آشنایی با سواحل زیبای آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با سواحل زیبای آنتالیا

یکی از دلایلی که سالانه گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا شهر آنتالیا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند وجود سواحل زیبا و بکر در این شهر ترکیه است. به طوری که شاهد گردشگران داخلی ترکیه نیز در این شهر زیبا خواهیم بود. سواحل آنتالیا با داشتن شن‌های نرم طلایی رنگ هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارها قبل از سفر با تور آنتالیا تحقیق در مورد سواحل آن و آشنایی با هر یک از این ساحل‌ها می‌باشد. در نتیجه می‌توان مناسب‌ترین ساحل را با توجه به موقعیت هتل و علاقه خود در این سفر انتخاب کرده و لحظات خوب و به یاد ماندنی را در آن سپری کنید. ما نیز به نوبه خود در این مقاله به معرفی سواحل آنتالیا پرداخته‌ایم.

 

معرفی سواحل آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای محبوب ساحلی در سفر با تور ترکیه است. شما با رفتن به هر کدام از پلاژها و سواحل آنتالیا می‌توانید از زیبایی دریای مدیترانه و چشم‌انداز فوق‌العاده آن لذت ببرید. علاوه بر شن‌های طلایی رنگ و آب‌های نیلگون دریای مدیترانه پوشش‌های گیاهی انبوه و خوش‌منظره محبوبیت این سواحل را برای مسافران در شهر آنتالیا دوچندان کرده است. برای آشنایی با سواحل آنتالیا تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

ساحل کمر آنتالیا (Kemer Beach)

کمر یکی از شهرهای جذاب و دیدنی آنتالیا است که دارای موقعیت ساحلی بوده و گردشگران می‌توانند از تفریحات ساحلی آن در این مکان نهایت استفاده را کنند. در ساحل کمر تمامی امکانات رفاهی و تفریحی که گردشگران در سفر خود انتظار دارند فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به تخت‌های حمام‌ آفتاب، رستوران‌های دریایی برای سیر کردن شکم، دوش و ... اشاره کرد. علاوه بر آن تفریحاتی از قبیل جت اسکی، موج سواری و شنا نیز در این ساحل تعبیه شده است. ساحل کمر دارای طبیعتی زیبا بوده و جز تمیزترین سواحلی است که در سفر خود به آنتالیا می‌توانید از آن لذت ببرید. ساحل کمر به قدری در بین گردشگران محبوب است که در اغلب روزهای سال به خصوص فصل تابستان بسیار شلوغ است. در کنار همه این‌ها شما می‌توانید در بهترین هتل‌های ۵ ستاره در کمر آنتالیا نیز اقامت خانوادگی یا گروهی داشته باشید.

 

انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

 

ساحل بلک آنتالیا (Belek Beach)

از جمله سواحل آنتالیا که با داشتن محیطی لاکچری شهرت دارد، ساحل بلک است. این ساحل در محدوده خارج از شهر آنتالیا قرار داشته و چندین هتل‌های ۵ معروف در اطراف آن وجود دارد. ساحل بلک به قدری در بین افراد محبوبیت دارد که اغلب سلبریتی‌ها و افراد معروف ترکیه این ساحل را برای آبتنی و تفریح خود انتخاب می‌کنند. از جمله امکانات این ساحل می‌توان به زمین گلف اختصاصی آن اشاره کرد که بزرگترین زمین گلف ترکیه محسوب می‌شود. در ساحل بلک تخت‌ها و چترهای مخصوص برای خوابیدن زیر آفتاب تعبیه شده‌اند و شما می‌توانید یک روز لوکس و به یادماندنی را در این ساحل برای خود رقم بزنید.

ناگفته نماند که هزینه‌های ساحل بلک به دلیل امکانات لوکس آن در مقایسه با دیگر سواحل آنتالیا بالا است. به همین دلیل رفتن به آن به کسانی که به دنبال سفری اقتصادی در آنتالیا هستند توصیه نمی‌شود. ساحل بلک در نزدیک‌های پارک جنگلی و آبشار کورشونلو واقع شده است. بنابراین گردشگران می‌توانند با رفتن به این ساحل از این مناطق دیدنی آنتالیا نیز دیدن کنند.

 

ساحل لارا آنتالیا (Lara Beach)

از دیگر سواحل زیبای آنتالیا که مسافران این شهر ساحلی فرصت بازدید و تفریح در آن‌ را خواهند داشت ساحل لارا است. این مکان بی‌نظیر در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر آتالیا واقع شده و امتدادی به طول ۸ کیلومتر دارد. از جمله امکانات این ساحل زیبا می‌توان به موقعیت شنا، نجات غریق، جت اسکی، فلای برد، حمام آفتاب، زمین بازی کودکان در ساحل، والیبال و فوتبال ساحلی و تفریحات دیگری از این قبیل اشاره کرد. علاوه بر آن چند هتل ۵ ستاره معروف نیز در همین محدوده وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اقامت خود در آنتالیا رزرو کرده و فاصله خود را با ساحل لارا کوتاه‌تر کنید.

اگر بعد از یک روز تفریح و آبتنی در ساحل لارا احساس گرسنگی کردید می‌توانید به کافه‌ها یا رستوران‌های واقع در این نزدیک‌ها رفته و با منو غذایی خوشمزه شکم خود را سیر کنید. خبر خوب اینکه ساحل لارا مناسب برای تمامی افراد با هر بودجه‌ای است. چرا که می‌توانید تفریحات و کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی را با قیمت‌های مختلف در این مکان پیدا کنید.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

 

بندر قدیمی آنتالیا (Antalya Old Port)

بندر قدیمی آنتالیا در قسمت تاریخی شهر یعنی کاله ایچی قرار گرفته و از قدیمی‌ترین سواحل این شهر زیبای ترکیه به حساب می‌آید. با رفتن به این مکان نه تنها فرصت شنا و تفریحات آبی را خواهید داشت بلکه می‌توانید از چندین مکان دیدنی و معروف آنتالیا نیز بازدید کنید. ساحل بندر قدیمی آنتالیا با صخره‌هایی زیبا از سنگ احاطه شده و عمق اب در آن زیاد است. بنابراین اگر مهارت کافی در شنا ندارید و یا به همراه کودکان خود هستید بهتر است مکان دیگری را برای آبتنی خود و خانواده پیدا کنید. از جمله محبوب‌ترین تفریحات ساحل بندر قدیمی آنتالیا می‌توان جت اسکی، کشتی‌های بادبانی و قایق‌های تندرو را نام برد. همچنین این مکان مرکز برگزاری تورهای کشتی‌گردی در آب‌های مدیترانه در آنتالیا است. اگر دوست دارید تا یک روز خود را بر روی آب‌های مدیترانه در تور آنتالیا بگذرانید حتما از برنامه این کشتی‌ها مطلع شده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

 

ساحل کنیالتی آنتالیا (Konyaalti Beach)

از دیگر سواحل آنتالیا که فاصله کمی از این شهر زیبا قرار دارد، ساحل کنیالتی است. این ساحل بی‌نظیر در فاصله ۳ کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و در عرض چند دقیقه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. فاصله نزدیک ساحل کنیالتی به شهر آنتالیا سبب شده تا از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار باشد. به طوری که در فصل تابستان مملو از توریست‌های داخلی و خارجی ترکیه می‌شود. شن‌های این ساحل زیبا به قدری نرم و براق هستند که شما را عاشق خود خواهند کرد. از جمله تفریحات دریایی که در ساحل کنیالتی برای خوشگذرانی مسافران تعبیه شده می‌توان به جت اسکی، فلای برد، قایق بادبانی، قایق تندرو، حمام آفتاب و امکانات شنا اشاره کرد.

علاوه بر آن آکواریوم آنتالیا که از بزرگترین آکواریوم‌های دنیا به حساب می‌آید در این نزدیکی‌ها قرار دارد و شما می‌توانید در همان روز فرصت بازدید از این آکواریوم معروف را نیز داشته باشید. ساحل کنیالتی دارای طبیعتی بسیار سرسبز و بکر است که علاقه‌مندان می‌توانند به عکاسی در میان این کوهستان‌های سرسبز بپردازند و عکس‌هایی زیبا از خود به یادگار بگذارند.

 

ساحل چیرالی آنتالیا (Cirali Beach)

ساحل چیرالی در فاصله تقریبی ۱ ساعته از شهر آنتالیا قرار دارد؛ اما زیبایی بی‌نظیر این ساحل سبب شده علارغم دور بودن آن به یکی از بهترین سواحل آنتالیا از نظر گردشگران تبدیل شود. البته این موضوع برای بسیاری از توریست‌ها یک مزیت بزرگ نیز به حساب می‌آید. چرا که در روزهای پرتوریست تابستان چیرالی خلوت بوده و در دسته ساحل‌های دنج این شهر قرار دارد. اگر روحیه‌ای جوان دارید و به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز آبی در سفر خود به آنتالیا هستید، ساحل چیرالی گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. چرا که تنها تفریح این مکان شنا و حمام آفتاب است و امکانات تفریحی دیگری نظیر جت اسکی، قایق‌سواری و ... در آن وجود ندارد.

شهر باستانی المپوس در اطراف ساحل چیرالی قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری شهر آنتالیا به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم خود را برای رفتن به چیرالی گرفتید حتما از این شهر باستانی نیز دیدن کنید. هزینه‌ها در این ساحل نسبت به دیگر سواحل آنتالیا پایین بوده و گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که قصد انجام یک سفر اقتصادی را در سر دارند.

 

تفریح‌ در پارک آبی Land of Legends آنتالیا

 

ساحل فازلیس آنتالیا (Phaselis Beach)

ساحل فازلیس که با نام ساحل فیروزه‌ای نیز در بین بومیان و گردشگران شناخته می‌شود از مکان‌های بسیار محبوب ساحلی برای تفریح و آبتنی در آنتالیا است. فازلیس در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و گردشگران می‌توانند با سرویس‌های تاکسی که به این مقصد حرکت می‌کنند دسترسی آسانی به آن داشته باشند. آنچه سبب شده تا ساحل فازلیس محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به دریا و ساحل پیدا کند آب بسیار زلال و شفاف آن است. اگر تصمیم خود را برای رفتن به این ساحل در شهر آنتالیا گرفته‌اید به همراه داشتن دمپایی مخصوص آب را فراموش نکنید. چرا که کف دریا دارای سنگریزه‌های تیزی است که می‌تواند رفتن به آب را با پای پیاده برای شما دشوار کند.

شهر باستانی فازلیس نیز در همین حوالی قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری تاریخی آنتالیا به حساب می‌آید و توصیه می‌کنیم در مسیر خود از این مکان نیز دیدن کنید. نکته مهم دیگر این که بهتر است قبل از رفتن به ساحل فازلیس چند قلم خوراکی خریداری کرده و با خود به همراه داشته باشید. زیرا در این حوالی پیدا کردن کافه یا رستوران کار آسانی نخواهد بود.

 

ساحل پاترا آنتالیا (Patra Beach)

اگر پیمودن مسافت طولانی برای رفتن به یک ساحل لوکس و زیبا در سفر به آنتالیا برای شما اهمیتی ندارد، ساحل پاترا را معرفی می‌کنیم. این ساحل زیبا در فاصله ۱۳۵ کیلومتر از شهر آنتالیا واقع شده است. بنابراین برای دسترسی به آن باید حدود ۲ ساعت را با اتومبیل طی کنید. مطمئن باشید که امکانات لاکچری و چشم‌انداز ساحل پاترا ارزش پیمودن این مسیر را خواهد داشت. اغلب افراد پولدار و سلبریتی‌های ترکیه ساحل پاترا را برای لذت بردن از تفریحات دریایی و ساحل در این شهر ترجیح می‌دهند.

تنوع تفریحات در ساحل پاترا بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید یک روز پر از هیجانی را با تفریحاتی از قبیل پاراسل، غواصی، قایق سواری، جت اسکی، فلای برد، شاتل، دوچرخه سواری در ساحل، زمین بازی کودکان، زمین بدمینتون، میز پینگ پنگ، پیست اسکیت و بسیاری موارد دیگر تجربه کنید. توجه داشته باشید که هزینه این تفریحات در مقایسه با دیگر سواحل آنتالیا کمی بالاتر بوده و اگر بودجه محدودی دارید بهتر است رفتن به این مکان را فراموش کنید.

 

۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

 

ساحل سیده آنتالیا (Side Beach)

از جمله خاص‌ترین سواحل آنتالیا که در فاصله ۶۵ کیلومتری از آن واقع شده ساحل سیده نام دارد. این ساحل در یک منطقه تاریخی از شهر آنتالیا واقع شده و طبیعت بکر و آب‌های زلال و نیلگون آن سبب جذب افراد بسیاری به آن شده است. از جمله مزایای رفتن به ساحل سیده داشتن فرصت بازدید از مکان‌های جذاب و دیدنی متعددی در این حوالی است. یکی از جذاب‌ترین این موارد شهر باستانی سیده است که قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. به خصوص اگر عاشق عکاسی در یک مکانی متفاوت و منحصر به فرد هستید قطعا ساحل سیده انتخاب خوبی برای شما عزیزان خواهد بود.

از جمله امکانات تفریحی که در ساحل سیده برای مسافران تعبیه شده می‌توان شنا، جت اسکی، پاراسل، قایق بادبانی، فلای برد و غیره را نام برد. همچنین در این مکان تخت‌های مخصوصی برای حمام آفتاب تعبیه شده‌اند. نکته مهمی که باید اشاره کرد هجوم تعداد زیادی از گردشگران در روزهای گرم تابستان به این مکان برای شنا و تفریح است. به همین دلیل اگر قصد رفتن به یک ساحل دنج و آرام را دارید بهتر است مکان دیگری را به جای ساحل سیده انتخاب کنید.

 

ساحل الیمپوس آنتالیا (Olympos Beach)

ساحل الیمپوس در یک منطقه تاریخی و گردشگری قرار دارد و مسافران تور آنتالیا با رفتن به این ساحل می‌توانند روزی فوق‌العاده را با بازدید از چندین شهر باستانی، موزه‌های تاریخی و در نهایت آبتنی و لذت بردن از تفریحات آبی سپری کنند. پس اگر دوست دارید با یک تیر دو نشان زده و برنامه‌ گردشگری فشرده‌ای را برای خود تنظیم کنید حتما یک روز از سفر خود را برای رفتن به ساحل الیمپوس تنظیم کنید.

ساحل الیمپوس در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و شما می‌توانید از امکانات گوناگونی از جمله رختکن‌های تعویض لباس، دوش های حمام، تخت‌های مخصوص برای حمام افتاب و ... نهایت استفاده را کنید. همه چیز محدود به این موارد نبوده و در ساحل الیمپوس تفریحات متنوع دیگری از قبیل امکان شنا، جت اسکی، قایق پدالی، قایق تندور، پاراسل و اسکی روی آب تعبیه شده‌اند. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های دنج و دوست داشتنی نیز در این محدوده به چشم می‌خورند که رفاه بیشتری را برای گردشگران به ارمغان آورده‌اند.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

۱۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران