معرفی مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد

مشهد امروزه یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود که جاذبه‌های طبیعی و دست ساز زیادی را میزبانی می‌کند. به همین دلیل طی سال‌های گذشته تبدیل به مقصدی برای همه سلیقه ها شده و بسیاری از گردشگران ماجراجو را به سمت خود کشانده است. در حال حاضر مشهد دارای چند پارک آبی مجهز است که پارک ساحلی آفتاب در بین آن‌ها می‌درخشد. امروز در این مقاله به معرفی مجموعه ساحلی آفتاب می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم باید باید در تور مشهد به این مجموعه آبی بروید.

 

معرفی مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی مشهد که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی مشهد است و سال 1390 افتتاح گردیده، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی در این نیز شهر محسوب می‌شود که  مساحتی ۴۰۰۰ متر مربعی و با زیر بنای ۱۵۰۰۰ هزار متر مربع گسترده شده است. طبقه گفته مسئولان و آن‌طور که ادعا می‌شود این مجموعه بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده دنیا است که در ساختمانی ۷ طبقه قرار گرفته است. این پارک آبی بزرگ به سه بخش مختلف با خدمات و امکانات تفریحی گسترده‌ای تقسیم شده که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

امکانات پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب مشهد با امکانات فراوان، سرسره‌های جذاب و هجان انگیز مختلف و گستردگی طیف خدماتی که ارائه می‌دهد از بهترین مراکز تفریحی مشهد محسوب می‌شود. شما در سالن‌های این پارک آبی می‌توانید از بازی‌هایی مثل سرسره پیچ، استخر موج، سرسره آهسته، سرسره دوقلو و چاله فضایی لذت ببرید که بعید است در جای دیگر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. مخصوصا این که پارک ساحلی آفتاب مشهد تمامی استانداردهای بین‌المللی را حفظ کرده و محیطی امن را برای تفریح فراهم آورده است. این مجموعه به سه بخش بانوان، آقایان و یک استخر vip  تقسیم می‌شود.

 

گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

امکانات اختصاصی سالن بانوان

این بخش با امکانات مدرن و به روز یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه آبی است که مرکز تخصصی و بهداشت و سلامت پوست و همچنین سرسره‌ای آبی که در دو طبقه قرار گرفته و به استخری استاندارد ۲۵ متری می‌رسد. همچنین دارای پیشرفته‌ترین سیستم تسویه و گند زدائی (OZONE) است که تمامی آلودگی‌های باکتریایی و قارچی را از بین می‌برد. از دیگر امکانات بانوان در اینجا می‌توان به دو سونای خشک، سرسره U شکل جذاب، سرسره پیچ و تونلی به ارتفاع ۹ متر و طول ۹۰ متر، جکوزی، امکانات نور درمانی و رایحه درمانی و همچنین درمان‌هایی برای التیام دردهای عضلانی و مفصلی اشاره کرد. از همه مهم‌‌تر سونای بخار به همراه نمک‌های دریایی برای اولین در این بخش از پارک راه اندازی شده و به شدت به آن می‌نازد.

شما می‌توانید از حمام اسپوتا که با استفاده از نمک دریایی اسپوتا به لایه برداری قسمت‌های خشک پوست می‌پردازد مراجعه کرده و تمام زبری پوست‌تان برطرف کنید و یا به سالن بدن‌سازی بروید و ورزش کنید. می‌توانید از انواع ماساژهای درمانی لذت ببرید و یا به سونای ماسه برای تسکین دردهای عضلانی و مفصلی بروید. خدمات ورزشی این بخش آنچنان قوی است که کلاس‌های ایروبیک و آب درمانی و همچنین سالن یوگا با اساتید حرفه‌ای نیز در دسترس قرار داده شده است. اتاق نگهداری موقت کودکان و فست فود و کافی شاپ بخشی دیگر از امکانات این مجموعه برشمرده می‌شود.

امکانات اختصاصی سالن آقایان

این مجموعه شامل استخر استاندارد برای برگزاری مسابقات، جکوزی، ماساژ، سونای خشک، سونای بخار و همچنین پارک آبی هیجان انگیز با امکاناتی مانند استخر مواج، رودخانه خروشان، سرسره پیچ و دوقلو، سرسره سقوط آزاد به ارتفاع ۲۰ متر، سرسره چاله فضایی، سرسرهای بازی کودکان، استخر مخصوص غواصی، سرسره چاله فضایی، سرسره سرعت و آهسته می‌شود. لوازم بازی و تفریح قسمت آقایان بسیار جذاب و متنوع است و همین تنوع و گستردگی موجب برخی نظرات منفی به خاطر تفاوت قسمت آقایان و بانوان شده است.

 

۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

امکانات اختصاصی سالن کودکان

یکی از بخش‌های جذاب مربوط به قسمت تفریحی کودکان است. در اینجا فرزندان شما می‌توانند از بازی و تفریحات مناسب سن‌شان لذت ببریند و سوار سرسره‌های آبی شوند. فقط نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ بچه‌ زیر ۱۸ سال بدون حضور بزرگ‌تر اجازه ورود به این قسمت را ندارد.

سانس‌ها و آدرس پارک ساحلی آفتاب مشهد

  • آقایان صبح (۹ الی ۲۳) و عصر (۱۶ الی ۲۳)
  • بانوان صبح (۹ الی ۲۳)

پارک ساحلی آفتاب مشهد در بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق واقع شده و راه‌های دسترسی به آن متنوع است. یکی از این مسیرها از طریق مترو در ایستگاه سه راه خیام مشهد است با مترو به ابتدای خیابان خیام بروید و بعد با استفاده از حمل و نقل عمومی به سمت منطقه گردشگری سپاد بروید.

 

شهربازی الماس مشهد، مجهز‌ترین پارک روباز کشور

۲۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران