راهنمای سفر به کالکان، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای سفر به کالکان، آنتالیا

در حالی که بهترین سواحل کالکان، رستوران‌های فوق‌العاده روی پشت‌بام و کلوپ‌های ساحلی شیک، آن را به مکانی عالی برای نشستن و لمیدن و استراحت در تور آنتالیا تبدیل کرده‌اند، فعالیت‌های بی‌پایان هم در داخل و هم در خارج از دریا، افراد جوینده هیجان را شگفت‌زده می‌کند. آبهای فیروزه ای دارای کروزهای معمولی گلت و تورهای جزیره است، اما کالکان مسیرهای پیاده‌روی در سطح جهانی را نیز در در خود جای داده که شامل نخلستان‌های کوهستانی و صخره‌های ناهموار به سواحل شنی و دره‌های چشمگیر می‌شود. در اینجا به چند مورد از کارهایی که می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم.

 

قایق رانی در رودخانه Xanthos

با شروع از Xanthos، در حومه شهر قایق سواری می‌کنید و در نهایت به ساحل پاتارا می‌رسید. بسیاری از اپراتورهای تور، در طول مسیر برای شنا و حمام‌های گلی توقف می‌کنند تا در نهایت از یک غواصی جذاب در پاتارا لذت ببرید. با این همه رفتن به سمت پایین دست، هنوز کار بسیار سختی است، به خصوص برای تازه کارها! در بهار یا پاییز، زمانی که هوا قابل مناسب‌تر است، رودخانه آرام‌تر و حرکت در آن راحت‌تر است و به یاد داشته باشید که لباس یدکی، کرم ضد آفتاب، حوله و کلاه ببرید!

 

۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

در آب‌های زلال معروف منطقه غواصی کنید

اگر استراحت در یکی از سواحل کالکان به اندازه کافی برای شما هیجان انگیز نیست، به آب بزنید چرا که این خط ساحلی برای غواصی عالی است. در واقع، نزدیکی "کاش" یکی از بهترین مکان‌های غواصی ترکیه قرار دارد و خیابان‌های سنگ‌فرش شده آن مملو از مغازه‌های غواصی است که تجهیزات می‌فروشند و گشت و گذار با تور ارائه می‌دهند. خود کالکان همچنین دارای صخره‌ها و جزایر زیادی برای کاوش است. مرکز غواصی کالکان طیف وسیعی از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که برای همه توانایی‌ها و سطوح در دسترس هستند به علاوه که این مرکز پیشنهادی هیجان‌انگیز برای غواصان با تجربه دارد، از جمله غواصی وهم‌آور در شب!

از شهرهای باستانی لیکیا دیدن کنید

پاتارا علاوه بر داشتن طولانی‌ترین ساحل ترکیه، بقایای یک شهر باستانی لیکیایی را نیز در خود جای داده است. در پشت دیواری از تپه‌های شنی، حمام‌های رومی، کلیسای بیزانسی، خیابان اصلی ستون‌دار و طاق ورودی اصلی را خواهید دید. امروزه، بسیاری از ویرانه‌ها تا حدی پوشیده از چمن هستند، و در حالی که تقریبا دست نخورده هستند، پس زمینه ساحلی شاد پاتارا این مکان را بسیار خاص می‌کند. بازدید از شهرهای باستانی از جمله فعالیت‌های پرطرفدار و اصلی تور آنتالیا محسوب می‌شود که عموما به صورت تورهای گردشی مورد بازدید قرار می‌گیرند. در واقع بازدید از این شهرها شما را به حس و حال گذشته می‌برد اگرچه در موارد زیادی تنها بخش از آن‌ها به عنوان ویرانه باقی مانده اما همچنان یادآور شکوه دوران گذشته خود هستند.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های کناکلی آنتالیا

در مسیر لیکیان پیاده‌روی کنید

مسیر لیکیان از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی آنتالیا و طولانی‌تری مسیر دنیا است و کالکان در بین این مسیر پیاده‌روی دیدنی قرار گرفته است، که ساحل را در حدود ۳۰۰ مایل در اطراف لیکیای باستانی دنبال می‌کند. این مسیر از تفرجگاه محبوب تعطیلات اولودنیز تا شهر آنتالیا امتداد دارد و در طول آن ویرانه‌های باستانی، جنگل‌های کاج آرام، کوه‌های دیدنی و سواحل خالی را در بر می‌گیرد. مسیر به وضوح با علائم قرمز و سفید مشخص شده است، اما توصیه می‌کنیم یکی از بسیاری از نقشه های آنلاین را دانلود کنید تا بتوانید هر لحظه از روی نقشه مسیر را رصد کنید. این ماجراجویی بهتر است برای ماه‌های سردتر رزرو شود زیرا در طول تابستان به شدت هوا گرفت و مجبورید مقدار زیادی آب و کرم ضد آفتاب همراه خودتان داشته باشید. حتی اگر اهل پیاده‌روی نباشید هم رفتن به این مسیر را با دوچرخه توصیه می‌کنیم. معمولا در شهرهای آنتالیا دوچرخه‌هایی برای اجاره روزانه و ساعتی در دسترس هستند شما هم می‌توانید با اجاره دوچرخه در این مسیر شگفت‌انگیز رکاب بزنید و از زیبترین مناظر ممکن در این منطقه دیدن کنید.

پرش روی کشتی سنتی گلت

وقتی به کالکان می‌رسید زمان زیادی طول نمی‌کشد تا یک کشتی ترکی پیدا کنید به فکر ماجراجویی بیافتید. سفر با یکی از این قایق‌های چوبی سنتی راهی عالی برای دیدن ساحل فیروزه ای از آب است. شرکت‌های زیادی را خواهید دید که در بندر کالکان گشت‌وگذار دریایی ارائه می‌کنند. به یاد داشته باشید که کرم‌های ضد آفتاب، کلاه آفتاب‌گیر و وسایل شنا خود را بسته‌بندی کنید، زیرا آن‌ها اغلب در بهترین سواحل منطقه توقف می‌کنند تا از یک آب تنی با طراوت لذت ببرید.

 

معرفی ۱۰ مورد از بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا

با قایق به جزیره یونانی Meis بروید

این جزیره کوچک دودکانی (مجمع‌الجزایر یونانی) با قایق ۴۵ دقیقه‌ای از کاش فاصله دارد. هنگامی که به Meis  یا Kastellorizo (نام یونانی آن) برسید، تعداد زیادی ملوان محلی را خواهید دید که در بندر شناور هستند و به غار آبی جزیره سفر می‌کنند. فضای این غار از طریق یک سوراخ کوچک در صخره‌ها با نور خورشید که به صورت نور آبی شگفت انگیز دیده می‌شود روشن شده و منظره‌ای نفسگیر ایجاد می‌کند. مخصوصا بازدید از اینجا در ساعات اولیه صبح به شدت رویایی است. در خیابان‌های کوچک میس بگردید، به خانه‌های نقاشی‌شده با پاستل بروید و اگر احساس سرزندگی و انرژی بالا دارید به سمت قلعه بروید تا مناظر پانورامایی را ببینید که نفستان را حبس می‌کنند. حتی ممکن است یک یا دو لاک‌پشت را در اینجا ببینید. هر کاری که انجام می‌دهید، فراموش نکنید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

بازار هفتگی کالکان تمام روز پنجشنبه برقرار است

بازدید از شهر برای خرید عالی است و تهیه سوغاتی‌های محلی یکی از کارهای مورد علاقه بازدیدکنندگان برای انجام در کالکان است. با این حال، اگر از هیجان گردش در بازار لذت می‌برید، خود را برای پنجشنبه، زمانی که بازار هفتگی را برگزار می‌شود آماده کنید و برای بهترین خرید بر سر قیمت‌ها چانه زنی کنید. در این بازار همه چیز از ادویه جات تازه، میوه و سبزیجات گرفته تا لباس، کالاهای چرمی، جواهرات و هدایا را می فروشد. اگر بازار پنجشنبه را از دست دادید نگران نباشید می‌توانید به جمعه بازار کاش در نزدیکی کالکان بروید و ماجراجویی خودتان را به راه بیاندازید. حتی اگر در این بازارها چیزی نخرید هم ارزش بازدید دارند زیرا می‌توانید زندگی روزمره مردم و نحوه معاشرتشان را از نزدیک زیر نظر بگیرید و به بینش‌های واقعی فرهنگی برسید. به علاوه عکاسی رئال در این بازارها فرصت‌های خوبی برای شما ایجاد می‌کنند.

 

راهنمای بهترین کارها در بلک آنتالیا

غروب آفتاب را در آمفی تئاتر Kaş تماشا کنید

شهر بی‌نظیر کاش، مملو از کوچه‌های پشتی روشن با فانوس مملو از ساختمان‌های جذاب یونانی عثمانی، رستوران‌های مستقل عالی و بوتیک‌های شیرین است. قبل از تماشای غروب خورشید در آمفی تئاتر خیره‌کننده‌اش رو به دریا، دور مغازه‌ها بچرخید و اوقات آرام و روح نوازی را تجربه کنید. به دنبال مقبره پادشاه باشید. بزرگ‌ترین جاذبه لیسیایی قرن چهارم قبل از میلاد در شهر، زیباترین (و شیب‌دارترین) خیابان شهر است که به آن خیابان لغزنده می‌گویند؛ اگر باران ببارد، می‌فهمید چرا! سپس رستورانی را برای تجربه واقعی غذاهای عثمانی انتخاب کنید. خلیج ریزا دارای یک تراس بزرگ پشت بام به دور از جمعیت است و رستوران دنج Ikbal گوشت بره آرام پز فوق العاده‌ای دارد. در کوچه و پس کوچه‌های شهر بگردید و با کشف خانه‌های محلی و زوایای دیدنی هم تجارب دلچسبی به دست بیاورید و هم فرصت‌های عکاسی برای خودتان ایجاد کنید.

در دره ساکلیکنت خنک شوید

دره ساکلیکنت که یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان است، ۱۸ کیلومتر طول و در برخی مکان‌ها به ۲۰۰ متر ارتفاع می‌رسد. پیاده‌روی در آب‌های گوارا آن فقط فعالیتی تابستانی محسوب می‌شود اما برای اینکه از ماجراجویی خود نهایت استفاده را ببرید، نکات برتر ما را دنبال کنید. کفش‌های گیره‌ای بپوشید که خیس شوند، اشیای قیمتی را در خانه بگذارید، برای شروعی سرد آماده باشید و فقط در صورتی تلاش کنید که ورزشکار باشید و تناسب اندام داشته باشید! همچنین می‌توانید قدرت‌تان را برای پارو زدن در رودخانه ساکلیکنت امتحان کنید. برای خانواده‌هایی که با فرزندان نوجوان سفر کرده‌اند بازدید از این دره به شدت دوست داشتنی و ماجراجویانه خواهد بود.

 

جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا

بهترین زمان بازدید از کالکان

کالکان آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و بین ماه‌های فروردین و اردیبهشت دارای آب و هوایی معتدل و جمعیت نسبتا کمی از مسافران است. اگر می‌خواهید بر اساس آب و هوا به آنتالیا سفر کنید ماه‌های تیر، مرداد و شهریور گرم‌ترین ماه‌های سال در این منطقه هستند. به طوری که میانگین دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. بنابراین در نظر داشته باشید که در برخی از روزها میزان رطوبت و دمای هوا بالا خواهد بود اما همچنان با استفاده از کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب تا حدودی در امان خواهید بود. بنابراین با در نظر گرفتن تعطیلی تفریحات آبی و ساحلی در نیم فصل دوم، بهترین زمان سفر به این منطقه به لحاظ آب و هوایی فروردین و اردیبهشت است اگرچه که با گرمای تابستان مشکل نداشته باشید سفرهای تابستانی به اینجا بسیار دلچسب خواهد بود.

۰۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران