راهنمای گردش در آلانیا، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای گردش در آلانیا، آنتالیا

آلانیا یکی از زیباترین بخش‌های آنتالیا بیشتر به خاطر خطه ساحلی زیبا و درخشانش شناخته شده و محبوب است. در اینجا شما می‌توانید تعطیلات آرامی را بگذرانید و فعالیت‌های متنوعی انجام دهید. سفر به آلانیا دارای شرایط جذاب و فوق‌العاده‌ای است که باعث شده تا بین ماه‌های خرداد تا مرداد مسافران اروپای شمالی به این قسمت از ترکیه سرازیر شوند. با این همه آلانیا چیزهای بیشتری از سواحل طلایی درخشان ارائه می‌دهد که باید در سفر با تور آنتالیا حتما از آن‌ها بازدید کرده و تجارب خاطره انگیزی کسب نمایید. ما در اینجا شما را برای گردشی فوق‌العاده در محدوده آلانیا راهنمایی می‌کنیم.

 

از قلعه آلانیا دیدن کنید

داخل دیوارهای شهر قدیمی آلانیا بی‌شک یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری آلانیا است. جالب است بدانید تاریخچه قلعه آلانیا به دوران کلاسیک درست زمانی که این شبه جزیره سنگی و غاری یکی از مکان‌های مورد علاقه دزدان دریایی بود، برمی‌گردد. اگرچه استحکامات ساخته شده توسط یونانیان تحت حکومت روم گسترش یافت، اما در دوران بیزانس بود که نقش آلانیا به عنوان یک بندر دریایی در حاشیه مدیترانه پررنگ شد. در قرن ۱۳ سلجوقیان کنترل این ناحیه را در دست گرفتند و ساخت و ساز استحکامات را ادامه دادند. بیشتر کارهای باقیمانده ساختمانی که هنوز هم در منطقه قلعه باقی مانده‌اند مربوط به این دوره، زمانی که آلانیا به یک مرکز تجاری تبدیل شد بود، برمی‌گردد. منطقه قلعه پایین، نزدیک‌ترین دروازه ورودی، به محله احمدک معروف است. در کوچه پس کوچه‌های خانه‌های با سقف قرمز و دوره‌های عثمانی و بناهای تاریخی در اینجا گشت بزنید، سپس مسیرهای پیچ در پیچ تا Iç Kale (قلعه داخلی) را به سمت خرابه‌های سلجوقی و منظره‌هایی که در آن طرف دریا، فلات ساحلی اوج می گیرند دنبال کنید.

 

معرفی حمام رومی‌ آنتالیا در سفر به ترکیه

به بندر تاریخی آلانیا شوید

در کنار بندر، برج سرخ (Kızılkule) و هم کشتی سازی سلجوقی (Tersane) از منشعبات استحکامات قلعه آلانیا قرار گرفته که در قرن سیزدهم ساخته شده‌اند. برج سرخ هشت ضلعی با ارتفاع ۳۰ متر به عنوان برج دفاعی بندر در دوران سلجوقیان خدمت می‌کرد. حتما برای تماشای زیباترین مناظر تا بالای برج بالا بروید. از برج، یک مسیر پیاده‌روی زیبا در امتداد دیوارهای استحکامات اصلی بندر تا تنها نمونه باقی مانده ترکیه از یک کارخانه کشتی سازی دوره سلجوقی ادامه دارد.

سوار Alanya Teleferik شوید

دیدنی‌ترین راه رسیدن به منطقه قلعه آلانیا، جستن روی تله کابینی است که ساحل کلئوپاترا را به منطقه قلعه پایین احمدک متصل می‌کند. این تله کابین روزانه بین ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند و سواری با آن برای تماشای زیباترین مناظر ساحلی غروب خورشید، از فراز صخره بسیار جذاب و هیجان انگیز و دیدنی است. این سوای ۹۰۰ متر از چشم اندازهای عالی از صخره جنگلی منتهی به قلعه، نوار شن و ماسه‌ای ساحل کلئوپاترا و دریای مدیترانه و همچنین کوه‌های تاریک از دور را ارائه می‌دهد. ایستگاه پایین دقیقا پشت ساحل واقع شده، در حالی که ایستگاه فوقانی شما را درست در خارج از دروازه اصلی قلعه آلانیا پیاده می‌کند که از آنجا می‌توانید در دامنه‌های بیشتری سرگردان شوید و بناهای تاریخی و ویرانه‌ها را کشف کنید.

 

۱۰ جاذبه گردشگری برتر سیده در آنتالیا

سفرهای دریایی

از ماه می تا اکتبر تعداد زیادی از قایق‌های گردشی در ساحل آلانیا پهلو می‌گیرند و توریست‌ها را به کشف و بازدید غارهای پنهانی می‌برند. غارهای دریایی اصلی که توسط قایق‌ها بازدید می‌شوند غار Pirate و Damlatas غار هستند، اگرچه بسته به این که چه قایقی سوار شدید می‌توان از تعداد دیگری نیز جمله غار Fosforlu و غار لاورز بازدید کرد. دقت کنید سفرها از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند. برخی از قایق‌ها اساسا مختص سفرهای مهمانی هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از حرکت با چه اپراتوری برنامه گشت و گذار دریایی می‌ریزید.

به غار زیر زمینی دیم بروید

فقط با یک ماشین سواری کوتاه شما می‌توانید Dim را که در دامنه غربی کوه Cebel-i Reis در کوه‌های تاروس واقع شده پیدا کنید. این غار دومین غار بزرگ ترکیه است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داشته و با یک مسیر پیاده روی ۳۶۰ متر درون غار، به سمت پایین به عمق ۱۷ متر زیر ورودی سطح می‌رود. فضای داخلی سنگ آهک مملو از سازه‌های عظیم استالاکتیت و استالاگمیت است که تا پایین‌ترین سطح غار تا تالاب گسترش یافته‌اند. یک کت یا پیراهن کش همراه داشته باشید، زیرا وقتی به داخل غار رفتید به آن نیاز خواهید داشت. اینجا حتی در اوج تابستان هم سرد است.

 

گذری در شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

۲۰ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران