راهنمای سفری پاییزی به شهر مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
راهنمای سفری پاییزی به شهر مشهد

مشهد یکی از آن مقاصدی است که برای ما ایرانی‌ها انتخابی ۴ فصل محسوب می‌شود. اگرچه سیل و ازدحام جمعیت مسافران در تابستان که فصل تعطیلی مدارس است بیش از هر زمان دیگری است اما این کلانشهر در تمام طول سال پذیرای مهمانان خود می‌شود. در حالی که تابستان جمعیت بیشتری از مشهد و به خصوص حرم مطهر رضوی دیدن می‌کنند فصل‌های پاییز و بهار به دلیل تعدیل هوای مشهد زمان بهتری برای سفر به این شهر دیدنی و زیبا است. اگر در ماه‌های پیش رو تصمیم به دیدن مشهد و پاییز زیبایش دارید در اینجا شما را دعوت به گردشی پاییزی در تور مشهد می‌کنیم.

 

بام مشهد

یکی از جاذبه‌های پاییزی مشهد که هال و هوای دل‌انگیزی داشته و بین جوانان طرفداران زیادی دارد بام مشهد است. این نقطه دیدنی و زیبا که به بخش زیادی از مشهد مشرف است، از جاهای پربازدید این شهر محسوب می‌شود. البته بام هفت تیر هم یکی دیگر از بام‌های مشهد است که آنقدرها شلوغ نبوده و اگر به دنبال جایی خلوت‌تر هستید بهتر است به آن بروید. در فصل پاییز همگام با زرد شدن برگ درختان بام مشهد به یکی از زیباترین چهره‌های خود می‌رسد.

 

مقایسه چهار پارک آبی خوب در مشهد

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد برعکس اسم پرجذبه‌اش پارکی به نسبت دیگر رقیبانش کوچک‌تر و معمولی‌تر است که احتمالا به همین دلیل هم هست که آنقدرها مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. اما اجازه ندهید این موضوع شما را فریب بدهد زیرا این پارک که از پارک‌های دیدنی مشهد است، از زیبایی هیچ کم ندارد. برعکس به خاطر بازدید کم‌تر فضای خصوصی بیشتری خواهد داشت و می‌توانید عکس‌های زیبایی بیاندازید. بین درختان چنار کهن سال قدم بزنید و روی نیکمت‌ها بنشینید و استراحت کنید.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی مشهد از جاذبه‌های اصلی این شهر است که از لحاظ تاریخی،ادبی و گشت و گذار، هر کسی و هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. این بنای ۹۰۰ متری از ستون و کاشی در ۲۰ کیلومتری مشهد و در توس واقع شده است که با یک سفر کوتاه قابل دسترسی است. در ساخت و طراحی این بنا که در سال ۱۳۴۳ شروع شده و در سال ۱۳۴۷ به پایان رسید از سبک معماری هخامنشی الهام گرفته شده و توسط استاد برجسته هوشنگ سیحون بر پایه طرحی از کریم طاهرزاده اجرا شده است. فضای آرامگاه گیرا و جذاب بوده و در ۴ ضلع آن اشعاری زیبا از این حکیم و شاعر پرآوازه حکاکی شده است. در فصل پاییز و با زرد شدن برگان، این مقبره و پارک آن حال و هوای بسیار جذاب و عاشقانه‌ای به خود می‌گیرد که حتما باید از آن بازدید کنید.

 

معرفی ۶ هتل ارزان و با کیفیت مشهد

حرم امام رضا

اصلا فرقی نمی‌کند چه موقع از سال و چه ماهی به مشهد می‌روید به هر حال بازدید از حرم مطهر در بالای فهرست کارهای انجام دادنی قرار می‌گیرد. شاید بتوان گفت انگیزه اصلی تمام مسافران تور مشهد زیارت گنبد طلایی حرم امام رضا است. این حرم که در سال ۸۲۱ هجری در مشهد ساخته شده قطعه اصلی تاریخی و مذهبی مشهد محسوب می‌شود که همچون شهرکی وسیع در دل مشهد شامل بخش‌های مختلف دیگری مثل حرم، نمازخانه‌ها، کتابخانه، موزه‌ها و مساجد و خیلی بخش‌های دیگر می‌شود.

باغ نادری

بعد از حرم امام رضا (ع) دومین نقطه پربازدید باغ نادری مشهد یا همان مقبره نادرشاه است که یکی دیگر از کارهای به یادگار مانده از استاد سیحون محسوب می‌شود. این باغ موزه زیبا که به منظور یادبود نادرشاه ساخته شده شامل محل دفن نادرشاه در مرکز، دو موزه اسلحه و یک مسجمه بزرگ و چشمگیر و حماسی می‌شود که از دور توجه شما را به خود معطوف می‌دارد.

 

معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد

شاندیز مشهد

اصلا نمی‌شود که پاییز باشد، در مشهد باشید و از شاندیز زیبا، یکی از محبوب‌ترین مناطق ییلاقی مشهد دیدن نکنید. از آنجایی که شاندیز ییلاقی است بهتر است با خودتان لباس گرمتری مثل ژاکت و یا کت ببرید تا در صورت احساس سرما آن را بپوشید. این منطقه ییلاقی زیبا که در پاییز به هزار رنگ دیدنی تبدیل می‌شود در فاصله ۳۸ کیلومتری مشهد و در دشت توس واقع شده که ورودی آن از امتداد وکیل آباد است. شاندیز خود به چند بخش مختلف زیبا با طیف زیادی از سوغاتی‌ها تقسیم می‌شود.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد یکی از زیباترین پارک‌های این شهر است که بعد از پارک جنگلی ملت در جایگاه دوم پرطرفدارترین فضای سبز مشهد قرار گرفته است. این پارک زیبا که در طراحی آن از سنگ و آب و جلوه‌های نوری استفاده شده در تمام فصول جلوه‌ای زیبا از خود به نمایش می‌گذارد. پاییز هم زمان با رنگی شدن برگ درختان این پارک جلوه‌ای رمانتیک و چشم نواز به خود می‌گیرد که نباید دیدن مناظر آن را از دست داد. پارک کوهسنگی با قرار گرفتن در رشته کوه بینالود حتی در تابستان هم هوایی دلنواز دارد در نیمه دوم سال خنک و در زمستان سرد می‌شود بنابراین حتما همراهتان کت داشته باشید.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران