آشنایی با سواحل عمومی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با سواحل عمومی آنتالیا

بیخود نیست که آنتالیا به عنوان معروف‌ترین مقصد ساحلی ترکیه و یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیا به شمار می‌رود. این شهر زیبا بیش از ۱۰۰ ساحل دیدنی در خود دارد که بعضی از آن‌ها واقعا در دنیا تک هستند. با این حال مهم‌ترین گزینه برای گردشگرانی که به تور آنتالیا می‌روند، سواحل عمومی هستند. سواحلی که استفاده از آن‌ها رایگان باشد و بتوانند در کنار شنا و آبتنی، فعالیت‌های آبی را نیز در آن‌جا تجربه کنند. از میان سواحل عمومی آنتالیا ما امروز به سراغ ۸ مورد از مهم‌ترین‌ها رفته‌ایم و قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

ساحل لارا (Lara)

لارا، از معروف‌ترین سواحل آنتالیا به شمار می‌آید که به خاطر موقعیت مکانی‌اش و همچنین زیبایی منحصر به فردی که دارد، تقریبا همه‌‌ی گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، حداقل یک بار از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. ساحل لارا حدود ۸ کیلومتر طول داشته و ماسه‌های نرم و طلایی پوشیده شده است و همین منظره‌ای بی‌نظیر به آن‌جا داده است. اطراف این ساحل، فضای سبز، رستوران‌های متعدد و امکانات رفاهی کامل وجود داشته و پارک آبی نیز فاصله‌ی چندانی تا این محل ندارد.

 

برترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید و تفریح

از جذابیت‌های این ساحل به آب امن آن می‌شود اشاره کرد که شما بدون مشکل می‌توانید در آن به شنا و آبتنی بپردازید. البته این ساحل در بیشتر طول سال شلوغ است که همین مسئله گاهی در روزهای اوج سفر به آنتالیا، مشکل ساز خواهد بود. جدا از این که تقریبا تمامی تفریحات آبی که فکرش را کنید، امکان انجامش در ساحل لارا آنتالیا وجود دارد، در خود ساحل نیز زمین‌های ورزش‌های ساحلی از جمله والیبال و فوتبال نیز تدارک دیده شده است.

برای رفتن به این ساحل، اگر هتل شما در مرکز شهر است، باید از طریق مینی‌بوس‌هایی که از آن‌جا به ساحل لارا می‌روند، استفاده نمایید. حدودا ۴۰ دقیقه با مینی‌ بوس طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید.

ساحل کنیالتی (Konyaalti)

در غرب آنتالیا جایی که خط تراموا به اتمام می‌رسد، ساحل بسیار زیبایی وجود دارد با نام کنیالتی و باید حتما در صدر جاهایی باشد که از آن بازدید می‌کنید. این ساحل از صخره‌ی بزرگی که در انتهایش واقع شده ۷ کیلومتر طول دارد و بخشی از فضای پشت آن به یک پارک ساحلی زیبا و بخش‌های دیگر به هتل‌ها و بارها، کلاب‌های شبانه و ... اختصاص دارد. همچنین پراک آلی آکوالد نیز با فاصله‌ی بسیار کمی از این مکان واقع شده که رفتن به آن‌جا را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل نه تنها برای شنا امن بوده بلکه همیشه دارای غریق نجات‌های کاربلد نیز هست که با امکانات کافی همیشه مراقب افرادی هستند که در آب به تفریح می‌پردازند.

 

با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

البته این نکته ناگفته نماند که ساحل نرم‌ترین خاک آن اطراف را نداشته و بعضی بخش‌های آن سنگی هستند و راه رفتن بر رویش را مشکل می‌کنند. اما همین یکی از دلایل شفافیت آب و تمیزی آن است که باعث می‌شود، شنا کردن در آن‌جا تجربه‌ی شیرینی باشد. در ساحل کنیالتی آنتالیا نیز می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه نمایید که شامل قایق سواری، جت اسکی یا اسکی روی آب، پاراسیلینگ و موارد دیگر می‌شود. حتی می‌توانید گلایدر سواری را از بالای صخره‌ای که در انتهای ساحل است نیز تجربه کنید که در نهایت مسیر شما در خود ساحل به اتمام خواهد رسید.

شما برای رفتن به این مکان هم می‌توانید از تراموا و هم اتوبوس استفاده کنید و با توجه به این که خیلی از مرکز شهر دور نیست، تاکسی نیز هزینه‌ی زیادی روی دست شما نمی‌گذارد.

ساحل کاپوتاش (Kaputas)

بر خلاف دو ساحل دیگری که به شما معرفی کردیم، ساحل عمومی کاپوتاش اصلا بزرگ نیست و در واقع در یک دره‌ی زیبا واقع شده است که برای دسترسی به آن، باید پله‌هایی که با شیب زیاد از جاده به ساحل می‌روند را یک به یک طی نمایید. یکی از نکات مهم در مورد ساحل کاپوتاش این است که شهرداری منطقه آن را به عنوان یک فضای طبیعی محافظت شده در نظر گرفته و به این خاطر از آن‌جا خیلی محافظت می‌شود.

 

رستوران‌های ارزان قیمت در آنتالیا (بخش اول)

اما چرا باید از کاپوتاش دیدن کرد؟ این ساحل آبی شفاف داشته و منظره‌ی زیبایی نیز در خود دارد که باعث می‌شود در کنار آبتنی، بتوانید عکس‌های جذابی نیز در آن‌جا بگیرید. اما مراقب باشید چون آب به سرعت از حالت کم عمق به عمیق بدل می‌شود و اگر شنا را به خوبی بلد نیستید، پیشنهاد می‌کنیم، خیلی در آب پیش نروید.

ساحل مرمرلی (Mermeli)

ساحل مرمرلی یکی دیگر از سواحل کوچک اما بسیار محبوب آنتالیا است که البته فضای خیلی محدودش و قرارگیری آن در کنار بندر قدیمی، عملا استفاده از این مکان رایگان را در روزهای شلوغ سال بسیار سخت می‌کند. اما در روزهایی که مسافر کم‌تری به آنتالیا می‌رود، می‌توانید به این محل رفته و بدون این که از شهر دور شوید، در آبی عالی شنا کنید و از منظره‌ی زیبای این ساحل لذت ببرید.

 

بهترین شهرهای ساحلی تور آنتالیا

استفاده از خود ساحل همچون دیگر سواحل عمومی آنتالیا رایگان است، اما برای این که بتوانید از تجهیزات آن‌جا استفاده کنید، باید حتما پول نقد همراه ببرید. این مکان اگر چه ساحل شنی نیست، اما یکی از بهترین جاهای شهر برای شنا کردن به حساب می‌آید. البته این را برای آن‌ها که شنا کردن را بلد هستند می‌گوییم چون آب ساحل مرمرلی نیز به سرعت عمیق می‌شود و باید بتوانید خود را روی آب نگه دارید.

ساحل ککوا (Kekova)

یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در آنتالیا، سواری بر کشتی‌های کروز و گشت و گذار در آب‌های اطراف و حتی جزیره‌هایی هستند که فاصله چندانی تا این شهر ندارند. یکی از جاهایی که در این سفرها به شدت بازدید می‌شود، جزیره‌ی ککوا و ساحل بسیار معروفش است. ساحلی با آب شفاف و کریستالی و البته امن برای شنا که لذت بودن در آن وصف نشدنی است. این جزیره‌ی کوچک یک ساحل خلیج مانند دارد که خیلی بزرگ نیست اما با توجه به این که در مکانی واقع شده که تنها با کشتی می‌توان به آن‌جا رفت، عموما شلوغ هم نیست.

 

بازدید از دریاچه سالدا در نزدیکی آنتالیا

دیدنی‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که بعد از آبتنی می‌توانید به سراغشان بروید. از بقایایی که از تمدن‌های قدیمی به جا مانده تا بخش‌های خاصی از جزیره که همچون یک آکواریوم طبیعی، دنیایی از ماهی‌های رنگارنگ را به شما نمایش می‌دهد، با این حال پیشنهاد می‌کنیم تنها به خاطر شنا و آبتنی هم که شده به این محل بروید و در ساحل رایگان و زیبایش، تنی به آب بزنید.

ساحل الیمپوس (Olympos)

برای رفتن به ساحل الیمپوس باید ۶۰ کیلومتر از جنوب غربی آنتالیا دور شوید. جایی در ۱۵ کیلومتری شهر الیمپوس که یکی از زیباترین سواحل کل ترکیه را در خود میزبانی می‌کند. این مکان جزو منطقه‌ای باستانی به حساب می‌آید که حتی نشانه‌هایی از آن در کتب تاریخی نیز وجود دارد. مکانی دنج که به خاطر دوری از مرکز شهر، جمعیت کم‌تری به آن‌جا می‌رود، آرامش بهتری دارد، دور تا دور آن را فضایی صخره‌ای و سرسبز فرا گرفته و منظره‌ای بی‌نظیر را در پیش رو دارد.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

این ساحل شنی زیبا آبی شفاف و بسیار تمیز را پیش رو دارد که برای آبتنی و اسنورکلینگ عالی است. همچنین در بخشی از آن امکانات رفاهی کامل برای گردشگران تور ترکیه در نظر گرفته شده که همین سبب می‌شود، با توجه به بعد مسافت، خیلی راحت بتوانید به این محل رفته و سپس دوباره به شهر بگردید. همچنین نقاط گردشگری زیادی در آن اطراف هستند که حتما در کنار آبتنی و گردش‌های آبی، باید برای دیدن آن‌ها نیز اقدام نمایید.

ساحل فاسلیس (Phaselis)

نام این ساحل از یک شهر قدیمی گرفته شده و با این که از جمله سواحل بسیار زیبای عمومی در آنتالیاست، با این حال اغلب خلوت‌تر از دیگر سواحلی است که تا این جا به شما معرفی کردیم. این مکان که از اهمیت تاریخی نیز برخوردار است. در واقع از دو ساحل تشکیل شده، در یکی شما امکان شنا در کنار ویرانه‌های بندرگاه باستانی را دارید و می‌توانید از امکانات رفاهی استفاده کرده و در بارهای آن‌جا چیزی برای خود سفارش دهید. البته فراموش نکنید که برای آفتاب، حتما باید با خود چتر همراه داشته باشید، چون در این محل آفتاب‌گیر کرایه داده نمی‌شود.

 

هیجان‌ در پارک دلفین آنتالیا

ساحل دیگر بیشتر محیطی آرامش بخش دارد و برای آبتنی مناسب است. از نکات جالب در مورد این ساحل، آب کم‌عمقی است که تا حدود ۱۰۰ متر به همین شکل خواهد بود و سپس آرام آرام عمیق می‌شود. این مهم برای خانواده‌هایی که همراه فرزندان کم سن و سال خود به تور آنتالیا رفته‌اند، خیلی حائز اهمیت است. اگر به ساحل فاسلیس رفتید، نباید از این فرصت را از دست داده و حتی‌الامکان به سراغ جاذبه‌های تاریخی این بخش از ترکیه نیز بروید که چیزهای زیادی برای عرضه در خود دارد.

برای رفتن به ساحل فاسلیس باید خود را به کمر برسانید و از آن‌جا تنها ۱۰ کیلومتر باقی می‌ماند تا ساحل را ببینید.

ساحل پاتارا (Patara)

و در آخر به یکی از خاص‌ترین سواحل عمومی آنتالیا خواهیم پرداخت که تنها بین ساعات ۸ صبح تا ۸ شب امکان رفتن به آن‌جا را دارید چون در دیگر ساعات روز، لاکپشت‌های دریایی به ساحل می‌آیند و برای به هم نخوردن آرامش آن‌ها، ورود به ساحل در این ساعت‌ها ممنوع است. پاتارا از هر نظر یک ساحل عالی محسوب می‌شود. شنا کردن در آب تمیز و شفافش لذت بخش است، مناظری زیبا در اطراف دارد و همچنین شما می‌توانید لاکپشت‌های پشت سرخ که گونه‌‌ای کمیاب و در خطر انقراض است را از نزدیک مشاهده کنید.

 

هتل‌های نزدیک به مرکز خرید مارک آنتالیا

جالب این که پاتارا با ۱۲ کیلومتر طول، از جمله بزرگ‌ترین سواحل ترکیه به حساب می‌آید. جایی در نزدیکی یک منطقه تاریخی مهم که شما تنها با ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید. نکته دیگر این که، چون این منطقه یک مکان محافظت شده به حساب می‌آید، ساخت و سازهای کمی در آن انجام شده و به همین دلیل نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی داشته باشید.

همچنین فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی نیز در این مکان به ندرت در دسترس است و تنها باید برای شنا و گشت و گذار در ساحل و دیدن جاذبه‌های پاتارا به این ساحل بیایید. همین دلایل نیز باعث شده تا در شلوغ‌ترین روزهای آنتالیا نیز، این ساحل جایی نسبتا خلوت و دنج باشد.

۲۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران