جزیره زیبای ککووا در نزدیکی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جزیره زیبای ککووا در نزدیکی آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از زیباترین شهرهای نزدیک به دریا، از پرگردشگرترین مقاصد برای کسانی محسوب می‌شود که به ترکیه سفر می‌کنند. آنها با تور آنتالیا از شهر و سواحل اطراف آن دیدن می‌کنند و می‌توانند با تورهای یک روزه محلی و یا با داشتن یک راهنمای آشنا به منطقه، به جزایر نزدیک به شهر سفری کوتاه داشته باشند و از تک تک لحظات خود نهایت استفاده را بکنند.


جزیره کِکووا KEKOVA ISLAND

ککووا Kekova که به نام کاراوولا Caravola نیز در آنتالیا شناخته می‌شود، یک جزیره کوچک با مساحت ۴.۵ کیلومتر مربع در نزدیکی منطقه دمری Demre است که در سال ۱۹۹۰ به عنوان یک منطقه حفاظت شده غیر مسکونی در آنتالیا تحت نظارت دولت قرار گرفت. کِکووا به Plain of Thyme به معنی دشت شکوفه یا دشت آویشن برای فعالیت‌هایی از جمله شنا و غواصی معروف است. این منطقه از ترکیه، مشهور به جزیره خرابه‌های باستانی و آب کریستالی پاک در دریای مدیترانه یک شهر باستانی است که پیش از دوران مسیحیت ایجاد شده و بیشتر آن با زلزله‌ای در قرن دوم میلادی از بین رفته است.

 

۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

 

تاریخچه جزیره ککووا

در نزدیکی شهر آنتالیا، جزیره کوچک ککووا، جزیره‌ای آرام، زیبا و آبی رنگ با ظاهری دلفریب قرار دارد. بوی خوشی که در نقاط مختلف جزیره به مشام می‌رسد باعث شده که نام آن را ککووا به معنی آویشن شهرت یابد. جزیره کِکووا به خاطر تاریخی که دارد و قبل از زلزله شهری باستانی با نام Dolchiste یا Dolikisthe بوده است، در ابتدا مورد اختلافی میان کشورهای ایتالیا و ترکیه به حساب می‌آمد که در نهایت در سال ۱۹۳۲ حق مالیکیت این جزیره کوچک قدیمی به کشور ترکیه اعطا شد. این سال‌ها تورهای بسیاری به مقصدهای دمره، میرا و ککووا برگزار می‌شوند. در واقع چیزی که این جزیره را معروف کرده نه دریای محسور کننده و آب و هواییش است که بلکه بقایای به جای مانده از شهری باستانی که قدمتش به چهارده قرن قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. مردمان این جزیره مدت‌ها تحت سلطه ایرانی‌ها، رومی‌ها و یونانی‌ها قرا گرفتند و پس از سال‌ها مجبور شدند به خاطر قحطی، حمله دزدان دریایی و زلزله محل زندگی خود را ترک کنند. سپس در دوران بیزانس دوباره شهر رشد کرد، اما حملات دائمی اعراب منجر به از بین رفتن دوباره این تمدن شد و مردم ترکیه جزیره را ترک کردند. به همین دلیل امروز این جزیره مسکونی نیست و فقط گردشگران مختلفی را روزانه به خود می‌بیند. تمدن آنها به دلیل مراسم خاص دفن مردگان و شیوه خاص قانون‌گذاری در آن دوران از نظر باستان شناسی بسیار قابل توجه است.

 

استخر شاه، طبیعتی پنهان در آنتالیا

جاذبه‌های جزیره کِکووا

با نگاه کردن به آب‌های فیروزه‌ای کریستالی نیلگون و زلال دریا از آرامشی که بر این جزیره خاموش پابرجاست لذت ببرید و با شنا و غواصی در زیر آب، بقایای به جای مانده از شهری باستانی را ببینید که از شهر سانکن باقی مانده است که در قرن دوم میلادی در زلزله‌ای نابود شد. بخش‌هایی از این شهر نه چندان بزرگ که به زیر آب نرفته است نیز دیدنی است. بهترین و جذاب‌ترین ناحیه در ککووا راه پله‌هایی است که قسمتی از آن از آب بیرون مانده و قسمتی در زیر آب است. اگر جزو علاقه‌مندان تاریخ یک منطقه یا کشور باشید، جزیره ککوا برای شما یادآور تمدن مردم لیکیه خواهد بود.
برای دسترسی به جزیره کِکووا می‌توانید علاوه بر سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی، پس از افتتاح بزرگراه کاسین فینیکه Kas-Finike با ۱۹ کیلومتر رانندگی با ماشین به سوی Üçağiz بروید، در آنجا قایق رزرو کنید و از این جزیره دیدن کنید. تور قایقرانی خصوصی از کاش Kas تا کِکووا ، شامل BBQ می‌باشد و حدود ۹۲ دلار هزینه دارد. در این تور شما، دیوار غرق شده و ساختمان‌هایی که از شیشه‌های دو جداره قایق دیده می‌شوند را تماشا می‌کنید. در ککووا رستوران‌های دریایی خوبی وجود دارد که مزه خوش غذاهای تازه دریای مدیترانه را در خاطر گردشگران حک می‌کند. در کافی‌شاپ‌های ساحلی جزیره نیز می‌توانید نوشیدنی‌های سرد یا گرم و خوشمزه ترکیه را سفارش دهید و از دیدن دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی لذت ببرید. در بعضی قسمت‌ها هم خواهید توانست در آب شفاف و روشن شنا کنید. همچنین با بازدید از روستای سیمنا Simena و خانه‌های روستایی منطقه با مردم محلی که برای امرار معاش ماهیگیری می‌کنند، آشنا شوید.

 

دلایل ترغیب کننده برای سفر به آنتالیا

۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران