بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن

اولین تصویری که از تور آنتالیا در ذهن هر مسافر تصویر کشیده می‌شود، سواحل زیبا و خیره کننده‌ی این شهر محبوب ترکیه است. واقعیت این است که آنتالیا چندین و چند ساحل فوق‌العاده دارد که بعضی درون محیط شهری واقع شده و همیشه مملو از جمعیت و هیاهو هستند و برخی دیگر کمی از شهر فاصله دارند و محیط آرام‌تری دارند. اما فارغ از دیگر فعالیت‌های آبی، کدام یک برای شنا بیشتر مناسبند؟ ما بعضی از بهترین موارد ممکن را برای شما رد این نوشته لیست کرده‌ایم.

ساحل مرمرلی

ساحل زیبای مرمرلی درست پشت صخره‌ها چسبیده به اسکله کالیچی واقع شده و اگر چه یک خلیج کوچک محسوب می‌شود، اما از زیباترین سواحل آنتالیا است و آب آرام آن جان می‌دهد برای شنا کردن. البته این زیبایی، آب شفاف و امکانات مختلفی که برای مرمرلی در نظر گرفته شده، باعث می‌شود تا در ایام تابستان، مملو از جمعیت باشد.

ساحل اورنکوی

این ساحل نیز از بسیاری جهات شبیه به مرملی است. یک خلیج فوق‌العاده جذاب با آب آرام که البته کمی از ساحل بلی بزرگ‌تر بوده و ساحل پهن‌تری نیز دارد. آب آرام و فضای باز اورنکوی باعث می‌شود تا برای شنا کردن عالی به نظر بیاید و اگر هم بخواهید، می‌توانید از انواع امکانت تفریحی از زمین‌های بازی مختلف تا رستوران و کافه و ... نیز استفاده کنید.

 

کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

ساحل لارا

تمام کسانی که به تور آنتالیا رفته‌اند، مسلما نام ساحل لارا را شنیده‌اند. معروف‌ترین ساحل آنتالیا دلیل خوبی برای این محبوبیت دارد و با توجه به بزرگی، زیبایی و آب آرام، جایی بسیار خوب برای شنا به حساب می‌آید. البته باید در نظر گرفته که این ساحل، شلوغ‌ترین در تمام آنتالیاست، اما وقتی به آب بروید، بخش زیادی از جمعیت را در ساحل پشت سر گذاشته و به راحتی می‌توانید به شنا و آبتنی مشغول شوید.

ساحل İnciraltı

این ساحل که از طرف شهرداری مدیریت می‌شود، درست در نزدیکی لارا واقع شده اما به مراتب از آن جا خلوت‌تر و البته زیباتر است. یک مکان استثنایی و زیبا با آبی شفاف که شما نه از ساحل شنی، بلکه از ساحل صخره‌ای می‌توانید وارد آب شوید شوید. ساحل İnciraltı در واقع یک گزینه‌ی متفات برای شنا در سواحل آنتالیاست، جایی که شما می‌توانید در مرکز شهر و در فضایی نسبتا آرام، به آبتنی در دریا بپردازید.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

ساحل کونیالتی

کونیالتی اگر چه کمی از نظر بافت شن، به خوبی دیگر سواحل شهر نیست، اما این مکان طولانی‌ترین خط ساحلی در میان سواحل آنتالیا را داشته و تقریبا می‌توان گفت متشکل از ۵ ساحل به هم چسبیده است. نکات خوب زیادی درباره این ساحل وجود دارد که اولین آن بسته بودن به روی ماشین‌هاست و همچنین پرچم آبی که به معنی امکان شنا در آب است. پس اگر قصد دارید در محیطی به دور از ازدهام بیش از حد شنا کنید، می‌توانید گوشه‌ای از ساحل کونیالتی را برای خود انتخاب نمایید.

ساحل الیمپوس

اما همه‌ی سواحل ایده‌آل در مرکز شهر واقع نشده‌اند. برای مثال ساحل زیبای الیمپوس حدود یک و نیم ساعت از مرکز شهر دور بوده، اما آب شفاف آبی رنگش چیزی نیست که بشود به راحتی در سفر به آنتالیا از دست بدهید. این ساحل را کوه سرسبز الیمپوس احاطه کرده و جدا از این که جایی ایده‌آل برای شناست، یک مکان استثنایی و بسیار زیبا در آنتالیا نیز محسوب می‌شود. پس حتما زمان رفتن، جز لباس شنا دوربین خود را نیز ببرید و عکس هایی زیبا از این محل بگیرید.

خلیج آدراسان

هیچ جایی برای شنا به اندازه‌ی خلیج‌های آرام و بدون موج عالی نیست. در خیلی روزهایی که حتی در سواحل داخل شهر شنا کردن آسان نیست، می‌توانید روی آرام بودن آب آدراسان حساب باز کنید. یکی دیگر از سواحل بسیار زیبای این شهر که حدود نیم ساعت از مرکز شهر دور است و حتی با اتوبوس هم می‌توانید به این محل بروید. امکانات خیلی خوبی هم در همان نزدیکی فراهم شده تا بتوانید ساعات بیشتری را در ساحل این خلیج سر کنید.

 

معرفی هتل لاکچری Rixos Downtown آنتالیا

خلیج پاپاز

در میان مواردی که امروز به شما معرفی کردیم، خلیج پاپاز از دیگر نقاط کم‌تر شناخته شده است و به همین دلیل خلوت‌ترین محل برای شنا در آنتالیاست که آبی آرام و فضایی فوق‌العاده دارد. خیلی از آن‌ها که به خلیج پاپاز می‌آیند، در تورهای قایق سواری شرکت کرده‌اند، اما این محل برای یک قشر دیگر نیز خیلی پیشنهاد می‌شود و آن‌ها کسانی هستند که عاشق کمپ زدن و بودن در فضای آزاد است.

۲۳ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران