راهنمای سفری بهاری با تور مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
راهنمای سفری بهاری با تور مشهد

راستش را بخواهید تور مشهد همیشه پرطرفدار است اما یک زمان‌هایی استقبال از آن به مرز انفجار می‌رسد. مثل ایام عاشورا یا بهار و تابستان، تکلیف ایام عاشورا که روشن است هر زمانی از سال باشد عاشقان آقا امام حسین را به سمت خود می‌کشاند اما شلوغی بهار و تابستان به خاطر آب و هوای آن است. مخصوصا در بهار هوا بسیار خوب بوده و نه از سرمای زمستانی خبری هست و نه از گرمای تابستان. هوا در اعتدال بوده و همه جا سرسبز و رنگی می‌شود. در حالی که در تعطیلات نوروزی به عنوان تعطیلات اصلی ملی مشهد جای سوزن انداختن نیست تعطیلات دیگر بهار برای سفر مناسب به نظر می‌رسند.

 

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد که در قسمت جنوبی شهر واقع شده یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های مشهد است که در تمام طول سال به خاطر محیط بزرگ و فضای باز گسترده‌اش مورد توجه قرار دارد اما در فصل بهار چون تمام این بوستان وسیع در جوانه‌های سبز و گل‌های رنگی فرو می‌رود جلوه‌ای واقعا متفاوت و دیدنی پیدا می‌کند. به علاوه شهرداری مشهد با آغاز بهار ماکت‌های مختلفی در این پارک قرار می‌دهد که برای عکاسی فضای زیبایی را مهیا می‌کند. دوست داران تفریحات هیجانی‌تر هم می‌توانند به رفتن به شهربازی پارک ملت مشهد و سوار شدن وسایل جذاب موجود، از ترشح آدرنالین در خونشان لذت ببرند.

 

بهترین تفریح‌های فضای باز مشهد

سد چالیدره مشهد

سد چالیده یکی از جاهای فوق‌العاده در مشهد است که به خاطر امکانات تفریحی فضای باز که ارائه می‌دهد باید در هوای خوب به آنجا رفت. چالیده در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر مشهد در جاده طرقبه و در اول راه روستای نغندر واقع شده و از مجموعه‌های تفریحی برجسته مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه که در مساحتی ۱۶۰ هکتاری و در ارتفاع ۱۴۳۳ متری از سطح دریا واقع شده یکی نواحی خوش منظره و بسیار زیبای طبیعی هم هست که همه امتیازات را یک جا در خود جمع آوری کرده است. شما در اینجا می‌توانید با توجه به روحیه‌ای که دارید به کارهای مختلفی مشغول شوید. افراد آرام‌تر از پیاده‌روی، عکاسی و ماهیگیری استقبال می‌کنند در حالی که افراد ماجراجو به دنبال کارهای دیگری مثل بانجی جامپینگ و ترن کوهستانی هستند. شما از کدام دسته از گردشگران هستید؟ کارهای مورد علاقه‌تان را در اینجا دنبال کنید.

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

این پارک طبیعی که در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و بین کوه‌های خلج مشهد پنهان شده دارای ۷ حوضچه طبیعی جریان آب است که به زیبایی در سطح پارک پراکنده شده‌اند. آب جای در این منطقه اول از حوضچه‌ها عبور کرده و سپس در حوضی بزرگ می‌ریزد و مسیرش را تا رودخانه ادامه می‌دهد. فصل بهار که همراه با زایش دوباره طبیعت است اینجا از هر زمان دیگری زیباتر است مخصوصا با وجود شکوفه‌های درختانی که جان دوباره گرفته‌اند. اشاره کنیم که هفت حوض در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و در بهار که هنوز آنقدرها گرم نشده هوای خنک‌تری دارد برای همین بهتر است ژاکت یا کت نازکی همراه داشته باشید تا اگر احساس سرما کردید بپوشید.

 

آشنایی با خانه های تاریخی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

تقریبا کسی نیست که این پارک زیبا و خوش آب و هوا را در مشهد نشناسد. این تفرجگاه که در قسمت ییلاقی مشهد واقع شده از سال ۱۳۴۸ تاکنون از نواحی محبوب این شهر بین ساکنان و گردشگران تور مشهد بوده است. این پارک با مسیرهای پیاده‌روی، نیمکت‌هایی برای نشستن و درختان کاخ و چنار تنومندی که سایه‌های دوست داشتنی برای استراحت کردن ایجاد می‌کنند یکی از نقاطی است که نباید در تور مشهد رفتن به آن را از قلم بیاندازید.

مقبره فردوسی

مقبره فردوسی در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد و در باغی با صفا و زیبا قرار گرفته است. این مقبره که ما آخرین نسخه آن را می‌بینیم به دستور انجمن آثار ملی ایران در سال  ۱۳۴۳ و با الهام از معماری دوره هخامنشی و با توجه ویژه به آرامگاه کوروش کبیر ساخته شد که می‌توان نمود آن را به وضوح بر نمای بیرونی و مخصوصا ستون‌ها و سرستون‌هایی که اشعار حکیمانه فردوسی بر روی آن‌ها نوشته شده را دید. یکی از جاذبه‌های برجسته این مقبره دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی است که به زیبایی برخی از صحنه‌های شاهنامه را به تصویر کشیده و در حالتی هماهنگ با دیگر جزییات آرامگاه درآمده است. در بهار و با سبز شدن درختان باغ استقبال و رفت و آمد به این آرامگاه نیز رونق زیادی می‌گیرد. مخصوصا عاشقان ادبیات پارسی در تعطیلات نوروزی با رساندن خودشان به این مقبره به فردوسی ادای احترام می‌کنند.

 

۱۲ هتل نزدیک به مراکز خرید در مشهد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران