گذری در شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گذری در شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

اکثر افراد تور آنتالیا را صرفا سفری ساحلی می‌دانند که به غیر از تفریحات آبی و شنا چیز دیگری نمی‌توان در آن پیدا کرد. پس اگر شما نیز چنین تصوری را در مورد آنتالیا دارید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که این شهر ساحلی زیبای ترکیه می‌توانند تمامی انتظاراتی که یک گردشگر از سفر دارد را یکجا برآورده ‌کند. از جمله یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا که در دسته جاذبه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، شهر قدیمی کاله ایچی است. برای آشنایی بیشتر با این مکان دیدنی تا پایان مقاله ما را دنبال کنید.

 

معرفی شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا (Kaleiçi)

در بین فضای مدرن و توریستی شهر ساحلی آنتالیا بخش دیگری با نام شهر قدیمی یا همان کاله ایچی دیده می‌شود. امروزه سبک معماری و بناهای این بخش از آنتالیا آن را به یکی از توریستی‌ترین مناطق تبدیل کرده است. به طوری که گردشگران بسیاری در سفر خود به آنتالیا از این شهر ساحلی دیدن کرده و لحظات به یاد ماندنی را در آن تجربه می‌کند. با وارد شدن به شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا تصور خواهید کرد که وارد دنیای جدیدی شده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم تا هرگز تماشا و بازدید از خانه‌های قدیمی، اقامتگاه‌های متفاوت، کافه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های باریک را در سفر خود به آنتالیا از دست ندهید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا

 

تاریخچه شهر تاریخی کاله‌ ایچی آنتالیا

شهر تاریخی کاله ایچی آنتالیا در واقع یک شهر قدیمی رومی است. این شهر که بازمانده‌ای از دوران بیزانس است توانسته است بافت قدیمی خود را حفظ کند. البته بناها و بافت آن بارها مورد بازسازی و مرمت واقع شده است. این بخش از آنتالیا در طول تاریخ تحت حکومت سلجوقی‌ها بود به همین دلیل بیشتر از آثار حکومت ترکی آثار و سبک رومی در آن به چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌کنیم هرگز بازدید از کاله ایچی آنتالیا را از دست ندهید. چرا که در این بازدید می‌توانید خیابان‌های قدیمی و بسیار جذابی را که کف ان‌ها سنگفرش شده است را مشاهده کنید. علاوه بر آن بناهای قدیمی و بسیار جذابی در این بخش وجود دارند که بدون شک هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. برای ثبت این لحظات حتما دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید. در شهر کاله ایچی یکی از زیباترین مناطق تاریخی آنتالیا است و شما می‌توانید عکس‌های بسیار زیبا و خاصی را برای اینستاگرام خود تهیه کنید.

تفریحاتی که می‌توان در بازدید از شهر تاریخی کاله‌ ایچی آنتالیا از آن بهره برد

با وارد شدن به شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا تصور خواهید کرد که در زمان و مکانی دیگر قرار گرفته‌اید. شما می‌توانید در این مکان چندین ساعت خود را با تفریحات گوناگونی مشغول کنید. از جمله این تفریحات می‌توان به لذت خرید در مغازه‌های سنتی و قدیمی اشاره کرد. به طوری که سوغاتی‌های ویژه آنتالیا و یادگاری‌هایی را می‌توانید در بازارهای کاله ایچی آنتالیا پیدا کنید. علاوه بر آن امروزه بوتیک هتل‌های زیبایی در این بخش از آنتالیا تاسیس شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند یک شب را در آن‌ها اقامت داشته و از فضای منحصر به فرد آن‌ها لذت ببرند. شب‌های شهر قدیمی کاله ایچی حس و هوای بسیار دلنشین و شادی دارد. به طوری که می‌توانید ساعت‌ها در کافه‌ها و رستوران‌های این محدوده نشسته و از موسیقی‌های زنده پخش شده در آن‌ها لذت ببرید.

 

تماشای رقص افسانه ترکی در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری درون شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا به دلیل پیشینه زیاد و بافت قدیمی که دارد جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. بنابراین توریست‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند یک روز خود را به بازدید از این مکان اختصاص داده و از جاهای متنوع و جذابی دیدن کنند. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا عبارتند از:

طریقه دستیابی به شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

مثل هر جای دیگر بهترین روش گشتن در تور آنتالیا نیز استفاده از تاکسی می‌باشد. اما از آنجایی که رفت و آمد با تاکسی برای کسانی که به دنبال سفری به صرفه و اقتصادی هستند مناسب نیست، می‌توان روش‌های دیگر را پیشنهاد داد. اگر تمایلی به استفاده از تاکسی ندارید می‌توانید تا میدان اصلی شهر آنتالیا (کاله قاپیسی) پیاده بروید. با پیاده‌روی هم می‌توانید با بافت شهر آنتالیا بیشتر آشنا شوید هم در طول مسیر از چند جای دیدنی دیگر نیز بازدید کنید. بعد از رسیدن به میدان به سمت اوزون چارچی سوکاک بروید. با کمی پیاده‌روی برج ساعت را مشاهده خواهید کرد که می‌توان متوجه شد مسیر را درست انتخاب کرده و ورودی کاله ایچی در همین نزدیکی‌ها است. گردشگران تور آنتالیا و علاقه‌مندان به شهر قدیمی کاله ایچی در هر زمانی که بخواهند می‌توانند به بازدید این مکان تاریخی بروند. اما پیشنهاد ما برای لذت بردن بیشتر ساعات نزدیک به عصر است.

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران