راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی بسیار محبوب در ترکیه است که گردشگران زیادی از کشورهای منطقه و همینطور اروپا برای گذراندن اوغات فراغت و تعطیلات به آن می‌روند. اقامتگاه‌های متنوع، فعالیت‌های مختلف آبی، جشن و پایکوبی‌های ساحلی و مراکز تفریحی بخشی از موقعیت‌های شما در این شهر است. البته اگر شما قصد دارید تا با تور آنتالیا مدت کمی را در ترکیه بمانید و قصد دارید یکی دو روز را برای چرخیدن در آنتالیا صرف کنید بهتر است نگاهی به راهنمای ما را در این باره بیاندازید.

 

 

روز اول

 

صبح در آنتالیای قدیم گردش کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آنتایا دروازه تاریخی هادریان است که قدمت آن به حدود ۱۳۰ سال بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد. این دروازه به افتخار بزرگداشت سفر امپراتور روم شرقی، هادریان ساخته شده بود. بعد از این که از دروازه دیدن کردید به سمت شهر قدیمی آنتالیا بروید، این شهر که به Kaleiçi نیز شناخته می‌شود پر از خیابان‌های سنگفرش شده، خانه های قدیمی و چوبی، مسجد مناره شکسته که در ابتدا معبد رومی مربوط به قرن دوم میلادی بود، است. شما می‌توانید در این قسمت شهر بگردید و از مغازه‌های قدیمی بی‌نطیرش دیدن کنید، در کافه‌های دنجش عصرانه‌ای فراموش نشدنی بخورید و از کوچه پس کوچه‌هایش عکس‌های اینستاگرامی بیاندازید. شما می‌توانید برای سوغاتی‌های مقرون به صرفه و منحصر به فرد بین مغازه‌های این محله کاوش کنید.

 

 برنامه‌ی ساده برای یک روز گشت و گذار در شهر قدیم آنتالیا 

 

 

آنتالیا

 

 

ظهر خوردن بورک‌های بی‌نظیر و خوشمزه 

اگر طرفدار بورک هستید (لایه‌های جذاب خمیر پر شده با انواع مختلف مواد)، پس حتما به Börekçi Tevfik بروید و از بهترین بورک‌های آنتالیا بخورید. این رستوران پر آوازه که از دهه ۱۹۳۰ تا کنون باز است تخصص ویژه‌ای در پختن بورک‌های بی‌نظیر و خوشمزه دارد. این غذا از لایه‌های نازک خمیر درست می‌شود که لا به لای آن را با انواع پنیر و سبزیجات و گوشت چرخی پر می‌کنند. بورک شیرینی هم با پودر قند تهیه می‌شود که به شدت بین مردم محلی محبوب است. بعد از این که ناهارتان را خوردید به دیدن موزه آنتالیا بروید و کمی بیشتر به تاریخ غنی و عمیق آنتالیا پی ببرید. این موزه که از بزرگ‌ترین نمونه‌های خودش در ترکیه است که ۱۳ سالن مختلف از انواع مجسمه‌های خیره کننده‌ای از دوران رومی، موزاییک‌های دوره بیزانس و کتیبه‌های دوره عثمانی را نمایش گذاشته است. شما می‌توانید چند ساعت وقت خود را بین این سالن‌ها صرف کنید و تغییر و تحولات منطقه را به خوبی لمس کنید.

 

 

موزه آنتالیا

 

 

غروب خوردن غذاهای دریایی با سبکی ترکی

هیچ بازدیدی از آنتالیا بدون خوردن غذاهای دریایی ترکی کامل نیست. یکی از بهترین رستوران‌های غذای دریایی آنتالیا که می‌توانید در آن غذاهای خوشمزه‌ای نوش جان کنید Balık Evi است. شما در این رستوران می‌توانید از تازه‌ترین غذاهای دریایی با سبکی ترکی سفارش دهید و در در حالی که از هوای بی‌نظیر و منظره دریای مدیترانه لذت می‌برید غذایتان را بخورید. انتخاب‌های این‌چنینی در آنتالیا زیادند و شما می‌توانید در هر کدام که راحتید شام بخورید.

 

 بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ 

 

 

آنتالیا 

 

 

روز دوم

 

صبح پیاده‌روی در ساحل سیرالی

بعد از یک روز گشت و گذار در آنتالیا، حالا وقت آن رسیده که به بهترین ساحل شهر یعنی سیرالی بروید. این ساحل که در فاصله یک ساعت و نیمی از مرکز شهر قرار گرفته به راحتی با ماشین یا اتوبوس‌های کوچک در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید سوار یکی از اتوبوس‌های که Kumluca، Finike، Demre یا Kaş بشوید و از راننده بخواهید که شما را سیرالی پیاده کند. شما می‌توانید در یکی از ده‌ها پانسیون خانوادگی اقامت کنید و صبح روز بعد خودتان را با اتوبوس به آنتالیا برسانید. تا ظهر را در ساحل بمانید و در زیر آفتاب داغ به شنا و تفریح بپردازید، به قایق سواری بروید و در امتداد ساحل قدم بزنید.

 

 

 ساحل سیرالی

 

 

ظهر بازدید از شهر باستانی المپوس

بعد از این که ساعت‌ها زیر آفتاب استراحت و شنا کردید قدم‌زنان امتداد ساحل را پیش بگیرید و از شهر باستانی المپوس که متلعق به دوره سلطنت Lycian است. بعد از این که از امتداد ساحل گذر کردید و از منطقه‌ای پر از گل و گیاه گذشتید می‌توانید نشانه‌هایی از این خرابه را ببینید. شما می‌توانید از بخش‌هایی مثل معبد رومی، حمام و غیره دیدن کنید.

یکی از بهترین مکان‌ها برای ناهاری سریع در ساحل، رستوران Karakuş است که یک منوی بسیار گسترده از همه نوع غذا مثل ماکارونی، گوشت کبابی و انواع ماهی‌های تازه را ارائه می‌دهد. یکی از جاهایی که حتما باید از آن دیدن کنید منطقه کوهستانی چیمراست که به دلیل نفوذ گازهای زیر زمینی همیشه خدا دارای شعله‌های روشن است. البته این شعله‌ها چون در تاریکی هوا بهتر دیده می‌شوند بیشتر مردم غروب دم برای بازدید از آن می‌روند.

 

 ۱۰ تفریح خاص که در آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

 

 

 آنتالیا

 

 

شامی دلپذیر در رستوران Yörük

برای خوردن شامی کلاسیک و خوشمزه به رستوران Yörük بروید. با وجود میزهای فراوان، غذاهای خوشمزه، ماهی‌های تازه و کباب‌ها هیچ بی دلیل نیست که محلی‌ها عاشق این رستوران هستند.

 

 

رستوران Yörük

۲۹ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران