راهنمای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
راهنمای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در مشهد

انصافا مشهد نیازی به معرفی ندارد، زیرا این شهر تاریخی و مذهبی از دیرباز مقصد محبوب مردم ایران برای تعطیلات، نوروز، ماه عسل و ادای دین و نذر و نیاز بوده است. بنابراین ارزش و اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای مردم تعطیلات نوروزی است بسیاری از مردم تمایل دارند تا سال نو را در جوار حرم مطهر امام رضا تحویل کنند و روزهای آغازین بهار را زیر سایه حرم بگذرانند. جدا از این‌ها مشهد دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشی هم هست که بساط اوقاتی خاطره‌انگیز را برای مسافران تور مشهد فراهم می‌آورد. اما امسال و با وجود کرونا سفر به مشهد چگونه خواهد بود؟

 

سفر به مشهد در بهار ۱۴۰۰

ظرف یک سال گذشته و با ظهور جهانی کرونا زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا مختل شد اما با یافتن راه‌های پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی از سختگیری‌ها کم شد و یا از بین رفت. برای بهار ۱۴۰۰ برخلاف پارسال شرایط بهتری فراهم شده و تدابیر پیشگیرانه‌ای اندیشیده شده است. حالا شما قبل از سفر اول باید ایمنی و حفظ سلامت را در نظر بگیرید. از چه راهی به سفر می‌روید؟ چه چیزهایی را رعایت خواهید کرد؟ مشهد در لیست شهرهای زرد ایران قرار دارد و سفر به آن با رعایت قوانین وضع شده امکان پذیر است. اما شرایط سفر به مشهد چیست؟

  • سفر به مشهد و تردد در آن با پلاک‌های غیر بومی و ماشین‌های شخصی ممنوع است.
  • سفر با تور مشهد قانونی و رسمی امکان پذیر است.
  • سفر شخصی به مشهد با رزرو قطعی هتل امکان پذیر است.

 

معرفی لوکس‌ترین هتل‌های مشهد

چگونه رزرو قطعی انجام دهیم؟

برای رزرو قطعی حتما باید در سامانه جانا ثبت نام کرده و محل اقامت‌تان را اعلام کنید. این سامانه زیر نظر وزارت گردشگری فعالیت می‌کند و مسافران تور مشهد مجوز قانونی برای سفر می‌دهد در واقع شما در صورت عدم ثبت نام برای تور مشهد و رزرو قطعی هتل شما مجوز قانونی تردد در مشهد را نخواهید داشت. سفرهای جاده‌ای هر چقدر هم که پرطرفدار باشند به اندازه سفر هوایی ایمن نخواهد بود و تایید این مدعا آمار تردد در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد است که بعد از مهرآباد بالاترین تردد خطوط هوایی را دارد. از آنجایی که تور مشهد بسیار محبوب است از تمام نقاط ایران تورهای گردشی به این شهر پرواز دارند. تور مشهد مقتدر سیر تابان نیز در ایام نوروز تورهای جذاب و خاطره‌انگیزی را تدارک دیده است.

به فضای باز حاشیه شهر بروید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در پروتکل‌های ایمنی رعایت کنید وارد نشدن به ازدحام جمعیت است. خوشبختانه مشهد دارای پارک‌های بزرگ، مسیرهای پیاده روی و نقاط دیدنی فضای باز است. برای نمونه آرامگاه فردوسی در مشهد یکی از نقاط محبوب گردشی محسوب می‌شود اگرچه در زمان‌هایی مثل تعطیلات نوروز مشهد میزبان خیل عظیم گردشگران می‌شود و همه جا شلوغی و ازدحام مردم را می‌بیند اما با کمی مدیریت زمانی می‌توانید از شلوغی دوری کنید. صبح‌تان را زودتر شروع کنید به آرامگاه فردوسی بروید سپس مسیر پیاده روی تازه تاسیس آرامگاه تا ارگ کهن دژ را پیاده روی کرده و هوای پاک و لطیف بهاری را به ریه‌هایتان بکشید.

 

گشت و گذار در دره ارغوان در مشهد

پارک وکیل آباد

این پارک که در فاصله ۸ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده، با درختان زیبا و سبز چنار، سرو و جریان‌های آبی در مساحتی به اندازه ۲۵۹۶۵۹ مترمربع میزبان علاقه مندان به گردش و طبیعت است. مخصوصا این که امکانات رفاهی همچون برق کشی، آب نما، جایگاه پیک نیک، رستوران، زمین بازی کودک و ... است. مخصوصا در سفری خانوادگی و گروهی رفتن به این پارک خاطره ماندگاری برایتان رقم خواهد زد.

کوه سنگی

کوه سنگی یا کوسنگی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که قدمت آن به دوره شاه عباس صفوی باز می‌گردد. این پارک بزرگ بین رشته کوه بینالود واقع شده و آب و هوایی ییلاقی و تمیز دارد. کوهسنگی در مشهد جاذبه‌ای جذاب برای چهار فصل سال است اما در بهار هوایی سبک و خنک و تمیز داشته و سرمای زمستان کم کم جای خود را به هوایی لطیف و بهاری می‌دهد.

 

معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد

از شاندیز دیدن کنید

روستای شاندیز از دیرباز به عنوان ییلاق محبوب مردم مشهد برای تعطیلات و استراحت محسوب می‌شده. ییلاق شاندیز مشهد امروزه با داشتن امکانات گردشی و اسکان نه تنها برای مردم مشهد بلکه کل ایران شناخته شده است. اگر زمان کافی دارید توصیه می‌کنیم یکی دو روزی را در این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا و بین باغات مرکبات بگذرانید.

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران