دارند. دایومیکرز (Divemakers) یکی از معروف‌ترین نقاط این کشور برای چنین فعالیتی بوده و ساحل دنج آن مملو از ماهیان مختلف است که حتی نیاز به اسنورکلینگ نیز نداشته و همین‌طور که در آب راه می‌روید، انواع ماهی‌ها به روی پایتان می‌لغزند. در مجموع اگر اهل چادر زدن، خوابیدن زیر چتر ستارگان، شنا در ساحل بدون امکانات عجیب و غریب و عجیب شدن با طبیعت هستید، جاهای بسیار خوبی برای کوله گردی و کمپ زدن در مالدیو پیدا می‌کنید.

غواصی در مالدیو

بهترین زمان برای غواصی در مالدیو، بین ماه‌های دسامبر تا مارس است. در این مدت‌، جاهای بسیار زیادی در کشور به روی شما باز شده و می‌توانید در هر نقطه، به سراغ دیدنی‌های متفاوتی در زیر آب‌ها مالدیو بروید.تعداد بالای نقاط جذاب برای غواصی در مالدیو به گونه‌ای است که انتخاب را برای هر کسی سخت می‌کند. به همین دلیل، به هر جایی از مالدیو که بروید و در هر ریزورتی که اقامت داشته باشید، محلی عالی برای انجام این فعالیت ماجراجویانه را پیدا خواهید کرد. مالدیو از جمله بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای غواصی بوده و تنوع زیستی آن در زیر آب شگفت انگیز است که هم شامل ماهیان کوچک رنگارنگ و هم آبزیان بزرگ شده و البته که دنیایی از مرجان‌های رنگی را در خود میزبانی می‌کند. همچنین این را هم در نظر بگیرید که مالدیو هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها، نقاط مختلفی برای غواصی دارد.

 

بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

شنا در کنار آبزیان بزرگ مالدیو

جدا از غواصی، این امکان برای شما فراهم است که در تور مالدیو، به شنا در کنار بعضی از آبزیان بزرگ بپردازید. از جمله این آبزیان می‌توان به سفره‌ ماهی‌های بسیار بزرگ مانتا ری (Manta Ray) اشاره کرد که در بعضی از نقاط مالدیو به وفور پیدا شده و طول آن‌ها گاهی به بیشتر از یک متر می‌رسد. اگر جرات بیشتری دارید، بهتر است به سراغ شنا با کوسه وال‌ها بروید. این آبزیان عظیم اگر چه قیافه غلط اندازی داشته و اسم کوسه را یدک می‌کشند، اما به طور کلی از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کنند و هیچ خطری ندارند و با توجه به این که به سطح آب می‌آیند، بدون تجهیزات غواصی می‌توانید در کنارشان شنا کنید. در نهایت برای یک تجربه دل‌انگیز، بد نیست در محیط‌های محافظت شده، شنا در کنار لاکپشت‌های بزرگ آبی را نیز امتحان کنید.

اجاره‌ی یک جزیره خصوصی در مالدیو

اگر حس رابینسون کروزوئه بودن به شما دست بدهد، می‌توانید با هزینه‌ای نسبتا سنگین، یکی از زیباترین جزایر مالدیو را در مالدیو برای خود اجاره کنید!  این جزایر کوچک شبیه به جزایری نیستند که ریزورت‌های بزرگ و لوکس در آن‌ها قرار گرفته و عموما چیزی نزدیک به ۲۰ دقیقه با قایق‌های تندرو از ماله فاصله دارند و پولی که برایشان پرداخت می‌کنید، نزدیک به اجاره‌ی یک شب در هتل‌های لاکچری خواهد بود. ساحل دست نخورده، فضای کاملا اختصاصی و آرامش بخش، امکان اسنورکلینگ در مکانی که ماهی‌های رنگی زیادی هستند و شلوغی آن‌ها را فراری نمی‌دهد و بسیاری چیزهای دیگر، یک روز فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد و برای ساعاتی در طبیعت بکر مالدیو، غرق می‌شوید.

 

۷ ویلای روی آب برای اقامت در مالدیو

تفریحات آبی فراموش نشدنی در مالدیو

در کنار تمام فعالیت‌هایی که در این نوشته برایتان گفتیم و انجام بعضی از آن‌ها برای مهمه مقدور نیست، فعالیت‌ها و تفریحات آبی هیجان انگیز و ماجراجویانه زیادی هستند که می‌توانید با هزینه کم‌تر و خطر کم‌تر به سراغشان بروید. با هم مروری داشته باشیم به جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات و ورزش‌های آبی در مالدیو:

  • پاراسیلینگ: اگر ترجیح می‌دهید یک فعالیت هیجان انگیز و در عین حال آرام را تجربه کنید، بهترین چیز برای شما پاراسیلینگ است. نه تنها قادرید، این فعالیت را به صورت تکی انجام دهید، بلکه امکان انجام آن به صورت دو نفره، باعث می‌شود، پاراسیلینگ انتخابی عالی برای زوج‌های جوانی باشد که سفر به مالدیو را انتخاب کرده‌اند. در این ورزش، سوار بر پاراشوت، توسط یک قایق تندرو به جلو کشیده شده و به هوا پرواز می‌کنید. این فعالیت را نه تنها در سواحل ماله بلکه در اغلب ریزورت‌های خصوصی و سواحل زیبای مالدیو نیز می‌توانید امتحان کنید.

  • کایت سورفینگ: کایت سورفینگ هم از ورزش‌های آبی پرطرفدار در مالدیو به حساب می‌آید اما این ورزش، برای آن‌هایی که از حداقل آمادگی بدنی برخوردار هستند مناسب بوده و همچنین نیاز به یک سری آموزش‌های اولیه برای انجامش خواهید داشت. کنترل پاراشوت و در عین حال شناور بودن روی آب، نیاز به تمرین دارد اما برای این که بتوانید، چند ساعتی با انجام آن خوش بگذرانید، خیلی کار سختی پیش رو نخواهید داشت. همچنین، در تمامی جاهایی که امکانات مناسب برای کایت سورفینگ مهیا شده، مربیانی برای آموزش نیز وجود دارند.

 

۷ مورد از بایدها و نبایدهای سفر به مالدیو

  • قایق کاتاماران: این قایق‌های بادبانی زیبا شبیه به کایاک نبوده و راندن آن‌ها نیاز به کمی آموزش دارد. اما وقتی که یاد گرفتید، می‌توانید، مسافت زیادی را با هر کدامشان طی کرده و یک ماجراجویی تنها را در آب‌های مالدیو داشته باشید. در اولین دقایقی که این قایق‌ها به شما داده می‌شود، یک سری آموزش اولیه نیز بهتان داده خواهد شد و سپس برای چندین ساعت، امکان سواری با قایق‌های کاتاماران و همچنین گرفتن عکس و لذت بردن از مناظر گسترده را دارید.

  • اسنورکلینگ: شاید هیچ فعالیت آبی به اندازه اسنورکلینگ در مالدیو در دسترس و در عین حال فوق‌العاده نباشد. شما در عمق بسیار کم به زیر آب می‌روید و می‌توانید، گونه‌های رنگارنگ و بسیار زیادی از ماهی‌ها و مرجان‌های دریایی را دیده و آبزیانی همچون لاکپشت‌های دریایی را تماشا کنید. یکی از خوبی‌های این ماجراجویی این است که نیاز تجهیزات، آموزش یا حتی دور شدن از ساحل نیست و در جاهای مشخص و تنها با یک عینک شنا یا نهایتان یک لوله هوا، می‌توانید از این مناظر زیبا دیدن نمایید.

 

بهترین ریزورت های مالدیو برای ماه عسل

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران