راهنمای جامع سفر به آنتالیا برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای جامع سفر به آنتالیا برای گردشگران

سفر با تور آنتالیا می‌تواند با تفریحات متنوع و جاذبه‌های گردشگری جذاب و گوناگون بسیاری همراه باشد. چرا که آنتالیا جز شهرهای ساحلی ترکیه بوده و سالانه افراد بسیاری از سرتاسر دنیا و به خصوص ایران سفر به این شهر را به دلیل سواحل زیبای آن ترجیح می‌دهند. برای اینکه بتوان بهترین لحظات را برای خود در سفر به آنتالیا رقم زد و سفری به یادماندنی را به همراه خانواده تجربه کرد بهتر است تا با برخی از نکات در سفر به این مقصد گردشگری آشنا شد. برای این منظور در این مقاله به بررسی بایدها و نبایدهای تور آنتالیا و راهنمای گردشگری که هر توریستی قبل از سفر باید بداند، پرداخته‌ایم. همراه ما باشید تا سفری فوق‌العاده را در آنتالیا تجربه کنید.

 

باید چه زمانی را برای سفر به آنتالیا انتخاب کنیم؟

آنتالیا شهری جذاب و پر از جاذبه‌های گردشگری بسیار است. بنابراین گردشگران تور ترکیه می‌توانند هر زمانی که دوست دارند تجربه سفر با تور آنتالیا را داشته باشند. اما آنچه در انتخاب زمان مناسب برای سفر اهمیت دارد، هدف شما از سفر است. مثلا اگر شما عاشق دریا هستید، قطعا باید برنامه ریزی خود را برای سفر در هوای گرم انجام دهید. در زیر شرایط آنتالیا در ماه‌های مختلف سال را بررسی کرده‌ایم:

 

آنتالیا در می تا سپتامبر

می تا سپتامبر زمانی است که می‌توانید بیشترین لذت را از خورشید ببرید. آنتالیا بهترین مکان برای تعطیلات تابستانی است. در این ماه‌ها آب آبی و آسمان صاف خواهد بود.

 

بهترین نقاط آنتالیا برای کمپ زدن

آنتالیا در اکتبر، نوامبر و آوریل

اگر شلوغی را دوست ندارید، اکتبر، نوامبر و آوریل ماه های مناسبی برای سفر شما با تور آنتالیا خواهند بود.

آنتالیا در دسامبر تا مارس

در این ماه‌ها آنتالیا هنوز در فصل زمستان است. بنابراین فرصت مناسبی برای لذت بردن از تفریحات زمستانی در آنتالیا مثل اسکی خواهد بود.

 

معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

راه‌های دسترسی به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه به حساب می‌آید. بنابراین دستیابی به آن برای مسافران از سرتاسر دنیا از طریق فرودگاه آنتالیا آسان و ممکن خواهد بود. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در فاصله ۱۳ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد که می‌توانید به کمک تاکسی خود را از آنجا به هتل برسانید. همچنین دو اتوبوس عمومی به شماره ۶۰۰ (هر ۳۰ دقیقه یکبار) و ۸۰۰ (هر ۲ ساعت یکبار) از فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند. در صورتی که شما نیز تصمیم قطعی خود را برای سفر به این شهر ساحلی و توریستی ترکیه گرفته‌اید می‌توانید تور هوایی آنتالیا را رزرو کرده و سفری راحت و به یادماندنی را تجربه کنید. البته از آنجایی که ترکیه با ایران هم مرز می‌باشد امکان سفر زمینی به آنتالیا نیز وجود دارد که بسیار زمان بر بوده و چندان توصیه نمی‌شود.

در سفر به آنتالیا چه واحد پولی را باید به همراه داشته باشیم؟

واحد پول ترکیه لیر (TL) است. مسافران می‌توانند از ایران لیر ترکیه را تهیه کرده و مسافرتی بدون دغدغه را از لحاظ واحد پول تجربه کنند. البته در فرودگاه آنتالیا و سطح شهر می‌توانید صرافی‌های مختلفی را مشاهده کنید که فرصت تبدیل دلار یا یورو به لیر را خواهید داشت. بهترین کار برای این منظور تهیه دلار از ایران و تبدیل آن به لیر در آنتالیا است. البته توصیه می‌کنیم تمام پول خود را در فرودگاه به لیر تبدیل نکنید. بلکه مقدار کمی را تبدیل کنید و دوباره اگر نیاز داشتید از صرافی‌های سطح شهر برای این منظور کمک بگیرید. در حال حاضر هر یک لیر ترکیه معادل ۲ هزار تومان است.

 

هتل‌های ساحلی آنتالیا (قسمت اول)

چه هتلی را باید در آنتالیا برای اقامت خود انتخاب کرد؟

یکی دیگر از مهم‌ترین بایدهایی که در سفر به آنتالیا وجود دارد دقت در انتخاب اقامتگاه مناسب است. چرا که آنتالیا شهری توریستی بوده و به همین دلیل هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی در آن تاسیس شده‌اند. اگر فصل سرد سال را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب کرده‌اید توصیه می‌کنیم هتل‌های ۵ ستاره و استخردار را انتخاب کنید تا بتوانید در صورت تمایل از تفریحات آبی و شنا نیز در آنتالیا لذت ببرید. اما اگر در فصل گرم سال با تور ترکیه به آنتالیا سفر کرده‌اید، هتل‌های نزدیک به ساحل گزینه مناسب‌ترین خواهند بود تا بتوانید دسترسی آسانی به دریا، ساحل و تفریحات آبی در آنتالیا داشته باشید.

از چه تفریحاتی در آنتالیا نباید غافل شد؟

در تور آنتالیا گزینه‌های بی‌شماری برای تفریح و کارهایی که باید انجام دهید، وجود دارد. اگر شما نیز دوست دارید در طول روزهایی که در آنتالیا هستید سفری به یادماندنی و منحصر به فرد را تجربه کنید بهتر است از انجام کارهای زیر غافل نشوید:

 

رفتن به سواحل آنتالیا را فراموش نکنید

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفریحی که در این سفر می‌توانید انجام دهید، رفتن به سواحل زیبای آنتالیا است. به خصوص اگر در تابستان به آنتالیا سفر کرده‌اید شنا و تفریحات آبی اولین چیزی است که باید انجام دهید. حتی اگر در فصل سرد سال به این شهر زیبا سفر کردید پیاده‌روی و دوچرخه سواری در امتداد ساحل می‌تواند گزینه مناسبی برای تفریح و سرگرمی شما باشد.

 

اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

در شهر قدیمی آنتالیا قدم بزنید

شهر قدیمی آنتالیا، که کالیچی نام دارد از نظر فرهنگ و هنر بسیار غنی است. این مکان تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای بازدید می‌باشد. در این مکان می‌توانید از موزه‌ها و مکان‌های سرگرم کننده دیگر مانند باغ وحش‌ها، بناهای تاریخی و ... دیدن کنید. از جمله این مکان‌ها عبارتند از: دروازه هادریان که با نام‌های اوچ کاپیلار (Üçkapılar) یا دروازه مرمری (Mermer Kapı) نیز شناخته می‌شود، برج ساعت، مسجد یولی مناره، کولیه و بسیاری جاهای دیگر.

غواصی در آنتالیا را حتما امتحان کنید

اگر دوست دارید تا دنیای زیر آب را کشف کنید حتما غواصی در آنتالیا را در طول سفر خود امتحان کنید. مهم نیست که شما قبلا غواصی کرده‌اید یا نه! چرا که در سایت‌های غواصی آنتالیا مکان‌هایی برای غواصی وجود دارند که آموزش‌های لازم را قبل از این کار در اختیار شما عزیزان قرار خواهند گذاشت.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

تور رفتینگ آنتالیا را از دست ندهید

رفتینگ می تواند گزینه خوبی برای عاشقان ماجراجویی باشد. می‌توانید با یک شرکت گردشگری صحبت کنید تا یک روز برای شرکت در یکی از تورهای آن‌ها هماهنگ گردد. دره کوپرولو گزینه خوبی برای رفتینگ است که در ماه‌های آوریل تا نوامبر تور رفتینگ در آن‌ها برگزار می‌شود. دره کوپرولو عمقی در حدود ۴۰۰ متر و طول ۱۴ کیلومتر دارد.

به اسکی در آنتالیا بروید!

همه آنتالیا را با آب و هوای گرم و تفریحات دریایی آن می‌شناسند. اما نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید در سفر با تور آنتالیا تجربه اسکی را داشته باشید. برای این کار کافی است به ساکلیکنت که تا مرکز شهر آنتالیا ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. و در یک روز دو فصل مختلف را تجربه کنید. فصل اسکی در ساکلیکنت بین دسامبر و آوریل است.

 

بهترین حمام‌های ترکی در آنتالیا

از آبشارهای آنتالیا دیدن کنید

آنتالیا منطقه‌ای پر آبشار است. بنابراین اگر به طبیعت گردی علاقه دارید می‌توانید از آبشارهای زیبای آن دیدن کنید. از جمله زیباترین آبشارهای آنتالیا می‌توان آبشار ماناوگات، آبشارهای دودن، آبشار کورشونلو آنتالیا، آبشار اوچان سو، ساپادره، دییرمان دره و ... را نام برد.

چه مبلغی را در تور آنتالیا باید به همراه داشت؟

برای اینکه در سفرهای خارجی با مشکلات جدی روبرو نشوید بهتر است قبل از هر چیزی بودجه لازم برای سفر را ارزیابی کنید. در تور آنتالیا بسته به کیفیت سفر و نحوه سفر توریست‌ها بودجه‌ای که مورد نیاز است می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین هر گردشگری در سفر به آنتالیا به طور روزانه حدود ۳۰ الی ۴۰ دلار پول نیاز خواهد داشت. این هزینه شامل اقامت در یک هتل متوسط و نسبتا خوب به همراه غذا و گشت و گذار شهری می‌باشد. در صورتی که از وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید به صورت روزانه باید مبلغی در حدود ۱۰ الی ۱۲ دلار را نیز برای جابجایی در سطح شهر در نظر بگیرید.

 

۸ دلیل برای بازدید از المپیوس، آنتالیا

بایدها و نبایدهای کلی در تور آنتالیا

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین بایدها و نبایدهای تور آنتالیا از قبیل مبلغی که باید به همراه داشته باشید و یا چه فصلی را برای سفر خود انتخاب کنید و ... را بررسی کردیم. علاوه بر این موارد برای داشتن سفری عالی و به یادماندنی بهتر است یک سری نکات مهم دیگر را نیز در نظر داشته باشید. از دیگر مهم‌ترین نکات در این خصوص عبارتند از:

  • هرگز نباید در آنتالیا از زنان بومی منطقه (به خصوص زنان محجبه) بدون اجازه عکس بگیرید. این کار باعث عصبانیت و خشم آن‌ها خواهد شد.
  • حتما قبل از وارد شدن به منزل شخصی بومیان آنتالیا کفش‌های خود را در بیاورید. انجام این کار در مساجد نیز ضروری است.
  • هر چند که آنتالیا شهری ساحلی است اما توصیه می‌کنیم به غیر از ساحل با لباس‌های بسیار باز قدم نزنید. بهتر است برای گشت و گذار در سطح شهر لباس‌های پوشیده‌تر را ترجیح دهید.
  • هرگز نباید در خیابان‌های آنتالیا و در ملا عام اقدام به نوشیدن مشروبات الکلی کنید. چرا که این کار ممنوع است.
  • بهتر است در رستوران‌ها بعد از خوردن غذا به گارسون انعام دهید. مقدار انعام تقریبا ۵ الی ۱۰ درصد کل صورت حساب می‌باشد.
  • اگر در بازارهای محلی آنتالیا خرید می‌کنید، چانه زنی را فراموش نکنید.
  • هرگز نباید در آنتالیا اقدام به نوشیدن آب شیر بکنید. این کار می‌تواند باعث بیماری شما گردد.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران