راهنمای سفر ۲۴ ساعته در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای سفر ۲۴ ساعته در آنتالیا

آنتالیا که به عنوان یکی از زیباترین مقاصد تابستانی ترکیه شناخته می‌شود، با سواحل بی‌بدیل و همچنین ویرانه‌های تاریخی خود گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. اگر در سفر با تور آنتالیا فقط یک روز برای بازدید از این شهر فرصت داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمایی سفر ۲۴ ساعته در آنتالیا را مطالعه کنید تا بتوانید بیشترین بهره‌وری را از سفرتان به این خطه به یادماندنی داشته باشید.

 

پیاده روی در حوالی دروازه Hadrian

به طور قطع یکی از مهمترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا، دروازه Hadrian است که قدمت آن به سال ۱۳۰ میلادی برمی‌گردد. این بنا برای بزرگداشت هادریان امپراطور قدرتمند روم ساخته شد و کف پوش‌های تزئینی دروازه، سنگ مرمر و گرانیت‌هایی که از نقش و نگارهای گل و قرنیز برخوردارند، همه یادآورهای بصری دوران کاملا متفاوتی هستند. اینجا، دروازه ورودی شهر قدیمی آنتالیا نیز به شمار می‌آید.

 

بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

گشت و گذار در کالیسی

وقتی صحبت از کالیسی، شهر قدیمی آنتالیا به میان می‌آید، ضروری است که هر گوشه و کنار از این محله محبوب را کشف کنید. می‌توانید با فراغ بال در امتداد خیابان‌های باریک سنگفرش قدم بزنید و خانه‌های سنگی و چوبی قدیمی را تحسین کنید، از یکی از مغازه‌های بی‌شمار این محدوده سوغاتی ویژه آنتالیا را بخرید و یا از مسجد Broken Minaret که سابقا عبادتگاه رومیان قرن دوم میلادی بود، بازدید کنید. هنگامی که آماده پیاده روی به سمت ساحل هستید نیز، می‌توانید از پلکان باستانی ساخته شده توسط ونیزی‌ها که به Kırkmerdiven شهرت دارد برای رسیدن به بندر کالیسی کمک بگیرید.

خوردن صبحانه ترکی واقعی

تا مادامی که در ترکیه هستید، هر روز صبح را می‌توانید با یک صبحانه دلچسب ترکی که مشتمل بر انواع مختلف پنیر، زیتون، مارمالاد و شیرینی همراه با چای‌های ترکی بی‌نظیر است شروع کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن صبحانه اصیل ترکی در شهر آنتالیا، کافه Big Man است که در محله لارا واقع شده و صبحانه‌ای خوشمزه همراه با منظره‌ای شگفت انگیز از دریا و کوه‌های آنتالیا را ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با کافه‌های این شهر، می‌توانید مقاله بهترین کافه‌های آنتالیا برای نوشیدن یک فنجان قهوه ترک را نیز مطالعه کنید.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

بازدید از موزه آنتالیا

اگر علاقمند به آثار تاریخی هستید، لازم است که حتما از موزه آنتالیا بازدید کنید تا به شناختی حقیقی از گذشته شهر دست پیدا نمایید. این موزه که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه به شمار می‌آید، از ۱۳ سالن نمایش تشکیل شده که آثار جالب توجهی از جمله مجسمه‌های روم باستان، کاشی کاری‌های دوران بیزانس و کتیبه‌های دوران عثمانی را در خود جای داده‌اند.

خوردن بورک در کافه Börekçi Tevfik

پس از یک گشت و گذار طولانی در شهر، خوردن یک خوردنی خوشمزه و لذیذ در آنتالیا حسابی می‌چسبد. ما به شما خوردن بورک را پیشنهاد می‌کنیم که یک خمیر بسیار نازک و شیرین پر شده از پودر قند است که بصورت ماهرانه با موادی مانند پنیر لور، پنیر سفید، جعفری یا گوشت چرخ کرده پر شده و کاملا ترد و تازه است. و اما برای خوردن این غذای اصیل، چه جایی بهتر از کافه  Börekçi Tevfik که قدمتی طولانی و قابل توجه دارد و از سال ۱۹۳۰ مشغول فعالیت است.

 

۷ مرکز خرید برتر آنتالیا در سال ۲۰۱۹

شنا و گردش در ساحل Konyaaltı 

سفر به آنتالیا بدون شنا و ساحل گردی در زیر آفتاب مطبوع، کامل نخواهد شد. یکی از محبوب‌ترین سواحل این خطه، ساحل Konyaaltı  است که ۷ مایل ماسه سفید و آب آبی روشن را شامل می‌شود. در این جا، همچنین می‌توانید تفریحات متعدد آبی و کافه گردی و بهره‌مندی از کلوپ های شبانه را تجربه کنید.

تماشای آبشارهای شگفت انگیز

در سفر با تور ترکیه به آنتالیا، بازدید از آبشارهای بی‌نظیر را به هیچ عنوان از دست ندهید. گفتنی است که بیش از ۲۰ آبشار در حوالی آنتالیا وجود دارد و اما از معروف‌ترین آنها، می‌توان به آبشارهای Duden اشاره کرد که مشتمل بر ۲ آبشار باشکوه بوده و در ۱۵ کیلومتری خارج شهر در دره‌ای زیبا واقع شده‌اند. پشت آبهای درحال سقوط نیز، یک غار طبیعی وجود دارد که می‌توانید از آنجا نیز به تماشای عظمت و زیبایی آبشارها بنشینید و یا به ثبت عکس‌های یادگاری از این لحظات بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم از طریق بندر کالیسی خود را به این محدوده برسانید.

 

بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا

آبشارهای Kursunlu که در پارک طبیعی در ۱۹ کیلومتری آنتالیا واقع شده‌اند نیز، از دیگر جاذبه‌های شگفت انگیز این خطه هستند. این آبشارها، از رودخانه Aksu سرچشمه گرفته‌اند که از میان جنگل‌های کاج در فضایی بکر و جذاب به پیش می‌راند.

و اما در نهایت باید به آبشارهای Manavgat اشاره کنیم که از نهرهای دامنه Tauro سرچشمه گرفته و سرانجام به مدیترانه می‌ریزند. این آبشارها در ۸۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده‌اند.

تماشای غروب آفتاب در بندر مارینا

مارینا، یک بندر تجاری است که در ۳۰ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی آنتالیا و ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. اینجا یک فضای امن، کوچک و دنج است که جاذبه گردشگری بی‌نظیری را به صورت رایگان به مسافران ارزانی می‌کند.  شما در این جا می‌توانید به تماشای قایق‌های بادبانی با شکوه و قایق‌های ماهیگیری در کنار یکدیگر بنشینید و از تماشای غروب خورشید در دریای مدیترانه نهایت لذت را ببرید.

 

پیشنهاد اسپا و ماساژ در سفر با تور تابستانی آنتالیا

آنتالیا در ساحل مدیترانه واقع شده و شهری زیبا با تفریحات و دیدنی‌های فراوان است. شما به راحتی می‌توانید نشستن در ساحل، بازدید از ویرانه‌های مختلف تاریخی، تماشای آبشارهای جادویی یا تفریحات شبانه عالی را در یک سفر ۲۴ ساعته در آنتالیا تجربه کنید. 

۲۱ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران