راهنمای وسایل حمل و نقل عمومی مشهد (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری مشهد
راهنمای وسایل حمل و نقل عمومی مشهد (بخش دوم)

مشهد شهر سفر است و زیارت. شهر روزهای پر رویداد. شهری که جای‌جای آن دیدنی است و برای شما روزهای خاطره‌انگیر می‌سازد. شهری که به شما امکان می‌دهد بهترین تفریحات آبی را انجام بدهید، به روستاها بروید و در زندگی ساده‌ی مردمان غرق شوید. شهری که دور و اطرافش نیز پر از شهرهای توریستی است و به شما توصیه می‌کنیم پس از بازدید از مشهد حتما به دیدن این شهرها نیز بروید. در سفرتان با تور مشهد اگر می‌خواهید وسایل حمل و نقل عمومی را بشناسید و از آنها استفاده کنید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


مشهد و حمل و نقل عمومی

اگر بخش اول این مطلب را خوانده باشید می‌دانید که طرح‌های ترافیکی و همینطور نبود جای پارک از مهمترین معضلات جابه‌جایی‌های درون شهری به وسیله‌ی خودروهای شخصی در مشهد هستند. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از بخش‌های مختلف شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این شهر سامانه‌ی حمل و نقل مناسبی دارد. انواع تاکسی‌هایش را در مطلب قبل خدمتتان معرفی کردیم، همراه ما باشید تا باقی وسایل حمل و نقل عمومی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

وسایل حمل و نقل مشهد

خطوط اتوبوسرانی مشهد

برای دسترسی به نقاط توریستی و همینطور بخش‌های مختلف شهر مشهد می‌توانید از خطوط مختلف اتوبوسرانی این شهر استفاده کنید. استفاده از خطوط اتوبوسرانی این شهر سبب می‌شود هزینه سفر شما کاهش یابد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم آنها را بشناسید و از آنها بهره ببرید. در این شهر شما می‌توانید از اتوبوس‌های بی‌.آر.‌تی و همینطور تندرو برای جابه‌جایی‌هایتان استفاده کنید. خطوط اتوبوس‌های بی‌.آر.تی این شهر به شرح زیر هستند:

  • خط ۸۰۰: این خط از پایانه امام رضا شروع و در پایانه طبرسی خاتمه می‌یابد. اتوبوس‌های این خط از خیابان‌های ۱۵ خرداد، حرم، میدان و بزرگراه طبرسی و چهاراره مفتح عبور می‌کنند.
  • خط ۱/۸۰۰: این خط از پایانه امام رضا شروع و در میدان بیت المقدس خاتمه می‌یابد. اتوبوس‌های این خط از میدان‌های ۱۵ خرداد، بسیج چهارراه دانش و میدان بیت المقدس عبور می‌کنند.
  • خط ۲/۸۰۰: این خط از پایانه طبرسی آغاز و در حرم مطهر خاتمه می‌یابد. میدان فجر و چهارراه برق از مهمترین مسیرهای عبوری اتوبوس‌های این خط هستند.
  • خط ۸۳۰: این خط از انتهای امامیه آغاز و در انتهای شهرک باهنر خاتمه می‌یابد. اتوبوس‌های این خط از شهرک‌های شهید باهنر و رجایی عبور و به سوی حرم، میدان توحید، چهاراره امام علی و میدان امامیه می‌روند.
  • خط ۸۳۱: این خط پایانه الهیه را به مصلی وصل می‌کند و اتوبوس‌هایش از بزرگراه اندیشه، حرم، میدان امام علی، بزرگراه وکیل آباد و میدان فردوسی عبور می‌کنند.

 

۶ هتل آپارتمان با کیفیت مشهد

وسایل حمل و نقل مشهد

برای آشنایی با خطوط مختلف اتوبوسرانی مشهد و همینطور مسیریابی می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی که در این رابطه وجود دارند را دانلود کنید و در طول سفرتان به مشهد از آنها کمک بگیرید.

 

مترو مشهد

در سال ۱۳۸۹ مترو مشهد افتتاح و تبدیل به یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل این شهر شد. مترو این شهر تمیز است و در حال حاضر دو خط دارد. قرار است تا سال آینده یک خط دیگر نیز به آن اضافه شود و بخش زیادی از جابه‌جایی‌های این شهر را به دوش بکشد. این مترو همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ شب به مسافران درون شهر خدمات ارائه می‌کند و خط شماره ۲ آن از خط شماره یک شلوغ‌تر است. فاصله‌ی حرکت هر قطار در مترو این شهر ده دقیقه است.

 

معرفی مهم‌ترین مراکز تاریخی مشهد

وسایل حمل و نقل مشهد

در سفرتان با تور مشهد اگر می‌خواهید از فرودگاه به بخش‌های مهم شهر بروید این امکان برایتان فراهم است و خط شماره ۱ متروی مشهد در فرودگاه آن ایستگاه دارد. خطی که ۲۴ ایستگاه را در سطح مشهد پوشش می‌دهد و در میدان تقی آباد با خط ۲ تلاقی دارد. خط ۲ مترو مشهد می‌تواند شما را به مرکزخرید زیست خاور ، پارک کوهسنگی، میدان سعدی، خیابان دانشگاه و میدان تقی آباد برساند. استفاده از متروی مشهد یک گزینه‌ی خوب می‌تواند برای شما باشد.

 

۹ غذای اصیل که در سفر به مشهد باید نوش جان کنید

وسایل حمل و نقل مشهد

نکات مهم در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد

۱- حتما پیش از گرفتن تاکسی تلفنی یا آنلاین در شهر مشهد، بررسی کنید آیا می‌توانید با مترو و اتوبوس خودتان را به محل مورد نظرتان برسانید یا نه. چرا که با مترو و اتوبوس بسیار ارزان و راحت می‌توانید به بخش‌های مختلف شهر بروید.
۲- به جای تاکسی تلفنی ترجیجا از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید. چرا که هزینه‌‌ی سفرتان کمتر می‌شود.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران